Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 december 2022, 19:04   #21
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.721
Standaard

Stond ook in een plofgazet met clickbaittitel

https://gocar.be/nl/autonieuws/auto-...f-dieselwagens

Geen lening meer voor benzine- of dieselwagens

In sommige landen willen de banken geen leningen meer verstrekken voor de aankoop van een nieuwe auto met een verbrandingsmotor. Zo geeft de Bank Australia nog enkel kredieten voor elektrische auto’s om deze aandrijving mee te promoten. Een vreemde strategie die de consument meteen voor een voldongen feit stelt…

Origineel: https://www.foxbusiness.com/economy/...ctric-vehicles
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2022, 19:06   #22
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Stond ook in een plofgazet met clickbaittitel
Heb je er ooit al eens aan gedacht om met uw onzinnigheid weg te blijven als het niks met de eigenlijke draad te maken heeft?
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2022, 20:41   #23
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Stond ook in een plofgazet met clickbaittitel

https://gocar.be/nl/autonieuws/auto-...f-dieselwagens

Geen lening meer voor benzine- of dieselwagens

In sommige landen willen de banken geen leningen meer verstrekken voor de aankoop van een nieuwe auto met een verbrandingsmotor. Zo geeft de Bank Australia nog enkel kredieten voor elektrische auto’s om deze aandrijving mee te promoten. Een vreemde strategie die de consument meteen voor een voldongen feit stelt…

Origineel: https://www.foxbusiness.com/economy/...ctric-vehicles
Betrekkelijk logisch en vooruitziend van de bank want als binnen een paar jaar men niet meer de steden in kan en nog een tweetal jaren later met een on verkoopbaar wagen zit valt de restwaarde op nul.

In de wetenschap dat wanbetaling sneller een dagelijks feit zal worden te vergelijken met de hypotheekcrisis 2008 waarin de mensen liever hun huis in beslag lieten nemen dan af te betalen kan de banken hetzelfde verwachten.

Deze overheids beslissing zal ook op een bankencrisis uitdraaien.
Dit is een 100% oorlogsaanval van de overheid op ons en onze economie..
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 17 december 2022 om 20:43.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2022, 21:53   #24
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.721
Standaard Lage emissiezone...

Vuile lucht blijft hangen in de steden.

In Brussel wordt 50 kmu ingevoerd op 70/90 kmu wegen.

Andere steden nemen nog geen maatregelen.

Citaat:
https://gocar.be/nl/autonieuws/klima...de-verboden-op

Luchtvervuiling: Brussel legt verschillende verboden op

De luchtvervuiling in Brussel heeft een kritiek niveau bereikt.[/color] Het Gewest heeft daarom besloten het stoken van hout volledig te verbieden, alsook de snelheid op verschillende trajecten te verlagen. Je bent gewaarschuwd…

David Leclercq| Gepubliceerd op 16/12/2022

Sinds afgelopen zaterdag zijn de Brusselse autoriteiten alert op vervuiling. Door het koude weer en het gebrek aan wind is de luchtverontreiniging dermate toegenomen dat bepaalde kritische drempels werden bereikt. Deze situatie is er de laatste 24 uur niet op verbeterd.

De gemiddelde concentraties van fijnstof lagen in de drie regio’s boven de informatiedrempel van 35 µg/m3 (PM2,5). In Vlaanderen wordt van 40 µg/m³ gesproken, in Brussel van 39 µg/m³ en in Wallonië van 42 µg/m³. Gek genoeg treedt voorlopig enkel Brussel in actie in een poging om minder fijne deeltjes in de lucht te krijgen.

In de hoofdstad is de informatie- en bewustmakingsfase al enkele dagen bezig, maar dat volstaat niet volgens het bestuur. Daarom wordt vanaf zaterdag een nieuwe fase geactiveerd, namelijk die van de ‘interventie’. Ondanks de stijging van de temperaturen die vanaf maandag 19 december wordt voorspeld, zou er immers geen verbetering in zicht zijn.

