Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 29 november 2022, 08:10   #35161
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde

Philemon's schermafbeelding

Standaard

Ze beginnen zich zelfs op de russische staatstelevisie zorgen te maken of die ruZZia vlag nog lang gaat wapperen op de Krim.
Top propagandisten :

Ze bereiden zich voor om onze Krim in te nemen, en het enige wat we in deze situatie kunnen doen, is bombarderen. We bombarderen elke dag. We bombarderen de infrastructuur.
“Laat me je vertellen dat als we erin slagen om te verliezen, Den Haag, of het nu reëel of hypothetisch is, zelfs een straatveger komt halen”.

Wel wel, heeft die straatveger nu ook het internationaal recht geschonden?

Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2022, 08:15   #35162
Valentinus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
de grens is gewoon iets artificieels die een groep samenvoegt die samen een schaalvoordeel krijgen op die manier. Het schaalvoordeel is een centrale overheid, een standaardisatie, een centraal leger en veiligheidsinfrastructuur, in functie van bestaande technieken zoals communicatie, vervoersmiddelen, vliegtuigen, jets etc

En de limieten worden gedicteerd door de 'snelheid' van informatie (is nu idd mundiaal geworden aangezien elektricitieit aan 100.000km/sec rond de wereld kan, en licht aan 300.000km/sec heb je een netwerk die met de snelheid van het licht informatie verspreidt) Of er is de laatste 50jaar een discordantie tussen snelheid van informatie en grootte van een land
Dus we kunnen moeiteloos elk conflict in gans de wereld binnen de 24u gaan beinvloeden... en dat bepaalt de grenzen
Ik denk dat grenzen niet louter artificieel zijn. Zij dienen om de toegevoegde waarde die - al dan niet toevallig - gevormd wordt te behouden. Bij een celwand gaat de toegevoegde waarde anders onmiddellijk verloren in grote oersoep. Bij gemeenschappen gebeurt hetzelfde. De joodse gemeenschap heeft zich door voedselwetten, huwelijksvoorschriften, taal, religie, ... overal kunnen handhaven. Behalve in China. Daar konden zij geen grenzen opzetten tegen de enorme allesoverheersende en zich superieur voelende omgeving.
Wat je zegt over de veelheid en snelheid van informatie is zeker juist. Maar het sluit het voorgaande niet uit. Ook een cel heeft en moet een halfdoorlaatbare wand hebben. Uitwisseling met de omgeving blijft noodzakelijk.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2022, 08:32   #35163
Valentinus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat komt door onze idiote afkeer van genocide sinds de nazi hetse. Als we niet oppassen gaan we dezelfde stommiteiten begaan als bij onze kolonisaties.

Een goeie gemeenschap maakt haar ongewenste indringers gewoon af he, en dat is trouwens wat Vladimir niet kon verdragen in Oekraine.
Het is een doordenken los van morele regels, enkel met efficiëntie als einddoel. Volgens mij zit daar de fout. Het uitmoorden is niet efficiënt. Ik dacht dat die techniek al in de bijbel gepropogandeerd werd: "dood niet alleen hen maar ook hun vrouwen en kinderen en hun veestapel". Op de lange duur is het niet efficënt. Er gaat teveel toegevoegde waarde verloren. Beter is het om op te nemen en gemeenschappelijk iets te verwezenlijken. De Romeinen waren zo succesrijk niet alleen door hun technologie maar ook omdat zij genoeg zelfvertrouwen hadden om de veroverde religies gewoon in hun systheem in te passen. Zij waren overtuigd van hun eigenwaarde ongeveer zoals de Chinezen thans ook overtuigd zijn van het juiste van hun eigen beschaving en "de eeuw van schande" die zij gekend hebben nooit meer terug willen laten komen.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2022, 10:19   #35164
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Het is een doordenken los van morele regels, enkel met efficiëntie als einddoel. Volgens mij zit daar de fout. Het uitmoorden is niet efficiënt.
Toch wel. Moorden is niks anders dan materie anders organiseren zodat de eigen doelstellingen meer gehaald worden, dan wanneer de materie die in die lichamen zit, aangewend wordt om andere doelen mee te bereiken dan de jouwe. Oftewel kan je die lichamen zodanig "aanpassen" dat zij jouw doelen nastreven (onderwerpen) oftewel zijn die lichamen eerder nefast omdat je ermee in strijd zult gaan want zij zullen dezelfde resources beogen als jezelf ; meer nog, zij zullen proberen om UW lichaam om te zetten in een onderworpen systeem voor HUN doelen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2022, 10:22   #35165
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er gaat teveel toegevoegde waarde verloren. Beter is het om op te nemen en gemeenschappelijk iets te verwezenlijken.
Dat is waar, maar dat is tevens het einde van uw eigen doelstellingen, en maakt dus dat vanaf dat punt de rest geen belang meer heeft.

