Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 november 2022, 08:13   #101
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Zever niet man, ge weet gewoon niet waarover ge spreekt.

Het punt is niet dat we moeten betalen voor wat we verbruiken, maar voor wat we zouden kunnen verbruiken.

Gewoon een gebrek aan investeringen in het verleden, meer moet je daar niet achter zoeken.
Heel juist !

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2022, 08:14   #102
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik betaal ook graag de eerlijke prijs voor wat ik consumeer. Maar ik betaal liever niet omdat anderen een elektrische wagen moeten opladen, en dat men daarom de leidingen wil aanpassen.
Sorry pa, ze willen de leidingen juist niet aanpassen, daarom willen ze een systeem waarbij het verbruik uitgevlakt is.

De werkende mensen, die 's avonds thuis komen, het eten, moeten klaar maken, de kinderen die gaan studeren op hun kamer, ...
Die hebben dan een piekverbruik, terwijl ze de rest van de dag niets verbruiken.

Degenen die het verdommen om te gaan werken, kunnen hun verbruik netjes spreiden over de dag.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2022, 08:15   #103
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Prachtig toch hoe u met dit ene zinnetje alweer maar eens de overbodige nutteloosheid van de VlaReg aantoont

Als de grootste partij tegen is maar niet kan tegen houden dat een Vlaamse overheidsinstelling de mensen onterecht gaat stropen.
Dan is zo'n regering nutteloos, overbodig en kan het wegschrappen ervan alleen maar een zegende besparing betekenen

Trouwens dat capaciteitstarief moet er komen omdat er niet genoeg geïnvesteerd is in het electriciteitsnet om de energietransitie (lees electrische verwarming en auto's) op te vangen.

Het falen van overheid en overheidsinstellingen wordt weer maar eens op de burger verhaalt !
Weeral heeft u er niets van begrepen, toch hindert het u niet om uw mening te verkondingen die nergens op gestoeld is.
Oud 23 november 2022, 08:21   #104
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ja ! Zeer zeker. Je belast het net op een zwaardere manier dan een gemiddelde mens.
Tenminste als je zo last dat je telkens je maandpiek te hoog brengt.

Uitleg:
De piek over een kwartier berekenen is knevelarij. Als je waterboiler, afwasmachine, wasmachine en fornuis plus nog wat kleine verbruikerd tegelijk aanstaan eens per maand kom je aan 10-14 kW terwijl je normaal 3-4 kW max verbruikt.
Vier kookplaten tesamen is 8 kW. Je zou dus eerst de patatten moeten koken, dan de groenten en tenslotte het vlees en de saus.

Ik ga eens kijken of een stroombeperker interessant is.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 23 november 2022 om 08:23.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2022, 08:34   #105
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Weeral heeft u er niets van begrepen, toch hindert het u niet om uw mening te verkondingen die nergens op gestoeld is.
Op niets gestoeld ?
De VREG is een vlaamse overheidsinstelling
De Vlaemsche regerinck kan niet eens het capaciteitstarief tegen houden dat de grootste partij zelf niet wil.

Dan is die Vlaamse Regering duidelijk ongeschikt of totaal overbodig !

dat u het hier weer maar eens persoonlijk gaat spelen is het duidelijkste bewijs dat u deze vaststelling niet kunt weerleggen met argumenten.

Oud 23 november 2022, 08:42   #106
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Net een test gedaan op de vreg.

Mijn factuur stijgt met 500€ tegenover vorig jaar en als ik een digitale meter zou laten plaatsen komt daar nog eens 700 euro bij.
Kortom, van 1700€ naar 2300 met capaciteitstarief en naar 3000€ met digitale meter.

Maar uw energiekost gaat niet verhogen mijnheer als je verstandig verbruikt....

Dikke dieven zijn het.
Oud 23 november 2022, 08:49   #107
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Net een test gedaan op de vreg.

Mijn factuur stijgt met 500€ tegenover vorig jaar en als ik een digitale meter zou laten plaatsen komt daar nog eens 700 euro bij.
Kortom, van 1700€ naar 2300 met capaciteitstarief en naar 3000€ met digitale meter.

