Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2023, 13:56   #38061
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philemon Bekijk bericht
Volgens Bloomberg stuurt Polen vrijdag Leopard 2-gevechtstanks naar Oekraïne, de eerste van 14 voertuigen die de regering heeft beloofd, volgens een functionaris die weigerde met name genoemd te worden.

Ik zou als ruzzische tankbemanning alvast de pamper wat harder aansnoeren voortaan of zo hard mogelijk van mijn tank wegrennen.
Kans is groot dat die tanks al op weg naar het slagveld vernietigd worden. En 14 tanks terwijl er meer dan een miljoen manschappen meevechten in Oekraine...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2023, 14:00   #38062
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
zolang je zelf geen kanker hebt, zegt dat begrip niet zoveel, dus jonge gasten gebruiken het als krachtterm, maar ik kan wel begrijpen dat Yandex die nuance niet brengt
Ik weet niet wat yandex daarmee te zien heeft, maar ik weet wel dat iemand kankerhoer noemen niet beleefd is, vroeger niet en nu ook niey, en erg kwetsend kan overkomen. Ik denk dat moest ik U "kankerhoer" noemen dit mij strafpunten zou opleveren op dit forum, en terecht. En dat een jongere die zn lerares kankerhoer normt van school zal gestuurd worden.

Laatst gewijzigd door tomm : 24 februari 2023 om 14:01.
Oud 24 februari 2023, 14:03   #38063
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Kans is groot dat die tanks al op weg naar het slagveld vernietigd worden. En 14 tanks terwijl er meer dan een miljoen manschappen meevechten in Oekraine...
Je vraagt je dan af waarom de Vladimir zich druk maakt om die "steun", gezien die niks voorstelt. Meer nog, de Vladimir zou content moeten zijn dat hij gratisch ende voor niet de bedreigende westerse militaire logistiek gemakkelijk aan diggelen kan schieten omdat ze dat open en bloot in Oekraine komen aanbieden als doelwit.

De man zou tevreden moeten zijn, en meer steun aanmoedigen voor Oekraine. Niemand begrijpt hem nog.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2023, 14:09   #38064
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De eerste reactie betreffende de 'mysterieuse' ontploffingen in het bezette Mariupol zijn er :

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/02/23/7390741/

Voorzichtig gokje : de eerste lading GLSDB is aangekomen en actief ingezet aan het front. https://en.wikipedia.org/wiki/Ground..._Diameter_Bomb

Waarmee willekeurig steden gebombardeerd zullen worden.
Maar de Russen hebben nog steeds veel meer raketten, bovendien zullen zulke raketten weinig verschil maken aan het front, gewoon de bevolking in verder gelegen steden terroriseren. Nu goed de Russen kunnen dat ook en hebben veel meet raketten. Ik vind dat het tijd wordt om alle machtscentra in Kiev met de grond gelijk te maken. Met raketten die in Belarus opgesteld zijn.

Laatst gewijzigd door tomm : 24 februari 2023 om 14:20.
Oud 24 februari 2023, 14:12   #38065
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarmee willekeurig steden gebombardeerd zullen worden.
Maar de Russen hebben nog steeds veel meer raketten, bovendien zulken zulke raketten weinig verschil maken aan het front, gewoon de bevolking in verder gelegen steden terroriseren. Nu goed de Russen kunnen dat ook en hebben veel meet raketten. Ik vind dat het tijd wordt op alle machtscentra in Kiev met de grond gelijk te maken. Met raketten die in Belarus opgesteld zijn.
Wij vinden dat ook.
Gans Oekraine moet met de grond gelijk gemaakt worden, voor de Russen het mogen hebben. En daarbij moet het gros van de Oekrainers, en zo veel mogelijk Russisch kanonnenvlees, door de molen gedraaid worden. Rusland helpt goed mee.
Oud 24 februari 2023, 14:15   #38066
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

https://english.alarabiya.net/amp/Ne...th-of-Bakhmut-

Laatste dorp rond Bakhmut ingenomen, nu kunnen de Russen volop de laatste toegangsweg naar Bakhmut bombarderen, ik denk dat het een kwestie van weken of dagen is voor Zelensky het bevel geeft om zich terug te trekken uit Bakhmut, tenzij men een Mariupol scenario wil.

