Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2023, 10:00   #21
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
uwen originating ip he Rudy.

Gij hangt aan t net met uwe modem en uw vrouw, kind, ... gebruikt diezelfde modem om te connecteren.

Gevolg al uw devices die bij u thuis staan en het internet opgaan, zijn bij Netflix gekend als "hetzelfde adres" aan de hand van de bijhorende mac adressen weten ze ook of dat tablets, iphones, pc's zijn. Dus Mac address X van Rudy dat ineens opduikt in Antwerpen en daar naar de film kijkt, en ene maand later opduikt in de limburg, dan weten ze ah dat is de Rudy die met zijn iphone aan het kijken is. no problem.

Maar als uw account geopend wordt vanop Adres 1 in Oostende en vanaf adres 2 in ik zeg maar wat Bredene, en dat tijdens hetzelfde time frame dan gaat er bij Netflix een rode lamp branden.
Welk IP. Die van mijn laptop of die van de modem rooter ?
Ik kan hier in Spanje perfect Netflix zien op mijn laptop als ik wil.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2023, 10:02   #22
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hoe gaat dat in zijn werk dan ? Hoe kunnen zij de fysieke locatie bepalen vanwaar ge zou kijken ? Of is het gewoon weer domme mensen afdreigen die niet beseffen dat die andere het niet kan weten ?
Citaat:

Gij hangt aan t net met uwe modem en uw vrouw, kind, ... gebruikt diezelfde modem om te connecteren.

Gevolg al uw devices die bij u thuis staan en het internet opgaan, zijn bij Netflix gekend als "hetzelfde adres" aan de hand van de bijhorende mac adressen weten ze ook of dat tablets, iphones, pc's zijn. Dus Mac address X van Rudy dat ineens opduikt in Antwerpen en daar naar de film kijkt, en ene maand later opduikt in de limburg, dan weten ze ah dat is de Rudy die met zijn iphone aan het kijken is. no problem.

Maar als uw account geopend wordt vanop Adres 1 in Oostende en vanaf adres 2 in ik zeg maar wat Bredene, en dat tijdens hetzelfde time frame dan gaat er bij Netflix een rode lamp branden.
Ja, het gaat gekoppeld worden aan een ‘hoofdlocatie’. Toestellen op een andere locatie zullen zich regelmatig op de hoofdlocatie moeten aanmelden.

https://www.rtlnieuws.nl/tech/artike...%20verifiëren.

Citaat:
Apparaten die op andere locaties worden gedetecteerd kunnen worden geblokkeerd door Netflix. Het bedrijf kijkt naar onder meer IP-adressen, apparaat-ID's en account-activiteit om te bepalen of een apparaat dat bij een bepaald account is aangemeld zich op de 'hoofdlocatie' bevindt.

Als gebruikers langere tijd niet op hun hoofdlocatie Netflix gebruiken, kunnen ze de vraag krijgen om het apparaat te verifiëren. Netflix stuurt dan een link naar het mailadres of telefoonnummer van de hoofdeigenaar van het account. Die moet dan binnen een kwartier een 4-cijferige verificatiecode invoeren op het desbetreffende apparaat.

Tijdens het reizen zouden gebruikers op hun 'primaire' apparaat gewoon kunnen blijven kijken. Gebruikers moeten ook minimaal eens per 31 dagen verbinding maken met het wifi-netwerk vanaf hun hoofdlocatie. Doen ze dat niet, dan moeten ze het apparaat waarop ze willen kijken opnieuw verifiëren.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 24 mei 2023 om 10:05.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2023, 10:05   #23
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Tijdens reizen kan je een maand een ander toestel/locatie gebruiken gedurende 1 maand.

Citaat:
Tijdens het reizen zouden gebruikers op hun 'primaire' apparaat gewoon kunnen blijven kijken. Gebruikers moeten ook minimaal eens per 31 dagen verbinding maken met het wifi-netwerk vanaf hun hoofdlocatie. Doen ze dat niet, dan moeten ze het apparaat waarop ze willen kijken opnieuw verifiëren.
Oud 24 mei 2023, 10:09   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar wij hebben verschillende lijnen die naar buiten gaan he. Wij hebben niet 1 enkele internet provider. En als je mobile appartuur gebruikt, dan verandert dat ook geregeld van IP. Dus gaat dat niet op he. Hoe ga je nu netflix op uw PC bekijken die je via uw telefoon op 5G aansluit ?

Ten tweede, wat belet U om anderen toe te laten via VPN uw IP te gebruiken naar buiten toe ?

Als Jan in Gent woont maar via VPN op het netwerk van zijn ouders binnenkomt in Antwerpen, en vandaar uit "naar buiten" gaat, denkt men aan de buitenkant dat dat van Antwerpen komt he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2023, 10:13   #25
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja, het gaat gekoppeld worden aan een ‘hoofdlocatie’. Toestellen op een andere locatie zullen zich regelmatig op de hoofdlocatie moeten aanmelden.

