![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belg wil geen elektrische auto meer.
Ik heb daar zelfs nog niet over nagedacht of ik ooit een elektrische wagen zou kopen. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens geruchten van de *autoboekskes zouden de nieuwe ICE-wagens vanaf euronorm 7 (verplicht in 2025) tot wel 10.000 € duurder kunnen worden.
Het aankoopverschil met een navenant electrische versie zou dan veel kleiner zijn of zelfs onbestaande. Bepaalde automerken gaan daarom ook hun kleinste wagenmodellen (segment A) niet meer maken, en enkel vanaf segment B (~4 meter) nog aanbieden. Bepaalde (premium) merken enkel vanaf C segment of compacte middenklasse, vanaf ~4,2 meter. Wat ze wslk vandaag al doen. Uitzonderingen bevestigen de regel. * vb: Citaat:
Van bepaalde gassen en stoffen zijn ze al quasi zeker, ammoniak, lachgas en methaan komt erbij, en ultrafijnstof wordt zeker strenger: (ff vertaald) Citaat:
Verder is er nog de discussie en metingen of men de NOx grens naar 30 mg/km kan brengen, blijkbaar haalbaar volgens ADAC. Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 1 oktober 2022 om 10:03. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Slapende, nog te herstellen wagens niet meegerekend. Iedereen die goedkoop wil rijden en nog zelf wat aan zijn wagen wil knutselen mag gerust zijn. Die 1,4 miljard wagens verdwijnen niet zo maar. En wat milieu betreft ... een kapot geschoten en uitgebrande IC-wagen is minder schadelijk dan een kapot geschoten en uitgebrande E-wagen. Ver van mijn bed? Kijk rond en stel vast.
![]() |
![]() |
#124 | |
|
![]() Citaat:
Moeilijker of ingewikkelder moet de berekening niet zijn. Ook dit was door "experten" reeds begin 21ste eeuw aan de politici doorgegeven.
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En iets dat goed werkt hoef je zeker niet te veranderen.
![]() |
![]() |
#127 |
Staatssecretaris
|
![]() Overheid moet realistisch blijven en geen subsidies steken in EV industrie.
Hybride wagens zal wel de vlucht naar voor nemen. Puur elektrisch, kleine stadauto en luxewagens voor elite wel. Doorsnee wagens voor 75% bevolking zal dit niet kopen en ook stroom voorziening is er niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Of het elektrisch is of fossiele brandstof, druppel op hete plaat, bestaat al jaren. Zeer beperkte groep. Dat auto industrie zich zelf maar niet in de prak rijdt door 100% in te zetten op EV |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We kunnen misschien parkeren op het openbare domein enkel nog toestaan voor minderheidsgroepen en privébedrijven ...
Ik las ergens dat men schat dat het Belgische wagenpark van rond de zes miljoen naar om en bij de twee miljoen zal gaan. Enkel de rijken gaan nog in staat zijn om met een eigen of bedrijfswagen te rijden en die ergens te plaatsen en op te laden. Vroeger leek dit me als fietser een fijne toekomst met minder lawaai, stank en gif maar ik had er geen rekening mee gehouden dat allemaal die mensen dan op de fiets kruipen en ik nog minder op mijn gemak op de fiets zit dan vroeger. ![]()
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. Laatst gewijzigd door Vlad : 15 december 2022 om 08:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanaf 2031 geen diesel meer toegelaten in Gent en Antwerpen.
Dus vanaf nu geen auto's meer kopen en wegtrekken uit steden.
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien een manier om de steden autovrij te maken?¿
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ik val in herhaling....ook geen vrachtwagens meer?
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bron Leuven: https://www.leuven.be/voordelen-autodelen Citaat:
"Als men de automobilisten hoort" ![]() Die zeurende automobilsten gaan deelwagens niet tegenhouden: Citaat:
Of kiest de stad voor meer leefbaarheid? Ik tip het laatste.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 15 december 2022 om 11:33. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
Zo niet ..tja.
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
Opdracht: ... gevolgen ??
![]() |
![]() |
#138 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Dat nodigt niet echt uit om peperduur elektrisch te gaan rijden met capaciteitstarieven en ook nog gespreid opladen. ![]() Citaat:
![]() En nva spant weer de kroon, we krijgen van dat collaboratie partijke zelfs een heel jaar uitstel van executie om nog te sparen van den overschot na hun rooftocht om de onbetaalbare elektrische brol te kopen die we niet willen.
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://data.stad.gent/explore/datas...rt=-occupation Zoals je ziet is veel leegstand momenteel. De handelaars kunnen er alweer een slechte dag bij tellen
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anders betaal je die prijzen niet hé. https://www.gva.be/cnt/dmf20221006_95633167 |
|
![]() |
![]() |