![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() overigens als ge bij den directeur, nog nen echte pater moest komen...
We hebben het er onlangs nog over gehad, we mocht daar meer dan op menig college, maar als ge op appel mocht komen was dat meestal niet goed. het was ook nog een echte jongens school, dus uw beste maten of diegene die het meest respect voor u en omgekeerd hadden, had ge klop gegeven... Mijne beste maat ... ja die heb ik na een potje treiteren van zijne kant een paar keer goe te stekken gehad. Dien andere, (ja die had echt een moeilijke jeugd) Die heeft ook moeten inzien dat hij beter een ander slachtoffer zocht. Dat was ook gene verkeerde, nu zou dat een groot watjes gedoe zijn, |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, de schrijnende toestanden spelen zich af in het basisonderwijs, het kleuteronderwijs in het bijzonder. Soep leveren elke dag zou al veel kunnen oplossen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een leraar toen de ouders op het matje riep, moesten het al Flodderiaanse gevallen zijn wilden die er niet naar luisteren. Citaat:
Dus u gaat kleutertuinen en lagere scholen de opdracht geven of zelfs verplichten de kinderen soep aan te bieden. Soep die aan alle goestingskes moet voldoen van ALLE ouders.... Dat gaat een raar soepje worden. En voor het geld dat de school daarvoor zal willen vrijmaken (stel u voor dat de directie een paar euro's minder zou kunnen voor zichzelf houden), heb ik de indruk dat het een netelsoepke gaat worden, gemaakt door de bomma van de directrisse.
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Budgettair zou dat op niveau departement Onderwijs kunnen. Dit hoeft geen fortuin te kosten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 1 december 2022 om 17:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
het moet zo goedkoop mogelijk en de rest doet er niet toe. kijk je op iets langere termijn is dat uiteraard een dikke fout. dezelfde logica zie je in veel andere sectoren de manager vh ziekenhuis dolgelukkig als hij een leverancier gevonden heeft die maar 5 euro per dag per patiënt voor 3 maaltijden eten vraagt. de vorige kostte 5.50 per dag. soms moet je als maatschappij investeren en da kost in &e instantie geld dat je niet op 3 maand terugverdient, wel over 10 of 20j kinderen die thuis geen boterham krijgen omdat er teveel armoede is? ik hoor nu al de anekdotische verhalen van profiterende ouders komen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En in een communistisch systeem werkt het zoveel beter?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ideale investering. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even over het kerntakendebat van het onderwijs (dus abstractie makend van de betaalbaarheid voor de ouders): in mijnen tijd, hé, bood de cafetaria van het college warme maaltijden aan. Uiteraard te betalen via de schoolfactuur (m.a.w. waarschijnlijk nauwelijks haalbaar voor het doelpubliek van vandaag). Dat was gewoon een extra dienst die werd aangeboden.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het neobabythatcherisme dat nu de kop opsteekt, moeten we ook niet willen.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daar wordt soep gegeven, (gratis) voor diegene die het willen, dan is dat gelijk of in onzen tijd he, eten wat de pot schaft. Wie niet akkoord is, moet maar voer mee geven in een thermoske |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, ik denk dat het voor kinderen niet veel uitmaakt welke soep het is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Herhaling: De brulkikker, (alias De Decker J.M, verdere commentaar is overbodig, veronderstel ik) heeft uitgerekend: het maandelijks kindergeld bedraagt minimum x euro's en een brood kost max y euro's. Met dat kindergeld kan je dan iets van 150 broden kopen ....
wat mij doet besluiten: als een school vaststelt dat een kleine blijkt een lege brooddoos te hebben, behoudens eens per ongeluk vergeten, dan moet de politie verwittigd worden om te checken of die ouders wel hun ouderlijke plichten vervullen. Of die ouders niet uit hun ouderlijke macht gezet moeten worden. Of een van de twee, misschien zijn verantwoordelijkheid niet opneemt ivm alimentatie, en dus opgepakt moet worden enz. bla bla ... en als dan zou blijken dat het echt armoede is, dan moet de ocmw-steun genereus zijn.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk werd dit nu reeds gesteld door de linksen in de politiek, de maaltijden op de school waren gestegen. Ik stel me de vraag nog steeds: "Is het de kerntaak van de school om maaltijden te voorzien voor kinderen die zonder broodtrommel naar school komen. Ik zou eerder opteren om van die ouders het kindergeld in te houden en met dat geld eten te geven aan hun kinderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat was steeds lekkere soep, mijn ouders betaalden die echter zelf. |
|
![]() |
![]() |