Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Is uw lichaam gereed voor het strand?
Ja 5 50,00%
Neen 5 50,00%
Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2023, 08:41   #81
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt Bekijk bericht
Geachte heer,

Eerst van al: laat uw (bloedworst)wratten behandelen. Niet iedereen vindt dit smakelijk.

Ten tweede, "Rio" is een vereenvoudiging van "Rio de Janeiro", dezelfde naam dus. Dit wordt in het Nederlands "Louwbeek".
Geachte Wrathuidige,

Ten eerste: wie geeft u het recht mij te vertellen wat ik moet laten behandelen?

Ten tweede: aangezien Rio de Janeiro zich niet in het Nederlands taalgebied bevindt, hoeft er niet kunstmatig een Nederlandstalige benaming voor gebruikt te worden.

Citaat:
Een bezoekje aan "Hans Anders" is te overwegen waard.
Als gij dat plezant vindt, wie ben ik om u tegen te houden?

Citaat:
U mag te samen met uw vriendjes zoveel spotten als u wil. Zolang uw spot de waarheid niet strookt, is deze niet veel waard. Een mislukte poging om de aandacht op uw eigen gebreken te doen afleiden. U doet maar.
Ten eerste: correct en modern Nederlands taalgebruik gebiedt mij u mede te delen, dat men niet "te samen" gebruikt, doch "tezamen" of "samen". Uw versie "te samen" is dus onder archaïsch taalgebruik te schikken.

Ten tweede: ondanks uw archaïsch taalgebruik, hebt gij hier een sleutelwoord gevonden: samen. Ge zult vast en zeker van het beroemde spreekwoord "samen staat men sterk" op de hoogte zijn. Als ik dus samen met mijn vriendjes spot, heeft dat wel degelijk effect, en meer dan gij denkt.

Voorts dient ge daaroveer geïnformeerd te zijn dat de enige die het de hele tijd op gebreken afgezien heeft... gij zelf zijt. Droevig, edelachtbare Wrathuidige, zeer droevig.

Citaat:
Uw koene houding druipt van deze zinswending af.
Koen? Maak daar maar medelijdend van...

Citaat:
Met gespierde en groot geschapen groeten
Ge hebt nergens onder bewijs gesteld dat ge gespierd en groot geschapen zijt. Het enige dat we hier hebben, is uw grootspraak...

Met medelijdende groeten
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2023, 08:42   #82
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Geachte Onzijdige Aard

Het lid woord voor Windhoek te Duits-Zuidwest-Afrika dient uiteraard geschrapt te worden, dit voor zover uw zogenaamd "koelieafrikaans". De vreemde oorsprong van "Afrika" is overduidelijk, geen goed Nederlands dus. Het woord kan toch snel in iets Diets omgebogen worden: "Averrijk".

Met onzijdige groeten
In uw geval: averrechts.
Oud 27 juni 2023, 18:41   #83
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris

Koenaard Depuydt's schermafbeelding

Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Ten eerste: wie geeft u het recht mij te vertellen wat ik moet laten behandelen?
Geachte heer de Wrathuidige

Het reeds besproken bezoekje naar Hans Anders blijkt dringender te worden.
De heer Koenaard Depuydt gebruikt het woord "moeten" vrijwel nooit.
Indien u daadwerkelijk last van wratten hebt, lijkt het toch aangewezen om deze te laten behandelen. Het is alleszins geen verplichting.

Citaat:
Ten tweede: aangezien Rio de Janeiro zich niet in het Nederlands taalgebied bevindt, hoeft er niet kunstmatig een Nederlandstalige benaming voor gebruikt te worden.
Het Vlaams Gewest dient zijn taalbeleid bij te stellen. Het gebruik van vreemde woorden en benamingen wordt vermeden. Buitenlandse eigennamen in Nederlandstalige berichtgeving worden bijgevolg vernederlandst.
Niets houdt de mensen uit Louwbeek tegen om de Vlaamse dorpsnamen in hun berichtgeving te vertalen:

Krombeke = Rio Torto
Merelbeke = Rio dos Passaros
Meulebeke, Molenbeek = Rio de Moinhos
Rozebeke, Roosbeek = Rio das Rosas
enz.

