![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van Eetveldt is het prototype van een 100 % rasechte tsjeef, die ge zelf niet kunt vertrouwen als hij voor u staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) kunnen we geen deftige politiek opstellen die enig positief resultaat zal bereiken 2) moeten we ons daarbij neerleggen, want uiteindelijk is die waanzinnige houding dan de wil van de meerderheid he. Citaat:
Nu is het zo dat een volk de domme regels moet ondergaan dat het zelf kiest, en zolang dat het geval is, moet men zich daaraan houden. Ik ben een democraat in hart en nieren, op voorwaarde dat men mag trachten zijn medemensen intellectueel omhoog te brengen en hen tot diepere inzichten laten te komen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Heeft in elk geval geen beklijvende laat staan blijvende indruk al politieker gemaakt.
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel niet voor om makakken (ttz, moslims he, het gaat hier niet over enige vorm van genetisch racisme) ONWETTELIJK af te maken he. Ik zeg dat als wij tot een maatschappij willen komen waarin een ganse hoop problemen pas KUNNEN aangepakt worden, wij tot een kader moeten komen waarin het LEGAAL is om makakken af te lappen. Zolang dat het geval niet is, is het een slecht idee om dat te doen, juist OMDAT het onefficient zou zijn, contraproductief en wat weet ik allemaal. Ik roep dus helemaal niet op om makakken neer te leggen: ik roep op tot een paradigme shift waarin het als POSITIEF GEZIEN WORDT om makakken neer te leggen. Ik roep op tot de verandering van kader, niet tot acties die tegen het huidige kader zouden ingaan. Bezie het zo: stel dat ik oproep om drugshandel te legaliseren, en ik schuif een aantal argumenten naar voren WAAROM ik denk dat het positief is voor ons om dat te doen. Waarom de strijd tegen drugs een domme manier van handelen is. Dat is iets helemaal anders dan "zelf illegale drugshandel te organiseren" he. Er is toch een huizenhoog verschil tussen "laat ons nadenken over een paradigme shift waarin wij drugshandel als legaal en normaal beschouwen" enerzijds, en "jonges, ik vind dat wij aan illegale drugshandel moeten doen" anderszijds he. Ga jij ook zeggen dat iemand die vindt dat we moeten nadenken over het legaliseren van drugshandel, zijn berichten aan de politie moeten gemeld worden ? Hier is dat hetzelfde he. Ik stel vast, zoals velen onder ons, dat makakken (ttz, moslims) voor enorm veel problemen zorgen in onze maatschappij. Zij zijn over-vertegenwoordigd in de belasting van bijna alle publieke dienstverlening. Hun kinderen zijn oververtegenwoordigd in de probleemgevallen op school. Zij zijn oververtegenwoordigd in arm volk dat voor sociale ambras zorgt. En ze blijven maar komen en kweken. Softe oplossingen zoals proberen de grenzen te sluiten, en terug te deporteren naar stortplaatsen buiten onze grenzen, werken niet, of zijn inherent tot mislukken gedoemd. Dus hoe geraken we er dan van af ? Ik ben voorstander om dat op zijn Rwandees te doen. Maar dat is uiteraard iets dat gewoon maar een politiek voorstel is, iets waar voor en nadelen van moeten overwogen worden, en UITEINDELIJK moet overgelaten worden aan de wens van de meerderheid. Waarom zou het bediscussieren van zulke potentiele oplossingen "aan de politie moeten gemeld worden" ? Sinds wanneer moet de politie tussenkomen bij het bespreken van out-of-the-box denken in het willen oplossen van moeilijkheden ? Kijk, het kan goed zijn dat mijn voorstel van aanpak uiteindelijk zware flaters bevat en niet gaat werken. Maar zoiets vind je pas door het deftig te analyseren, niet door de polies erbij te halen. Want het zou wel eens goed kunnen zijn dat men de enige oplossing die werkt aan het nekken is. En nadien dan maar bleiten dat men problemen heeft die men niet meer de baas kan he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oei ja de MDP nog vergeten. Vijfde keer goede keer. Ik denk dat hij meer bereikt in zijn klaslokaal en als essayist.
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgende keer dat je me met leugens probeert zwart te maken, rapporteer ik je gewoon. Zoiets hoef ik helemaal niet te pikken. Ofwel kom je af met bewijzen ofwel hou je je bek.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het treft dan natuurlijk wel dat de Islam geen godsdienst is, maar een politieke ideologie en het is net die fascistische ideologie die hem wel genegen is.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Je hebt veel, maar eigenlijk niets gezegd. Het enige wat ik las is wat extremisten graag doen. Radicale, agressieve ideeën onder het mom van "reactie op actie" verdoezelen mbv ijdele praat.
