Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2022, 17:47   #41
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Er hoeft dan ook niets te veranderen. Het is een heel goede zaak dat er een stemmenreservoir bestaat voor racisten hun stem te kunnen samenbrengen, en cordoniseren.
Dat “cordoniseren” zal evenwel niet kunnen beletten dat de belgicistische tradopartijtjes verder wegzakken richting kiesdrempel. Wat dan???
Oud 30 december 2022, 17:52   #42
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar jij bent toch diegene die altijd zit vol te houden dat die Auschwitz partij totaal onbeduidend is, en haar zetels geen enkele invloed hebben ?
Het verschil tussen een Blok parlementair en een opblaasbare pop van de 'Blanko' partij is dat die eerste door zijn kiesgedrag in het parlement alsnog een destructieve werking kan hebben. Ook hun loutere bestaan, hun gedrag, de vreemde geluiden die er uit hun mondholte komen, allemaal heel problematisch. Met de opblaasbare poppen van 'Blanko' hebben we dat niet. Die stemmen niet, verkopen geen vervelende lulkoek, zetten de boel niet op stelten, en verkopen geen visuele noch auditieve overlast. Ook voor de staatsveiligheid en het OCAD is het veeel handiger om in plaats van een kudde Blokkers permanent te moeten opvolgen gewoon te tellen of alle opblaaspoppen van Blanko braaf in hun pluchen zetel zitten in het parlement.

Het is een interessant politiek experiment.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2022, 17:55   #43
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat “cordoniseren” zal evenwel niet kunnen beletten dat de belgicistische tradopartijtjes verder wegzakken richting kiesdrempel. Wat dan???
CD&V maakt nog een minikansje als ze de stikstofwaanzin van het Vlaams eco-taliban achtig ministerke van tafel vegen.
Als Cd&V dat doet, tonen ze op zijn minst de intensie om de agrarische pijler van de Vlaamse volksziel niet te laten wegvegen door een zogenaamde Vlaams nationaliste.

O-VLD zit volgens mij echt veel dieper in de shit....mocht Vivaldi op de valreep de historische blunder van de N-VA regering Michel I kunnen rechttrekken en de kerncentrales toch open houden, zal allicht een plaats bij de elfkes nog mogelijk zijn.

Vooruit, lijkt het dan weer fantastisch te gaan doen.
King Connah zou zelfs een uitzicht op het MP schap kunnen krijgen.

Dus uw uitspraak dient echt wel genuanceerd te worden.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2022, 17:58   #44
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Al dertig jaar hetzelfde antwoord : de Bruine club blijft in het cordon waar ze thuishoren, de democratische partijen zoeken via coalitie om regeringen te vormen. Gisteren was dat zo, vandaag nog, en morgen zal het niet anders zijn.
Oud 30 december 2022, 18:04   #45
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Los van uw eigen mening
gaat u hier voorbij dat er mensen zijn die zich niet akkoord kunnen verklaren met het racistische vijandsbeeld waarvan die partij zich bedient of van het destructieve alleen op een emotioneel droombeeld gebaseerd nationalsime van die partij.
Uiteraard, dat is omdat die partij juist precies een andere politieke visie heeft, dan die van de kliek waar jij je beter bij voelt.

Als er een politieke visie is die racisme slecht vindt, dan is een politieke visie die racisme goed vindt, juist precies wat men een andere politieke visie noemt.

En juist DAAROM vind je die zo "walgelijk" omdat ze juist verschilt in zulke ethische overwegingen !

Citaat:
Dus ja, er zijn in Vlaanderen veel mensen die afkerig zijn van de politiek maar zich niet kunnen vinden in de zogenaamde "protest"partijen.
Ah, maar ik heb het over het PRAGMATISCHE GEVOLG van een stem voor het VB, en het cordon. Dat heeft totaal niks te maken met het programma van het VB, dat door het cordon uiteraard nooit aan bod komt.

Het pragmatische gevolg van een stem voor het VB is dat er een zetel zal gaan naar een partij die niet aan de coalitievorming kan deelnemen en DAT is exact hetzelfde als een "lege zetel" he.

Het willen beletten dat er meerderheden kunnen gevonden worden. Of je nu voor het VB stemt of voor een lege zetel, heeft op DAT VLAK exact hetzelfde effect: het moeilijk maken om een meerderheid te bekomen.

