![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alles wat je daarbuiten gaat doen is voor eigen rekening, niewaar. Als dat grabbelen lukt, des te beter. Je bent daar enkel maar toe gedwongen ten aanzien van een agressor die zelf ook op elk moment uw grens dreigt over te bollen. Die waren er niet. De rest is op "eigen risico" niewaar. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 juni 2023 om 14:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De staat is inderdaad de vijand van het volk, behalve in 1 punt, en dat is de reden waarom staten zo een succesformule zijn: in de strijd tegen andere staten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#104 |
Minister-President
|
![]() Ik had eigenlijk wel verwacht dat de Russen met bewijzen zouden komen. Allez, zij bezetten het gebied he. Dan kunt ge toch aantonen met beeldmateriaal wie er wat gedaan heeft zou ik denken.
Toen de brug opgeblazen is hebben ze dat toch ook gedaan. Als ze dus niet snel met deftige bewijzen komen lijkt het er alvast op dat het de Russen waren. Maar eigenlijk doet het er niet veel toe. Het is een stap in de geode richting: de totale decimatie van Oekraïne. En dat ten koste van vele Russische zielen en Roebels.
![]() |
#105 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Heb je echt geen voorkeur tussen leven onder onze (Vlaamse/Belgische/Europese) overheid en leven onder een Russische overheid. Maar goed, je lijkt een mens met een moreel kompas, iets wat ik kan waarderen. Je deelt op in goed en slecht. Jij bent goed en alle overheden zijn slecht, zoiets? Waarom start je geen virtueel land (al wat niet verboden is, is toegelaten). Je schrijft een grondwet voor dit virtueel land die goed en waterdicht is (moet je lukken daar jij weet wat goed en slecht is). Misschien willen alle 8 miljard mensen wel inwoner worden van je virtueel land waar een grondwet geldt die moreel superieur (quasi perfect) is. Met 8 miljard inwoners zou je al iets in de pap mogen brokken lijkt me. Wat denk je?
http://forum.politics.be/showthread.php?t=175515 optimaal aantal mensen Laatst gewijzigd door satiper : 7 juni 2023 om 14:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is beter om dit soort fantasie achterwege te laten. Deze fantasie dient enkel om de bevolking een rad voor de ogen te draaien om zo de geldstroom (het zwart gat) gaande te houden.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 7 juni 2023 om 14:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die eenvoudige corridor hadden ze al sinds 2014 toen Oekraïne implodeerde, de Donbas was in handen van pro-Russische milities. Die werden echter steeds zwaarder bestookt met betere wapens van de VS en de krim werd zonder water gezet. Het was dus niet voldoende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die stuwdam werd (zeer) slecht onderhouden, meer dan een jaar lang.
Er waren al barsten in + de overvloedige regens van de laatste maanden... Is hij niet (bijna) HELEMAAL gebarsten ? Laatst gewijzigd door Boduo : 7 juni 2023 om 15:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() rara
Rusland trekt zich nu 15km terug van de rivier... https://english.nv.ua/nation/russian...-50330195.html hun defentielijn staat nu effe onder water ze... https://english.nv.ua/nation/russian...-50330164.html wat zijn ze toch onschuldig die russen, gelijken bijna het niveau te halen van het krimineel marokkaans milieu die altijd onschuldig pleit zelfs als er hele zakken coke in de achterkeuken liggen, of tientallen jerrykans aceton/h2o2 verwerkt zijn, ik ga u de Putin logica geven: als ik het speelgoedje niet mag hebben, dan maak ik het kapot...
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 7 juni 2023 om 16:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
|
![]() Citaat:
Ik ga hier geen expose van maken, maar op de website het mises-institute vind je terug wat ik met libertarisme bedoel. Daarnaast, het concept "overheid" is niet persé slecht hoor, als je de eind-verantwoordelijke van die overheid persoonlijk kan aanspreken. Zoals " overheid" er NU uitziet kan je de slechte elementen ervan niet meer verwijderen. Ik ben voor devolutie van de macht tot op het niveau dat onderdanen hun leider persoonlijk kunnen uitschakelen als hij naast de pot pist.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 7 juni 2023 om 16:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
|
![]() Citaat:
Geef Uw individuele vrijheden op, en ik zal U beschermen voor alle onheil. En de schaapjes. De lemmingen. HET WERKT!
