Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 december 2022, 15:16   #121
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Patrick, zijn dat geen twee totaal verschillende zaken? Peer reviewing is niet iets dat men doet op twitter door tegen Staf de Giraf of Fons de Spons, of Struisje de Vogel te gaan leuteren hee...

Twitter is sociale media, een leuter-kanaal, privé en dus onderhevig aan de regels die de eigenaar oplegt. Een peer review process is toch écht wel heel wat anders ?
Eigenlijk niet, je post de documenten op een Peer Review site en dan wordt daarover geleuterd. Om een document aangepast te krijgen is het dan belangrijk wat je zegt en wie je bent.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2022, 15:38   #122
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat nogal was censuur voortkomt uit een bende onnozelaars die denken dat ze het weten, en daar oprecht in zijn, in dat denken dat ze het weten. Dat zij zichzelf superieur achten, omdat ze denken te weten wat de mensen die zij geloven, hen zeggen. "wetenschappers" bijvoorbeeld. En dat ze niet dulden dat mensen van lager allooi die grote mooie ideeen tegenspreken, en dus domme praat zouden verkopen die gevaarlijk zou zijn voor "beinvloedbare burgers".

Ik denk dat men de cynische propaganda en censuur van bijvoorbeeld de Soviet Unie, en van sommige staten en politici, niet mag verwarren met al die welwillende zieltjes van pretentieuze niksnutten die een hoge opinie van zichzelf hebben en denken dat ze de juiste mensen napraten. En daar echt van overtuigd zijn. Ware Gelovigen dus.

Je ziet er hier ook op 't forum zo. Pseudo intellectuelen die denken dat zij de echte waarheid en wijsheid in pacht hebben, en moeten beletten dat er teveel domme dingen verteld worden die brave mensen wel eens zouden kunnen geloven. In welke mate die Brave Gelovige Pseudo intellectuelen gemanipuleerd worden door een cynische bende, en in welke mate dit gewoon een emergent fenomeen is, durf ik niet te zeggen, maar ik ben er redelijk van overtuigd dat bij die commerciele sociale netwerken, er een groot deel emergent is. Zoals veel linkse Gutmenschen, die ook echt geloven dat vuile rechtse praat best gestopt wordt, want nergens goed voor.

Ik denk dat dat grotendeels komt omdat dat totaal on-intellectuele en onwetenschappelijke, pretentieuze zichzelf superieur wanende Gutmenschen zijn, en dat zij niet noodzakelijk de nuttige idioten zijn van een cynische bende.

Wat dat fenomeen eigenlijk veel gevaarlijker maakt, omdat het gedecentraliseerd is, en het niet volstaat om de cynische bende te fnuiken om ervan af te zijn. De pretentieuze onlogische onwetenschappelijkheid van mensen met een hoge opinie van zichzelf is bijzonder gevaarlijk.
mhh, ik weet het niet. Louter emergent is dit niet, want anders zou over het fenomeen niet zoveel nagedacht worden. Boeken als "Rules for Radicals" van Saul Alinsky, en voor Mathias De Smet hem aanhaalde, passeerde Gustave Le Bon hier al de revue, de technieken van Eduard Bernays werden hier ook al besproken.

Mensen die, ter goeder of kwader trouw, goed begrijpen dat "de massa" gewoon kudde-dieren zijn, die al te gemakkelijk, met de juiste triggers, van de ene kant van het politieke grasveld naar het andere te jagen zijn.

Dus dat er géén cynische kliek is, die van die "wetenschap" gebruikt maakt, en dat het louter "de gang der zaken is," daar volg ik je niet (helemaal) in.

Het is inderdaad een grote psychologische sprong in het duister, de gedachte dat er een cynische kliek zou zijn, en met "duister" bedoel ik dat die cynische kliek goed begrepen heeft dat zij achter de gordijn moet blijven staan.
Oud 28 december 2022, 22:33   #123
gunter5148

Standaard

In Japan ziet men de bui hangen.

Het net begint zich sneller en sneller te sluiten.

De vaxforceurs mogen zich terecht heel bang beginnen te voelen.

En weet je wat, het zijn de imuungecompromitteerde gevaxten die de vaxforceurs gaan komen opzoeken.

