![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#881 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Werkgevers en werknemersbijdragen RSZ zijn geen belastingen zeker?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#882 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als zij vinden dat de accijnzen hier duurder mogen zijn en de btw hoger, wel pech gehad. hetgeen ik overhoud na diefstal door die prutsers, zal ik wel uitgeven waar ik dat wil . En moet ik daarvoor de hollandse of duitse pakjes industrie steunen wel dan is dat dubbel plezier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#883 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben ik zo zeker nog niet van dat ge daar niet uit kunt komen. Maar men moet er wel aan beginnen, en de overheid zal zich in de overgangsperiode niet populair maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#884 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar was het nog niet uitgevonden geweest, dan had Vivaldi het zonder twijfel uitgevonden. Maar die loonstijging boven onze peers is natuurlijk enkel een overgangsverschijnsel. Op lange termijn zal men steeds in evenwicht komen met onze peers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#885 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ofwel op de linkse manier, meer belastingen en dus nog meer loonbeslag. Als je ziet dat we reeds koploper zijn, dan moet je beseffen dat dat gewoon geen optie is. Ofwel doe je dat op de rechtse manier, door te besparen. Maar dan gaan er heilige huisjes moeten gesloopt worden. De vakbonden gaan alles weer lam leggen om de giga-pensioenen van ambetantenaren veilig te stellen. De laatste optie is doen wat Vivaldi nu doet. Wat rommelen in de marge en dat proberen te verkopen als een big win. Kop in het zand, après nous le déluge...
![]() |
![]() |
#886 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo is het en niet anders.
![]() |
![]() |
#887 |
Minister-President
|
![]() Maar 50% is te veel, dan zit je aan de foute kant van de Laffer curve. Je kan meer innen door minder beslag te leggen op de lonen.
![]() |
#888 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zo is het en niet anders. ![]()
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 13 juli 2023 om 09:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#889 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan onmogelijk de bijdragen van mensen NU gebruiken om de opgebouwde rechten van de mensen die destijds hadden bijgedragen, mee te vergoeden, en een manier vinden om daarmee te stoppen. Want oftewel neuk je de mensen die destijds een bijdrage betaalden met een "beloofd recht op pensioen", zodat de bijdrage van de mensen NU kan gebruikt worden voor de spaarpot van diezelfde mensen in de toekomst ; oftewel stop je met de mensen in de toekomst een pensioen te geven, en dan neuk je de mensen die nu een bijdrage betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#890 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De totale uitgave van uw werkgever is de "waarde van uw werk" ; de waarde van wat de verkoper krijgt voor een goed dat je ermee koopt, is de "waarde die je kan kopen". Welnu, daar zit een factor 1/3 tussen. Je kan dat zien als je het circulair bekijkt. Stel dat je zelf 10 standbeelden maakt, je daarvoor als werkgever aan jezelf een loon uitbetaalt dat totaal overeenkomt met de geproduceerde waarde en ziet hoeveel standbeelden je nu kan kopen bij jezelf. Dat zullen er ongeveer 3 zijn. Stel dat je een bedrijf hebt waar je de enige werknemer bent, en dat bedrijf laat jou 10 standbeelden maken waarvan je schat dat de waarde 1000 Euro is. Je zal dus 10 000 Euro kunnen vragen voor die 10 standbeelden. Maar dat is niet waar, als je die voor 10 000 Euro verkoopt, dan moet je daar 20% BTW van afstaan, er komt dus nog 8000 Euro in de kas. DAT is wat je aan je werknemer, jezelf, kan betalen. Maar daar moeten ook de patronale bijdragen mee betaald worden. Je kan dus maar een bruto loon aan uw werknemer geven van 6400 Euro, want 1600 Euro moeten als patronale bijdragen betaald worden. Op dat bruto loon van 6400 Euro gaat uw werknemer, jezelf, 50% betalen (neem aan dat het de maximale schijf is). Dus heb je 3200 Euro netto in handen. Daarmee kan je dus maar 3,2 van die beelden betalen he. Nochtans had je er zelf 10 gemaakt. Van de waarde van uw arbeid, namelijk 10 beelden, kan je er nog 3,2 van jezelf kopen. Laatst gewijzigd door patrickve : 13 juli 2023 om 09:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#891 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() RSZ bijdragen, dat is geen overheidsbeslag volgens u?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#892 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is geen belasting op loon. Net zomin als BTW en accijnzen belastingen op loon zijn.
![]() |
#893 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet je wat, we kunnen anders de belastingen met 10% verlagen en de RSZ bijdragen met 10% verhogen. Dan zijn we allemaal tevreden omdat we minder belastingen op ons loon moeten betalen. Dat accijnzen en BTW lasten zijn op consumptie dat moet je mij niet vertellen, daar heb ik ook niets over gezegd. Maar als RSZ geen last is op loon, geen last is op kapitaal en geen last is op consumptie. Op wat is het dan wel een last?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 13 juli 2023 om 10:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#894 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anders is het gemakkelijk he, noem inkomensbelasting gewoon makakkensolidariteit, en hup, in Belgie is er geen inkomensbelasting meer, een fiscaal paradijs ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#895 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar dat is ook een belasting op waardeproductie. Want loon of gelijk wat is maar een intermediair ruilmiddel, en wordt altijd vroeg of laat integraal geconsumeerd dan wel vernietigd. Uw loon dient enkel maar om te consumeren he, iets anders kan je daar niet mee doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#896 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Man man man.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#897 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 13 juli 2023 om 10:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#898 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het door investering vermenigvuldigd werd, dan zal de BTW op die vermenigvuldigde consumptie, teruggerekend naar de originele loon inleg, dezelfde zijn procentueel he. Als ik 1000 Euro "verdiend netto loon" uitgeef, betaal ik daar 200 Euro BTW op, dus 20% zeg maar. Als ik die 1000 Euro beleg, en daar binnen 50 jaar 100 000 Euro van gemaakt heb, dan was dat enkel maar zinvol als ik die 100 000 Euro ga consumeren (of mijn kinderen of zo gaan dat doen). Wel, daar gaat dan 20 000 Euro BTW op verloren gaan. Dus ook 20%. Had ik nu de 800 Euro belegd op dezelfde manier en daar dus 80 000 Euro voor gehad waar ik geen BTW meer op betaalde, was dat kifkif, zelfde koopkracht. Ik kan die BTW op het resultaat van de consumptie van mijn investering nu dus al direct op mijn inleg afrekenen. Citaat:
Je hebt gelijk dat aangezien er verschillende niveaus van BTW zijn, het afhankelijk is van waaraan al uw loon geconsumeerd wordt, om de gemiddelde BTW erop vast te stellen. Maar het principe dat alle loon uiteindelijk BTW zal ondergaan blijft he. Soms is het geen BTW, maar "notariskosten" of zo, maar het principe is hetzelfde. Je kan met geld niks anders doen dan het vroeg of laat uitgeven aan iets, oftewel is dat geld zinloos. Laatst gewijzigd door patrickve : 13 juli 2023 om 10:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#899 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar RSZ geen last op loon noemen, tja, dat is zo ridicuul dat dit alleen maar uit de koker van een Vivaldist kan komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#900 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |