![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#9521 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij is zeker goed genoeg voor de jongste generaties, maar ik vind de eerste nog altijd de beste, waar hun drill sergant eigenlijk een beestachtigere versie neerzet dan gunnery sergeant hartman uit FMJ ooit zal worden. De bajonetscene ook onvergetelijk, ge weet wel die getande... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9522 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9523 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na Phase 3 zijn ze wel van ‘ensemble’ afgestapt en dat maakt het wisselvallig. Doctor Strange in the Multiverse… ligt klaar voor het weekend. ![]()
![]() |
![]() |
#9524 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Positief is dat de slachtoffers influencers zijn. Die blijken dan toch voor iets nuttig.
![]() |
#9525 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In de nieuwe zit datzelfde concept soort van verwerkt in die officier die veilig achter het front zit te filosoferen over hoe hij een soldaat is, maar te laat geboren. 50 jaar geen oorlog, en nu willen ze hem deze oorlog ook nog afpakken. Het land wordt door de sociaal democraten ten grabbel gegooid aan de vijand. En ondertussen heeft de officier nul besef van de ervaring van een echte soldaat, van wat er gebeurt elke keer als hij zijn ordetroepen mensen richting het front laat schoppen. Vlaggetjes op een kaart zijn het. Tussen die twee invullingen van het concept vind ik de oude waarschijnlijk ook sterker. In de nieuwe is het schokkend hoe dicht iemand bij de oorlog kan zijn zonder er dichtbij te zijn, maar de hoofdpersoon wordt nergens direct met deze denkbeelden geconfronteerd en kan er niet op reageren. Dat kon hij in de oude versie wel, terug naar het front. De tijdslijn voelt ook een beetje apart aan, het hele verhaal lijkt allemaal heel dicht op het einde van de oorlog gepakt te zitten. Daar wordt gebruik van gemaakt, het wordt echt een verhaal over een zinloze oorlog die op een zinloos einde loopt, maar her en der voelt het wel wat vreemd, ondanks dat het verhaal wel goed om de nieuwe tijdslijn en dat hele concept heen is gebouwd. In de eerste versie voelde de oorlog meer tijdsloos, alsof hij altijd zou blijven bestaan. Er was juist geen uitzicht op een einde aan alle zinloosheid. Die drill sergeant kan ik wel begrijpen waarom ze die er niet instoppen, het zou vandaag de dag inderdaad als een aftreksel van Full Metal Jacket gezien worden. Ook zal er ongetwijfeld goed nagedacht zijn over dat ze op deze manier meer tijd aan het front hebben. Dus daar ben ik het niet per se mee oneens, maar wel een opvallend verschil, en inderdaad een van de dingen die me sterk was bijgebleven van de jaren 30 versie. Net als hoe er een als stervend van de ziekenzaal af wordt getrokken en vervolgens toch weer terugkomt op pure wil om te blijven leven. Mijn vierde punt dat ik sterk had onthouden was hoe de hoofdpersoon op den duur met zijn oudere makker loopt te sjouwen, denkende dat hij slechts gewond is maar hij is al dood. Die is heel anders verwerkt maar zit er nog wel in. Het is een beetje verwarrend, het hele subplot met die boerderij, maar het voegt wel een stukje menselijke maat toe, en misschien is het inderdaad al met al toch wel sterker dan een stray shot van een willekeurig vliegtuig of wat was het ook alweer.
![]() |
![]() |
![]() |
#9526 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Natuur
Vlaamse film. Prachtige film over de natuur in belgie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9527 | |
|
![]() The Outpost
Waar gebeurd verhaal over Amerikaanse eenheid in Afghanistan die het in 2009 zwaar te verduren kreeg. Goede film.
![]() |
![]() |
![]() |
#9528 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Manifest. Een Netflix serie die ik nu pas ontdek. Een The 4400 kloon. Seizoen 1 is tot zover goed.
![]() |
#9529 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar ik wat van verschoot, Equilibrium, was zo goed vroeger, zo goed dat ik dacht, ik kijk nog eens. Nu bij in slaap gevallen.
