![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De werkende mensen, die 's avonds thuis komen, het eten, moeten klaar maken, de kinderen die gaan studeren op hun kamer, ... Die hebben dan een piekverbruik, terwijl ze de rest van de dag niets verbruiken. Degenen die het verdommen om te gaan werken, kunnen hun verbruik netjes spreiden over de dag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vier kookplaten tesamen is 8 kW. Je zou dus eerst de patatten moeten koken, dan de groenten en tenslotte het vlees en de saus. Ik ga eens kijken of een stroombeperker interessant is.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 23 november 2022 om 08:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
|
![]() Citaat:
De VREG is een vlaamse overheidsinstelling De Vlaemsche regerinck kan niet eens het capaciteitstarief tegen houden dat de grootste partij zelf niet wil. Dan is die Vlaamse Regering duidelijk ongeschikt of totaal overbodig ! dat u het hier weer maar eens persoonlijk gaat spelen is het duidelijkste bewijs dat u deze vaststelling niet kunt weerleggen met argumenten.
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net een test gedaan op de vreg.
Mijn factuur stijgt met 500€ tegenover vorig jaar en als ik een digitale meter zou laten plaatsen komt daar nog eens 700 euro bij. Kortom, van 1700€ naar 2300 met capaciteitstarief en naar 3000€ met digitale meter. Maar uw energiekost gaat niet verhogen mijnheer als je verstandig verbruikt.... Dikke dieven zijn het.
![]() |
#107 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.demorgen.be/nieuws/nieuw...aren~b800c4e5/ Citaat:
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar sorry, Ik werk met een warmtepomp, ben ik heel tevreden mee, maar ik ga niet kijken of die pomp aan het werken is vooraleer ik mijn patatjes kook, mijn soep opwarm of het vlees bak, en dan spreelk niet over de koelkast of over de diepvriezer die ongecontroleerd kunnen aanslaan. Mijn punt is dat iemand die, de hele dag thuis is, dit veel beter kan regelen en in het oog houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar verder klopt het wel natuurlijk... Als de slimmerikken in broekzele denken dat ze de energietransitiie kunnen regelen door dit soort fratsen stel ik voor dat ze rap iets anders bedenken want dat gaat natuurlijk niet marcheren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en ze hebben nog een speen gevonden :
https://www.hln.be/mijn-gids/is-je-h...oudt~a78ecfdb/
![]() |
#115 | |
|
![]() Citaat:
en ik de andere maand Voor de rest zouden wij nogal overeenkomen denk ik Maar on topic...u stelt het juist het is een absurde politieke onwil van de VlaReg om de catastrofale VREG af te schaffen en in te grijpen op deze asociale prijsvorming die regelrecht de mensen die mee zijn met de energietransitie gaat straffen
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 23 november 2022 om 12:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De enige reden van het capaciteits tarief is de overtollige capaciteits afname van het net door de verplichte electrische wagens.
Het net kan dat niet aan. En uiteraard verdienen ze er weer extra aan ook.
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hat nachttarief wordt ook afgeschaft, ik ben benieuwd of we evenzeer moeten betalen voor de huur van de tweede meter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe zit het eigenlijk met iemand die een KMO aansluiting heeft? Die krijgt geen BTW verlaging, maar zal wel de accijnsverhoging mogen betalen. Niet iedereen met een KMP aansluiting kan de BTW aftrekken. De accijnzen kunnen wel afgetrokken worden van het belastbaar inkomen, maar dat maakt maar iets van 30%, de overige 70% moet opgehoest worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergeet niet dat de mensen daar echt niet mee bezig gaan zijn, we zullen dus met z'n allen meer mogen betalen, maar een oplossing is het niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat lijkt een beetje op de LEZ, als je betaald mag je er wel in met je verouderde auto, want dan is de auto proper. |
|
![]() |
![]() |