![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, maar de Arco-fraude, de grootste fraude in de Belgische geschiedenis, wordt door de Belgische justitie niet vervolgd.
Als men dan nog de Arco-architect, Geens, minister maakt van justitie, dan lachen ze de slachtoffers nog vierkant uit in hun gezicht ook.
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik herinner mij dat je bij de mutualiteit een auto kon winnen. Bij de sossen mutualiteit De Voorzorg krijg je een gratis buggy. De mutualiteiten dienden als pasmunt voor het feit dat vakbonden zich mochten bezighouden met het betalen van werklozensteun. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pas op, het is niet verkeerd dat er sociale jeugdvakanties en dito volwassenvakanties zijn, maar wat heeft dat met de ziekenkas te maken? Ach ja, het antwoord is: zuilversterkende werking.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onlangs zaten ouders af te tellen voor hun pc om hun kind op vakantie met Kazou (CM) vakantie te laten gaan. Leuk, maar inderdaad, wat heeft de mutualiteit met vakanties te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat het begon in de jaren 50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt. De zuilversterkende iniitatieven, eigenlijk een soort maffia-vorming, namelijk geld, macht enz. bijeenschrapen buiten de directe democratie om, zijn toen begonnen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jongens, denk maar zo, de mensen die ruim verdienen/hebben, die mogen wat meer afgeven ter meerdere glorie van Belgie.
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de jaren 70- 80- 90- was ik (als welopgevoede onderdaan) enthousiast om mijn belastingbijdrage te zien vermeerderen elk jaar.
Verdubbelen was toen geen vies woord, eerder een doel! Those were the days.
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.nzvl.be/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neutrale fondsen, vaak ook verbonden aan een beroepscategorie (het voorbeeld bij uitstek: die van de nmbs), hebben al veel jaren op te teller. Wschl hebben we twee groten en een half groot, elk verbonden aan een zuil; en daarnaast wat kleintjes (die men dwingt of dwong tot fusie ...)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aan de andere kant... ik denk dat veel jongeren blij zijn dat ze op die manier toch eens op vakantie konden. Een "gewone" vakantie met het gezin is vaak te duur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het geld is echter verdwenen. Weet iemand daar meer van? Vlaams Neutraal Ziekenfonds https://www.vnz.be/ Laatst gewijzigd door reservespeler : 23 januari 2023 om 15:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En mijn heksie perfeksie naar Zwitserland om te skiën. Maar via de mutualiteiten? Via politieke zuilen? Dat was mijn vraag.
|
![]() |
![]() |