![]() |
![]() |
![]() |
#9530 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De nieuwe film is inderdaad te snel, zeker als je de oude gezien hebt. Maar stel je moet een remake maken van Das Boot voor het huidige cinemea publiek, ... vergeet dat gewoon he, want een film van 3 uur cutten tot hij in 90 minuten past en nog evenveel sfeer (verveling) overhouden, ... Laatst gewijzigd door Herr Flick : 12 november 2022 om 13:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9531 | |
|
![]() Citaat:
Daarmee zijn het nog geen perfecte films, deel 2 in het bijzonder heeft echt last van sequel plot. Een beetje dit concept, maar dan met corrupte agenten: ![]() En aan het eind zit nog een flinke opzet voor deel 3, dus dat wordt nog wat. Maar wel leuke ontploffingen, zeker de eerste is wel de moeite waard als Taxi en/of The Transporter je aanstonden.
![]() |
![]() |
![]() |
#9532 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaamse film: "De Natuur" Zéér goed.
Vooral over de natuur in Vlaanderen & een beetje in Wallonie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9533 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enola Holmes 2. Krijgt nogal veel kritiek maar is nog zo kwaad niet. Hapklare brok zonder meer.
En dan American Gods. Wtf, na 3 seizoenen middenin een lopende verhaallijn gecanceld.
![]() |
#9534 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien voor de remake kunnen ze Mary casten als een lesbische dwerg en alle ridders laten spelen door vrouwen van het vrouwelijk geslacht. En de nonnen kunnen dan gespeeld worden door gespierde leernichten of zo he ? Gaan ze in de volgende Robinson Crusoe van Robinson ook ne neger maken en van Vrijdag nen blanken ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9535 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En hou u vast aan de takken van de bomen! Sherlock Holmes heeft nooit bestaan! Het is de schuld van Soros!
![]() |
![]() |
#9536 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() In historische films, kunnen ze zoeloe, slaaf, mohamedaan, etc spelen maar ga dat niet liggen verkrachten, Ne neger als graaf huppeldepup in de middeleeuwen dat kan niet. dat is gewoon belachelijk en iedereen voelt aan dat dat totaal niet klopt, dat vloekt gelijk een tang op een varken. Ik heb deze film nu uitgekeken, maar eigenijk had ik hem na minder dan 5 minuten al willen af zetten en dat is een record. Hetzelfde heb ik met die blackplotation films van eind jaren 60 begin jaren 70, dat kan niet, dat werkt niet, ik hou dat geen 15 minuten vol om daar naar te kijken. Behalve Shaft, voor de muziek. Dat heeft niks met de acteurs te maken overigens, maar gewoon met het feit dat heel die setup niet realistisch is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9537 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 17 november 2022 om 11:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9538 | |
|
![]() Citaat:
Colorblind casting heeft zo zijn voors en tegens, film blijft een visueel medium, en bijvoorbeeld een Belgisch gezin met een Aziatische vader, een blanke moeder en een zwarte zoon roept simpelweg visueel bepaalde vragen op, zoals "wanneer heb je hem geadopteerd?" en "is hij hier geboren, of komt hij ergens anders vandaan?" Maar specifiek middeleeuws Europa en nog specifieker de adel? Meer zwarte mensen dan je zou denken***. *Koning Willem 1 zat niet in de directe lijn van Willem van Oranje. Zijn mannelijke lijn gaat terug naar een broer van Willem van Oranje, en de achterkleinzoon van die broer is vervolgens getrouwd met de kleindochter van Willem van Oranje, maar ook haar lijn loopt al enkele generaties gescheiden van de lijn van stadhouders wanneer laatstgenoemde lijn op een einde komt. Verre familie erbij slepen om de illusie van continuïteit en te bewaren om de macht en rijkdom rondom een familie te behouden is een veelgebruikt gereedschap van de adel. **Als ik toch bij de Oranjes zit: Willem van Oranje zelf krijgt zijn grote break wanneer zijn familie een prinsdom erft. Maar de familie is protestant, en Karel V eist dat er in dit prinsdom onder zijn controle een katholiek opgevoede edelman aan het hoofd komt. Willem wordt daarom naar het hof van Brussel gestuurd om daar opgevoed te worden. ***Maar niet in de mate waarin of de manier waarop Egmond van Codfried het hier altijd bepleitte.
![]() |
![]() |
![]() |
#9539 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en er zal wel al eens een accidentje plaatsgevonden hebben ook tijdens wilde veroveringstochten etc... Maar over het algemeen genomen kunnen we er toch van uitgaan dat zeker aan het hof / bestuursfuncties het een vrij blanke bedoening was. maar handelaars dat is iets anders, in Brugge en Antwerpen zal het vol gezeten hebben van figuren uit den vreemde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9540 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welke provider/zender?
![]() |
![]() |