Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moeten Demir en Schlitz bestraft worden voor hun logo misdrijf?
Ja 7 63,64%
Neen 3 27,27%
Mijn naam is haas 1 9,09%
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 22 april 2023, 06:10   #61
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Die logo kwestie is een foutje misschien,eenvoudig te verschonen in mijn ogen door dat niet meer te doen na zo een waarschuwing.

Maar in deze lange-tenen-tijd is het nog even en een schrijven van gelijk welke bewindvoerder op gelijk welk niveau zal zelfs de naam van de betrokkene niet meer mogen bevatten op straffe van vermoeden tot zelfpromotie....

LIEGEN tegen de Volksvertegenwoordiging is een andere kwestie,daarvan mag de zwaarte inderdaad afgewogen worden.....

...het mag geen patroon worden....
Dit komt weer van de inherente dwaasheid van de veronderstellingen die bij een openbare bestuursfunctie horen. Enerzijds zou men zogezegd geen reclame voor zichzelf mogen maken, en anderzijds is de bestuursfunctie als dusdanig HET middel om reclame voor zichzelf te maken.

De idiote aanname dat openbare functies voor iets anders zouden moeten dienen dan het grootste voordeel voor de drager van die functie (de aanname van altruistisch weldoen voor de functie in kwestie) is een idiote aanname die haaks staat op het menselijke streven.

Dat gezegd, de afspraak is altijd geweest dat de inherente corruptie van een openbaar ambt "verdoken" moet blijven. Men moet doen alsof men niet corrupt is.

Als dusdanig is het eerder een pluim op de hoed van Schiltz, dat zij hierover stond te liegen. Zo hoort het he Aangezien De Croo als eerste minister ook geregeld aantoonbaar liegt in het parlement (herinner U de epidemie van de ongevaccineerden, en de whatsapp dingen met zijn secretaris van begroting en zo, en ons Eveline en dergelijke meer) en dus een top politicus is, denk ik dat wat Schiltz deed niet goed was (het zich laten betrappen) maar dat haar leugenprestatie dat toch flink kan schoonwassen.

Wat wij NIET willen zien, zijn politici die eerlijk corrupt zijn en daar niet over liegen. Dat soort ongepast volk moet verwijderd worden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 april 2023 om 06:19.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2023, 07:18   #62
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard Logo versus leugen

Logo versus leugen?
Blijkbaar heeft men vandaag een afleidingsmanoeuvre gevonden om het nakende ontslag van staatssecretaris Schlitz te proberen voorkomen. Daarvoor verwijst men naar een infobrochure van vijf jaar geleden over Zorgcentra na Seksueel Geweld, die ik destijds in 2018 als federaal staatssecretaris oprichtte. Men is van mening dat het logo, in casu mijn naam in een roze kleur, daar niet had mogen op staan.
Vijf jaar lang heb ik die kritiek niet gehoord, nu wel. Daar heb ik geen probleem mee, ik aanvaard die kritiek. Als men mij daar over had aangesproken de voorbije vijf jaar, had ik dat ook bekeken, maar bovenal zou ik daar nooit over liegen.
En dat is toch wel het verschil met mevrouw Schlitz. Zij heeft niet alleen een fout begaan, maar bovenal heeft ze het parlement daarover proberen misleiden, beliegen en bedriegen. Daar zal u mij niet op betrappen.
Dit lijkt me bovenal een beschadigingsoperatie om iemand die dat wel allemaal heeft gedaan te beschermen. Heb ik als staatssecretaris ooit dat logo gebruikt, ja. Maar ik lieg daar niet over in het parlement.
Ik zal zelfs meer zeggen: ik ga al mijn communicatie screenen en als er nog zo´n zaken gebeurd zijn, zet ik ze gewoon recht. Maar ik ga er niet over liegen.
Zo simpel is het.

Zuhal
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2023, 07:22   #63
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Maar ik ga er niet over liegen.
Zo simpel is het.
Aiaiaiaiai, ze heeft er niks van begrepen, ons Zuhal. Ik denk dat ze aan het maximum is gekomen van haar politieke bestaan. Een echte politica zou zeggen dat ze zoveel zou liegen als nodig is om corrupt kunnen te zijn en de schijn hoog te houden.