Maar uw energiekost gaat niet verhogen mijnheer als je verstandig verbruikt....

Dikke dieven zijn het.
Volgens de VREG zou er gemiddeld 160€ per jaar bijkomen.

https://www.demorgen.be/nieuws/nieuw...aren~b800c4e5/

Citaat:
Uit de verbruiksgegevens van de gezinnen die al een digitale meter hebben, blijkt dat de gemiddelde maandpiek 4,3 kW is, wat u aan 40 euro per kW en bij een gemiddeld verbruik van 3.500 kWh ongeveer 160 euro kost, exclusief btw. Het totale nettarief is afhankelijk van uw netbeheerder en varieert volgens simulaties door regulator VREG gemiddeld van 308 euro tot 395 euro.
Maar die maandpiek van 4,3 kW lijkt mij erg laag. Met twee kookplaten zit je daar al aan.
Oud 23 november 2022, 08:49   #108
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De piek over een kwartier berekenen is knevelarij. Als je waterboiler, afwasmachine, wasmachine en fornuis plus nog wat kleine verbruikerd tegelijk aanstaan eens per maand kom je aan 10-14 kW terwijl je normaal 3-4 kW max verbruikt.
Vier kookplaten tesamen is 8 kW. Je zou dus eerst de patatten moeten koken, dan de groenten en tenslotte het vlees en de saus.

Je kunt dat sturen volgens de Vreg.
Maar sorry,
Ik werk met een warmtepomp, ben ik heel tevreden mee, maar ik ga niet kijken of die pomp aan het werken is vooraleer ik mijn patatjes kook, mijn soep opwarm of het vlees bak, en dan spreelk niet over de koelkast of over de diepvriezer die ongecontroleerd kunnen aanslaan.

Mijn punt is dat iemand die, de hele dag thuis is, dit veel beter kan regelen en in het oog houden.
Oud 23 november 2022, 08:58   #109
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar sorry,
Ik werk met een warmtepomp, ben ik heel tevreden mee, maar ik ga niet kijken of die pomp aan het werken is vooraleer ik mijn patatjes kook, mijn soep opwarm of het vlees bak, en dan spreelk niet over de koelkast of over de diepvriezer die ongecontroleerd kunnen aanslaan.

Mijn punt is dat iemand die, de hele dag thuis is, dit veel beter kan regelen en in het oog houden.
Tsja, het wordt ingewikkeld. Ik heb twee waterboilers: een grote voor de badkamer en een kleintje voor de keuken. Echter blijkt dat die kleine 2.2 kW verbruikt en de grote slechts 1.1 kW. Je zou dus moeten beginnen met toestellen te kopen met een laag vermogen (die dus trager opwarmen) of zoals ik al zei stroombeperkers installeren.
Oud 23 november 2022, 09:26   #110
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je zwiert je weber aan, gooit het vleesch erop om te roken en 20 / 30 minuten voor het einde de krielpatatjes met kruidekes erbij,

Maar verder klopt het wel natuurlijk... Als de slimmerikken in broekzele denken dat ze de energietransitiie kunnen regelen door dit soort fratsen stel ik voor dat ze rap iets anders bedenken want dat gaat natuurlijk niet marcheren.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2022, 09:31   #111
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Op niets gestoeld ?
De VREG is een vlaamse overheidsinstelling
De Vlaemsche regerinck kan niet eens het capaciteitstarief tegen houden dat de grootste partij zelf niet wil.

Dan is die Vlaamse Regering duidelijk ongeschikt of totaal overbodig !

dat u het hier weer maar eens persoonlijk gaat spelen is het duidelijkste bewijs dat u deze vaststelling niet kunt weerleggen met argumenten.
dat heeft vooral vandoen met juridische mumbo jumbo , in mijn model van verlichte dicatuur zou dat uiteraard helemaal anders werken.
Oud 23 november 2022, 09:33   #112
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar sorry,