Lees Gustave Le Bon nog maar eens.

https://rumble.com/v1xrjfu-dr.-masan...ns-of-liv.html
Oud 28 december 2022, 22:54   #124
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Wat betekent dat precies “het net sluit zich”? Revolutie? Tribunaal? Wat is precies de finaliteit, als het net helemaal dicht is?
Oud 28 december 2022, 22:55   #125
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
In Japan ziet men de bui hangen.

Het net begint zich sneller en sneller te sluiten.

De vaxforceurs mogen zich terecht heel bang beginnen te voelen.

En weet je wat, het zijn de imuungecompromitteerde gevaxten die de vaxforceurs gaan komen opzoeken.

Lees Gustave Le Bon nog maar eens.

https://rumble.com/v1xrjfu-dr.-masan...ns-of-liv.html
Ik ga nog gelijk krijgen.
Japanners hun yen begint ook te vallen.
Oud 28 december 2022, 23:20   #126
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Wat betekent dat precies “het net sluit zich”? Revolutie? Tribunaal? Wat is precies de finaliteit, als het net helemaal dicht is?
Dat de verantwoordelijken, de uitvoerders, en de apologisten van de grootste misdaad die ooit werd gepleegd, tegen alle individuele mensen op aarde, hun gepaste straf krijgen.

Miljarden goede levensjaren zijn verloren gegaan, door enkele bedenkers, meerdere uitvoerders, vele apologisten.

En de slachtoffers beginnen het in’t snuitje te krijgen. Dat is het net dat zich sluit.

Ik herhaal, lees “La psychologie des Foules” van Le Bon nog maar eens; zodra de massa, die voorheen slaafs bevelen opvolgde van de vaxforceurs, inzien dat ze bij de neus genomen zijn, wel laat ik het zo zeggen, dan zou ik niet graag te boek staan als een vaxforceur.

Het zullen niet de “vrije-keuze-vaxxeurs” zijn die voor rechter gaan spelen in de tribunalen. En de “vrije-keuze-vaxxeurs” zullen het valluik van het schavot ook niet manipuleren.

Dat zullen de vax-slachtoffers zijn. With a vengeance.

Kijk het filmpje hierboven nog maar eens. Echt kwade japanners zie je niet vaak.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 28 december 2022 om 23:21.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2022, 23:24   #127
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik ga nog gelijk krijgen.
Japanners hun yen begint ook te vallen.
Neenee, we gaan gelijk HEBBEN. De vaxforceurs KREGEN gelijk door censuur, ridiculisering, barnum-propagande etc.

WIJ hebben altijd gelijk gehad, maar zijn nu ook gelijk aan het krijgen.

Inderdaad miljarden immuun-gecompromiteerden. Dat zijn ook slachtoffers.

Ontkennen voelt dan als een warm deken, als je angst voelt dat je misschien zelf de volgende bent die plots doodvalt.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 28 december 2022 om 23:27.
Oud 28 december 2022, 23:28   #128
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat de verantwoordelijken, de uitvoerders, en de apologisten van de grootste misdaad die ooit werd gepleegd, tegen alle individuele mensen op aarde, hun gepaste straf krijgen.

Miljarden goede levensjaren zijn verloren gegaan, door enkele bedenkers, meerdere uitvoerders, vele apologisten.

En de slachtoffers beginnen het in’t snuitje te krijgen. Dat is het net dat zich sluit.

Ik herhaal, lees “La psychologie des Foules” van Le Bon nog maar eens; zodra de massa, die voorheen slaafs bevelen opvolgde van de vaxforceurs, inzien dat ze bij de neus genomen zijn, wel laat ik het zo zeggen, dan zou ik niet graag te boek staan als een vaxforceur.

Het zullen niet de “vrije-keuze-vaxxeurs” zijn die voor rechter gaan spelen in de tribunalen. En de “vrije-keuze-vaxxeurs” zullen het valluik van het schavot ook niet manipuleren.

Dat zullen de vax-slachtoffers zijn. With a vengeance.