De vertaling voor bv. Lembeke of Lembeek ligt nog niet vast: "Rio das Tilias" ("lindebeek") of "Rio de Barro" (leembeek). Wij zullen het bij de komende zitting aan de heer Van den Bossche (Da Silva) vragen.

Citaat:
Ten eerste: correct en modern Nederlands taalgebruik...
De woorden "correct" (nauwkeurig), "modern" (hedendaags) en verder ook "archaïsch" (verouderd) zijn niet Diets. Het houdt hier dus al op.

Citaat:
Koen? Maak daar maar medelijdend van...
De door u gebruikte zinssneden "niet zo hoogachtend" of "minachtend" komen zeer nichterig over vandaar het wederwoord "koen" om te spotten.

Citaat:
Ge hebt nergens onder bewijs gesteld dat ge gespierd en groot geschapen zijt. Het enige dat we hier hebben, is uw grootspraak...
Ge? U bedoelt "U".
Liegen is zondig dus het is waar.

Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2023, 21:54   #84
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Geachte heer de Wrathuidige

Het reeds besproken bezoekje naar Hans Anders blijkt dringender te worden.
De heer Koenaard Depuydt gebruikt het woord "moeten" vrijwel nooit.
Indien u daadwerkelijk last van wratten hebt, lijkt het toch aangewezen om deze te laten behandelen. Het is alleszins geen verplichting.
Vriendelijk bedankt voor de ontheffing van deze plicht.

Citaat:
Het Vlaams Gewest dient zijn taalbeleid bij te stellen. Het gebruik van vreemde woorden en benamingen wordt vermeden. Buitenlandse eigennamen in Nederlandstalige berichtgeving worden bijgevolg vernederlandst. Niets houdt de mensen uit Louwbeek tegen om de Vlaamse dorpsnamen in hun berichtgeving te vertalen:

Krombeke = Rio Torto
Merelbeke = Rio dos Passaros
Meulebeke, Molenbeek = Rio de Moinhos
Rozebeke, Roosbeek = Rio das Rosas
enz.

De vertaling voor bv. Lembeke of Lembeek ligt nog niet vast: "Rio das Tilias" ("lindebeek") of "Rio de Barro" (leembeek). Wij zullen het bij de komende zitting aan de heer Van den Bossche (Da Silva) vragen.
"Het Vlaams Gewest dient zijn taalbeleid bij te stellen". Zijt gij een autoriteit die zoiets kan eisen? Waarom dient het Vlaams Gewest zijn taalbeleid bij te stellen?

Citaat:
De woorden "correct" (nauwkeurig), "modern" (hedendaags) en verder ook "archaïsch" (verouderd) zijn niet Diets. Het houdt hier dus al op.
Ik neem een weigering een fout toe te geven in uw puristische logica. Diets is trouwens (nog) geen erkende taal (dat kunt gij mij zeker niet diets maken), de taal die in Nederland en Vlaanderen gebruikt wordt heet tot op nader order het Nederlands. Bijgevolg begint de discussie, pardon de woordenwisseling, pas. Maar speciaal om u een plezier te doen, de verbeterde versie: uw gebruik van "te samen" is niet juist (nauwkeurig betekent trouwens eerder precies, dus is in de samenhang die u gebruikt niet nauwkeurig, niet precies en niet juist). In het hedendaagse taalgebruik wordt ofwel "tezamen" ofwel "samen" gebruikt. "Te samen" is verouderd taalgebruik, en bijgevolg te herzien.

