Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 januari 2023, 14:12   #37521
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Bijlage 117494

Ontmoeting tussen Lula en Macron. De Zonnekoning vroeg Lula om wapens voor Oekraïne, waarop die een kwinkslag (want zou Macron zelf niet ook beter wat aan de Fransen zelf denken in plaats van VS vazal uit te hangen?) uitdeelt door te zeggen "onze oorlog is met armoede, niet met Rusland". De VS vroeg ook aan negen Latijns Amerikaanse landen hun Russische wapens in te leveren en te vervangen door VS wapens maar ze weigerden. De achtertuin weigert!
Was ook te verwachten, de relatie tussen Lula en China en Rusland was altijd zeer goed. Lula laat zich niet vangen door het spelletje tussen republikeinen en democraten in de VS. De VS nemen mensen voor idioten.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2023, 14:21   #37522
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.873
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Het niveau van het forum is in ieder geval naar ongekende laagtes gekelderd. Zowel wat gruwelijke misdaden van Russen in een land waar ze niets verloren hebben. Net zoals het andere groot covid item waar je in elke draad wordt herinnerd hoe dom je wel bent. Door steeds dezelfde idiote individus die niet eens het kokend water hebben uitgevonden.

Automatisch ga ik teug naar waardevolle info op waardevolle sites die me meer bijbrengen. Waar ik terug nadenk en het viswijf niet speel en reageer op debiele idiotie.
Tenzij door een mirakel het niveau terug opkrikt ,wat even onwaarschijnlijk id als morgen de zon niet opgaat. niveau dertig onder zero. Dit forum is gewoon naar de kloten. Waarde zero, deelnemers zero.
Het is hier geen echokamer, nee.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2023, 14:28   #37523
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.873
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Mijn inschatting is dat deze oorlog in de zomer tot een bestand en bevroren conflict gaat komen en
het zal nog jaren duren voordat er een echt vredesakkoord komt.
tot deze conclusie kwam ik een tijd geleden ook. Een soort van noord-korea/zuid-korea of noord-vietnam/zuid-vietnam stale-mate.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2023, 15:01   #37524
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
tot deze conclusie kwam ik een tijd geleden ook. Een soort van noord-korea/zuid-korea of noord-vietnam/zuid-vietnam stale-mate.
het is vechten tot iedereen het beu is...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2023, 15:27   #37525
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
het is vechten tot iedereen het beu is...
ff afwachten toch

welk verschil maken de tanks echt?
hoeveel raketten hebben de russen nog echt en hoe doeltreffend zijn ze nog?
Himars was ook verwoestend voor het russische leger

de opening naar de f16's is ingezet met de reeds bekende dans
nu wil niemand, dan openen de oostbloklanden, dan overweegt een groot land hetzelfde en opt einde worden die gewoon geleverd
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2023, 15:40   #37526
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
ff afwachten toch

welk verschil maken de tanks echt?
hoeveel raketten hebben de russen nog echt en hoe doeltreffend zijn ze nog?
Himars was ook verwoestend voor het russische leger

de opening naar de f16's is ingezet met de reeds bekende dans
nu wil niemand, dan openen de oostbloklanden, dan overweegt een groot land hetzelfde en opt einde worden die gewoon geleverd
Moesten ze nu A10's of Appaches willen leveren he,
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2023, 15:51   #37527
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De VS vroeg ook aan negen Latijns Amerikaanse landen hun Russische wapens in te leveren en te vervangen door VS wapens maar ze weigerden. De achtertuin weigert!
Direct binnenvallen en denazifieren !

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 januari 2023 om 15:52.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2023, 20:44   #37528
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Moesten ze nu A10's of Appaches willen leveren he,
Misschien levert het Westen wel helikopters maar géén straaljagers.
Dat zou een brug te ver zijn.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2023, 21:22   #37529
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
Standaard

eigenlijk is er maar één brug te ver, vanaf je zelf 100%deelneemt met troepen, want defacto betrek je de nato in de oorlog

maar ik denk dat die F16 gewoon te moeilijk zijn om aan te leren in die korte periode om dan met succes te kunnen vechten tegen russische migs, dus defacto zou dat de nato zelf moeten zijn die vliegt
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2023, 23:06   #37530
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
eigenlijk is er maar één brug te ver, vanaf je zelf 100%deelneemt met troepen, want defacto betrek je de nato in de oorlog