Het is puur racisme en aanzetten tot haat. En hier op het forum mag je je gesteund voelen, maar ik garandeer je dat het overgrote deel van onze bevolking, mogelijk kwaad op haar overheid om vele redenen, jouw mening NIET delen. We hebben quasi allemaal al moslims, "makkakken", zwarten, whatever in onze families. Onze kinderen zien het verschil nauwelijks tot hun ouders hun beginnen vol te pompen met haat op prille leeftijd zodat ze doodsbang en ongelukkig opgroeien. Schuif de schuld zoveel je wil af...ik leef ook in deze wereld, tussen/met moslims en onze beleving kon niet erger verschillen van elkaar. sta me toe "dieper" op de man te spelen. ik vind u een eng mens. en wellicht ben ik verre van de enige die u een eng mens vindt. Ik zou graag eens met uw familie rond tafel willen zitten en hen vragen hoeveel goeds je eigenlijk voor een ander doet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Samenlevingen die hun voorouders ongehoorzaam zijn betalen een zeer dure prijs. Het is onze schuld. Bij Vlamingen is het altijd een ander, maar dat is omdat velen geen schuldbesef hebben. Ik was de ergste tot mijn wedergeboorte, thank God. ![]()
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar deelt u niet de verwondering dat iemand die via fraude ( een huwelijk voor een verbijfsvergunning wordt hier als basis voor de redenering van fraude gebruikt) hier verblijf verkreeg dan ineens dit land kan vertellen hoe beleidsmatig dat probleem aan te pakken? Nou ja hij kan dit natuurlijk want hij is ervaringsdeskundige in fraude via een schijnhuwelijk. Hij kan precies zeggen wat anders moet. Maar dat zou hem electoraal mogelijk niets opbrengen. Dus moeten we niet hopen op werkelijke politieke verandering? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus, waarom zou u er niet op stemmen? Ik alvast, juich het toe.
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#75 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar als die partij er komt, lijkt de versnippering op rechts volledig te worden En mocht dat zo zijn, dan juichen wij samen. Wat de uitslag dan ook moge worden Maar ik vrees dat dat partijtje er niet gaat komen.
![]() |
![]() |
#76 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik zet niet aan tot haat, en haat heeft niks te maken hiermee. Ik beschouw dit gewoon heel rationeel, en totaal zonder de minste emotie. Ik ben van mening dat ik alles moet beschouwen als functie van mijn eigen voordeel en nadeel, en als functie van mijn eigen welvaart en welzijn. Als dusdanig stel ik mij de vraag van het nut van het bestaan van een heleboel mensen, die niet bijdragen tot mijn welzijn, welvaart en geluk. Er is niet de minste reden dat die moeten leven. En dan is er echt storend volk. Niet omdat daar slechte gevoelens tegen zouden zijn, maar waar hun niet-bestaan als een voordeel kan bekeken worden. Hun aanwezigheid zorgt voor meer storende zaken dan mochten ze niet bestaan. Eens we gewoon afwegen welk volk nu een voordeel heeft om te leven (vanuit het standpunt van mijn welvaart, welzijn en zo voort) en welk volk daar helemaal geen bijdrage toe levert, dan is het toch beter dat dat laatste gewoon geelimineerd wordt. Behalve natuurlijk de kost en moeite die het kost om die te elimineren. Meer is daar niet aan. Ik probeer die rationele gedachte, die millennia vanzelfsprekend was, en die we met universalistische nonsens totaal verloren hebben, terug in te voeren als suggestie tot het oplossen van heel wat maatschappelijke problemen. Als een element van debat. Laatst gewijzigd door patrickve : 9 december 2022 om 17:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar normaal gezien dient men zich tot puur rationele overwegingen te houden, en moet men emotionele overwegingen achterwege laten, zoniet verlaat men het pad van de logica om zich door zijn emoties laten te leiden. Wat, volgens mij, juist het grote probleem is dat aan de basis ligt van enorm veel maatschappelijke problemen. Om emotionele redenen wil men out-of-the-box denken niet aanvaarden, en sluit men zich op in een keurslijf zoals "geweldloos zijn" en dergelijke. Niet te verwonderen dat men geen oplossingen vindt. En ik hoop van harte dat ik niks goeds voor anderen doe, als ik daar geen voordeel of plezier uit haal. Maar soms vergis ik mij en gebeurt dat toch ![]() Het eigenaardige aan het universalisme is dat men zou willen door mijn strot jagen, dat die kleine empathische kring die geprivilegieerd is in mijn bestaan, zomaar zou moeten opengegooid worden tot elke onnozelaar die rondloopt. DAT is gewoon belachelijk als concept, want het zou juist die kring stukmaken. Laatst gewijzigd door patrickve : 9 december 2022 om 17:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Non-binair is tegenwoordig in... (als je graag opvallend in de media wil komen) Nu, Bo van Spilbeek zou het drietal ook kunnen vervoegen. Maar dan moet men nog op zoek naar een 'gewone' vrouw. Als men die nog kan vinden tenminste ... ![]() Laatst gewijzigd door De Prof : 9 december 2022 om 17:51. |
|
![]() |
![]() |