Kijk het filmpje hierboven nog maar eens. Echt kwade japanners zie je niet vaak.
Ik wed u 100€ dat er binnen de komende 2j geen tribunaal/revolutie/lynching door corona zal gebeuren. You take that bet?
Oud 28 december 2022, 23:49   #129
gunter5148

Standaard

Citaat:
Ik wed u 100€ dat er binnen de komende 2j geen tribunaal/revolutie/lynching door corona zal gebeuren. You take that bet?
Ik wed u mijn rolex dat de geschiedenis mij gelijk geeft. Ik kijk dan graag van de tribune in de hemel of de hel, voor mijn part, toe naar het gebeuren. 2 jaar, 20 jaar, 200 jaar, I don’t care. Ik ben er zeker van von ranzig en fauci, en alle von ranzigen en fauci’s van de wereld, zullen bekeken worden als hitlers tot de 10de macht.

Tenandere, er hangt wel degelijk een geur van iets in de lucht. Ik kan het moeilijk verwoorden, maar het zijn erg volatiele tijden, de boel kan zo maar helemaal ontploffen, letterlijk en figuurlijk.

Vandaar dat de flikken in AUS nu ook openlijk oproepen tot verklikken, als ge anti-centraal bestuur bent. Dat doe je niet als je comfortabel in je despoten-zetel zit.

https://www.zerohedge.com/political/...ine-conspiracy

We zullen zien, voltian, we zullen zien.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 28 december 2022 om 23:53.
Oud 28 december 2022, 23:52   #130
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie gaat zo'n tribunaal ook instellen in een quasi totalitair systeem dat zichzelf zou dienen te onderzoeken? Als de druk van de bevolking groot wordt en de bewijzen onontkoombaar kan er wel eens een fall guy maar voren geschoven worden. Maar er is meer nodig om de criminaliteit uit dit systeem te krijgen dan een Big Pharma bedrog met doden, ook al zijn het er een paar honderd duizend over de hele wereld.

Laatst gewijzigd door Bach : 28 december 2022 om 23:53.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2022, 23:55   #131
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wed u mijn rolex dat de geschiedenis mij gelijk geeft. Ik kijk dan graag van de tribune in de hemel of de hel, voor mijn part, toe naar het gebeuren. 2 jaar, 20 jaar, 200 jaar, I don’t care. Ik ben er zeker van von ranzig en fauci, en alle von ranzigen en fauci’s van de wereld, zullen bekeken worden als hitlers tot de 10de macht.

Tenandere, er hangt wel degelijk een geur van iets in de lucht. Ik kan het moeilijk verwoorden, maar het zijn erg volatiele tijden, de boel kan zo maar helemaal ontploffen, letterlijk en figuurlijk.

Vandaar dat de flikken in AUS nu ook openlijk oproepen tot verklikken, als ge anti-centraal bestuur bent. Dat doe je niet als je comfortabel in je despoten-zetel zit.

Wat kan een onbewapende bevolking tegen een totalitair systeem? Als er al hoop is dan dient het uit de VS zelf te komen. Twee jaar is wel erg kort van tijdspanne. Dan moeten mensen echt als vliegen beginnen vallen in je directe omgeving. En dan nog verwacht ik dat de Experten de oorzaak ver van het vaccin zelf zullen houden, ondanks duidelijke correlaties.

Laatst gewijzigd door Bach : 28 december 2022 om 23:58.
Oud 28 december 2022, 23:55   #132
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Wie gaat zo'n tribunaal ook instellen in een quasi totalitair systeem dat zichzelf zou dienen te onderzoeken? Als de druk van de bevolking groot wordt en de bewijzen onontkoombaar kan er wel eens een fall guy maar voren geschoven worden. Maar er is meer nodig om de criminaliteit uit dit systeem te krijgen dan een Big Pharma bedrog met doden, ook al zijn het er een paar honderd duizend over de hele wereld.
Een totalitair systeem bestaat per gratie en goedkeuring van de bevolking. Het vraagt decennia planning, en is op een dag weg.

Vraag maar aan ceaucescu.
Oud 28 december 2022, 23:56   #133
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Wat kan een onbewapende bevolking tegen een totalitair systeem? Als er al hoop is dan dient het uit de VS zelf te komen.
Wapens hebben er niets mee te maken. Stilzwijgen is het enige wat een totalitair systeem overeind houdt.
Oud 29 december 2022, 00:03   #134
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wapens hebben er niets mee te maken. Stilzwijgen is het enige wat een totalitair systeem overeind houdt.
Angst ja. Dat is waar. Wie aan de drang, dwang, hoongelach heeft weerstaan heel die tijd zal waarschijnlijk durven spreken. Maar het is veel moeilijker mensen te doen inzien dat ze zich vergist hebben.

