![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#36801 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...es_by_GDP_(PPP) bedrijfsleider ![]() Ik heb nooit gezegd dat ik vakbondsafgevaardigde ben. Vroeger was ik veel actiever op dit forum, op meerdere draden, sinds jaren bijna uitsluitend op deze draad. Op 20 jaar tijd is mijn leven drastisch veranderd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36802 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://balkaninsight.com/2021/12/21...mmunist-party/ De partijen die wel toegelaten zijn in Roemenië eten allemaal mee uit de EU ruif. Net voor de verkiezingen maken ze wat kabaal, daarna hoor je ze niet meer en scheppen ze poen. Dus van daaruit moet je geen verandering verwachten. Ook werken talloze Roemenen in West-Europa, en veel families leven van wat ze opzenden. Het is een rotte situatie, maar ze zitten vast kunnen geen kant uit. Tenslotte gaan de Amerikanen dit jaar een gigantische militaire basis bouwen. Denk je nu werkelijk dat ze zullen toekijken en niets doen moest Roemenië communistisch worden en de kant van Rusland kiezen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36803 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36804 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36805 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar wat die invasie niet heeft veranderd, zijn de gebeurtenissen die daar aan voorafgingen. Het is onzin om de niet-finlandisering van Oekraïne volledig in de schoenen van Poetin te schuiven: Citaat:
Als zelfs een havik als Henry effin' Kissinger afhaakt: Citaat:
dan weet je dat het militaire pokerspel in handen is van een bende roekeloze avonturiers. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36806 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() wat betekent die pppvolgens jou?of heb je gewoon een lijst gezocht waar duitsland ongeveer naast rusland staat? je werkt voltijds maar kunt weken op vakantie? je werkt op kantoor maar post vaak nachts? Jehebt een gezin maatoost-europese minnares als je uit je nek lult doe dan op zijn minst de moeite om het geloofwaardig te houden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36807 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Je zou ook een deel vrijwilligerswerk kunnen doen. Ik stelde het je al eens voor. Zo kom je in plaats contact met enorm veel Oekraïners, niet enkel met 2 of 3 mensen die je kent. Mensen die de gerichte slachtpartijen tegen burgers hebben meegemaakt, vele komen van het Oosten van Oekraïne, en deze mensen kunnen ook de propaganda weerleggen en vertellen hoe het leven er aan toe gaat. Velen vinden het regime in Oekraïne slecht, er zijn veel slechte dingen gebeurd. Maar daarom is men nog niet pro-Rusland. Sommigen hoopten dat het beter zou zijn als ze daar vanaf waren en onder Rusland zouden kunnen verder gaan (en ik snap die mensen ook, als je weet welke problemen ze hebben en tot welke informatie ze toegang hebben) omdat onafhankelijkheid, zoals op vele plaatsen, niet zomaar lukt (wat ook geen problemen had opgelost, trouwens). Maar als ik rondhoor beginnen nu toch veel mensen te beseffen dat het Russisch alternatief veel slechter zou zijn. Het zou zeer leerrijk zijn voor jou, en dat bedoel ik echt niet sarcastisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36808 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36809 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
WZCde tol in deurne zat vol oekraieners, Linkeroever zit vol er is een hotel in borgerhout dat nu onderdak biedt, dienstencentrum hof te beke in antwerpen heeft ook enkele oekraieners 80% van hen komt uit het oosten, de gebieden die Poetin wil bevrijden, en is dus russischtalig. Tomm weigert jammerlijk, beroept zich liever op zijn dienstreizen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36810 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Straf hé. Van dit:
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36811 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36812 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een nieuwe communistische partij oprichten (genre PVDA) lijkt me geen probleem te zijn. Ik geef toe dat ik de specifieke situatie in Roemenië niet ken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36813 |