Ah, dat is belachelijk he, het wil gewoon zeggen dat je die e-mail moet ingeven die alle gebruikers kunnen zien, meer niet

Je gebruikt, maw, een e-mail adres dat enkel daarvoor dient, en dat e-mail adres geef je aan iedereen die de account gebruikt. Kunnen ze geregeld "verifieren".

En als ze bij netflix nog wat meer gaan hacken denk ik dat ze binnenkort hun business mogen sluiten, want dan wordt dat "erger dan tik tok" he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 mei 2023 om 10:14.
Oud 24 mei 2023, 10:25   #26
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, dat is belachelijk he, het wil gewoon zeggen dat je die e-mail moet ingeven die alle gebruikers kunnen zien, meer niet

Je gebruikt, maw, een e-mail adres dat enkel daarvoor dient, en dat e-mail adres geef je aan iedereen die de account gebruikt. Kunnen ze geregeld "verifieren".

En als ze bij netflix nog wat meer gaan hacken denk ik dat ze binnenkort hun business mogen sluiten, want dan wordt dat "erger dan tik tok" he.
Maar waartoe dat alles, om 5€ uit te sparen per maand?
Oud 24 mei 2023, 10:27   #27
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Met telefoon wordt dat al lastiger. Maar het gaat erom dat ze het moeilijker maken. Nu is het simpel: ge geeft uw code aan vrienden, familieleden of wie dan ook en de kous is af. Als ge als ‘eigenaar/betaler’ zo’n gans schema moet opzetten opdat anderen 10€ per maand kunnen besparen dan zegt ge op den duur wel: laat mij gerust, neem zelf een abonnement.

Edit: Xeno zei zonet juist hetzelfde.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 24 mei 2023 om 10:28.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2023, 10:30   #28
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Maar waartoe dat alles, om 5€ uit te sparen per maand?
Kijk, het is al "veel geld" voor het beetje dat je eraan hebt. Als ze U nu bovendien ambeteren dat je geregeld eens op een apparaat een check moet doen, en als ge het niet meer deelt met familieleden (wat een reden kan zijn om uw abonnement te houden, omdat ge er tenminste ook nog iemand plezier mee doet) dan hoeft het niet meer he, teveel ambras voor te weinig.
Oud 24 mei 2023, 11:01   #29
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
die van uw router, die van uw laptop zien ze niet he, alle ja, dat is al te zien.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2023, 11:05   #30
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Trouwens, wat kost dat per maand, als je daar voor moet liggen prutsen en delen, ga dan wat sport doen of zo, dat kost niets.
Dat idee had ik dus ook, gewoon betalen voor wat ge gebruikt.

Ge kunt zo dreamboxen beginnen hacken ook , elke 14 dagen 3 nachten werk om terug rond de beveiliging te geraken en gefrustreerd zitten omdat je dan net dat wou zien dat net dan werd uitgezonden, ... Moet ge weten dat zo een dreambox al een serieuze noot kost, los van het gepruts met cam kaarten en software om die spullen te hacken, ...

geef mij dan maar een netflix en amazon abonnement.
Oud 24 mei 2023, 11:08   #31
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ge kunt zo dreamboxen beginnen hacken ook , elke 14 dagen 3 nachten werk om terug rond de beveiliging te geraken en gefrustreerd zitten omdat je dan net dat wou zien dat net dan werd uitgezonden, ... Moet ge weten dat zo een dreambox al een serieuze noot kost, los van het gepruts met cam kaarten en software om die spullen te hacken, ...

Vroeger toen die streaming platformen nog niet bestonden hield ik me ook bezig met torrents en dat dan op CD branden en zo. Wat een gedoe was dat allemaal zeg. Wat was ik blij dat je dat voor 10 euro per maand allemaal achterwege kon laten. T zelfde met muziek en spotify
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2023, 11:14   #32
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

geen idee hoe je de RAI sport hier zou kunnen bekijken? Ze geven daar veel volleybal op....
Oud 24 mei 2023, 11:49   #33
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn abonnement bevat drie Netflix accounts. Die deel ik met de kinderen. Daar zie ik geen probleem in.
Uw eigen account nog eens delen met iemand anders is inderdaad onnozel.
Hier deelt 1 van mijn kinderen haar Netflix-account met ons + met mijn moeder.
Ik zie daar niks verkeerd in.
Het gaat om kind, ouders, grootmoeder.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2023, 11:57   #34
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
geen idee hoe je de RAI sport hier zou kunnen bekijken? Ze geven daar veel volleybal op....
ik weet niet of dat free to air is via Astra of Hotbird, maar in de kanten van Aalst was vroeger een Satteliet winkelke waar je een schotel en decoder kon kopen.

