![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want als het belgische niveau wegvalt krijg je weer te maken met het Europese... En dan is het nog steeds:"dat syhmbool is geen symbool van een Vlaams volk maar van een Europese structuur." Trouwens: ik heb het allemaal niet nagekeken maar hierboven vermelde iemand dat de federale overheid zelfs niks te zeggen heeft over de Vlaamse vlag. Dat de Vlamingen dus in principe kiezen wat ze willen. Dat zou betekenen dat ik fout zit met mijn stelling dat het federale niveau meer te zeggen heeft over de Vlaamse vlag dan het vlaamse niveau maar het zou ook betekenen dat u ook helemaal fout zit met uw stelling dat het een symbool is van de Belgische structuur. Want in dat geval is ze, zonder inmenging van het federale, gekozen door de Vlamingen zelf.
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt, die "officiële" leeuwenvlag is eigenlijk een Belgische tricolore.
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou mijn vlag een Belgisch symbool zijn en die van mijn buurman een Vlaams? Ik ben toch ook een Vlaming? En mijn buurman is Europeaan. Waarom is zijn vlag dan wel Vlaams en niet Europees? Volgens mij worden er wel heel veel spijkers op laag water gezocht in heel die vlaggen toestand. Want als ik het goed begrijp kan een Vlaamse vlag enkel maar bestaan als ze wordt goedgekeurd door iemand die het Belgische niveau afgeschaft wil zien. En dat gaat mij te ver. Ik kan bijvoorbeeld toch ook een Vlaamse vlag tekenen? En waarom zou dat dan geen echte zijn? Omdat ik niks tegen Vlaanderen heb maar ook niks tegen België? Enkel Vlaanderen mag tellen? Heb je geen probleem met België, ben je geen echte Vlaming? Zoiets? Hoe lang gaat dat feestje duren? Want als Vlaanderen ooit onafhankelijk zou worden ga ik roepen dat die Vlaamse structuur mij als Kempenaar beperkt. Want de Kempische vlag die ik voorstel is een Vlaams symbool en geen Kempisch. Dus wil ik de Kempen onafhankelijk. Tot iemand uit Turnhout dan gaat roepen dat de Turnhoutse vlag een Kempisch symbool is, en geen Turnhouts. Dus die wil Turnhout onafhankelijk. Tot iemand in de Gasthuisstraat aldaar een vlag tekent en roept dat zijn vlag geen Gasthuisstraats symbool is maar een Turnhouts. Dus de Gasthuisstraat scheurt zich af. En tenslotte gaat Gasthuisstraat nr 10 roepen dat zijn vlag geen symbool is van Gasthuisstraat nr 10 maar een Gasthuisstraats symbool is. Waarna die zich ook afscheurt en dus elke inwoner van wat nu nog Vlaanderen is, een onafhankelijk land vormt. Wandel naar je buurman en steek een staatsgrens over. Op dat punt, en echt dan pas, kan iedereen zeggen dat zijn vlag volledig souverein is.
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn toch Vlamingen die die vlag gekozen hebben? Als nu de Duitsers bv zouden gezegd hebben: "Kijk, Vlamen, dit wordt jullie vlag" dan zou ik akkoord gaan als u zou zeggen dat die vlag eigenlijk een Duitse vlag is. Maar niemand heeft ons verteld welke vlag we moeten kiezen! Waarom is dat dan een Belgische? Ik wil hier niet nodeloos over door blijven bomen maar ik snap die gedachtegang echt niet hoor. Want zoals ik eerder al aanhaalde: Als het Belgische niveau weg zou vallen en we kiezen opnieuw een vlag, waarom noemen julliie dat dan wel een Vlaamse en geen Europese?
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien moeten we het eens aan een Amerikaanse smid vragen...
![]()
![]() |
#66 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, de Israelische vlag is bijvoorbeeld wel degelijk het symbool van Israel. NIET van "het Joodse volk". De Belgische vlag is wel degelijk het symbool van DE BELGISCHE STAAT. Niet noodzakelijk van iets dat zou moeten doorgaan voor een Belgisch volk. De Europese vlag is wel degelijk het symbool van de EU-structuur. Niet van enig "Europees volk". Citaat:
Het kan bijvoorbeeld best zijn dat het Vlaamse volk de Limburgers niet als Vlamingen ziet he. Dan behoren Limburgers niet tot het Vlaamse volk. Een volk bepaalt soeverein welke zijn leden zijn he. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er kan best wel een Vlaamse Vlag zijn die een Vlaams volk vertegenwoordigt, maar dat niks te maken heeft met die Belgische structuur he. Als er IETS is dat soeverein, onafhankelijk, en democratisch een Vlaams Volk vertegenwoordigt, en op die manier beslist welk symbool ze aannemen, dan kan DAT symbool het symbool zijn van dat volk. Dat volk hoeft niet noodzakelijk overeen te komen met de mensen die in het Belgische Vlaanderen wonen he. Zoals de Israelische vlag niet die is van het Joodse volk. Mocht er een soevereine democratische representatie zijn van de mensen die elkaar erkennen als zijnde behorende tot het Joodse volk, en dat Joodse volk kiest een symbool, dan hebben we daar WEL zo een symbool. Maar het is wel juist dat als er een volk is dat een democratische soevereine staat heeft, en de inwoners van dat land erkennen elkaar grotendeels als behorende tot hun eigen volk, dat men dan wel kan spreken over een symbool van het volk. Zo kan men, denk ik wel, zeggen dat de Franse vlag het Franse volk vertegenwoordigt, op misschien wat Bretoenen en zo na. En zal de Britse vlag wel degelijk de Britten vertegenwoordigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als we uw redenering doortrekken is het gewoon onmogelijk om een vlag te kiezen die staat voor een bepaald volk. Want dat volk zal altijd ergens wonen en hun vlag zal dus altijd symbool zijn van de staat waarin dat volk op dat moment woont. Kortom: heel het gedoe over de Vlaamse vlag is compleet nutteloos want er zal er nooit eentje zijn. Ook die zwart gele is er geen. Citaat:
De discussie over de vlag van het Vlaamse volk is dus compleet nutteloos want zo'n vlag kan niet bestaan. Citaat:
Citaat:
En wat met iemand die in Oost-Vlaanderen woont (en op dat moment -ik ga er toch vanuit- door het Vlaamse volk gezien wordt als Vlaming) maar naar Limburg verhuist? Is die dan, door zijn verhuis, geen Vlaming meer? Omdat hij er niet langer woont? Ofte nog: bepaalt de woonplaats of je al dan niet Vlaming bent? Zal wel moeten want na de verhuis is hij immers niet langer Vlaming. Wat ook met zich meebrengt dat het in de omgekeerde richting ook plots geldt. Een limburger die naar Oostende verhuist wordt plots Vlaming. Net als zijn Turkse en Oeigoerse buren dus. Wat een hoop rare en absurde regels worden er toch allemaal verzonnen. En waarom in godsnaam? Citaat:
![]() |
![]() |
#69 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik durf wedden dat je jezelf daarna een setje aanschaft.