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 7 juni 2023 om 17:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Geef toe, dit klinkt niet echt logisch ![]() 2) Als uitschakelen gelijk staat aan doden dan zullen er alleszins weinig mensen nog ambitie hebben (nogal moeilijk om letterlijk iedereen tevreden te stellen), het volstaat dat er ééntje ontevreden is om getrakteerd te worden op een executie als ik je goed begrijp. 3) Best niet, is wat off topic, maar mss ergens anders? Het idee om iets beter te maken dan het huidige kan alleen maar toegejuicht worden.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=175515 optimaal aantal mensen Laatst gewijzigd door satiper : 7 juni 2023 om 16:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
|
![]() Citaat:
Weet je, 't Is eigenlijk begonnen toen de pro-Europese (het was toch) Poroshenko na een bezoekje van de Vlad ineens z'n kar draaide, en pro-russisch werd. Zo lang de demarcatie-zone in handen van de hegemon was, was er geen vuiltje aan de lucht. Ach, de vlad was ne graag geziene luitenant bij de opperbazen. De oligarchen voorzagen de voetbalclubs van veel poen om te shotten, den olie kwam vlot binnen en was goed en goedkoop enzoverder enzomeer. Maar toen gebeurde er iets wat de hegemon niet zag aankomen. De president van de demarcatiezone betuigde zijn eer aan ne luitenant van de maffiabazen. De Vlad, verdoemen. Ne luitenant, godbetert. Marlon Brando draaide zich om in zijn graf! Dat kon niet zo maar gebeuren hé, dus de beproefde methode van regime-change volgde snel. En daar zou het mee afgelopen zijn. De luitenant terug PAS OP DE PLAATS. Maar de Vlad had andere ideeën en inzichten. Hij dacht, terecht of onterecht, in 2022, dat de hegemon zwak was. Woke had de zin tot bloed vervangen tot de zin een vrouw te zijn. Dus sloeg hij toe. De politieke strijd om de demarcatiezone werd een militaire strijd om de demarcatiezonde. Meer is het eigenlijk niet. Der Krieg ist eine bloße Fortsetzung der Politik mit anderen Mitteln
![]() |
![]() |
#115 | |
|
![]() Citaat:
2. met uitschakelen bedoel ik uiteindelijk maar niet meteen doden. Ik vermoed dat een verkeerde straatnaam geven niet meteen tot de dood van de leider lijdt. Maar het is wel de kern van de zaak dat de leider er persoonlijk kan op aangesproken worden 3. het probleem is, als dit soort dicussie in een aparte topic komt, dan leest niemand het, en is er nooit discussie. en 't is voor de discussie hé ![]()
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn ook de opnames/beelden van een rus van de 205e brigade die toelichting geeft aan zijn maat hoe zij de dam voorzien hadden van springstoffen, maanden geleden al. Dus de voorbereiding voor deze misdaad waren al lang geleden gedaan. Het gebrek aan onderhoud zal zeker een rol hebben gehad, maar dan vooral in de intensiteit van de ontstane bres en hoe die (door de veel te grote druk gezien de hoge waterstand) zich heeft voortgezet zodat uiteindelijk de hele dam naar de kloten is gegaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaar dat ik,nog steeds,niet wens te geloven dat het een puur militair geinspireerde daad was....De Russen gaan er blijkbaar van uit dat ze ook de Krim gaan moeten opgeven..... Het is puur,zuiver,terrorisme en jalouzie... En ze zijn bezig om alles wat ooit in Oekraine economische waarde zou kunnen hebben,bijvoorbeeld grote kern-infrastruktuur die nog uit Soviet tijden stamt (zoals die stuwdam) kapot te maken.... Wegen ,bruggen,appartementen,de meeste industriezones zelfs, zijn op vrij korte tijd te herstellen,maar zulke kern-infratsruktuur waar een regio een paar keer groter dan Belgie afhankelijk van is kapotmaken....dat is echt een slag of twee hoger mikken..... NIKS zal nog in bruikbare toestand achtergelaten worden.... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 7 juni 2023 om 17:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echte libertariërs schoppen zulke conservatieven buiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is inderdaad bijna niet te vatten, hoe groot de dosis cynisme ook is die je er als voorbereiding op deze horror bij neemt. We weten dat russische officieren maar één functie hebben, en dat is blindelings uitvoeren van wat de generale staf hen oplegt. Maar gaat er werkelijk een stafchef ZO krankzinnig zijn dat hij een ecologische ramp bewust gaat laten ontstaan puur voor een (tijdelijke) hinderpaal te doen ontstaan voor het tegenoffensief van de UA ? Of zijn ze echt ZO zot dat ze denken dat dit strategisch ook maar iets gaat veranderen ? Dat de objectieven nu 'plots' niet meer gaan draaien rond het buiten stampen of vernietigen van de russen uit bezet oekraine ? Zo dwaas kan toch niemand zijn ? De factor 'incompetence' bij het russisch militair personeel zou wel eens een veel grotere rol kunnen spelen in deze tragedie dan we nu al (met zekerheid) weten.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 7 juni 2023 om 18:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ook vreemd is, is de plotse stilte vanuit de hoek van de nieuwe 'populaire Blogger' Prigozhin, die al wekenlang letterlijk alle dagen op youtube en telegram zit te zeiken tgo het reguliere russische leger en de leugens van Shoigu & Gerasimov zit te ontmaskeren. Maar ook hij moet uiteindelijk plooien als een probleem TE dicht bij Putler geraakt... En deze ramp gaat een antwoord MOETEN krijgen vanaf de troon van het Kremlin.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 7 juni 2023 om 18:40. |
![]() |
![]() |