Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2022, 16:16   #35321
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
U was blijkbaar ter plaatse.
Zelfs volgens de Amerikanen lijden de Oekraïners minstens even grote verliezen.
Dat kan U natuurlijk geen kloten schelen, zolang de Russen maar strategisch verzwakt worden. Typisch voor westerse geo-strategische "armchair warriors".

, Het Westen speelt overal in de wereld geostrategische spelletjes, ,, die leiden tot grote oorlogen en rampen, zoals het provocerende bezoek van Pelosi aan Taiwan, Maidan, de invasie van Irak, Libië, Servië, de steun aan islamistische rebellen in Syrië, etc. Die Oekraïense doden kunnen U niets schelen. Om mensen zoals U terwille te zijn hoop ik oprecht dat de Russen die oorlog naar het Westen brengen. Bvb. actieve steun van de Catalaanse separatisten, niet enkel blabla maar grote wapenleveringen, oprichten van gewapende vleugel, etc. Het wordt tijd dat de "strategische spelletjes" van het Westen eens een degelijk antwoord krijgen.
Als het Westen dat doet, dan is dat voor de goede zaak. En met de bedoeling om net oorlogen te voorkomen.
En als het niet lukt om een oorlog te voorkomen, dan is dat de schuld van onderontwikkelde regimes, zoals vooral communistische, maar ook islamistische.
En onze Westerse communisten zijn de waterdragers van die oorlogstokers.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2022, 16:32   #35322
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U was blijkbaar ter plaatse.
Zelfs volgens de Amerikanen lijden de Oekraïners minstens even grote verliezen.
Dat kan U natuurlijk geen kloten schelen, zolang de Russen maar strategisch verzwakt worden. Typisch voor westerse geo-strategische "armchair warriors".

Het Westen speelt overal in de wereld geostrategische spelletjes, die leiden tot grote oorlogen en rampen, zoals het provocerende bezoek van Pelosi aan Taiwan, Maidan, de invasie van Irak, Libië, Servië, de steun aan islamistische rebellen in Syrië, etc. Die Oekraïense doden kunnen U niets schelen. Om mensen zoals U terwille te zijn hoop ik oprecht dat de Russen die oorlog naar het Westen brengen. Bvb. actieve steun van de Catalaanse separatisten, niet enkel blabla maar grote wapenleveringen, oprichten van gewapende vleugel, etc. Het wordt tijd dat de "strategische spelletjes" van het Westen eens een degelijk antwoord krijgen.
Ik twijfel daar helemaal niet aan.
En het zal blijven voortduren zolang Poetin zijn invasie niet stopzet en terugdraait.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2022, 16:33   #35323
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Dat kan ons wel schelen, maar we beseffen dat er maar 1 oplossing is: Rusland die het afbolt.

Als een vrouw wordt verkracht gaan we ook niet eisen dat ze stopt zich te verzetten tegen de verkrachter. Het is de verkrachter die we aanpakken.

Wat het Westen hier doet is het equivalent van zelfverdedigingslessen geven aan vrouwen (inclusief een busje pepperspray).
Die evidentie lijkt niet door te sijpelen...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2022, 17:42   #35324
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als het Westen dat doet, dan is dat voor de goede zaak. En met de bedoeling om net oorlogen te voorkomen.
En als het niet lukt om een oorlog te voorkomen, dan is dat de schuld van onderontwikkelde regimes, zoals vooral communistische, maar ook islamistische.
En onze Westerse communisten zijn de waterdragers van die oorlogstokers.
"Westerse communisten" Wie zijn dat ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2022, 18:08   #35325
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als je het puur juridisch bekijkt, heb ik gelijk.
het ene land verwoest het andere, pleegt barbaarse oorlogsmisdaden, creëert een wereldwijde voedsel- en energiecrisis en wat zegt de forumcommunist hier
het is een echtscheiding en ik heb gelijk

ow man
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2022, 18:23   #35326
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
het ene land verwoest het andere, pleegt barbaarse oorlogsmisdaden, creëert een wereldwijde voedsel- en energiecrisis en wat zegt de forumcommunist hier