En zelf dan nog, je gebruikt wanneer je nodig hebt, niet wanneer de staat beslist wanneer dat het beste zou zijn of wanneer het hen uitkomt omdat ze te gierig zijn om te investeren maar wel zo megalomaan zijn om iedereen aan de electrische auto's te krijgen.
Oud 23 november 2022, 09:45   #113
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Je zwiert je weber aan, gooit het vleesch erop om te roken en 20 / 30 minuten voor het einde de krielpatatjes met kruidekes erbij,

Maar verder klopt het wel natuurlijk... Als de slimmerikken in broekzele denken dat ze de energietransitiie kunnen regelen door dit soort fratsen stel ik voor dat ze rap iets anders bedenken want dat gaat natuurlijk niet marcheren.
Het enige wat die klootzakken in Brussel doen is zoeken of er nog een speen aan de bevolkingsuier is waar ze kunnen aan trekken.
Oud 23 november 2022, 12:06   #114
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

en ze hebben nog een speen gevonden :
https://www.hln.be/mijn-gids/is-je-h...oudt~a78ecfdb/
Oud 23 november 2022, 12:07   #115
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
dat heeft vooral vandoen met juridische mumbo jumbo , in mijn model van verlichte dicatuur zou dat uiteraard helemaal anders werken.
Ik stel voor dat gij een maand aan de verlichting moogt zitten
en ik de andere maand
Voor de rest zouden wij nogal overeenkomen denk ik

Maar on topic...u stelt het juist het is een absurde politieke onwil van de VlaReg om de catastrofale VREG af te schaffen en in te grijpen op deze asociale prijsvorming die regelrecht de mensen die mee zijn met de energietransitie gaat straffen

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 23 november 2022 om 12:12.
Oud 23 november 2022, 12:28   #116
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De enige reden van het capaciteits tarief is de overtollige capaciteits afname van het net door de verplichte electrische wagens.

Het net kan dat niet aan.

En uiteraard verdienen ze er weer extra aan ook.
Oud 23 november 2022, 12:48   #117
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tsja, het wordt ingewikkeld. Ik heb twee waterboilers: een grote voor de badkamer en een kleintje voor de keuken. Echter blijkt dat die kleine 2.2 kW verbruikt en de grote slechts 1.1 kW. Je zou dus moeten beginnen met toestellen te kopen met een laag vermogen (die dus trager opwarmen) of zoals ik al zei stroombeperkers installeren.
Dat is al een goed begin.

Hat nachttarief wordt ook afgeschaft, ik ben benieuwd of we evenzeer moeten betalen voor de huur van de tweede meter.
Oud 23 november 2022, 12:52   #118
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat gaat alleen opbrengen voor de netbeheerders, iets regelen doen ze er alvast niet mee.

Hoe zit het eigenlijk met iemand die een KMO aansluiting heeft?
Die krijgt geen BTW verlaging, maar zal wel de accijnsverhoging mogen betalen.

Niet iedereen met een KMP aansluiting kan de BTW aftrekken.
De accijnzen kunnen wel afgetrokken worden van het belastbaar inkomen, maar dat maakt maar iets van 30%, de overige 70% moet opgehoest worden.
Oud 23 november 2022, 12:54   #119
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En zelf dan nog, je gebruikt wanneer je nodig hebt, niet wanneer de staat beslist wanneer dat het beste zou zijn of wanneer het hen uitkomt omdat ze te gierig zijn om te investeren maar wel zo megalomaan zijn om iedereen aan de electrische auto's te krijgen.
Dat is uiteraard het punt; alles moet elektrisch, je hebt geen keuze meer. Maar ons net, ons net is niet in staat om de stroom te leveren.
Vergeet niet dat de mensen daar echt niet mee bezig gaan zijn, we zullen dus met z'n allen meer mogen betalen, maar een oplossing is het niet.
Oud 23 november 2022, 12:56   #120
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
De enige reden van het capaciteits tarief is de overtollige capaciteits afname van het net door de verplichte electrische wagens.

Het net kan dat niet aan.

En uiteraard verdienen ze er weer extra aan ook.
En als we meer betalen kan het net dat wel aan?
Dat lijkt een beetje op de LEZ, als je betaald mag je er wel in met je verouderde auto, want dan is de auto proper.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be