https://www.mirlook.com/2021/09/rai-...rd-13e-is.html

Voilla op de hete vogel free to air, dus als je die kunt binnen pakken kan je gratis naar de calcio en volleybal kijken.

kan ook via streaming zijn maar eens googelen he.

https://altsat.be/nl/

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 24 mei 2023 om 11:59.
Oud 24 mei 2023, 12:01   #35
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik weet niet of dat free to air is via Astra of Hotbird, maar in de kanten van Aalst was vroeger een Satteliet winkelke waar je een schotel en decoder kon kopen.

https://www.mirlook.com/2021/09/rai-...rd-13e-is.html

Voilla op de hete vogel free to air, dus als je die kunt binnen pakken kan je gratis naar de calcio en volleybal kijken.

kan ook via streaming zijn maar eens googelen he.

https://altsat.be/nl/
Hahaa, dat is nieuw. Vroeger zaten die ook op satelliet maar dat was een jaar of twee geleden gestopt FTA. Enkel betalend en dan nog met domicilie in Italië. Vanavond eens kijken sé. THANKS!!
Oud 24 mei 2023, 12:04   #36
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Hier deelt 1 van mijn kinderen haar Netflix-account met ons + met mijn moeder.
Ik zie daar niks verkeerd in.
Het gaat om kind, ouders, grootmoeder.
Dat is volgens mij niet echt het probleem bij Netflix.
Als het nog altijd zo is dan heb je in een basispakket 3 accounts. Dus, kind, ouder, grootouder. Geen probleem want je betaalt voor 3 accounts.

Mijn inziens gaat het om het delen van 1 specifieke account. Bijvoorbeeld, we spreken af, ik kijk overdag, en jij belooft enkel 's avonds te kijken op dezelfde account, want met twee kijken op twee verschillende toestellen via dezelfde account op hetzelfde moment gaat niet.
Ik vermoed dat dit gebruik bij de jeugd populair is.

Laatst gewijzigd door Rudy : 24 mei 2023 om 12:11.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2023, 12:05   #37
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Hahaa, dat is nieuw. Vroeger zaten die ook op satelliet maar dat was een jaar of twee geleden gestopt FTA. Enkel betalend en dan nog met domicilie in Italië. Vanavond eens kijken sé. THANKS!!
Ja ik dacht vroeger, maar ik spreek over 10 jaar geleden zat dat er zeker ook op maar inderdaad volgens mij was dat betalend. Ik had een Sky Italia box en dat zat daar zeker op. Daarna ben ik naar een TV-Vlaanderen box gegaan met mijn eigen antenne en dan keek ik niet meer naar dien Italiaansen brol.

Nog iets is, dat dat heel dikwijls veranderd, dan kan je iets zien dan weer niet,
Oud 24 mei 2023, 12:09   #38
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja ik dacht vroeger, maar ik spreek over 10 jaar geleden zat dat er zeker ook op maar inderdaad volgens mij was dat betalend. Ik had een Sky Italia box en dat zat daar zeker op. Daarna ben ik naar een TV-Vlaanderen box gegaan met mijn eigen antenne en dan keek ik niet meer naar dien Italiaansen brol.

Nog iets is, dat dat heel dikwijls veranderd, dan kan je iets zien dan weer niet,
't Was deels betalend. De volley bv kon je zien, den basket was scrambled. Tot een jaar of twee drie geleden, dan was het niets meer.
Maar die van ons is zot van volleybal....daarmee dat ze mij genomen heeft hé.
Oud 24 mei 2023, 12:11   #39
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan is dat omdat ze nog geen origin filtering doen en dus enkel je credit card gegevens gebruiken om je locatie vast te stellen. (dat is belangrijk ivm auteursrechten. )
Oud 24 mei 2023, 12:14   #40
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is volgens mij niet echt het probleem bij Netflix.
Als het nog altijd zo is heb je in een basispakket 3 accounts. Dus, kind, ouder, grootouder. Geen probleem want je betaal voor 3 accounts.

Mijn inziens gaat het om het delen van 1 specifieke account. Bijvoorbeeld, we spreken af, ik kijk overdag, en jij belooft enkel 's avonds te kijken op dezelfde account, want met twee kijken op twee verschillende toestellen via dezelfde account op hetzelfde moment gaat niet.
Ik vermoed dat dit gebruik bij de jeugd populair is.
Oh ja, dat klopt. Kind betaalt zelfs voor 5 accounts. Dat zal de max zijn zeker?
Gaat dat dan ook niet meer mogen in de toekomst? (haar accounts delen)?

Ik wil toch ook benadrukken dat wij, noch mijn moeder "profiteren" hoor.
Wij vergoeden haar op een andere manier .
Vandaag bv is Albeir aan't werk in haar tuin.
Onkruid uittrekken, gras maaien, de hagen scheren, de koer afspuiten met de hogedrukreiniger....
Een andere keer ga ik een beetje schoonmaken.
Wij hebben een regeling onder elkaar.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be