maar ik denk dat die F16 gewoon te moeilijk zijn om aan te leren in die korte periode om dan met succes te kunnen vechten tegen russische migs, dus defacto zou dat de nato zelf moeten zijn die vliegt
De westerse landen willen wellicht enkel wapens leveren gericht op verdediging van Oekraïens grondgebied en wil men vermijden dat ze zouden kunnen gebruikt worden voor aanvallen op of dieper in Russisch grondgebied.
Wat wel verstandelijk is op dit ogenblik in de oorlog.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 31 januari 2023 om 23:06.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2023, 08:03   #37531
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
De westerse landen willen wellicht enkel wapens leveren gericht op verdediging van Oekraïens grondgebied en wil men vermijden dat ze zouden kunnen gebruikt worden voor aanvallen op of dieper in Russisch grondgebied.
Wat wel verstandelijk is op dit ogenblik in de oorlog.
Relatief hé
Het russisch leger is zo’n puinhoop dat ge misschien zelfs tot op 50 km van moskou geraakt om een himars raket op het rode plein te planten
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2023, 08:51   #37532
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Relatief hé
Het russisch leger is zo’n puinhoop dat ge misschien zelfs tot op 50 km van moskou geraakt om een himars raket op het rode plein te planten
Het Westen helpt Oekraïne bij de verdediging van hun land en voert geen oorlog tegen Rusland.
Toch worden de wapens steeds zwaarder omdat Rusland deze noodzaak veroorzaakt

citaat telegraaf:
Nieuw miljardenpakket VS voor Oekraïne bevat mogelijk langeafstandwapens
De Verenigde Staten bereiden nieuwe militaire hulp voor Oekraïne voor die naar verwachting voor het eerst raketten met een groot bereik bevat, meldt persbureau Reuters op basis van gesprekken met twee hoge Amerikaanse regeringsfunctionarissen. Het pakket ter waarde van ruim 2 miljard dollar (1,84 miljard euro) zal ook munitie en andere wapens omvatten.

De militaire hulp wordt naar verwachting later deze week aangekondigd, aldus de functionarissen. Het bevat vermoedelijk ook "ondersteunend materiaal" voor Patriot-luchtverdedigingssystemen, precisiegeleide munitie en Javelin-antitankwapens.

Een aanzienlijk deel van het pakket, ruim1,7 miljard dollar (1,56 miljard euro), zou afkomstig zijn van een fonds dat bekendstaat als het Ukraine Security Assistance Initiative (USAI). Daardoor kan de regering de wapens bij de wapenindustrie bestellen in plaats van ze uit bestaande Amerikaanse wapenvoorraden te halen.

Het geld van de USAI zou worden besteed aan de aankoop van een nieuw wapen, de Ground Launched Small Diameter Bomb (GLSDB), met een bereik van 150 kilometer. De VS hebben verzoeken afgewezen van onder meer wapenfabrikant Boeing om de zogeheten ATACMS-raket, met een bereik van 297 kilometer, naar Oekraïne te sturen.

Overige hulp zou onder meer tegen mijnen bestendige voertuigen (MRAP's), geleide meervoudige raketsystemen (GMLRS) en munitie omvatten.


https://www.telegraaf.nl/nieuws/6135...-naar-oekraine

Laatst gewijzigd door cato : 1 februari 2023 om 08:52.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2023, 09:05   #37533
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Was ook te verwachten, de relatie tussen Lula en China en Rusland was altijd zeer goed. Lula laat zich niet vangen door het spelletje tussen republikeinen en democraten in de VS. De VS nemen mensen voor idioten.
Ik ben niet overtuigd of de uitkomst met Bolsonaro in dit geval anders geweest zou zijn. Maar goed van Brazilië dat ze pogen hun eigen belangen prioriteir stellen op die van oorlogsvoerenden aan de andere kant van de wereld. Stilaan ontvoogt zelfs de achtertuin van de VS zich van het hegemonisch gedrag van die natie.

Lula nam zopas ook het initiatief tot een Latijns Amerikaanse munteenheid.

Plus wil Lula zich inzetten om landen samen te krijgen rond vrede in de NATO Rusland oorlog in Europa. Dat het zuiden zo iets doet is op zich al een stap vooruit naar een multipolaire wereld.