Er zijn inderdaad 3 handelswijzen mogelijk voor een doel-hebbende entiteit:

1) zijn doel willen realiseren en alles wat daarvoor in de weg staat opruimen (mijn gepropageerde aanpak)

2) zijn doel deels opgeven, en samen met andere entiteiten een nieuw "gemeenschappelijk" doel bedenken. Maar dat is eigenlijk al het einde van de bestaansreden als doelverwezenlijkende entiteit, maar tevens de creatie van een nieuwe doelverwezenlijkende entiteit, die echter niet helemaal "jij" is.

3) zich onderwerpen aan het doel van een andere entiteit om materieel kunnen blijven te bestaan. Dat is het volledige einde van een doelverwezenlijkende entiteit.

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 november 2022 om 10:23.
Oud 29 november 2022, 10:44   #35166
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Tegelijkertijd is de vechtmotivatie bij de Russische rekruten onder nul gezakt.
Jij weet duidelijk meer dan ik. En, waar komt die info vandaan?
Oud 29 november 2022, 10:49   #35167
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Jij weet duidelijk meer dan ik. En, waar komt die info vandaan?
Blijft toch waanzinnig hoe jij hier met een Zwitserse vlag en op een oproep tot directe democratie, keer op keer de Russische standpunten blijft verdedigen boven die van het Westen.

Het Westen is allesbehalve perfect, maar Rusland is dat nog véél minder.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2022, 11:00   #35168
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Blijft toch waanzinnig hoe jij hier met een Zwitserse vlag en op een oproep tot directe democratie, keer op keer de Russische standpunten blijft verdedigen boven die van het Westen.

Diezelfde bemerking heb ik mij ook gemaakt; opvallend dan die anti-Westerse standpunten.
Oud 29 november 2022, 11:04   #35169
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Het is een doordenken los van morele regels, enkel met efficiëntie als einddoel. Volgens mij zit daar de fout. Het uitmoorden is niet efficiënt. Ik dacht dat die techniek al in de bijbel gepropogandeerd werd: "dood niet alleen hen maar ook hun vrouwen en kinderen en hun veestapel". Op de lange duur is het niet efficënt. Er gaat teveel toegevoegde waarde verloren. Beter is het om op te nemen en gemeenschappelijk iets te verwezenlijken. De Romeinen waren zo succesrijk niet alleen door hun technologie maar ook omdat zij genoeg zelfvertrouwen hadden om de veroverde religies gewoon in hun systheem in te passen. Zij waren overtuigd van hun eigenwaarde ongeveer zoals de Chinezen thans ook overtuigd zijn van het juiste van hun eigen beschaving en "de eeuw van schande" die zij gekend hebben nooit meer terug willen laten komen.
Het Romeinse rijk is al eeuwen geleden.
Inmiddels zijn we toch wel wijzer geworden.
Beschaving kun je dit niet noemen ,niet In China en niet in Rusland.
Het zijn middeleeuwse praktijken en zeker na de wereldoorlogen in de vorige eeuw , moet vrede en vrijheid ,
het grote doel zijn van regimes waar ook ter wereld.

Laatst gewijzigd door cato : 29 november 2022 om 11:05.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2022, 11:08   #35170
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Diezelfde bemerking heb ik mij ook gemaakt; opvallend dan die anti-Westerse standpunten.
Het is natuurlijk een huizenhoge paradox hoe mensen die voor zoveel mogelijk individuele vrijheid zijn hoog oplopen met de Russische staat.

Op een congres van Forum voor Democratie afgelopen weekend was de Russische ambassadeur eregast.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 29 november 2022 om 11:10.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2022, 11:14   #35171
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
en wat wilden de hunnen 2000j geleden? of de Vikings?
irrelevante opmerking
Oorlogsmisdaden verjaren niet, en de meeste hoofdrolspelers leven nog.

