![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Ik stem op: | |||
CD&V |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
VLD |
![]() ![]() ![]() |
5 | 10,64% |
Vooruit |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,13% |
NVA |
![]() ![]() ![]() |
18 | 38,30% |
VB |
![]() ![]() ![]() |
13 | 27,66% |
PVDA |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,26% |
GROEN |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
andere partij |
![]() ![]() ![]() |
4 | 8,51% |
Prins Laurent (blanco/ongeldig) |
![]() ![]() ![]() |
4 | 8,51% |
Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mensen die die link willen leggen zijn ter kwader wil. Dat neemt niet weg dat Panda zijn antifa-gedoe fascistisch is. Maar juist is juist.
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wacht, Belgo-fascisme is geen fascisme?
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Minister-President
|
![]() Al dan niet fascist zijn heft niets te maken met Belgisch of Vlaams gezind zijn. Er zullen wel Vlaamsgezinde fascisten en Belgisch gezinde fascisten zijn. Maar door het in 1 woord te noemen doe je alsof Belgisch gezind zijn gelinkt is aan fascisme. Dat is uiteraard onzin.
![]() |
#164 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na de verkiezingen zullen de Vlamingen ondehandelen over confederalisme. Met Wallonie zullen ze moeten overeenkomen over een soort boedelscheiding.
Die boedelscheiding werd in 2010 uiteen gedaan door G. Annemans in z'n boek "De ordelijke opdeling van België". B. Valkeniers zegde toen: Wij zeggen HOE Belgie zal barsten. Interessant boek. Kopen ! Als je het nog niet hebt... Laatst gewijzigd door Boduo : 21 juni 2023 om 16:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En neen, 'de' vlamingen zullen daar niet over onderhandelen met 'de' walen aangezien enkel n-va het daarover wil hebben. Tot nader order is n-va niet de spreekbuis van heel vlaanderen.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 21 juni 2023 om 16:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Is de gedachte die telt. Maar ik geef toe dat ik met hetzelfde probleem zit.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Minister-President
|
![]() kijk eens aan, meer stemmen voor NVA dan VB. Dat had ik niet verwacht. Zou er nog altijd "schroom" zijn om publiek te verklaren dat je VB zou stemmen? Ik zou denken van niet.
In ieder geval VB+NVA > 50%, dus who knows ![]() Wie nog niet had ingevuld, zeker doen. Bij twijfel, neem de meest waarschijnlijke optie op dit moment. 'k ga nog een zo'n poll doen in September/Oktober of zo, uit nieuwsgierigheid. cheers
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is het "ik ben geen racist, maar... " syndroom zeker ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor mij is het VB gewoon te links.
Langs de andere kant, elke EU politicus gaat beweren dat ie links van mij staat. En dan bedoel ik snorremans zelve, die vanuit zijn graf mij verketterd.
![]() |
#171 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vreemd toch. VB is inmiddels quasi de Vlaamse grondstroom, toch zeker op dit forum. Waarom zou je nog schrik hebben daar open over te zijn. Ik heb persoonlijke meer schrik om later gelyncht te worden voor mijn vermeend "linkse" standpunten. Soit, er zal wel iets van aan zijn, want het % VB lijkt me (gevoelsmatig) ook wat laag naar mijn gevoel voor de forumpopulatie.
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eén zaak staat al vast Groen gaat volledig naar de verdoemenis. En maar goed ook. Ze zijn overigens samen met ecolo slechts in vivaldi binnen geraakt omdat de zeikers van de elfjes-partijen mordicus N-VA eruit wilden houden.
![]() |
#173 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat labelen op zich is al onnozel. Maar als je zelfs dat niet ietwat deftig doet...
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In mei volgend jaar zou er kunnen een politieke aardverschuiving plaats hebben. Het VB ziet mei als HET MOMENTUM. De voorbije jaren hebben de franstaligen hun geld verkwist. Nu zijn ze +/- afhankelijk van de Vlaamse bijdragen aan de fed. regering. Na de verkiezingen zal Wallonie eisen dat de financieringswet "aangepast" wordt. Dat is dé kans voor de Vlamingen om het been stijf te houden en onderhandelingen op te starten over een GROTE STAATSHERVORMING, alias confederalisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zuur, maar ik vrees dat dat het gaat worden.
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de uitslag is zoals de peilingen nu dan is dat inderdaad zo. Het enige wat roet in het eten kan gooien voor de Vivaldisten is de zaak Rousseau. Als daar effectief stront aan de knikker is dan verliezen de sossen 5% en zitten ze met een probleem aan Vlaamse kant.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de Groenen ziet het er (ook) slecht uit. Ze zijn bijna tot álles in staat om hun postjes te houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De (sociaal-groene) liberale gedachte is de ware gedachte en een goed patent voor de toekomst. Nationalisme daarentegen is oubollig en steriel. Het is eigenlijk 19de eeuws.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
link Citaat:
![]() |