![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat “cordoniseren” zal evenwel niet kunnen beletten dat de belgicistische tradopartijtjes verder wegzakken richting kiesdrempel. Wat dan???
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een interessant politiek experiment. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als Cd&V dat doet, tonen ze op zijn minst de intensie om de agrarische pijler van de Vlaamse volksziel niet te laten wegvegen door een zogenaamde Vlaams nationaliste. O-VLD zit volgens mij echt veel dieper in de shit....mocht Vivaldi op de valreep de historische blunder van de N-VA regering Michel I kunnen rechttrekken en de kerncentrales toch open houden, zal allicht een plaats bij de elfkes nog mogelijk zijn. Vooruit, lijkt het dan weer fantastisch te gaan doen. King Connah zou zelfs een uitzicht op het MP schap kunnen krijgen. Dus uw uitspraak dient echt wel genuanceerd te worden.
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al dertig jaar hetzelfde antwoord : de Bruine club blijft in het cordon waar ze thuishoren, de democratische partijen zoeken via coalitie om regeringen te vormen. Gisteren was dat zo, vandaag nog, en morgen zal het niet anders zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er een politieke visie is die racisme slecht vindt, dan is een politieke visie die racisme goed vindt, juist precies wat men een andere politieke visie noemt. En juist DAAROM vind je die zo "walgelijk" omdat ze juist verschilt in zulke ethische overwegingen ! Citaat:
Het pragmatische gevolg van een stem voor het VB is dat er een zetel zal gaan naar een partij die niet aan de coalitievorming kan deelnemen en DAT is exact hetzelfde als een "lege zetel" he. Het willen beletten dat er meerderheden kunnen gevonden worden. Of je nu voor het VB stemt of voor een lege zetel, heeft op DAT VLAK exact hetzelfde effect: het moeilijk maken om een meerderheid te bekomen. Als men kiest, kiest men natuurlijk NIET voor een partijprogramma, want uw keuze VOOR een partij kan er juist voor zorgen dat dat partijprogramma MINDER waarschijnlijk wordt in de coalitievorming. Men moet kiezen op zulke manier dat men de coalitievorming die men wenst, bevordert, of dat men de coalitievorming die men wil tegengaan, bevordert. Een blanko zetel is een stem die garandeert dat men maximaal heeft bijgedragen aan het belemmeren van het vormen van een coalitie. Maar een stem voor VB is dat ook, en een stem voor N-VA waarschijnlijk ook, tot aan een zeker punt. Laatst gewijzigd door patrickve : 30 december 2022 om 18:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want tenslotte is een blanko er enkel maar om te beletten dat men meerderheden kan vormen, en dat er wetten kunnen gestemd worden he. Je wil zeggen dat VB leden soms toch nog gedoogsteun geven en dus niet zoals een blanko zouden stemmen (ttz, tegen alles) ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zegt diegene die oproept om medeburgers te vergassen.
![]() |
#48 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan zijn er ook nog de de voor tientallen miljarden € structurele besparingen die moeten uitgevoerd worden van de powers that be zoals het IMF. Als dat electoraal maar goed komt voor de traditio's + N-VA.
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De onderlinge electorale verschuivingen onder democratische partijen zijn op zich uiteraard geen probleem. Zolang we de moderne versie van de Braune Baitaillonen maar buiten kunnen houden uit alle bestuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat soort discours van “bruine club” maakt niet de geringste indruk meer. Diegenen die jij viseert gaan systematisch in de peilingen vooruit. En OVLD???
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat toen stront bleek te zijn, gaat nu heus niet naar viooltjes ruiken en gaat niemand happy maken mochten ze terug de macht kunnen grijpen. Ik heb geen zin in een decennium te verliezen omwille van die ziekelijke ideologie. De prijs is te hoog, toen was dat zo en nu zou dat niet anders zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laat die walking deads maar hun ding doen, hun parlementaire wedde opstrijken en hun quatsch vertellen. Ondertussen zullen de ernstige partijen wel besturen. Soms vraag ik me af op basis van je rare vraagstellingen of je een soort deathwish hebt ? Het lijkt er wel op of je graag 'eens' de Bruine club aan de knoppen van de macht zou zien zitten ? Leerde de geschiedenis dan echt niet dat die als eerste maatregel hun eigen absolutisme opleggen en alle concurrentie uitschakelen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, ik zie het grote gevaar niet. Een decennium te verliezen? U doelt op het blok? Ik kan me niet ontdoen van een angstige indruk bij u. Pragmatische boeren, weinig kunstzinnig. Maar goed in delegeren en ontmantelen van broeihaarden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of is het extreemrechtse gevaar in Belgie niet onder controle?