Na Bakhmut is het nog 30 km. naar Kramatorsk en Slavyansk, de 2 laatste steden in Donbas die nog in Oekraiense handen zijn. Ze hebben de steden wel veranderd in militaire burchten, dus zal ook tijd vergen. Maar de evolutie is overduidelijk.
De Oekrainers slagen er ook nergens meer in om een tegenoffensief in te zetten.

Laatst gewijzigd door tomm : 24 februari 2023 om 14:19.
Oud 24 februari 2023, 14:19   #38067
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je vraagt je dan af waarom de Vladimir zich druk maakt om die "steun", gezien die niks voorstelt. Meer nog, de Vladimir zou content moeten zijn dat hij gratisch ende voor niet de bedreigende westerse militaire logistiek gemakkelijk aan diggelen kan schieten omdat ze dat open en bloot in Oekraine komen aanbieden als doelwit.

De man zou tevreden moeten zijn, en meer steun aanmoedigen voor Oekraine. Niemand begrijpt hem nog.
Poetin lovers gebruiken vraag de term uitlokking door het Westen, maar nu luidt het dus Poetins uitlokking om Westers wapentuig te elimineren.
jogo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2023, 14:24   #38068
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Poetin lovers gebruiken vraag de term uitlokking door het Westen, maar nu luidt het dus Poetins uitlokking om Westers wapentuig te elimineren.
Niet alleen elimineren, ik denk dat de Russen vooral graag zulke wapens in handen zullen krijgen om grondig te onderzoeken. Misschien eens een raid vanuit Belarus? De aanvoerroute vanuit Polen loopt vlak langs de grens.

Laatst gewijzigd door tomm : 24 februari 2023 om 14:24.
Oud 24 februari 2023, 14:28   #38069
R. Kipling
Parlementslid

Standaard

Citaat:
https://english.alarabiya.net/amp/Ne...th-of-Bakhmut-

Laatste dorp rond Bakhmut ingenomen, nu kunnen de Russen volop de laatste toegangsweg naar Bakhmut bombarderen, ik denk dat het een kwestie van weken of dagen is voor Zelensky het bevel geeft om zich terug te trekken uit Bakhmut, tenzij men een Mariupol scenario wil.

Na Bakhmut is het nog 30 km. naar Kramatorsk en Slavyansk, de 2 laatste steden in Donbas die nog in Oekraiense handen zijn. Ze hebben de steden wel veranderd in militaire burchten, dus zal ook tijd vergen. Maar de evolutie is overduidelijk.
De Oekrainers slagen er ook nergens meer in om een tegenoffensief in te zetten.

Technisch gezien is het laatste dorp Kromove, al ligt dat zo dicht bij Bakhmut dat het eigenlijk bijna als deelgemeente gezien kan worden. In elk geval zullen ze dat stukje grond nog moeten innemen, tenzij ze Ivanivske veroveren, maar dat acht ik minder waarschijnlijk gezien de hoogtes van Chassiv yar daarop uitgeven.

In elk geval ziet het er sinds het innemen van Berkhovka en Yahidne niet echt gezond uit voor de nog in Bakhmut aanwezige Oekraïense troepen.

Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ”

Laatst gewijzigd door R. Kipling : 24 februari 2023 om 14:28.
R. Kipling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2023, 14:30   #38070
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Niet alleen elimineren, ik denk dat de Russen vooral graag zulke wapens in handen zullen krijgen om grondig te onderzoeken. Misschien eens een raid vanuit Belarus? De aanvoerroute vanuit Polen loopt vlak langs de grens.
Dat zou dan weer de levering van gevechtsvliegtuigen bespoedigen denk ik .
jogo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2023, 15:16   #38071
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Dat zou dan weer de levering van gevechtsvliegtuigen bespoedigen denk ik .
Wat gaan ze doen met die gevechtsvliegtuigen en van waar gaan ze opstijgen? Alle Oekraiense luchthavens zijn vernietigd. Ze zullen ook vlug uit de lucht geschoten worden.
Oud 24 februari 2023, 15:40   #38072
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat gaan ze doen met die gevechtsvliegtuigen en van waar gaan ze opstijgen? Alle Oekraiense luchthavens zijn vernietigd. Ze zullen ook vlug uit de lucht geschoten worden.
Voila, de Vladimir gaat nog veel contenter zijn. Hij zou moeten aandringen op de levering van F-35.
Oud 24 februari 2023, 15:41   #38073
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De meeste van die dingen doen aan zelfvernietiging als ze achtergelaten worden he.
Oud 24 februari 2023, 16:12   #38074
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is raar, heb je serieus een landingspiste nodig om een vliegtuig te doen landen ? of kan dat ook op een snelweg denk je ?