Als men kiest, kiest men natuurlijk NIET voor een partijprogramma, want uw keuze VOOR een partij kan er juist voor zorgen dat dat partijprogramma MINDER waarschijnlijk wordt in de coalitievorming. Men moet kiezen op zulke manier dat men de coalitievorming die men wenst, bevordert, of dat men de coalitievorming die men wil tegengaan, bevordert.

Een blanko zetel is een stem die garandeert dat men maximaal heeft bijgedragen aan het belemmeren van het vormen van een coalitie. Maar een stem voor VB is dat ook, en een stem voor N-VA waarschijnlijk ook, tot aan een zeker punt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 december 2022 om 18:08.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2022, 18:06   #46
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het verschil tussen een Blok parlementair en een opblaasbare pop van de 'Blanko' partij is dat die eerste door zijn kiesgedrag in het parlement alsnog een destructieve werking kan hebben.
Je wil zeggen gedoogsteun geven aan een minderheid ?

Want tenslotte is een blanko er enkel maar om te beletten dat men meerderheden kan vormen, en dat er wetten kunnen gestemd worden he.

Je wil zeggen dat VB leden soms toch nog gedoogsteun geven en dus niet zoals een blanko zouden stemmen (ttz, tegen alles) ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2022, 18:07   #47
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
PatrickVE heeft daar ooit een interessant voorstel in gedaan : zet opblaasbare poppen op die zetels. Die kunnen niks verkeerd doen, en zijn bijgevolg totaal schadeloos. (in totale tegenstelling tot de Goelag-partij of de Auschwitz-partij)
zegt diegene die oproept om medeburgers te vergassen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2022, 18:13   #48
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al dertig jaar hetzelfde antwoord : de Bruine club blijft in het cordon waar ze thuishoren, de democratische partijen zoeken via coalitie om regeringen te vormen. Gisteren was dat zo, vandaag nog, en morgen zal het niet anders zijn.
Hopelijk smijt de stijgende rente geen roet in uw plannen voor de toekomst.

Dan zijn er ook nog de de voor tientallen miljarden € structurele besparingen die moeten uitgevoerd worden van de powers that be zoals het IMF.

Als dat electoraal maar goed komt voor de traditio's + N-VA.
Oud 30 december 2022, 18:25   #49
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je wil zeggen gedoogsteun geven aan een minderheid ?

Want tenslotte is een blanko er enkel maar om te beletten dat men meerderheden kan vormen, en dat er wetten kunnen gestemd worden he.

Je wil zeggen dat VB leden soms toch nog gedoogsteun geven en dus niet zoals een blanko zouden stemmen (ttz, tegen alles) ?
Ik denk dat je hier een voorafname doet op het reglement, dat er niet in staat... Een 'Blanko' parlementair (dus een zitje met een opblaasbare pop in ) stemt niet actief mee dus kan onmogelijk als een "neen" meegenomen worden in de telling.
Oud 30 december 2022, 18:30   #50
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hopelijk smijt de stijgende rente geen roet in uw plannen voor de toekomst.

Dan zijn er ook nog de de voor tientallen miljarden € structurele besparingen die moeten uitgevoerd worden van de powers that be zoals het IMF.

Als dat electoraal maar goed komt voor de traditio's + N-VA.
Zolang we in het westen erin slagen om het extreem-rechtse gevaar onder controle te houden is alles oplosbaar. Dat is nu eenmaal de les die de geschiedenis ons leerde : als Bruin aan de macht komt, stopt de democratie binnen de kortste keren en eindigt het met destructie, vervolging, en finaal oorlog.
De onderlinge electorale verschuivingen onder democratische partijen zijn op zich uiteraard geen probleem. Zolang we de moderne versie van de Braune Baitaillonen maar buiten kunnen houden uit alle bestuur.
Oud 30 december 2022, 18:33   #51
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zolang we in het westen erin slagen om het extreem-rechtse gevaar onder controle te houden is alles oplosbaar. Dat is nu eenmaal de les die de geschiedenis ons leerde : als Bruin aan de macht komt, stopt de democratie binnen de kortste keren en eindigt het met destructie, vervolging, en finaal oorlog.
De onderlinge electorale verschuivingen onder democratische partijen zijn op zich uiteraard geen probleem. Zolang we de moderne versie van de Braune Baitaillonen maar buiten kunnen houden uit alle bestuur.
Wees altijd voorzichtig met het bestrijden van monsters want... je kent het wel... de rest.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2022, 18:51   #52
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat soort discours van “bruine club” maakt niet de geringste indruk meer. Diegenen die jij viseert gaan systematisch in de peilingen vooruit. En OVLD???
Oud 30 december 2022, 19:28   #53
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Wees altijd voorzichtig met het bestrijden van monsters want... je kent het wel... de rest.
Ik zie geen enkel excuus om de historische vergissingen van de eerste helft van vorige eeuw nog eens te gaan herhalen en opnieuw los te laten op de maatschappij vanuit een nostalgische obsessie naar fascistisch geïnspireerde regimes.