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De gewesten en alles er rond naar het stort word gevoerd. Waardoor stemmen op VB of NVA nutteloos word, alles waar voor geploeterd werd weggeveegd word ....hopen ze!!!
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 30 december 2022 om 21:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister-President
|
![]() dank voor de tabel
laat mij even meesurfen op uw golf. Dat blanco/ongeldige stemmen zouden lege zetels moeten zijn. En dat dit in de grondwet zou moeten komen zodat kiezers kunnen een signaal geven. Er zijn bij mij ook twee verkiezingen die ik niet volg. Prins carnaval en syndicale verkiezingen. Ook bij deze laatste kan men geen protest of lege syndicale afgevaardigde stemmen maar, terug naar het federale. Waarom stemmen mensen blanco ? Ik neem aan dat ze het nut niet meer inzien. Ze voelen zich niet gerespecteerd ik heb even de tabel bekeken van de verkiezingen 2019. 1387171 stemden ongeldig of blanco. Goed voor 24 zetels als ik de tabel nader bekijk groen behaalt in Vlaanderen 413836 stemmen en krijgt daarvoor 7 zetels en 1 bonus uit de blancopot ecolo behaalt in Wallonië 416452 stemmen en krijgt daarvoor 11 zetels en 2 bonus uit de blancopot. Raar ik kan begrijpen dat men begint blanco te stemmen, want een Vlaamse stem is minderwaardig ovld behaalt in Vlaanderen 579334 stemmen en krijgt daarvoor 10 zetels en 2 bonus uit de blancopot MR behaalt in Wallonië iets minder dan ovld met 512825 stemmen en krijgt daarvoor meer zetels zijnde 12 zetels en 2 bonus uit de blancopot. Raar ik kan begrijpen dat men begint blanco te stemmen, want een Vlaamse stem is minderwaardig VBL behaalt in Vlaanderen 810177 stemmen en krijgt daarvoor 15 zetels en 3 bonus uit de blancopot PS behaalt in Wallonië veel minder dan VBL met 641623 stemmen en krijgt daarvoor meer zetels zijnde 17 zetels en 3 bonus uit de blancopot. Raar ik kan begrijpen dat men begint blanco te stemmen, want een Vlaamse stem is minderwaardig en met deze scheve situatie gaat men een regering vormen op basis van meerderheid van zetels. Waar men Vlamingen als minderwaardig beschouwt als een soort zuid Afrikaans apartheid regime ik kan begrijpen dat men begint blanco te stemmen Nu laat ons even de blanco stemmen lege zetels geven. Dan heeft bijvoorbeeld Vivaldi geen meerderheid aan zetels welke regering kan dan wel ? U moet al 24 zetels schrappen aan blanco. u mag al 15 zetels schrappen van VBL gezien het cordon. zoek maar eens 75 zetels eigenlijk heeft Vivaldi amper 43 % van de stemgerechtigde stemmen momenteel. Maar wel een meerderheid aan zetels En geen meerderheid meer als ze de blanco zetels niet krijgen ik kan begrijpen dat men begint blanco te stemmen dus als dat in de grondwet zou komen. Blanco / ongeldig stemmen zijn lege zetels. Dan breken we opnieuw het wereldrecord regeringsvormen en als ze toch zouden bezig zijn met de grondwet . En ik volg een andere denkpiste van u . Weer naar het oude België. En elke stem gelijk. Ongeacht in Vlaanderen of Wallonië dan zou 1 zetel 51426 stemmen nodig hebben zou de PS van 17 zetels naar 12 zakken ecolo van 11 naar 8 zetels Mr van 12 naar 10 en de blanco zetels stijgen van 24 naar 27 bezint voor ge begint zou ik zeggen
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept......... Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 30 december 2022 om 21:25. |
![]() |
![]() |