Oftewel is ze juist veel beter, en staat ze ons hier mooi te beliegen Dan ligt de weg open voor een mooie baan in de politiek en is eerste minister denkbaar
Oud 22 april 2023, 07:30   #64
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Aiaiaiaiai, ze heeft er niks van begrepen, ons Zuhal. Ik denk dat ze aan het maximum is gekomen van haar politieke bestaan. Een echte politica zou zeggen dat ze zoveel zou liegen als nodig is om corrupt kunnen te zijn en de schijn hoog te houden.

Oftewel is ze juist veel beter, en staat ze ons hier mooi te beliegen Dan ligt de weg open voor een mooie baan in de politiek en is eerste minister denkbaar
Waarom zou ze hierover liegen?
Oud 22 april 2023, 07:39   #65
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Die logo kwestie is een foutje misschien,eenvoudig te verschonen in mijn ogen door dat niet meer te doen na zo een waarschuwing.

Maar in deze lange-tenen-tijd is het nog even en een schrijven van gelijk welke bewindvoerder op gelijk welk niveau zal zelfs de naam van de betrokkene niet meer mogen bevatten op straffe van vermoeden tot zelfpromotie....

LIEGEN tegen de Volksvertegenwoordiging is een andere kwestie,daarvan mag de zwaarte inderdaad afgewogen worden.....

...het mag geen patroon worden....
Dat liegen is een patroon, zie de pensioenlimiet.
(volgens Patrickve zelfs een voorwaarde voor een goed politicus)
Er gaat geen politieker overschieten die de zwaarte kan/mag overwegen...
Dus rest enkel de regel gelijk voor iedereen, dus indien straf voor Schiltz ook straf voor Demir

Laatst gewijzigd door jogo : 22 april 2023 om 07:39.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2023, 07:42   #66
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een politieker is geen "merk" hé.
Het is dus niet de bedoeling zichzelf te promoten.
Wat ze wel moeten doen is hun job en mensen helpen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2023, 07:46   #67
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou ze hierover liegen?
Omdat je als goeie politicus goed moet liegen tiens !
Oud 22 april 2023, 07:50   #68
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat een belachelijk idee ! Een politicus is juist ENKEL MAAR een merk. Wat zijn verkiezingen (de bron van alle welvaart voor politici) immers dan een wedstrijd tussen merknamen ?

De voornaamste redenen om een mandaat te willen, zijn:

1) door de beslissingsmacht die je hebt, uw vrienden en familie aan voordelen helpen

2) door de beslissingsmacht die je hebt, je eigen merknaam en/of die van uw partij aan zichtbaarheid en publiciteit helpen.

DAT zijn de echte redenen om aan politiek te doen. DAARNAAST kan je bijkomstig ook proberen een beetje aan de functie zelf te werken, VOORAL als dat puntjes 1) en 2) kan bevorderen.

Je mag de RETHORIEK van het politieke mandaat (namelijk "dient om de mensen goed te besturen") die als functie heeft om het politieke systeem door de bevolking aanvaardbaar te maken en laten te geloven dat het werkt niet verwarren met de werkelijkheid van de politieke wereld waar hard strijd geleverd wordt om verkiezingen te winnen he.

De essentie van politiek is mensen wijsmaken om voor U te stemmen, dus aan propaganda doen. Het middel daarvoor zijn mandaten en gans het overheidsssyteem. Maar dat moet natuurlijk aan de bevolking verkocht worden als zijnde "voor hun eigen goed" en er zijn blijkbaar nog onnozel schapen die dat ook nog geloven als ik uw reactie lees

Wat is een goed politicus ? Iemand die "goed bestuurt" ? Belachelijk he.

Een goed politicus is iemand die de juiste propaganda kan leveren om verkozen te worden en aan mandaten te geraken.