Wat toen stront bleek te zijn, gaat nu heus niet naar viooltjes ruiken en gaat niemand happy maken mochten ze terug de macht kunnen grijpen. Ik heb geen zin in een decennium te verliezen omwille van die ziekelijke ideologie. De prijs is te hoog, toen was dat zo en nu zou dat niet anders zijn.
Oud 30 december 2022, 19:34   #54
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat soort discours van “bruine club” maakt niet de geringste indruk meer. Diegenen die jij viseert gaan systematisch in de peilingen vooruit. En OVLD???
Voor de elvendertigste keer... het stemmen aantal en het zetel aantal van Bruin interesseert me niet, dat is een relatief gegeven dat enkel een probleem (zou) kunnen vormen moesten ze in hun eentje 51% van de zetels halen.

Laat die walking deads maar hun ding doen, hun parlementaire wedde opstrijken en hun quatsch vertellen.

Ondertussen zullen de ernstige partijen wel besturen.

Soms vraag ik me af op basis van je rare vraagstellingen of je een soort deathwish hebt ? Het lijkt er wel op of je graag 'eens' de Bruine club aan de knoppen van de macht zou zien zitten ? Leerde de geschiedenis dan echt niet dat die als eerste maatregel hun eigen absolutisme opleggen en alle concurrentie uitschakelen ?
Oud 30 december 2022, 19:36   #55
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie geen enkel excuus om de historische vergissingen van de eerste helft van vorige eeuw nog eens te gaan herhalen en opnieuw los te laten op de maatschappij vanuit een nostalgische obsessie naar fascistisch geïnspireerde regimes.

Wat toen stront bleek te zijn, gaat nu heus niet naar viooltjes ruiken en gaat niemand happy maken mochten ze terug de macht kunnen grijpen. Ik heb geen zin in een decennium te verliezen omwille van die ziekelijke ideologie. De prijs is te hoog, toen was dat zo en nu zou dat niet anders zijn.
Een paar geleerde "insiders" in een blokhut.

Neen, ik zie het grote gevaar niet.

Een decennium te verliezen? U doelt op het blok?

Ik kan me niet ontdoen van een angstige indruk bij u. Pragmatische boeren, weinig kunstzinnig. Maar goed in delegeren en ontmantelen van broeihaarden.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2022, 19:40   #56
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zolang we in het westen erin slagen om het extreem-rechtse gevaar onder controle te houden is alles oplosbaar.

...
Waarom zijn er dan nog zovele ernstige problemen in Belgie?

Of is het extreemrechtse gevaar in Belgie niet onder controle?
Oud 30 december 2022, 20:03   #57
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor de elvendertigste keer... het stemmen aantal en het zetel aantal van Bruin interesseert me niet, dat is een relatief gegeven dat enkel een probleem (zou) kunnen vormen moesten ze in hun eentje 51% van de zetels halen.

Laat die walking deads maar hun ding doen, hun parlementaire wedde opstrijken en hun quatsch vertellen.