Europees Commissaris
|
![]() Jaloers, Twaalfnulzeven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36814 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36815 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik heb mij beperkt tot enkele uittreksels. De kromme zinnen zijn te wijten aan de vertaling met Google Translate. Op 29 maart 2022 schreef Lebedev het genoemde stelling op zijn persoonlijke pagina op het Russische sociale netwerk VK - van oorsprong een particulier bedrijf, dat echter al geruime tijd nauw samenwerkt met de staatsveiligheidsdiensten. Lebedevs Russischtalige inzending is getiteld "Nee tegen de [vreedzame] behandeling!". Hier is de volledige vertaling (met enkele aantekeningen). Het ergste dat nu kan gebeuren, is stoppen met vechten en een overeenkomst tekenen met de clown. Dit hebben we al ervaren. De speciale operatie moet doorgaan totdat het hele grondgebied van Oekraïne volledig is gezuiverd, voor zoveel maanden als nodig is. Idealiter zou het moeten eindigen met de volledige liquidatie van de huidige Oekraïense staat en de oprichting van nieuwe regeringen in elke regio afzonderlijk onder onze controle en in aanwezigheid van ons leger. Daarna zouden de nieuwe regeringen de denazificatie en het herstel van het vreedzame leven gedurende een paar jaar moeten doorvoeren, en ook afzonderlijk beslissen over het toekomstige lot van elke regio. Ten slotte wordt het zuidoosten een deel van Rusland, en ergens dichter bij de Karpaten, uit die [regio's] die zich niet bij [Rusland] willen aansluiten, wordt een klein nieuw neutraal Oekraïne zonder strijdkrachten gevormd. (Dit bericht werd "geliked" door 7 mensen, onder wie academicus Valentin Melnikov.) Al in de eerste dagen van de oorlog drukte Lebedev zich op een vergelijkbare manier uit. In reactie op bepaalde commentaren schreef de voorzitter van de REU (Russische Esperanto Unie) in het Esperanto onder meer over het volgende: De staatsgreep van 2013 [in Oekraïne] was fascistisch, en alles wat de Oekraïense nazi's sindsdien in hun quasistaat hebben gedaan, is fascisme. Wat er nu gebeurt, is in ieder geval een adequaat antwoord. Waar ik en vele anderen al 8 jaar ongeduldig op wachten. Het Oekraïense grondgebied moet nauwgezet worden gezuiverd van de infectie, net zoals dat na 1945 met Duitsland is gebeurd. In antwoord op de vraag: "Is oorlog willen pacifistisch?" Waar heb ik gezegd dat ik een pacifist was? Zo ben ik gelukkig niet en ben ik ook nooit geweest. Pacifisme is een compleet waanidee dat vrede als hoogste waarde stelt. Maar "vrede" is geenszins een hoogste waarde op zich. Opperste waarden zijn bijvoorbeeld rechtvaardigheid, cultuur, idealen, veiligheid van het moederland... <...> Maar als een paar duizend mensen die op het plein springen een staatsgreep veroorzaken en vervolgens jarenlang onrecht plegen de miljoenen andere burgers die onze broeders zijn in spiritueel, cultureel en ideologisch opzicht; wanneer de criminele staat die door dat gist is opgebouwd klaar is om buitenlandse wapens op zijn grondgebied te accepteren en op deze manier de rode lijnen van veiligheid van ons moederland doorbreekt <...> laten we dan zonder aarzelen en resoluut vechten. Want het vernietigen van dat alles is onvergelijkbaar veel belangrijker /belangrijker - red./ dan het bewaren van zoveel kostbare "vrede" voor sommigen. Mensenlevens zijn waardevol, maar niet het meest. Er zijn belangrijkere dingen. <…> Het is een groot geluk dat Rusland niet alleen kan spreken, maar ook de kracht heeft om zijn gelijk te steunen wanneer de diplomatieke middelen zijn uitgeput. Het regime in Kiev had 7 jaar de tijd om het contract na te komen dat het ondertekende na de laatste nederlaag bij Debaltsevo in 2014. We hebben diplomatiek al het mogelijke gedaan om het dat contract te laten nakomen. Het voldeed niet en overschreed bovendien de "rode lijnen" van onze beveiliging. Zo goed - als reactie gaan we verder met meer chirurgische methoden. En in tegenstelling tot de Oekraïense nazi's, die al jaren woonwijken beschieten, streeft Rusland ernaar om normale