Snelheidsbeperkingen en houtverbranding

Concreet wordt de maximumsnelheid vanaf 17 december verlaagd tot 50 km/u op wegen waar normaal een beperking van 70 of 90 km/u geldt. Een serieus verschil. De politie heeft al aangekondigd extra snelheidscontroles uit te zullen voeren, dus wees op je hoede. Om burgers toch een beetje tegemoet te komen, wordt het openbaar vervoer (MIVB) tijdelijk gratis, evenals de dagkaart voor de deelfietsdienst Villo.

Ook wordt het gebruik van houtkachels in Brussel verboden, aangezien de verbranding van hout veel fijnstof produceert. Een belangrijke kanttekening: dit verbod geldt enkel voor kachels en haarden die als bijkomende verwarming dienen. Wie met andere woorden enkel met hout of pellets kan verwarmen wegens geen alternatief (mazout– of gasketel, …), riskeert in principe geen boete.

En in Vlaanderen?

Van een houtverbrandingsverbod is nog geen sprake, al roept de Vlaamse Milieumaatschappij wel op om niet op die manier te stoken. Men verduidelijkt dat de verbranding van hout schadelijke stoffen doet vrijkomen, waaronder kleine deeltjes maar ook dioxines en polycyclische aromatische koolwaterstoffen (PAK’s). PAK’s beschadigen het DNA en zijn kankerverwekkend.

In Brussel meldt de Intergewestelijke Cel voor het Milieu (IRCEL) trouwens ook dat er momenteel te veel stikstofdioxide in de lucht zit. Kwetsbare mensen worden aangeraden thuis te blijven.
Ziet er heel ongezond uit, rood tot donkerroood (150-200 voor PM2,5) in bijna alle grote steden op de meetpunten: https://waqi.info/#/c/51.064/4.377/9.5z
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 17 december 2022 om 22:02.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2022, 22:04   #25
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Parts per million parts.
35 partikels op een miljoen partikels.

Dat is ongeveer hetzelfde als 35 cent op een miljoen cent.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2022, 22:11   #26
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Parts per million parts.
35 partikels op een miljoen partikels.

Dat is ongeveer hetzelfde als 35 cent op een miljoen cent.
naja nu ligt het boven 150.

Geef jij maar elke ademstoot eens 150 cent af van uw miljoen cent, uw luchtpijpen zullen het geweten hebben.

Begrijp je het woord dosis?



Soit, nog 7 jaar wachten voor de gepeste bewoners.

https://www.autonieuws.be/nieuws/761...ine-vanaf-2035

01 juli 2022

Brussel bevestigt verbod op diesel vanaf 2030 en benzine vanaf 2035
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 17 december 2022 om 22:16.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2022, 22:39   #27
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
naja nu ligt het boven 150.

Geef jij maar elke ademstoot eens 150 cent af van uw miljoen cent, uw luchtpijpen zullen het geweten hebben.

Begrijp je het woord dosis?



Soit, nog 7 jaar wachten voor de gepeste bewoners.

https://www.autonieuws.be/nieuws/761...ine-vanaf-2035

01 juli 2022

Brussel bevestigt verbod op diesel vanaf 2030 en benzine vanaf 2035
Dikke onzin allemaal.

Past wel in Skoda rijders straatjes.
Skoda = jammer.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2022, 11:45   #28
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.602
Standaard

En gelijk heeft hij.

De door de overheid met geld van ons allemaal gesponsorde rijken met een EV's en de rest met de kar.
Is zo'n kar eigenlijk verkeersbelasting verschuldigd?
België is namelijk vol gas naar bankroet aan het racen - ergens houdt het wel op.



Zou het niet verstandig zijn om ergens op het platteland (buiten België) te investeren in wat vastgoed en oldtimers?
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 18 december 2022 om 11:48.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2022, 12:34   #29
Oma
Eur. Commissievoorzitter
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 8.084
Standaard

Dus banken willen geen winst meer maken met leningen?
Ze saboteren de autofabrikanten en menen de mensen te kunnen voorschrijven wat ze met hun lening mogen kopen?
Net zoals bij de boeren, die geen lening voor een tractor kregen als ze hun bedrijf niet fors uitbreidden en we hebben zien waar die chantage toe geleid heeft.
Een bank heeft er geen zaken mee en heeft niet te bepalen waarvoor een lening, waar ze winst op maken, mag gebruikt worden.