Dus volgend jaar spreken we niet meer over de oorlog in Oekraïne, want "old news"?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2022, 11:20   #35172
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Oorlogsmisdaden verjaren niet, en de meeste hoofdrolspelers leven nog.
De Romeinen ??
Oud 29 november 2022, 11:22   #35173
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philemon Bekijk bericht
Ze beginnen zich zelfs op de russische staatstelevisie zorgen te maken of die ruZZia vlag nog lang gaat wapperen op de Krim.
Top propagandisten :

Ze bereiden zich voor om onze Krim in te nemen, en het enige wat we in deze situatie kunnen doen, is bombarderen. We bombarderen elke dag. We bombarderen de infrastructuur.
“Laat me je vertellen dat als we erin slagen om te verliezen, Den Haag, of het nu reëel of hypothetisch is, zelfs een straatveger komt halen”.

Wel wel, heeft die straatveger nu ook het internationaal recht geschonden?

Who cares wat die vrouw zegt, wie is zij? Mensen zeggen van alles en nog wat. Trouwens het was overduidelijk ironisch en hypothetisch bedoeld. Op de Russische tv wordt ook veel gezegd dat ze Alaska gaan terugpakken. Net als bij ons moet je niet alles dat op tv gezegd wordt serieus nemen.

Natuurlijk alles wat de nieuwe westerse God Zelensky zegt moet je wel serieus nemen. Dus ik ga ervan uit dat hij de Krim heeft afgepakt van Rusland en er een genocide heeft aangericht tegen iedereen die Russisch spreekt voor Kerstmis, dus binnen 3 weken.

Straatvegers zullen niet naar Den Haag gestuurd worden, iedereen die etnisch Russisch is, pro-Russisch en Russisch spreekt (90% van de bevolking) zal verdwijnen in de martelkamers. Het Westen zal zeggen dat dat niet hun bedoeling was, dat ze dat niet konden weten en dat ze "zeer bezorgd" zijn, waarop er onderhandelingen beginnen voor een NAVO basis op de Krim.

Natuurlijk zal het zo ver niet komen. In tegendeel, ik verwacht dat de Russen na de winter nieuwe offensieven zullen lanceren.
Oud 29 november 2022, 11:27   #35174
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Het Romeinse rijk is al eeuwen geleden.
Inmiddels zijn we toch wel wijzer geworden.
Beschaving kun je dit niet noemen ,niet In China en niet in Rusland.
Het zijn middeleeuwse praktijken en zeker na de wereldoorlogen in de vorige eeuw , moet vrede en vrijheid ,
het grote doel zijn van regimes waar ook ter wereld.
Er waren al Chinezen ten tijde van het Romeinse Rijk, én daarvoor.

Confucius bijvoorbeeld leefde van 551 tot 479 voor Christus.

Wat duidt op een rijke beschaving.
Oud 29 november 2022, 11:27   #35175
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Je moet ze niet militair afdwingen, maar economisch laten evolueren, omdat het militaire een recht van de sterkste impliceert, en niet het beste voor de burger
Wel, de grenzen zullen veranderen, een groot deel van Zuid-Oekraïne en de Donbass komen bij Rusland. Net als Joegoslavië en en de Sovjet-Unie uit elkaar gevallen zijn en de NAVO Kosovo heeft afgenomen van Servië met bruut geweld. JE kunt niet enerzijds zelf grenzen veranderen en anderzijds huilie huilie doen als anderen dat doen.
Oud 29 november 2022, 11:28   #35176
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorlogsmisdaden verjaren niet,
klopt, maar opnieuw dezelfde vraag
wat doet dat ertoe?

jij bent diegene die oorlogsmisdaden van andere erbijsleurt om de barbaarsheid, brutaliteit en onmenselijkheid van rusland onder de mat te vegen hé

gewoon rusland veroordelen, meer moet je niet doen

btw
ik ben, als individu, echt niet aansprakelijk voor oorlogsmisdaden van anderen
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2022, 11:31   #35177
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht

Behalve de eenzijdige propaganda ken jij niets van Rusland.

En eenzijdige propaganda, daar is het Westen al meer dan 100 jaar kampioen in.
https://www.history.com/news/world-w...lson-fake-news
Oud 29 november 2022, 11:40   #35178
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
klopt, maar opnieuw dezelfde vraag
wat doet dat ertoe?

jij bent diegene die oorlogsmisdaden van andere erbijsleurt om de barbaarsheid, brutaliteit en onmenselijkheid van rusland onder de mat te vegen hé

gewoon rusland veroordelen, meer moet je niet doen

btw
ik ben, als individu, echt niet aansprakelijk voor oorlogsmisdaden van anderen
De NAVO en Belgische staat zijn wel aansprakelijk voor de misdaden in hun naam begaan.

Van anderen? Nee, van DEZELDEN die Rusland van oorlogsmisdaden beschuldigen. "De Pot verwijt de ketel", "wie zonder zonden is werpe de eerste steen", etc.

