|  | Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. | 
| 
 | |||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | 
| Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... | 
|  | 
|  | Discussietools | 
|  16 oktober 2022, 10:05 | #21 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  5 augustus 2012 
				 |   Citaat: 
 Ze wordt gedwongen om deze maatregel te nemen, dit was een onderdeel van het regeerakkoord waarbij de producenten de kans kregen om het zwerfvuil terug te dringen met twintig procent. Helaas. | |
|   |   | 
|  16 oktober 2022, 16:45 | #22 | 
				 |   De mensen (Nederlanders) die vandaag vertrokken, deden niet de moeite om de flessen met statiegeld uit de PMD zak te halen. Ik heb het zelf gedaan. 223 flessen aan 25ct / fles was de buit voor een kwartiertje werken / sorteren. Als ik binnenkort in Nederland ga winkelen, lever ik ze in. | 
|   |   | 
|  16 oktober 2022, 17:19 | #23 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 29 juli 2004 
				 |   Citaat: 
 Dat is nog al eens wat anders hé....  | |
|   |   | 
|  16 oktober 2022, 19:50 | #24 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 13 mei 2015 Locatie: Vlaams-Brabant 
				 |   En welke handelaar gaat dat willen terugnemen? Bij de meeste drankenhandels nemen ze nu al enkel bakken terug, geen individuele flesjes. 
				__________________ Caroline Leavitt: ‘aa moeder’ | 
|   |   | 
|  16 oktober 2022, 20:11 | #25 | |
| Secretaris-Generaal VN |   Citaat: 
 Colruyt, ik kom daar toe met een hoop flesjes, zeg tegen de beschikbare kassamedewerker (M/V/X) X bier, Y wijnfles, krijg een bonnetje en laad die dan uit in de daartoe bestemde bakken.. Dus dat werkt wel. Nu voor Nederland, beschadigde flessen/blikjes zijn niet langer statiegeld waardig... 
				__________________ De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. | |
|   |   | 
|  16 oktober 2022, 21:59 | #26 | |
				 |   Citaat: 
 En wat denk je dat er gaat gebeuren als er schooiers met vuile, bemodderde of bepiste drankblikjes die ze langs de weg opgeraapt hebben in een winkel gaan komen? 
				__________________ Caroline Leavitt: ‘aa moeder’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 16 oktober 2022 om 21:59. | |
|   |   | 
|  17 oktober 2022, 03:46 | #27 | |
 Deal with it, in een mierenhoop samenleving waar de grootste hoop alleen maar rechten opeist, en plichten gewoon ontkent gaat het mis gaan, zelfs met de beste intenties. 
				__________________ De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. | |
|   |   | 
|  17 oktober 2022, 05:49 | #28 | |
				 |   Citaat: 
 Het statiegeldcircus kost veel geld, geld dat toch ergens gehaald moet worden. | |
|   |   | 
|  17 oktober 2022, 05:56 | #29 | |
				 |   Citaat: 
 De verplichte, vanaf een bepaalde grootte van je zaak ben je verplicht deze terug te nemen (90% van de ingezamelde flessen komen via hen binnen). De vrijwillige (clubs en verenigingen), zij nemen terug wat ze willen, meestal betalen ze niet het volledige bedrag terug, het resterende bedrag is voor hun vereniging (10% wordt door hen ingezameld). Handelaars die terugnemen krijgen volk in de winkel. Soms enkel om het geld te incasseren, maar meestal kopen ze dat op. | |
|   |   | 
|  17 oktober 2022, 05:58 | #30 | |
				 |   Citaat: 
 Dan mag diezelfde handelaar ook geen drank verkopen in feestverpakking. Veel handelaars verkopen bier in kartonnen verpakking (dus zonder krat) of maken korven met allerlei lekkers waaronder ook flesjes bier. Wat moet de consument met die flesjes doen? | |
|   |   | 
|  17 oktober 2022, 06:00 | #31 | |
				 |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  17 oktober 2022, 06:26 | #32 | |
| Perm. Vertegenwoordiger VN Geregistreerd: 15 mei 2010 
				 |   Citaat: 
 Persoonlijk had ik liever zware boetes voor de vervuilers, genre Singapore. Maar misschien heeft men een goed idee welke bevolkingsgroepen de vervuilers zijn. 
				__________________ “I think we're just gonna kill people that are bringing drugs into our country. We're going to kill them. They're going to be, like, dead." | |
|   |   | 
|  17 oktober 2022, 10:43 | #33 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  4 juli 2004 
				 |   Citaat: 
 Ik bedoelde eer breed gesproken: de nva was geen voorstander van statiegeld voor blikjes, want dacht dat (één klein aspectje van) het sluikstorten ook anders aangepakt kon worden. Mis dus. Dus de nva aanvaardt die realiteit, en gaat er voor. 
				__________________ Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) | |
|   |   | 
|  17 oktober 2022, 10:46 | #34 | |
				 |   Citaat: 

__________________ Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) | |
|   |   | 
|  17 oktober 2022, 20:35 | #35 | 
				 |   Het zal wel betekenen dat ik mijn pmd zak niet meer kan buitenzetten omdat hij door blikjesdieven gaat opengescheurd worden. 
				__________________ Caroline Leavitt: ‘aa moeder’ | 
|   |   | 
|  17 oktober 2022, 20:56 | #36 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 29 juli 2004 
				 |   | 
|   |   | 
|  17 oktober 2022, 21:03 | #37 | |
				 |   Citaat: 

__________________ Caroline Leavitt: ‘aa moeder’ | |
|   |   | 
|  19 oktober 2022, 13:09 | #38 | |
				 |   Citaat: 
 Maar 't kan ook zijn dat de kleine van de Marokkanen van op een daarnaast, de rapste zal zijn. 
|   |   | 
|  24 december 2022, 10:22 | #39 | 
| Perm. Vertegenwoordiger VN Geregistreerd:  7 januari 2003 
				 |   Hebt u het statie-geld-plan al gehoord ? Bent u al op de hoogte van de na jaren onderzoek zeer innovatieve "slimme blauwe zak" Wie bedenkt het ? Jammer dat Laurel en Hardy geen filmkes meer kunnen maken. Want ik zie het al voor mij ! Bean zou misschien ook goed zijn. Met vrouwlief in de zetel een filmke gekeken. Vrouwlief met een plastiek flesje (en glas) groene thee. En het is gedaan, film af, flesje op. Schatje wil jij het flesje afhandelen ? En wat doet de goede sloef dan ? Wild zoeken waar die GSM nu weer is. Ver weg want blij dat die eindelijk eens niet nodig is. Het QR-codetje van het flesje scannen....4-5 pogingen (of meer) wat het codetje is beschadigt tijdens het transport. Hup met het flesje en de GSM naar de (liefts buiten geplaatste) bergruimte voor blauwe zakken. Daar wat rondgekloot eer de QR code van die zak is gevonden. Laat die nu net op de boden van die zak staan 4-5 pogingen om die blauwe zakkerige QR code te scannen. Dan terug naar normaal en naar bed. Neen schat, nu niet...waar zat ge zo lang, mijn goesting is al lang over Om dan 's morgens met volle goesting naar de winkel te gaan Menieieier, wilt ge eens naar mijn GMZemmeke kijken ? Wie bedenkt zulke kolder ? Alleen jammer dat de Vlaamse bevolking weer de hoofdrol in dit fiasco krijgt toegeschoven en mag betalen ook https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/12...el-statiegeld/ 
				__________________ Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 24 december 2022 om 10:24. | 
|   |   | 
|  24 december 2022, 11:19 | #40 | |

|   |   |