Wie heeft een bank nodig? Dan lenen we wel onderling, van de suikertante.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2022, 13:18   #30
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
En gelijk heeft hij.

De door de overheid met geld van ons allemaal gesponsorde rijken met een EV's en de rest met de kar.
Is zo'n kar eigenlijk verkeersbelasting verschuldigd?
België is namelijk vol gas naar bankroet aan het racen - ergens houdt het wel op.



Zou het niet verstandig zijn om ergens op het platteland (buiten België) te investeren in wat vastgoed en oldtimers?
Ik denk dat dit ons laatste redmiddel is.

Buiten Europa.
Rusland lijkt me een goede keuze.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 18 december 2022 om 13:19.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2022, 13:48   #31
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.721
Standaard

Brussel krijgt 22.000 laadpalen, terwijl 54% van de huishoudens in Brussel vandaag al geen auto heeft.

Citaat:
https://gocar.be/nl/autonieuws/elekt...ere-brusselaar Gepubliceerd op 16/12/2022

Laadpaal binnen 150 meter voor iedere Brusselaar

De overgang naar de elektrische auto vereist ook een uitgebreid netwerk van laadpalen. Op dat vlak is nog heel wat werk noodzakelijk in ons land, maar er is beterschap in zicht. Zo wil Brussel vanaf volgend jaar iedereen een laadpaal binnen 150 meter van zijn woning aanbieden en komen er tegen 2035 22.000 publiek toegankelijke laadpalen. Dat klinkt veelbelovend.

De deadline nadert: tegen 2035 moeten we allemaal elektrisch rijden. Dat is door Europa beslist en heeft ook een impact op de Belgische bestuurder. Dat betekent niet alleen dat we met een 100% elektrische auto moeten gaan rijden, maar dat er ook voldoende laadpunten moeten zijn.

Op dat punt staan we nu eigenlijk nog nergens, zodat de steden en regio’s stilaan een noodplan moeten ontvouwen om overal voldoende laadpunten te voorzien. Zeker op publieke plaatsen, want niet iedereen heeft toegang tot een privéparkeerplaats met stroomvoorziening.

Inhaalbeweging

Maar Brusselse minister van Leefmilieu Alain Maron (Ecolo) belooft dat daar snel verandering in zal komen en dat vanaf volgend jaar iedere Brusselaar binnen de 150 meter van zijn woning over een laadpaal voor elektrische wagens zal beschikken. Het Gewest heeft de inhaalbeweging op dit vlak al ingezet, want twee jaar geleden telde het nog slechts 400 publieke laadpunten voor elektrische wagens, terwijl dat er nu al 2.000 zijn.

Hiermee wil Brussel tegen 2030 de CO2-uitstoot door vervoer verminderen met 75 procent. “De uitrol van een netwerk van laadpalen voor elektrische voertuigen is inderdaad van cruciaal belang voor de transitie naar een minder vervuilend wagenpark in onze regio”, zei Alain Maron aan VRTNWS.

Netwerk kan het aan

De plaatsing van laadpalen is één zaak, maar heeft Brussel ook voldoende stroom nodig om al deze elektrische auto’s op te laden. “Dat aantal is zeker haalbaar”, verklaart Inne Mertens, algemeen directeur van netbeheerder Sibelga, “De elektriciteitsnetten zijn in Brussel stedelijk en zeer robuust en zullen deze extra laadpalen dan ook zeker kunnen dragen. Lokaal moeten we wel versterkingen voorzien en we zullen ook moeten inzetten op intelligente manieren om te herladen. We zijn op dit moment nog aan het uitzoeken waar en hoe die versterkingen moeten gebeuren.”