Citaat:
De door u gebruikte zinssneden "niet zo hoogachtend" of "minachtend" komen zeer nichterig over vandaar het wederwoord "koen" om te spotten.
Ik heb de "zinssneden" "niet zo hoogachtend" en "minachtend" eerder gebruikt om een minimale (pardon, "kleinstmogelijke") vorm van beleefdheid toe te passen. Indien u dit nichterig vindt, ben ik gaarne bereid een mannelijkere zinssnede toe te passen. Wat dacht ge van "Met lompe groeten"?

Citaat:
Ge? U bedoelt "U".
Neen, ik bedoel weldegelijk "ge". Voorzover ik op de hoogte ben, zijt gij mijn superieur niet, evenzomin als mijn feodale heer of heerser. Bijgevolg zie ik niet in waarom ik niet gewoon lompweg "ge" kan gebruiken. Alle andere medetokkelaars op dit woordenslagveld tokkelen op dezelfde wijze, dus daar raad ik u aan u daarnaar te schikken (natuurlijk kan ik u daar niet toe verplichten, evenmin als gij mij ergens toe kunt verplichten, maar daar waren we het toch al over eens geraakt).

Citaat:
Liegen is zondig dus het is waar.
Natuurlijk is liegen zondig. Maar moet ik u op uw woord geloven dat gij niet liegt? Ik ken u niet persoonlijk, pardon tussenmenselijk, dus kan ik daar helaas niet op vertrouwen. Bijgevolg ga ik ervan uit dat uw gespierde en groot geschapen groeten simpele grootspraak zijn.

Citaat:
Wederom: vanwege gebrek aan bewijs, is dit onder grootspraak te klasseren, pardon, te rangschikken. Of hoe zien gespierde en groot geschapen groeten uit?

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 27 juni 2023 om 21:56.
Oud 28 juni 2023, 04:18   #85
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...Met gespierde en groot geschapen groeten

Een definitie van puit is "Zwak mager mens"

Bron: ENCYCLO.NL
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2023, 10:10   #86
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Een definitie van puit is "Zwak mager mens"

Bron: ENCYCLO.NL
Haha ja, ik heb het hierjuist opgezocht.
Inderdaad!!
Het staat er letterlijk.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2023, 10:20   #87
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Het kikkergedoe met alle respect voor de kikkers.

Een man bolt met zijn wagen, met een vriend als bijrijder, een 'veldweg' op.

Eensklaps zegt de man naast de bestuurder: "Ik moet naar de grote wc!!"

De bestuurder stopt aan een bos...

De bijrijder loopt het bos in...

Na een tijdje hoort de bestuurder een ijselijk gegil: "Ik baarde een kind, ik baarde een kind!!!!"

De bijrijder komt lijkwit terug uit het bos naar de wagen gelopen en zegt: "het heeft armpjes, beentjes, en het beweegt..."

De bestuurder gelooft er de ballen van en stapt uit en gaat in het bos kijken.

Na een tijdje komt die terug en zegt tegen zijn nog steeds lijkwit aangeslagen bijrijder: "Je hebt gewoon op een kikker gescheten onnozele!"

Laatst gewijzigd door Universalia : 28 juni 2023 om 10:21.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2023, 18:58   #88
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris

Standaard

Geachte Wrattenheer

De ontheffing van deze plicht is graag gedaan.
Neen, de heer Koenaard Depuydt werkt niet voor de overheid.
Een reine taal zonder vreemde smetten is beter, mooier en eerbiedwaardiger. De overheid zou hier naar toe mogen werken. Invoer van vreemde woorden is verder ook overbodig en zelfs taal vernietigend. De Nederlandse taal is alleszins rijk genoeg om alle zaken op eigen wijze uit te kunnen drukken.
Diets is de oudste benaming van het Nederlands.
Als de afsluiting niet gemeend is, ware het beter om deze gewoon weg te laten.
De lezer heeft na het vluchtig doornemen van de huidige bijdragen onzer medetokkelaars snel door dat het woordenslagveld weinig opperlieden telt (drankzucht in de verf zetten, borstwrattengegaap, meststaltaalgebruik)
Het gebruik van jij, je of verouderd (archaïsch) “gij” / “ge” is geschikt voor het “kiesvee”. Het gebruik van “U” is wenselijk voor opperlieden. Dit zijn gespierde, koene en groot geschapen mannen zonder overgewicht, rook- en drankverslaving, sluikstortneigingen, huisdieren, enz.
U kan inderdaad niet verplicht worden om iets klakkeloos aan te nemen. Het is wel belachelijk dat anderen het tegenovergestelde durven beweren. Hun spot en leugens zeggen meer over hen zelf dan zij beseffen.