mensen zo min mogelijk schade toe te brengen: het valt alleen troepen aan die zich willen verzetten (wie dat niet wil, kan vrijuit discussiëren), alleen militaire objecten. Een goede chirurg is punctueel en laat niet meer bloed vloeien dan nodig is voor de operatie. Het is bekend dat de drie bovenstaande commentaren zijn geschreven op 24 en 25 februari, dus direct na het uitbreken van de oorlog. Lebedev noemt het militaire conflict in het oosten van Oekraïne en doet alsof het de schuld is van de Oekraïense regering, terwijl het juist het Kremlin was dat na de annexatie van de Krim de separatistische beweging daar inspireerde en volledig steunde. en Oekraïne wilde zijn grondgebied verdedigen Commentaar van Aleksandr Lebedev op Facebook over het bloedbad in Bucha. Daarnaast noemt de voorzitter van REU de tragedie in Odessa, waar in mei 2014 42 mensen omkwamen bij een opzettelijk uitgelokte brand. Het incident is tot nu toe niet echt onderzocht en dit is een van de echte fouten van de Oekraïense staatsautoriteiten. Nu wordt de kwestie bestudeerd door het Europees Hof voor de Rechten van de Mens. ,,,,,,,,,,,,,,,,,
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36816 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Militaire dreiging die uitging van oekraine zelf vs rusland ? Onbestaande. En toen kwam 2014. Eigenlijk had het westen toen al moeten begrijpen wat Poetin zijn einddoel was. Het westen is toen laf geweest, de krim laten binnenvallen + een smerige oorlog in donbas. We zijn laf geweest omdat rusland onze grote leverancier van gas was. We gaven hem het signaal dat we toch niet zouden reageren... Die ene les heeft men nu op 24/02 wel begrepen, enkel macht telt tegenover Poetin. Maar wel macht in defensie, niet om rusland zijn territorium binnen te vallen. De schatting (dd 16 november) van de EU is dat rusland in dit conflict al 60.000 dode soldaten had, plus dit getal x3 in aantal gewonde soldaten. https://ukdaily.news/russia-has-lost...ff-279841.html We gaan toch niet simpel doen, en dus doen alsof we écht geloven dat Poetin dit doet omdat hij zoveel empathie heeft met russischtaligen in een ander land ? Vanaf dat er troepen opbouw was in december heeft Poetin iedereen in de luren weten te leggen door het steeds maar te hebben over veiligheidsgaranties voor rusland, neutrale status van hun buurland, eigenlijk het militair castreren van dat land. Nu achteraf blijkt dat de invasie van Oekraine er hoe dan ook had gekomen, te beginnen met een bliksemsnelle inname van Kiev. Het hele verhaal van de russischtaligen, hun rechten, en dan al die quatsch over nazi regime in Kiev is allemaal smokescreen. En ja, ik ben ook lang naïef blijven geloven dat Poetin niet zou aanvallen als men zijn grens maar niet gaat toe betonneren met Nato landen. Big mistake. Voor finlandisering : dat is nu het netto-resultaat dat Poetin bewerkstelligde. Het concept bestaat niet meer, omdat nu iedereen kan zien dat je niet neutraal én militair zwak kunt zijn naast rusland tenzij je vroeg of laat een invasie wil aanvaarden en ondergaan. In elk geval zal zijn immens grote grens met finland heel binnenkort een Nato grens zijn.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 5 januari 2023 om 15:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36817 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat hij zeer sterk onderschat heeft hoe lang de westerse landen bereid zijn om de UA massaal te helpen. In Kiev weten ze wat ze willen : de russen buiten, volledig. Daar lachen ze met de Agitprop van Poetin over 'nieuwe realiteiten'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36818 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hebben Mariupol heus niet in puin geschoten om de russischtalige broeders te helpen hee... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36819 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goed zo Panda ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36820 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens het 'referendum' was meer dan 95% daar pro aanhechting bij Rusland. En wat doet Rusland nu? Kherson bestoken... ze bombarderen dus hun 'eigen' bevolking. |
|
![]() |
![]() |