ow man
1207, het vat kan maar geven wat het in zich heeft...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2022, 21:21   #35327
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met andere woorden: als Frankrijk uit de EU zou stappen mag Duitsland Frankrijk binnenvallen omwille van de Elzas?
Nee, want Frankrijk heeft geen akkoord getekend dat het in een supranationaal verbond met Duitsland zou blijven, en dat dat de voorwaarde is om Frankrijk onafhankelijk te maken van Duitsland.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2022, 21:23   #35328
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het spreekt dan ook vanzelf dat als van die band met het Russische af wil, dat allemaal netjes opgeruimd moet worden he. En de mop is dat dat niet goed lukte, tot de Russische inval
Het is inderdaad overduidelijk dat het regime in Kiev een genocide plant, en het Westen weet dit en faciliteert dit. Nu goed, ook zonder oorlog zat het er aan te komen, zie bvb. de wetten die het gebruik van het Russisch in de media en het onderwijs verbieden.
Oud 30 november 2022, 21:25   #35329
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is dan ook de reden waarom er eigenlijk geen reden is om niet een stuk van Rusland gaan te bombarderen ook. Tenslotte zijn die grenzen maar theoretisch, niewaar.
Dit is reeds gaande, Belgorod wordt bijna dagelijks getroffen.
Maar als grenzen dan toch van geen tel zijn, zou ik, moest ik het voor het zeggen hebben in Rusland, de wapentransporten reeds in Polen met een voltreffer raken. Bij wijze van waarschuwing.
Oud 30 november 2022, 21:30   #35330
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat doen ze al hé.

De nieuwste Russische gebieden (althans Russisch in de ogen van Rusland) worden constant gebombardeerd.

En Rusland is blijkbaar niet bij machte dat tegen te houden.

Stel je eens voor dat hetzelfde zou gebeuren met Amerikaanse steden. Er zou niets van de agressor overblijven.

Nu, intussen is dus ook de bluf van de kernwapens gecalled. Zelfs bij de inname van "Russische" steden zoals Kherson, doet Rusland niets.

We moeten ons dus duidelijk niets aantrekken van hun gedreig met kernwapens. Ze zetten ze zelfs niet in wanneer we hun steden inpikken.
Deze gebieden werden door het parlement als deel van Rusland verklaard, maar dit moet nog geformaliseerd worden, daarvoor zijn er nog enkele (puur formele) handelingen nodig.

Nu goed, Oekraïne wordt de facto gestuurd door de NAVO, maar nog niet de jure. Daarom heeft NAVO de jure nog geen daad gesteld die het MAD in werking doet treden. Maar zoals Lavrov reeds meerdere malen herhaald heeft, men balanceert werkelijk op een dunne koord, dit is een zeer gevaarlijk spel.

Laatst gewijzigd door tomm : 30 november 2022 om 21:30.
Oud 30 november 2022, 21:36   #35331
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Haha, veel succes daarmee.

En na het einde van het huwelijk kan er geen sprake meer zijn van een huwelijkscontract. Je kan wat dingen regelen met je ex (zeker als er kinderen zijn), maar dat is dan uiteraard geen huwelijkscontract.

Het "right to self determination" is trouwens één van de bepalingen van die Belovezh akkoorden.

Dat is iets wat Rusland nooit heeft erkend. Rusland vindt nog steeds dat alle omliggende landen tot in de eeuwigheid niet meer dan een bufferzone van Rusland zijn. Geen volwaardige, onafhankelijke landen maar landen die enkel en alleen bestaan om Rusland te beschermen tegen een imaginaire dreiging.
Die landen mogen onafhankelijk zijn, maar dan zonder de Russischtalige gebieden en andere gebieden die liever bij Rusland willen horen.
Oud 30 november 2022, 21:40   #35332
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ow man
Ik begon niet de vergelijking te maken met een persoonlijke zaak zoals the4horsemen.
Die voedsel- en energiecrisis werd veroorzaakt door de westerse sancties niet door Rusland heb ik hierboven al aangetoond. Steeds maar dezelfde leugen herhalen, ook parcival zaliger deed dit.
Rusland pleegt niet meer of minder "barbaarse oorlogsmisdaden" als het Westen deed tijdens hun vele recente oorlogen, heb ik hier ook al aangetoond.
Oud 30 november 2022, 21:42   #35333
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde

Philemon's schermafbeelding

Standaard

Mooi! Het gaat de goeie richting uit.
Munitiedepots en basis die de strijdkrachten van Oekraïne tijdens de herfst vernietigden, van 01.09 tot 30.11.

Totaal 249 munitiedepots, 106 basis/hoofdkwartier/checkpoints.

Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2022, 21:42   #35334
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
1207, het vat kan maar geven wat het in zich heeft...
Ik heb 1207 steeds beantwoord verwijzend naar geloofwaardige links die z'n ongelijk bewijzen. Jullie komen af met nul comma nul, hoogstens een verwijzing naar pure propaganda.
Oud 30 november 2022, 21:46   #35335
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik twijfel daar helemaal niet aan.
En het zal blijven voortduren zolang Poetin zijn invasie niet stopzet en terugdraait.
Rusland wil geen genocide van de Russische taal en cultuur in de delen van Oekraïne die steeds Russisch waren sinds eeuwen. Als Oekraïne dat kan garanderen en deze gebieden autonomie wil schenken kan daarover gepraat worden, maar dit werd reeds overeengekomen, met Frankrijk en Duitsland als garantsteller, en het regime in Kiev veegde er hun gat mee af. De garantstellers lieten het afweten.