Met wrattige groeten
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.
Oud 28 juni 2023, 19:38   #89
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geachte Wrattenheer

De ontheffing van deze plicht is graag gedaan.
Neen, de heer Koenaard Depuydt werkt niet voor de overheid.
Een reine taal zonder vreemde smetten is beter, mooier en eerbiedwaardiger. De overheid zou hier naar toe mogen werken. Invoer van vreemde woorden is verder ook overbodig en zelfs taal vernietigend. De Nederlandse taal is alleszins rijk genoeg om alle zaken op eigen wijze uit te kunnen drukken.
Diets is de oudste benaming van het Nederlands.
Als de afsluiting niet gemeend is, ware het beter om deze gewoon weg te laten.
De lezer heeft na het vluchtig doornemen van de huidige bijdragen onzer medetokkelaars snel door dat het woordenslagveld weinig opperlieden telt (drankzucht in de verf zetten, borstwrattengegaap, meststaltaalgebruik)
Het gebruik van jij, je of verouderd (archaïsch) “gij” / “ge” is geschikt voor het “kiesvee”. Het gebruik van “U” is wenselijk voor opperlieden. Dit zijn gespierde, koene en groot geschapen mannen zonder overgewicht, rook- en drankverslaving, sluikstortneigingen, huisdieren, enz.
U kan inderdaad niet verplicht worden om iets klakkeloos aan te nemen. Het is wel belachelijk dat anderen het tegenovergestelde durven beweren. Hun spot en leugens zeggen meer over hen zelf dan zij beseffen.

Met wrattige groeten
Mevrouw de Puit,

U stelt dat de Nederlandse taal mooi, rein en rijk is.
Waarom bent u dan niet in staat om onze wondermooie taal foutloos te schrijven?

Ik wijs u hierbij op de correcte schrijfwijze van uw foutief geschreven woorden/ zinnen;

- naartoe
- taalvernietigend
- durven te beweren
- dan dat zij beseffen

Met vrouwelijke groeten,
NN
Oud 28 juni 2023, 22:44   #90
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik neem een weigering een fout toe te geven in uw puristische logica. Diets is trouwens (nog) geen erkende taal (dat kunt gij mij zeker niet diets maken), de taal die in Nederland en Vlaanderen gebruikt wordt heet tot op nader order het Nederlands. Bijgevolg begint de discussie, pardon de woordenwisseling, pas. Maar speciaal om u een plezier te doen, de verbeterde versie: uw gebruik van "te samen" is niet juist (nauwkeurig betekent trouwens eerder precies, dus is in de samenhang die u gebruikt niet nauwkeurig, niet precies en niet juist). In het hedendaagse taalgebruik wordt ofwel "tezamen" ofwel "samen" gebruikt. "Te samen" is verouderd taalgebruik, en bijgevolg te herzien.
Citaat:
-Ten eerste: wie geeft u het recht mij te vertellen wat ik moet laten behandelen?
Geacht Wratje

Wie geeft u het recht anderen op de vingers te tikken over goed Nederlandstalig taalgebruik terwijl uw berichtgeving zelf, tegader/tegaar met deze van andere leden, heel veel vreemde woorden bevat. U staat niet recht in uw schoenen.