Een goed politicus is dus iemand die AL zijn bekwaamheid en energie in zelfpromotie kan steken, en in de promotie van zijn/haar partij. Al de rest is on-professioneel.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 april 2023 om 07:53.
Oud 22 april 2023, 07:54   #69
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
dus indien straf voor Schiltz ook straf voor Demir
De vraag is "waarvoor straf" ?

Als het straf is omwille van logo, ja.

Als het straf is omwille van slecht (ttz, aantoonbaar) liegen, dan is Schiltz toch nogal in een slechtere positie dan Demir voor 't moment he

Want van Demir is nog niet aangetoond dat ze liegt. Wat dus wil zeggen dat ze oftewel een dutske is dat niet liegt, oftewel zodanig goed liegt dat men het niet kan aantonen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 april 2023 om 07:55.
Oud 22 april 2023, 08:07   #70
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vraag is "waarvoor straf" ?

Als het straf is omwille van logo, ja.

Als het straf is omwille van slecht (ttz, aantoonbaar) liegen, dan is Schiltz toch nogal in een slechtere positie dan Demir voor 't moment he

Want van Demir is nog niet aangetoond dat ze liegt. Wat dus wil zeggen dat ze oftewel een dutske is dat niet liegt, oftewel zodanig goed liegt dat men het niet kan aantonen.
Ik gok voor de tekst in het rood.
Oud 22 april 2023, 08:10   #71
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vrees er voor haar ook voor.
Oud 22 april 2023, 08:13   #72
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
gokken ? alweer een overtreding.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2023, 08:15   #73
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
gokken ? alweer een overtreding.
Wijze mensen gokken, idioten hebben zekerheden.
Oud 22 april 2023, 08:19   #74
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik steun hierbij Sander Loones en vind van wel.

https://www.n-va.be/nieuws/financier...-overheidsgeld

En u?
U bent wel erg onvolledig! Belachelijk onvolledig, gezien jouw brede politieke standpunt.
Voor mij begon het bij minister Van Overtveldt. Met zijn brief bij elke belastingsaanslag.
En die is daarvoor "bestraft". Met een officiële "berisping".

Diezelfde berisping is volgens mij uitgesproken voor Schlits. Voor wat betreft haar gebruik van haar logo.

Dezelfde berisping zal wellicht volgen voor Zuhal (alhoewel de Vlaamse regelgeving iets losser is).

Maar er is nog "de grote leugen".
Schlits zei in het parlement dat "ze er niet zelf om gevraagd had, om dat logo er op te zetten".
En dat is een leugen. Het bewijs is er. Op papier. Zwart op wit.

Dat maakt haar onbetrouwbaar. Waarom zei ze niet gewoon: "Oeps, sorry, zal niet meer gebeuren"? Omdat ze zich witter wil voordoen? Maagdelijker? Om verdere zaken te verbergen?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2023, 08:30   #75
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Deze enquête wordt reeds afgesloten op 15 februari ...2024!!
Is dat niet een beetje snel ?
Men heeft duidelijk haast dit thema af te sluiten.

Laatst gewijzigd door Anselmo : 22 april 2023 om 08:30.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2023, 09:14   #76
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Tenzij chronisch zieken en gehandicapten, moeten politici helemaal geen mensen helpen. Van gezonde volwassenen verwacht ik dat ze zichzelf behelpen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2023, 09:15   #77
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Tenzij chronisch zieken en gehandicapten, moeten politici helemaal geen mensen helpen. Van gezonde volwassenen verwacht ik dat ze zichzelf behelpen.
Dat doet dan wel gans de santeboetiek van de verschoning van heel wat politieke mandaten ineenstorten he
Oud 22 april 2023, 09:17   #78
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat doet dan wel gans de santeboetiek van de verschoning van heel wat politieke mandaten ineenstorten he
allemaal geld gespaard, eh

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2023, 12:52   #79
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik steun hierbij Sander Loones en vind van wel.

https://www.n-va.be/nieuws/financier...-overheidsgeld

En u?
Waarom plaats je de naam Demir in je titel........ o ja juist
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2023, 13:03   #80
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
allemaal geld gespaard, eh
Verschrikkelijk gewoon
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be