Alhoewel. Ik ken er toch voor wie dat boosteren te ver gaat. En ik zie ook precies meer snotvallingen bij de geprikten. Maar die steekproef is te klein en misschien heb ik wel een bias. Maar toch.

Laatst gewijzigd door Bach : 29 december 2022 om 00:04.
Oud 29 december 2022, 00:07   #135
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik heb het van in het begin gezegd.
Als men zal beseffen dat men in de maling is genomen...met al dan niet genocide als gevolg...gaat de wereld in vlammen op.

En terecht.
Oud 29 december 2022, 03:18   #136
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Een totalitair systeem bestaat per gratie en goedkeuring van de bevolking. Het vraagt decennia planning, en is op een dag weg.

Vraag maar aan ceaucescu.
Of putin!…
Oud 29 december 2022, 03:23   #137
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ge zou uw voorspelling een beetje hard moeten maken, verifieerbaar. Anders blijft het vaag speculeren. Er is hier ook ergens zo’n draad over de Euro “the end game”. Na 5j beetje uitgedoofd.

Je geeft al een tijdje aan dat “de afrekening” eraan komt. Als ge daar geen tijdspanne op plakt, dan is dat wat hol. Allez, als ge zegt, 2, 20 of 200j… ik denk dat bij een revolutie binnen 200j de oorzaak niet gezocht moet worden in covid 200j ervoor…

Maar goed, als de afrekening eraan komt, dan heb ik blijkbaar niet lang meer te leven. Kan ik nog terug? Ik wil wel doen alsof ik niet geloof in vaccins…
Oud 29 december 2022, 07:40   #138
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Mijn vraag:
Hoe ontneem je het zuurstof van die zgn Gutmensen ?
Dat proberen, is exact wat Gutmenschen problematisch maakt.

Je kan geen vrije meningsuiting, en geen wetenschap bedrijven door "mensen die verkeerd zijn" de mond willen te snoeren.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2022, 07:41   #139
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard zal dat niet gebeuren, teveel volk heeft teveel boter op zijn hoofd he.
Oud 29 december 2022, 07:47   #140
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Patrick, zijn dat geen twee totaal verschillende zaken ? Peer reviewing is niet iets dat men doet op twitter door tegen Staf de Giraf of Fons de Spons, of Struisje de Vogel te gaan leuteren hee...
Dat is juist, dus moet Twitter dat niet proberen te doen, vooral niet door niet-gekwalificeerde napraters.

Citaat:
Twitter is sociale media, een leuter-kanaal, privé en dus onderhevig aan de regels die de eigenaar oplegt. Een peer review process is toch écht wel heel wat anders ?
We zijn het eens dat Twitter prive is, en dus eigenlijk mag doen wat het wil. Het probleem is dat Twitter, samen met wat andere sociale netwerken, aan collusie doet en zich dus niet "prive" gedraagt, maar zich als een kartel mee opstelt. Mocht Twitter zich als prive bedrijf gedragen, dan zouden andere prive sociale netwerken aan concurrentie doen betreffende de toegelaten en de gecensureerde media. Dat is trouwens EXACT wat Musk nu in die sociale media club aan het doen is, maar dat was niet zo. Facebook en Twitter, en zelfs Google, en op een zeker ogenblik, zelfs Amazon, waren in een soort van kartel waarbij zij beslisten wat nu "juiste" wetenschap was, op basis van derderangs horen zeggen, zonder echte peer review.

Het feit bijvoorbeeld, dat zoiets als https://c19ivm.org/meta.html zijn account gecensureerd werd door Twitter, terwijl je moeilijk meer wetenschappelijk te werk kan gaan, geeft aan hoe ver heen zij waren. Het feit dat op een zeker ogenblik zelfs wetenschappelijke tijdschriften hun account gecensureerd werd, omdat die pseudowetenschappelijke nep-reviewers die geen ballen begrijpen van wetenschap maar enkel maar echokamers organiseren voor het "goede denken" op een puur religieuze dogmatische wijze, geeft aan hoe ONWETENSCHAPPELIJK en hoe RELIGIEUS FANATIEK DOGMATISCH die dingen geworden waren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be