Met wrattige groeten
Oud 28 juni 2023, 22:46   #91
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geachte heren

Ofschoon wij al enkele dagen zomerse dagen beleven wat het weer betreft, begint de zomer binnen enkele dagen.

De vraag van vandaag: "Is uw lichaam gereed voor het strand?"

Dit wil zeggen: staalharde spieren, zichtbaar wasbordje/zichtbare aders en spiervezels, reeds voorgebruinde huid, enz.

Hoogachtend

Is het strand gereed voor mijn lichaam?

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2023, 09:00   #92
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Geacht Wratje

Wie geeft u het recht anderen op de vingers te tikken over goed Nederlandstalig taalgebruik terwijl uw berichtgeving zelf, tegader/tegaar met deze van andere leden, heel veel vreemde woorden bevat. U staat niet recht in uw schoenen.

Met wrattige groeten
Geachte Wrattenhuidpuit,

1. Aangezien deze woorden aanvaard zijn door de Nederlandse Taalunie, die tot op heden nog steeds de autoriteit, pardon, de opperlieden, zijn, is mijn Nederlands taalgebruik wel degelijk correct/juist/nauwkeurig. Bijgevolg is uw vernauwkeuriging van mijn zinssneden geen vernauwkeuriging, maar oeverloos gezwets. Indien ge uzelf als boven de Nederlandse Taalunie acht, kunt ge gaarne uw referenties, pardon, uw bewijsschrijfsels, aantonen. Tot zover is uw verouderd taalgebruik als gezanik af te doen.
2. Ge hebt zoveel vernauwkeurigingen in het rood aangebracht. Toon eens hoe het volgens u eruit zou zien.

Met vernauwkeurigde groeten
Oud 29 juni 2023, 11:41   #93
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geacht Wratje

Met wrattige groeten

Mevrouw de wrathuidige, puiten zoals u dragen zelfs geen schoenen.
Gelieve u dus van commentaar te onthouden.

Met rechtstaande voeten,
NN
Oud 29 juni 2023, 17:09   #94
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht

Mevrouw de wrathuidige, puiten zoals u dragen zelfs geen schoenen.
Gelieve u dus van commentaar te onthouden.

Met rechtstaande voeten,
NN
Juist, wrathuidige puiten staan op hun blote, mannelijke en gespierde achterpoten.

Oud 29 juni 2023, 18:38   #95
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist, wrathuidige puiten staan op hun blote, mannelijke en gespierde achterpoten.

Beter nog; ze staan op hun driedubbel gespierde, zeer mannelijke en van lichaamshaar ontdane achterpoten.
Oud 29 juni 2023, 18:38   #96
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Die hoop zand, die ligt er niet wakker van.

De dieren betrokken.... Misschien dat sommigen hun portie aan fikkie geven.

En de mensen, smaak verschilt nietwaar.
Oud 30 juni 2023, 08:39   #97
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Beter nog; ze staan op hun driedubbel gespierde, zeer mannelijke en van lichaamshaar ontdane achterpoten.
Nu ben ik toch verward. Is ontharen nu mannelijk of niet? Die moeilijke vragen des levens toch...
Oud 30 juni 2023, 08:52   #98
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Het is al te zien waar ge uw goddelijke afgetrainde adonis omhulsel wil showen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2023, 08:54   #99
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu ben ik toch verward. Is ontharen nu mannelijk of niet? Die moeilijke vragen des levens toch...
als ge van die grote kruldingens in uw schaamhaar kunt rollen zou ik toch eens naar de coifeur gaan.
Oud 30 juni 2023, 08:55   #100
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Die hoop zand, die ligt er niet wakker van.

De dieren betrokken.... Misschien dat sommigen hun portie aan fikkie geven.

En de mensen, smaak verschilt nietwaar.
de omgeving ook he,

In Blankenberge gaat ge met uw lijf en goeiekope zeesletsen misschien nog wegkomen maar in Knokke of het Soete ligt dat anders.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be