![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.520
|
![]() Citaat:
https://masta.nl/kennis-verlichting/ Citaat:
Bij de 7 polige stekker moet je kiezen tussen het mistlicht of een continu stroom naar de aanhangwagen. Niemand doet dus wat verkeerd hé, zelf indien de 7-polige stekker correct is aangesloten... en als een aangekocht hulpstuk van 7-polig naar 13-polig is gebruikt ... zal het bij de overgang van 7 naar 13-polig het mistlicht ofwel niet ofwel constant branden. Dus niemand doet wat verkeerd. Onze wetgever en keurdienst lachen in hun vuistje .... altijd rood. Kassa - kassa.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 22 november 2022 om 00:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.520
|
![]() Citaat:
Heeft het grote verkozen verstand vermoedelijk niet aan gedacht.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.520
|
![]() Citaat:
Blijkt dat men twee zaken wil koppelen die niet te koppelen zijn. Wat nu? Die hulpstukken van 7 naar 13 polen verbieden? Wagens en bestelwagens van voor 2011 enkel laten rondrijden met aanhangwagens van dezelfde leeftijd? En dan zijn we terug bij het begin. Er worden perfecte aanhangwagens afgekeurd omdat men in de keuringsstations geen gepast toestelletje voorhanden heeft om de verlichting op een aanhangwagen te testen. Wat kan zo'n prul kosten? 100€? En wat als de eigenaar zelf zo'n toestelletje meebrengt?
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 22.775
|
![]() Zelfs toendertijd hadden ze al deftige Ranch Wagons.
Dus stop met zagen over dat 'aanhangsel'. Waar een wil is kan je de weg op: ![]()
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". |
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Citaat:
De juiste druk kan je aflezen aan de binnenkant van uw deur volgens band en velgmaat. Bij mij. Is 2,3 kg voor en 2,6 kg achter. Check dat gerust maandelijks want dat kan per wiel al redelijk verschillend zijn op 1 maand. Ook bij nieuwe banden.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Mannen kunnen nogal zagen over hun naftgod hé.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.520
|
![]() Citaat:
![]()
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wow, gewaaldig. Ik trek nu een magnum champagne open op uw eer zo'n ongelofelijk systeem te bezitten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Voor iedere band afzonderlijk? Ik mag het hopen, want met het gemiddelde zou je geen reet kunnen aanvangen hé.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#351 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.520
|
![]() Het gaat hier over autokeuring.
Meer bepaald, merkwaardige vaststellingen. Ik heb er nog eentje: Als je je wagen met trekhaak aanbied voor een keuring dan rammelt men er eens mee en dat is het. De stekkeraansluiting wordt helemaal niet nagekeken. Vervolgens krijg je op je keuringsbewijs een vermelding dat je trekhaak meer of minder dan 750 kg mag slepen. Laat je hierdoor niet misleiden, men heeft het over de trekhaak op je wagen, niet je wagen zelf. Onze kleine Renault 5 mag bijvoorbeeld maar 360kg ongeremd en 650kg geremd slepen. En dan komen we bij het luik merkwaardige wetgeving. De Renault R5 mag mijn lege 400kg (tot 650kg in geladen toestand) zware autotrailer slepen indien de trekhaak is gekeurd voor een sleepgewicht van meer dan 750kg en op voorwaarde dat hij verzekerd is voor een sleep van 2000kg. Verder zit er in de volgende draad gouden informatie wat aanhangwagens / trekhaken / rijbewijzen en verzekeringen aangaat. Indien je regelmatig met aanhangwagens op de baan bent, zeker eens nalezen. https://juridischforum.be/viewtopic.php?f=47&t=115704
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 24 november 2022 om 21:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 40.974
|
![]() Uit het leven gegrepen... :
Vrijdag laatstleden Een uur aanschuiven voor een herkeuring van het old-timertje, na wat laswerk en vervanging van de flexibel in de uitlaat. -Hedde gij een afspraak mijnheer? -Neen, dat moet toch niet meer? Ik ben eind september ook zonder gekomen? -Ah ja, maar nu moet dat weer, ik mag u niet behandelen, ge moet eerst een afspraak maken. - Maar allé, dat duurt toch maar 3 minuten om de herstellingen te bekijken? -Neen, ik mag niet, ge moet eerst een afspraak maken. -kunde dan godverdomme geen bordje zetten aan de ingang "enkel op afspraak" bende klootzakken? Volgende keer ga ik naar Walbanië voor de keuring. SBAT zal aan mij geen Fucking Eurocent meer verdienen.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment |
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Citaat:
Men komt dergelijke kut evenveel tegen in gewoonweg alle andere domeinen van het publieke en private leven. Van uw gat maken tegen die simpele keurder zal niet veel uithalen. Officieel klacht indienen, met cc naar een paar politiekers ook niet, maar misschien toch een heel klein beetje.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 40.974
|
![]() Citaat:
Service? Redelijkheid? Zeer ver te zoeken.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.520
|
![]() Het is weer zover.
Gisteren naar de keuring met de Vito. Rode kaart zie onder. Waar gaat het over? Een barst in een achterlicht die al meegaat van bij invoer 3 jaar geleden. Een schade dit tot gisteren werd geklasseerd onder 'in het oog te houden gebrek'. Gisteren was de barst plots een 'zware beschadiging', en dat wordt bestraft met een rode kaart. Toen ik vertelde dat de barst er al 3 jaar zat liet de controleur me zijn terminal scherm zien. Kijk mijnheer, ik heb hier enkel een keuzevak 'zware beschadiging' ik moet je dus een rode kaart geven voor die barst. Dit stuur ik wel voor wat meer uitleg naar het overkoepelend orgaan. Mogelijk zijn ze daar hun problemen met de voorruiten niet vergeten. ![]() Wel vreemd dat een andere 'in het oog te houden' beschadiging/slijtage gedurende het afgelopen jaar zichzelf heeft hersteld. De opmerking over de stuurgewrichten is verdwenen. Stuurgewricht afwegen tegen barst in richtingaanwijzer ... Wel, het is nu duidelijk wat echt de veiligheid van een wagen in het gedrang brengt.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 14 december 2022 om 11:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.520
|
![]() Klacht doorgestuurd naar autoveiligheid.be
We zullen eens zien wat dat geeft.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 14 december 2022 om 11:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#357 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 40.974
|
![]() Die kende ik niet, goed om weten. thanks!
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment |
![]() |
![]() |
![]() |
#358 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.520
|
![]() Achterlicht Vito ... vervolg.
Even mijn stock bekeken - er moet nog ergens een links achterlicht te voorschijn komen. Oeps ... ook een barst. Wel wat kleiner maar een barst blijft een barst en gezien men op de keuring elke schade dient aan te vinken onder 'zware schade' ... Even gaan vragen aan de verantwoordelijke van het keurstation. 30km heen, 30 km terug, het zij zo. ![]() Station chef: " mijnheer, die barst is geen probleem, een achterlicht wordt pas afgekeurd als er een gat in zit." Ik toon het afgekeurd licht ... "waar zie jij een gat?" Station chef: "tja, eigenlijk" ....
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.471
|
![]() Er is niemand verantwoordelijk voor de Autokeuring. Die maffia goudmijnen zijn ondoorgrondelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.471
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 december 2022 om 16:55. |
|
![]() |
![]() |