DUS zolang die garantie er niet komt, dan zullen deze gebieden bij Rusland gevoegd worden. Een mogelijk compromis is een VN referendum in deze regio's, want als echte democraat interesseert het U toch voornamelijk wat de mensen zelf willen, niet? (retorische vraag, ik weet heel goed dat democratie voor U enkel toilet behang is, wat echt telt is westerse werelddominantie)
Oud 30 november 2022, 21:51   #35336
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Moest ik Poetin zijn, ik zou ook miljoenen geven aan de Argentijnen, om de Malvinas eindelijk te bevrijden uit de handen van het Angelsaksisch uitschot.
Oud 30 november 2022, 22:26   #35337
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Rusland wil geen genocide van de Russische taal en cultuur in de delen van Oekraïne die steeds Russisch waren sinds eeuwen.
dat is nog nooit gebeurd
of het zo'n strak plan is om die russischtalige mensen te verjagen, beroven, verkrachten, hun huizen te plunderen en nu te bevriezen waag ik te betwijfelen
echt populair maakt ge u niet vrees ik

Citaat:
Als Oekraïne dat kan garanderen
oekraine heeft zich daar nooit mee beziggehouden; jij bent diegene die in het begin beweerde dat er een genocide in oosten bezig was. na 9 maand nog steeds 0 bewijs van jou of russische zijde

Citaat:
zullen deze gebieden bij Rusland gevoegd worden.
poetin heeft een papiertje getekend wat kherson betreft maar die "russische" stad verdedigen zit er niet echt in.
een heel zielige bluf van de russen
Oud 30 november 2022, 22:38   #35338
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is nog nooit gebeurd
of het zo'n strak plan is om die russischtalige mensen te verjagen, beroven, verkrachten, hun huizen te plunderen en nu te bevriezen waag ik te betwijfelen
echt populair maakt ge u niet vrees ik

oekraine heeft zich daar nooit mee beziggehouden; jij bent diegene die in het begin beweerde dat er een genocide in oosten bezig was. na 9 maand nog steeds 0 bewijs van jou of russische zijde

poetin heeft een papiertje getekend wat kherson betreft maar die "russische" stad verdedigen zit er niet echt in.
een heel zielige bluf van de russen
Ik heb hier aangetoond dat het gebruik van de Russische taal in onderwijs en media verboden werd, reeds in 2021.
80% van de bevolking van Kherson is weg gevlucht richting Rusland.
Oud 1 december 2022, 02:39   #35339
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen nog eens met m'n vriend in Odessa "ge'whatsapp'ed", en volgens hem, zelfs in West-Oekraïne, overheerst het gevoel dat dit een oorlog is tussen broeders die hen opgedrongen werd door het Westen. De populariteit van Zelensky was al niet hoog en is nu nog lager volgens hem. Trouwens ook wat zo goed als alle Oekraïners met wie ik de laatste maanden sprak zeggen.
De meeste mensen hebben door dat enerzijds doorgedreven Russisch nationalisme maar anderzijds, in niet mindere mate, extreem Oekraïens nationalisme, gefinancierd en aangemoedigd door het Westen, verantwoordelijk is voor het huidig bloedvergieten tussen broers. De extreem cynische reactie, zoals deze van patrickve, heb ik doorgegeven, maar de Oekraïners weten al langer dat het Westen hen misbruikt. De volgende revolutie in Kiev zal anti-westers zijn.
Dit is een anoniem forum maar ik ben zeker dat wat ik hier lees "laat de Oekraïners maar sterven dat komt ons in het Westen goed uit" ook hetgene is wat men in de leidende westerse kringen echt denkt. Misselijk makende monsters zijn het, en Oekraïners en Russen, samen met de Chinezen en de rest van de wereld, zouden zich moeten verenigen tegen deze westerse monsters.

Laatst gewijzigd door tomm : 1 december 2022 om 02:42.
Oud 1 december 2022, 07:06   #35340
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb hier aangetoond dat het gebruik van de Russische taal in onderwijs en media verboden werd,
Je toetert dat wel, dat klopt.

Maar goed, op dezelfde manier is het frans in vlaanderen ook verboden. Ergens loopt er wel een idioot rond die beweert dat ge in antwerpen geen frans moogt praten.

Een kennis in odessa? Niet je koppeltje uit boecha? Uw lief uit …
Fantasialand?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be