Als U toegeeft dat NAVO oorlogsmisdaden heeft gepleegd op grote schaal en daar nooit voor gestraft is, net als Israël en de VS zelf, omdat het tribunaal in Den Haag een westers instrument is, en omdat bvb. de VS en Israël hun burgers niet uitleveren, dan zal ik toegeven dat Rusland waarschijnlijk ook oorlogsmisdaden gepleegd heeft. Rusland levert haar burgers evenmin uit en daarmee is de kous af. Den Haag kan, net als het "Nobel" circus, wel allerlei demarches uitvoeren, die vooral op de lachspieren van de Russen en de rest van de wereld zullen werken, en nogmaals aantonen dat ze een westers instrument zijn, alsof dit nog niet duidelijk genoeg is.

Het Westen kan Rusland wel blijven pesten, maar Rusland kan ook terug pesten, en is daar bijlange nog niet ver in gegaan. Stel dat ik in de plaats van Poetin was, had ik al lang wapens geleverd aan Al-Quaida (op voorwaarde dat ze deze enkel gebruiken om tegen het Westen te vechten en aanslagen te plegen, zo niet stopt de aanvoer), nucleaire kernkoppen aan Iran, tactische kernwapens aan hamas en Hezbollah, etc. De vijand van de vijand tot de tanden toe bewapenen, het Westen doet niets anders. De Russen moeten hun schroom laten vallen om ook eens echt een gemene streek te leveren aan hun vijanden in het Westen. Het ene pleziertje is het andere waard. Ook zich eens ECHT beginnen bemoeien met binnenlandse politiek in het Westen. Bvb. aanslagen plegen om westerse landen te destabiliseren, wat de VS deden in onder meer Italië in de jaren 70. Of bvb. de republiek Catalonië erkennen, ook de republiek Baskenland, Hongarije actief steunen om Transylvanië terug te krijgen. De "real IRA" bewapenen. Hier in België de Vlaamse onafhankelijkheid erkennen, of in tegendeel net degene steunen die de randgemeenten bij Wallonië en/of Brussel willen. De Zuid-Amerikaanse maffia helpen om hun cocaïne naar Europa te krijgen (Russische onderzeeërs zullen die Colombiaanse coca-verhandelaars zeker zien zitten, Russische satellieten kunnen hen vertellen waar ze best de grens tussen MExico en de VS oversteken). Allerlei groeperingen in de VS steunen en bewapenen. De mogelijkheden zijn eindeloos.

Op voorwaarde van strikte wederkerigheid kunnen er dan onderhandelingen opgestart worden. Bvb. Rusland belooft zich niet meer te moeien in het Westen als het Westen zich niet meer moeit in de ex-Sovjet-Unie.

Laatst gewijzigd door tomm : 29 november 2022 om 12:00.
Oud 29 november 2022, 11:52   #35179
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De NAVO en Belgische staat zijn wel aansprakelijk voor de misdaden in hun naam begaan.
ook dit is irrelevant
dit geeft rusland niet het recht om verkrachting als oorlogswapen in te zetten
ik heb nog steeds het recht om deze barbaarsheid te veroordelen.

Citaat:
Nee, van DEZELDEN die Rusland van oorlogsmisdaden beschuldigen. "De Pot verwijt de ketel", "wie zonder zonden is werpe de eerste steen", etc.
IK beschuldig Rusland van oorlogsmisdaden en jij wil mij dit recht ontzeggen
jij praat de barbaarse Russische misdaden goed en dat maakt je even erg als het Russische regime
jij gaat akkoord dat russen verkrachting als oorlogswapen inzetten, jij gaat akkoord dat ze dmv aanvallen op energievoorzieningen doden veroorzaken in ziekenhuizen, rusthuizen en andere zorginstellingen in oekraine

Citaat:
Als U toegeeft dat NAVO oorlogsmisdaden heeft gepleegd
Dat heb ik maanden geleden al toegegeven en vele andere hier ook

lukt het je nu om russische oorlogsmisdaden te veroordelen
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2022, 13:10   #35180
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Behalve de eenzijdige propaganda ken jij niets van Rusland.

En eenzijdige propaganda, daar is het Westen al meer dan 100 jaar kampioen in.
https://www.history.com/news/world-w...lson-fake-news
Het enige dat ik moet weten van Rusland is dit:

Ze zijn met tanks Oekraïne binnen gevallen. Dat maakt hun mijn vijand.

Hun cultuur en denkwijze zal me worst wezen. Het is een vijand en we moeten die verslaan.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be