![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#34241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe meer de Russen de Oekrainers stuk maken, en hoe meer de Russen zichzelf daarbij in de kosten en doden werken, en hoe zwakker ze daardoor worden ten aanzien van al hun onder de kookpan gehouden stammenoorlogen, hoe beter dat is voor ons he. Wij moeten enkel maar stoken, en zorgen dat ze elkaar de kop willen blijven inkloppen. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 november 2022 om 16:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vijand kan niet vernietigd worden, is te sterk, daar zijn zowel Rusland als het Westen het over eens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34244 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een oorlog kunnen voeren waar ge enkel en alleen het oorlogsgerief moet leveren, dat is een koopje. En bovendien kunt ge uw materieel nog eens optimiseren met de praktijktesten die je hebt. Ongelofelijk goeie investering. Het oorlogsmaterieel is niet wat ons veel kost. Wat ons veel kost nu, is onze eigen domme energie non-politiek, maar dat is niet die oorlog. Die oorlog heeft dat gewoon blootgelegd. Citaat:
Niet 1 Oekraine, maar een 10-tal in parallel, eens ze snappen dat de Russen het niet meer baas kunnen. Het volstaat van wat Kadyrov-achtige kwieten op te hitsen in die andere dinges-stans, en ze vechten zichzelf naar de vaantjes. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 november 2022 om 16:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34245 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De in 1992 tussen china en taiwan onderhandelde consensus is een realiteit. Alleen vullen die 2 (PRC en ROC) dat tegengesteld in : géén enkele van de twee wil erkennen dat het "één land, 2 systemen" uitgaat van China mainland. De ROC ziet zichzelf als china, de PRC ook. Een zuivere catch-22 eigenlijk.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 10 november 2022 om 16:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34247 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Snel een nieuwe halen, want er moet binnenkort nog heel wat bijgekleurd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alhoewel ik zou nog even wachten met de aankoop. Naar de rest worden massale versterkingen naartoe gestuurd, en die liggen achter de grootste rivier van Europa, waarvan je langs de ene kant de andere niet kan zien. Heel veel succes aan de Oekraïners gewenst om die over te steken onder massale Russische artillerie en zonder bruggen. In Donbass blijft Rusland, zij het traagjes, vorderingen maken. Naar daar zullen de meeste nieuwe rekruten gestuurd worden, is en blijft prioriteit voor Rusland. Laatst gewijzigd door tomm : 10 november 2022 om 18:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34249 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
of arme sukkelaars die de tampons van hun lief moeten meepakken als ze een wonde ... blijf je dat riedeltje van de zinvolle versterkingen nu echt volhouden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34250 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 10 november 2022 om 22:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34251 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het is eerder een compleet falen van het gevreesde tweede grootste leger ooit en wat blijkt nu duidelijk, dat die vrees voor hen was gebaseerd op lucht. Er is geen enkele commandostructuur in dit leger, nieuwe gemobiliseerden worden het front opgestuurd met nauwelijks een opleiding, zonder aanwezig leiderschap voor hen en nauwelijks logistieke ondersteuning. Een leger die aan het verliezen is heeft ook geen enkele kans op enige onderhandeling, alleen de overwinnaar kan onderhandelen en Oekraïne is absoluut niet van plan om te onderhandelen. Na wat russen Oekraïne hebben aangedaan, de vele nodeloos gestorven militairen, onschuldige burgers en verwoeste infrastructuur maakt dat het voor rusland nauwelijks nog kans krijgt op een onderhandelingspositie. Er komen nu via sociale media ongecontroleerde berichten binnen dat er nog +18000 troepen opeengepakt op de oevers van de rivier zitten te wachten op evacuatie naar de overkant, beetje laat hé Laatst gewijzigd door Philemon : 10 november 2022 om 22:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34252 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kherson voor de SMO had 280.000 inwoners.
Veel mensen vertrokken, begrijpelijk. De evacuatie zou 115.000 inwoners aangaan. Bijna alle burgers zijn weg. De waterdammen aan de Dnjepr spelen een grote rol in deze beslissing. Hieronder vindt u de overstromingen die het gevolg zouden zijn van de vernietiging van de Kakhovka Dam. (fig.)
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 11 november 2022 om 03:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34253 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De klassieke vrijere wereld kan het probleem echter wel indijken en binnen bepaalde perken houden. Dat het ons wat kost: tot daaraan toe. DDT heeft de mensheid als geheel ook al heel wat gekost maar het heeft/had (zeker in eerdere tijden) ook zijn ontegensprekelijke voordelen. Het Russische ongedierte binnen hun grenzen dwingen is een nobel doel. Voor de rest moeten ze het zelf maar bekijken. Ik kan daar mee leven -> herhaling: Citaat:
hierbij ga ik in op je vraag om "retoriek" tegen jou en de resterende terugkrabbelende fanbasis van het Russisch ongedierte te milderen. Content?
![]() |
![]() |
#34254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zowel China als Rusland beseffen maar al te goed waar het wringt in de internationale handel, met name de status van de dollar en de veel te grote afhankelijk van de Continentaal Europese economie van die fiat-munteenheid. China en Rusland weten dat de Europeanen het niet aandurven om daar zelf opmerkingen over te maken. Ook de yuan en de roebel zijn dergelijke fiat-munteenheden, maar beide zijn in vergelijking met de euro paradijzen van soevereiniteit. Wat de fiat-munteenheden in de rest van de wereld betreft. De inbeslagname van de FX-reserves van Rusland heeft zonder twijfel de ogen van heel wat landen geopend.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 11 november 2022 om 04:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34255 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En zie eens wat er nu gebeurt! Ik zeg hier al lang dat deze en vrijwel alle oorlogen voor de koopkracht van de dollar gevoerd worden.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De schrik begint er dik in te zitten.
![]() |
![]() |
#34257 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb de kwestie voorgelegd aan Biden, en die zei: "Wij kunnen spreken zoals patrickve omdat we veilig achter onze oceanen zitten, maar daar in Grenoble, dat vind ik toch gewaagd. Het zou best kunnen dat Poetin die stad in puin legt, met alle gevolgen vandien voor de rest van Irak."
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Los daarvan profiteert de $ er wel heel hard nog niet een klein beetje van. En de roebel: maar die geraken ze in de echte wereld alleen maar kwijt in eigen territoria plus die plaatsen waar de Chinkies het toelaten. 't Frustraat genaamd Putin zal heel wat aspro'kes tegen koppijn moeten slikken vandaag de dag. Plezant.
![]() |
![]() |
#34259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34260 | |