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Vlaamse volk bepaalt wie het Vlaamse volk is. Dat is een eindeloze cirkelredenering. Want je moet dus al een Vlaams volk hebben vooraleer er bepaald kan worden wat het Vlaamse volk juist is. Waar haal je dan het Vlaamse volk die gaan bepalen wie er wel en niet bij het Vlaamse volk hoort? Wie bepaalt er wie er bij het "Oervlaamse volk" hoort, namelijk het volk die gaan beslissen wie er bij het Vlaamse volk hoort? Volgens mij is dit compleet absurd. Je hebt een Vlaams volk nodig die beslissen wat een Vlaams volk is. Maar zo'n Vlaams volk bestaat niet zolang er niet bepaald werd wie het Vlaamse volk juist vormt. En om te bepalen wie het Vlaamse volk juist vormt heb je een Vlaams volk nodig. Maar dat bestaat nog niet bij gebrek aan een Vlaams volk. Want daarvoor heb je eerst een Vlaams volk nodig. ... Help!!
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 26 februari 2023 om 13:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn dochter is nu niet direct de grootste keukenprinses dus die kan die wel effe missen. Al ben ik tot op heden ook heel tevreden van mijn Zwilling messenset, aangevuld met enkele Herder roestende messen.
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat zullen ook wel goede messen zijn. Als je tevreden bent heb je eigenlijk geen reden om te wisselen van gerief.
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat we nu eenmaal sinds we aan landbouw gaan doen zijn, staten hebben gehad, is een probleem maar dat wil niet zeggen dat die ergens nodig voor zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dat samensmelten op den duur "stabiliseert" dan heb je een volk he. Daar zijn geen leiders, staten of wat dan ook bij. Kortom elk van die leden van zo een groep heeft oftewel telkens gestemd dat de andere groepen erbij mochten, of heeft zich als tegenstemmende minderheid erbij neergelegd dat die groep erbij kwam zonder zelf weg te gaan. Dat wil zeggen dat iedereen akkoord was met de cooptatie van iedereen he. En wie erbuiten blijft is oftewel zelf weggegaan als "verliezende minderheid" dan wel omdat er geen wederzijdse meerderheid was om nog samen te smelten. Dat kan ook anders: je kan beginnen met Jantje, de OERVLAMING. Als Jefke vindt dat hij tot hetzelfde volk hoort als Jantje, vraagt hij of Jantje dat ook vindt. Nu zijn Jefke en Jantje "het Vlaamse volk". Als Mieke ook Vlaming wil zijn, kan ze vragen aan Jefke en Jantje of die haar erbij willen. Als die dat willen, komt ze erbij. Als Suzan ook Vlaming wil zijn, stemmen Jantje, Jefke en Mieke of Suzan erbij mag. En zo voort. Waar het op neerkomt is dat er cooptatie is dat iedereen van iedereen vindt dat de andere tot het volk hoort, of tenminste zich neerlegt bij de meerderheid van opinie hierover, zonder het zelf af te bollen. DAT is wat je een volk kan noemen. Laatst gewijzigd door patrickve : 26 februari 2023 om 15:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat begint klein en dat smelt samen he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar je WEL gelijk hebt, is dat als er in deze streken 3 verschillende volkeren zouden zijn die elkaar niet erkennen als zijnde eigen volk, en dus gescheiden blijven, en zij zich alledrie "Vlamingen" willen noemen, dat er natuurlijk geen "echte" en "namaak" Vlamingen zijn. Je krijgt dan gewoon 3 Vlamenrassen, meer niet, en die zullen elk hun symbooltjes en zo kunnen kiezen he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dieper in de grond boren van het uitroepen van de onafhankelijkheid kan moeilijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat symbool voor die Belgische entiteit is wel degelijk "rechtmatig" beslist.... door die entiteit. Daar gaat de discussie niet over. Die entiteit is echter niet "het Vlaamse volk". Het is gewoon een Belgische structuur. Het Vlaamse volk heeft geen entiteit dat haar vertegenwoordigt. Wat niet wil zeggen dat een Vlaams volk niet bestaat, maar het heeft nooit een vertegenwoordiging die op soevereine en democratische wijze symbolen hiervoor kan duiden, opgebouwd. En nee, die Belgische structuur is dat niet. |
|
![]() |
![]() |