Soms vraag ik me af op basis van je rare vraagstellingen of je een soort deathwish hebt ? Het lijkt er wel op of je graag 'eens' de Bruine club aan de knoppen van de macht zou zien zitten ? Leerde de geschiedenis dan echt niet dat die als eerste maatregel hun eigen absolutisme opleggen en alle concurrentie uitschakelen ?
uw "ernstige" partijen zijn aan het verdampen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2022, 20:44   #58
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik kan mij niet van de indruk ontdoen, beste Panda, dat jij wat last hebt van paranoia. Niet dat ik Vlaams Belang “leuke jongens” vind, maar 51 % zie ik ze nog niet zo gauw hier halen.
Oud 30 december 2022, 21:16   #59
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ahwel dat is waarom er nu volop met geld dat er niet is gestrooid word voor hun kiesvee met de bedoeling de schuldenberg zo chaotisch groot te maken dat het IMF en de EU ingrijpt en België als geheel verantwoordelijk zet zoals 100 jaar geleden.

De gewesten en alles er rond naar het stort word gevoerd.

Waardoor stemmen op VB of NVA nutteloos word, alles waar voor geploeterd werd weggeveegd word ....hopen ze!!!
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 30 december 2022 om 21:19.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2022, 21:20   #60
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Heel snel en zonder garantie
dank voor de tabel

laat mij even meesurfen op uw golf. Dat blanco/ongeldige stemmen zouden lege zetels moeten zijn. En dat dit in de grondwet zou moeten komen zodat kiezers kunnen een signaal geven.
Er zijn bij mij ook twee verkiezingen die ik niet volg. Prins carnaval en syndicale verkiezingen. Ook bij deze laatste kan men geen protest of lege syndicale afgevaardigde stemmen

maar, terug naar het federale. Waarom stemmen mensen blanco ? Ik neem aan dat ze het nut niet meer inzien. Ze voelen zich niet gerespecteerd

ik heb even de tabel bekeken van de verkiezingen 2019. 1387171 stemden ongeldig of blanco. Goed voor 24 zetels

als ik de tabel nader bekijk

groen behaalt in Vlaanderen 413836 stemmen en krijgt daarvoor 7 zetels en 1 bonus uit de blancopot
ecolo behaalt in Wallonië 416452 stemmen en krijgt daarvoor 11 zetels en 2 bonus uit de blancopot.
Raar
ik kan begrijpen dat men begint blanco te stemmen, want een Vlaamse stem is minderwaardig

ovld behaalt in Vlaanderen 579334 stemmen en krijgt daarvoor 10 zetels en 2 bonus uit de blancopot
MR behaalt in Wallonië iets minder dan ovld met 512825 stemmen en krijgt daarvoor meer zetels zijnde 12 zetels en 2 bonus uit de blancopot.
Raar
ik kan begrijpen dat men begint blanco te stemmen, want een Vlaamse stem is minderwaardig

VBL behaalt in Vlaanderen 810177 stemmen en krijgt daarvoor 15 zetels en 3 bonus uit de blancopot
PS behaalt in Wallonië veel minder dan VBL met 641623 stemmen en krijgt daarvoor meer zetels zijnde 17 zetels en 3 bonus uit de blancopot.
Raar

en met deze scheve situatie gaat men een regering vormen op basis van meerderheid van zetels. Waar men Vlamingen als minderwaardig beschouwt als een soort zuid Afrikaans apartheid regime
ik kan begrijpen dat men begint blanco te stemmen

Nu laat ons even de blanco stemmen lege zetels geven.
Dan heeft bijvoorbeeld Vivaldi geen meerderheid aan zetels

welke regering kan dan wel ?
U moet al 24 zetels schrappen aan blanco.
u mag al 15 zetels schrappen van VBL gezien het cordon.
zoek maar eens 75 zetels

eigenlijk heeft Vivaldi amper 43 % van de stemgerechtigde stemmen momenteel. Maar wel een meerderheid aan zetels
En geen meerderheid meer als ze de blanco zetels niet krijgen
ik kan begrijpen dat men begint blanco te stemmen

dus als dat in de grondwet zou komen. Blanco / ongeldig stemmen zijn lege zetels. Dan breken we opnieuw het wereldrecord regeringsvormen

en als ze toch zouden bezig zijn met de grondwet . En ik volg een andere denkpiste van u . Weer naar het oude België. En elke stem gelijk. Ongeacht in Vlaanderen of Wallonië

dan zou 1 zetel 51426 stemmen nodig hebben

zou de PS van 17 zetels naar 12 zakken
ecolo van 11 naar 8 zetels
Mr van 12 naar 10
en de blanco zetels stijgen van 24 naar 27

bezint voor ge begint zou ik zeggen

Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 30 december 2022 om 21:25.
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be