Laatst gewijzigd door Bach : 1 februari 2023 om 09:05.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2023, 09:44   #37534
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik ben niet overtuigd of de uitkomst met Bolsonaro in dit geval anders geweest zou zijn. Maar goed van Brazilië dat ze pogen hun eigen belangen prioriteir stellen op die van oorlogsvoerenden aan de andere kant van de wereld. Stilaan ontvoogt zelfs de achtertuin van de VS zich van het hegemonisch gedrag van die natie.

Lula nam zopas ook het initiatief tot een Latijns Amerikaanse munteenheid.

Plus wil Lula zich inzetten om landen samen te krijgen rond vrede in de NATO Rusland oorlog in Europa. Dat het zuiden zo iets doet is op zich al een stap vooruit naar een multipolaire wereld.
Inderdaad!
Al denk ik dat Bolsonaro toch banden had met het republikeinse establishment, wat een sterkere band met Rusland en China, en een sterkere Latijns-Amerikaanse eenheid, mogelijk in de weg kon staan.Zeker moest er in de VS een republikeinse regering en president komen.
Het is geen toeval dat hij zijn toevlucht zocht tot Miami.
Maar het klopt wel dat ook Bolsonaro geen Amerikaanse puppet was, en geen partij trok in het conflict tussen het Westen en Rusland.
Lula heeft zich steeds afgekeerd van het hele Amerikaanse establishment, en was niet onder indruk van de blabla van de laatste weken. Hij heeft genoeg ervaring om te weten dat dit niet vrijblijvend en niet gemeend is.

Laatst gewijzigd door tomm : 1 februari 2023 om 09:55.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2023, 09:46   #37535
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Ondertussen wil ik mijn volste steun uiten aan het Palestijnse volk dat opnieuw in opstand komt tegen de wrede en illegale onderdrukking en bezetting door Israel, dat de facto westerse steun krijgt. Dit toont nog maar eens de hypocrisie en dubbele standaard van het Westen aan.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2023, 09:55   #37536
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ondertussen wil ik mijn volste steun uiten aan het Palestijnse volk dat opnieuw in opstand komt tegen de wrede en illegale onderdrukking en bezetting door Israel, dat de facto westerse steun krijgt. Dit toont nog maar eens de hypocrisie en dubbele standaard van het Westen aan.
Dat kost niks, hè.

Al even hypocriet dus als je pro-ongedierte standpunten en terwijl op het 'Verdomde Westers' goed leven parasiteren.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2023, 10:32   #37537
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Direct binnenvallen en denazifieren !
Er zullen ongetwijfeld wel een Amerikaan of 10 wonen die dringend willen worden bevrijd van hun nazi-regime.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2023, 10:45   #37538
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde
 
Philemon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 november 2021
Berichten: 830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Lula nam zopas ook het initiatief tot een Latijns Amerikaanse munteenheid.

Plus wil Lula zich inzetten om landen samen te krijgen rond vrede in de NATO Rusland oorlog in Europa. Dat het zuiden zo iets doet is op zich al een stap vooruit naar een multipolaire wereld.
Dat hij zich maar eerst eens bezighoud met het banditisme en de grote armoede in zijn eigen land te bestrijden.
Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2023, 10:47   #37539
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Dat kost niks, hè.

Al even hypocriet dus als je pro-ongedierte standpunten en terwijl op het 'Verdomde Westers' goed leven parasiteren.
Gij parasiteert toch ook op China ondertussen dat ge heimwee hebt naar het koloniale Hong Kong.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2023, 10:50   #37540
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik ben niet overtuigd of de uitkomst met Bolsonaro in dit geval anders geweest zou zijn. Maar goed van Brazilië dat ze pogen hun eigen belangen prioriteir stellen op die van oorlogsvoerenden aan de andere kant van de wereld. Stilaan ontvoogt zelfs de achtertuin van de VS zich van het hegemonisch gedrag van die natie.

Lula nam zopas ook het initiatief tot een Latijns Amerikaanse munteenheid.

Plus wil Lula zich inzetten om landen samen te krijgen rond vrede in de NATO Rusland oorlog in Europa. Dat het zuiden zo iets doet is op zich al een stap vooruit naar een multipolaire wereld.
Het is allemaal prachtig die geopolitiek , maar wordt het niet eens tijd ,
dat landen in Zuid Amerika iets gaan doen aan de armoede in die landen.
Het kan zo niet doorgaan van, het volk arm houden door een steenrijke bovenlaag .
Het kan zo niet doorgaan, met een constante migranten stroom van gelukzoeker' s , van Zuid naar de VS.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be