De uitdaging die Brussel aangaat, geldt uiteraard ook voor alle andere steden in ons land die steeds meer elektrische auto’s zullen ontvangen die uiteraard ook opgeladen moeten worden. Zo beslisten recent Antwerpen en Gent dat in hun lage emissiezones vanaf 2031 geen dieselwagens meer zijn toegelaten, en dat vanaf 2035 benzinewagens hetzelfde lot wacht.
https://statbel.fgov.be/nl/themas/da...zit-huishouden

Er zijn zeer grote verschillen tussen de gewesten: 53,7% van de huishoudens in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest heeft geen wagen, tegenover 25% van de Waalse huishoudens en 22,9% van de Vlaamse huishoudens.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 18 december 2022 om 13:50.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2022, 14:55   #32
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Er zijn zeer grote verschillen tussen de gewesten: 53,7% van de huishoudens in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest heeft geen wagen, tegenover 25% van de Waalse huishoudens en 22,9% van de Vlaamse huishoudens.
Loopt gelijk met de armoedepercentages. Wat wil je eigenlijk aantonen?
Het vraagt niet veel hesencellen om te beseffen dat in de nabije toekomst alleen rijken zich nog een wagen kunnen permitteren.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2022, 23:40   #33
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Kijk zo zijn we wel in het Gentse.

Terwijl wij ons moeten verwarmen met batterijen wil Gent generatoren aan Oekraïne schenken.

Stad zamelt generatoren in voor scholen en ziekenhuizen in Oekraïne.

Hadden ze nu nog batterijen gevraagd?

https://www.hln.be/gent/stad-zamelt-...aine~ab41d942/

Wat is me dat nu ?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2022, 01:41   #34
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 45.509
Standaard

Zuhal Demir op ramkoers met Tom Meeuws over ‘dieselban’: “Meneer de flipflopschepen”

https://www.gva.be/cnt/dmf20221220_94345949

Betere luchtkwaliteit maar op welke manier?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2022, 08:32   #35
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zuhal Demir op ramkoers met Tom Meeuws over ‘dieselban’: “Meneer de flipflopschepen”

https://www.gva.be/cnt/dmf20221220_94345949

Betere luchtkwaliteit maar op welke manier?
Zoals bijna alle grote *luchtvervuilde steden* het in Europa gaan doen, tiens.

Opfrissing:

Citaat:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20140507_01096576

Welkom in Vlaanderen, de vuilste regio van West-Europa

08 MEI 2014 OM 03:00 UUR | Van onze redactrice Maxie Eckert

Geen enkele Belgische stad haalt de doelstelling voor fijn stof die de wereldgezondheidsorganisatie oplegt. De lucht in Gent, Antwerpen en Brussel is zelfs *een pak slechter* dan de lucht in andere Europese metropolen.
*Dankzij* de gesubsidieerde verdieseling door de regering Verhofstadt, ecopremie 2008-2012

https://www.duurzame-mobiliteit.be/n...ren-verbeteren

Citaat:
https://www.hln.be/autosalon-brussel...kken~ae07aec7/

9 redenen waarom het Autosalon niet kan mislukken

Weg met die ouwe diesels

"Mensen willen van hun oude diesel af", zegt Maarten Matienko van mobiliteitsorganisatie VAB." Vanaf 2008 hebben veel Belgen gebruik gemaakt van de ecopremie die door de regering-Verhofstadt werd ingevoerd en die eind 2011 weer werd afgeschaft. Veel van de dieselwagens die toen met een ecopremie van 15% korting werden gekocht, zijn nu 6 - 7 jaar. Dat is voor particulieren een goed moment om hun diesel te verkopen." Én een nieuwe wagen te kopen.
En ze kochten alweer een sjoemeldiesel...

En de autoconstructeurs profiteerden:
Citaat:
https://www.clint.be/actua/de-autoco...premie-op-zak/

De autoconstructeurs steken uw ecopremie op zak
14/06/2011

De ecopremie is populairder dan ooit: maar liefst één op de drie verkochte wagens profiteert hiervan. De federale overheid betaalt 3 - 15% van de aankoopprijs terug, maar het is wel vooral de autosector die hiervan profiteert.