je kan zelfs landen op een stuk weide, dus weet echt niet wat je bedoelt hoor

Laatst gewijzigd door brother paul : 24 februari 2023 om 16:17.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2023, 16:50   #38075
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat is raar, heb je serieus een landingspiste nodig om een vliegtuig te doen landen ? of kan dat ook op een snelweg denk je ?

Niet overdrijven hee brother... een jet ga je heus niet op een stuk weide doen landen hoor.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2023, 17:41   #38076
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In noodgevallen mäar is erg riskant. Bovendien heeft Oekraine geen goede wegen.
Oud 24 februari 2023, 17:57   #38077
R. Kipling
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Mo natuurlijk dadde, en nadat je op de snelweg geland bent (onder de hypothese dat er op dat moment natuurlijk geen camions rijden), laat je die vliegtuigen gewoon staan met de pinkertjes aan (om het verkeer toch te waarschuwen), zodat de Russen via de satellieten perfect kunnen zien waar ze per direct een raketje moeten naartoe sturen.

Strak plan!

En ja, het is best dat je een gevechtsvliegtuig van om en bij de 10 miljoen dollar op een daarvoor voorzien landingsbaan laat landen. Het schijnt dat die dingen nogal moeilijk uit te graven zijn uit de modder als ze met hun 16.000 kg er in vast komen te zitten.

Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ”

Laatst gewijzigd door R. Kipling : 24 februari 2023 om 18:00.
R. Kipling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2023, 23:28   #38078
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet wat yandex daarmee te zien heeft, maar ik weet wel dat iemand kankerhoer noemen niet beleefd is, vroeger niet en nu ook niey, en erg kwetsend kan overkomen. Ik denk dat moest ik U "kankerhoer" noemen dit mij strafpunten zou opleveren op dit forum, en terecht. En dat een jongere die zn lerares kankerhoer normt van school zal gestuurd worden.
als jij dat zegt, denk ik dan gewoon dat je plastisch woordgebruik hebt
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2023, 01:04   #38079
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Whereas democracy was widely equated with the West during the Cold War, we now find that those in China, India and Turkey no longer make that equivalence. Neither do most non-Western populations we polled think that the defense of democracy is the main motive behind Western support for Ukraine — less than a quarter of respondents in Turkey and China said they believe the West is supporting Ukraine to defend its democracy or territory.
When asked which country comes closest to having a “real democracy,” a stunning 77 percent in China responded that it was . . . China, and 57 percent in India said . . . India. The responses weren’t quite as clear-cut in Russia and Turkey, but still, the most frequently given answer in Turkey was Turkey (36 percent) and in Russia it was Russia (20 percent).
These nations are playing a pragmatic game, seeking to maintain good relations with Russia while making mildly worded criticisms of the invasion. And though Western media has focused on Russia’s abject military failure in what was supposed to be a short, clinical campaign, elsewhere in the world, the country retains its luster, with three-quarters of those surveyed in China (76 percent), India (77 percent) and Turkey (73 percent) believing Russia is now either stronger or just as strong as it was before the war.

https://www.politico.eu/article/chin...re-world-orde/

Laatst gewijzigd door tomm : 25 februari 2023 om 01:06.
Oud 25 februari 2023, 02:50   #38080
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Niet overdrijven hee brother... een jet ga je heus niet op een stuk weide doen landen hoor.
Hier seh. Omdat gij het zijt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be