Uit resultaten van Febiac blijkt dat in de eerste vier maanden van 2011 35 procent van alle verkochte wagens in België met een overheidskorting werd gekocht. Er is hier een duidelijk stijgende trend waar te nemen. In 2008 was dit slechts 8 procent, in 2009 16.5 procent en in 2010 31.2 procent. Van de 77.603 wagens die werden verkocht was de Golf Bluemotion veruit de populairste.

De korting werd enkele jaren geleden door de federale overheid ingevoerd. Milieuvriendelijke wagens die minder dan 115 g/km Co2 uitstoten krijgen 3% korting. Auto's die minder dan 105g/km Co2 produceren kunnen zelfs tot 15% korting krijgen. Wanneer we naar de verschillende soorten wagens kijken zien we dat de Golf Bluemotion met zijn 99g/km veruit de best verkochte ecowagen in België is.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 21 december 2022 om 08:56.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2022, 08:52   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Parts per million parts.
35 partikels op een miljoen partikels.

Dat is ongeveer hetzelfde als 35 cent op een miljoen cent.
Of 0.5 mg van een geraspte wonderboon in je mayonaise op je 250 gram frieten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2022, 08:58   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Ja, voor mij is het ook balen.
Ik betaal 594 euro verkeersbelasting voor mijn bijna 12 jaar oude diesel.
En ik mag er op minder en minder plaatsen mee rondrijden ...

Ik blijf erbij: de enige juiste weg is die naar de properheid. Maar het moet redelijk gebeuren.
Met mijn ambtenarenpensioen kan ik wel 600 euro betalen. Maar wat met die mensen die, dank zij hun vakboungders en de politici van de oude machtspartijen, niet zo'n leuk pensioen hebben?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2022, 08:59   #38
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Of 0.5 mg van een geraspte wonderboon in je mayonaise op je 250 gram frieten.
En die eet je 12 keer op per minuut. (ademhaling)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2022, 09:10   #39
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ja, voor mij is het ook balen.
Ik betaal 594 euro verkeersbelasting voor mijn bijna 12 jaar oude diesel.
En ik mag er op minder en minder plaatsen mee rondrijden ...
Toch niet een van die 31,2 % diesels die een overheidskorting kregen?

Citaat:
Uit resultaten van Febiac blijkt dat in de eerste vier maanden van 2011 35 procent van alle verkochte wagens in België met een overheidskorting werd gekocht. Er is hier een duidelijk stijgende trend waar te nemen. In 2008 was dit slechts 8 procent, in 2009 16.5 procent en in 2010 31.2 procent.

https://www.clint.be/actua/de-autoco...premie-op-zak/
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2022, 10:11   #40
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.721
Standaard

De luchtkwaliteit in Oslo is er serieus verbeterd met de stijgende electrificatie van hun vervoer:
https://www.oslo.kommune.no/statisti...atistikk/#gref
Evolutie meetstations fijnstof PM2,5 en NO2 sinds 2000, vanaf 2010 kwamen er meer meetstations bij.

Zie ook grafieken onderaan.

• Voor fijnstof PM2,5 was de gemiddelde jaarwaarde omstreeks 2006: 14/15 microgram/m³ meetstations Kirkeveien/Manglerud, in 2021 werd daar nog 7/8 microgram/m³ gemeten:

Fijnstof PM 2,5 jaarcijfers tabel: https://statistikkbanken.oslo.kommun...e=cube&top=yes

• Voor NO2 waren dat jaren 2008-2013 soms boven 50, en in 2021 quasi gehalveerd:
jaartabel: https://statistikkbanken.oslo.kommun...e=cube&top=yes

De smogalarmen waar alle diesels niet meer in de stad mochten zullen al een tijdje geleden zijn: https://www.oslo.kommune.no/english/...esel-vehicles/

Andere landen en hun steden: https://magazine.vab.be/op-weg/mobil...uzones-europa/
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  svevestv-pm25-rsgrenseve.png‎
Bekeken: 356
Grootte:  113,9 KB
ID: 117268  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  nitrogendioksid-no2-rsgr.png‎
Bekeken: 341
Grootte:  112,6 KB
ID: 117269  

__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 21 december 2022 om 10:38.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be