Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juli 2023, 10:28   #901
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Aangezien er elk jaar spaartegoeden bijkomen is het wel duidelijk dat loon niet altijd vroeg of laat geconsumeerd wordt en al zeker niet door de mens die dat loon heeft binnengebracht en al zeker niet op de plaats waar het werd binnengebracht.
Dat is dan allemaal nutteloos geld he, als dat nooit geconsumeerd zal worden. Als dat geld morgen verdwijnt verandert dat verder niks aan het economische gebeuren, niet nu en niet in de toekomst als dat nooit geconsumeerd wordt. Dat is productie geweest om het te verdienen, waar nooit een consumptie zal tegenover staan. Dat was dus gratis werk.

Ik ga er inderdaad gemakshalve van uit dat het geconsumeerd wordt waar de BTW vergelijkbaar is, en rond de 20% gemiddeld.

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 juli 2023 om 10:29.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2023, 10:29   #902
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U kloot hiermee enkel uzelf.
De genoegdoening is een vorm van consumptie he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2023, 10:50   #903
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Je kan daar inderdaad wel uit komen.

Ofwel op de linkse manier, meer belastingen en dus nog meer loonbeslag. Als je ziet dat we reeds koploper zijn, dan moet je beseffen dat dat gewoon geen optie is.

Ofwel doe je dat op de rechtse manier, door te besparen. Maar dan gaan er heilige huisjes moeten gesloopt worden. De vakbonden gaan alles weer lam leggen om de giga-pensioenen van ambetantenaren veilig te stellen.

De laatste optie is doen wat Vivaldi nu doet. Wat rommelen in de marge en dat proberen te verkopen als een big win. Kop in het zand, après nous le déluge...
Op de linkse manier, dat is hetgeen men momenteel min of meer doet met de tweede pijler. Maar men moet wel het ponzisysteem blijven spijzen enerzijds, en anderzijds betalen voor de gepersonaliseerde tweede pijler.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2023, 11:11   #904
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Je kan daar inderdaad wel uit komen.

Ofwel op de linkse manier, meer belastingen en dus nog meer loonbeslag. Als je ziet dat we reeds koploper zijn, dan moet je beseffen dat dat gewoon geen optie is.

Ofwel doe je dat op de rechtse manier, door te besparen. Maar dan gaan er heilige huisjes moeten gesloopt worden. De vakbonden gaan alles weer lam leggen om de giga-pensioenen van ambetantenaren veilig te stellen.

De laatste optie is doen wat Vivaldi nu doet. Wat rommelen in de marge en dat proberen te verkopen als een big win. Kop in het zand, après nous le déluge...
Wat Vivaldi nu doet is even krapuleus als wat Verhofstadt en Van Delanotte deden met hun frauduleuze zilverfonds. Je ziet wat dat heeft opgeleverd 20 jaar later en binnen 20 jaar zal het nog veel erger worden als er niets gedaan wordt. Maar geen nood, tegen dan zitten we al lang onder Europese curatele.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2023, 11:14   #905
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga het nog straffer maken.

Als ge met uwe auto gaat tanken in het buitenland betaal je daar ook BTW en accijnzen op hé?

We hebben er dus alle belang bij zo veel mogelijk uit te geven in eigen land.
Helaas, ik bestel alles wat ik kan in het buitenland.
Oud 13 juli 2023, 11:15   #906
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U kloot hiermee enkel uzelf.
Dan is er geen probleem.
Oud 13 juli 2023, 16:05   #907
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Men kan altijd de 18 miljard die vergooid worden aan chocolade beleefcentra en andere onnozelheden eens nuttig gaan gebruiken

Maar u blijft dus het antwoord schuldig ?
Wat stellen de rechtse rakkertjes voor ?
Nog eens 5 jaar langer werken ?
Pensioen drastisch naar beneden ?
Kinderen moeten maar voor de ouders zorgen ?
Komaan
laat Vlaanderen mee genieten van jullie geniale oplossingen !
We hebben al 1000 maal uitgelegd dat het een moeilijke evenwichtsoefening is: de diepzee-diepe staatsschuld delgen,
EN centen vinden voor nieuw en beter beleid.

En wat men daarvoor moet doen, is net het omgekeerde van wat Vivaldi doet, namelijk de put nog dieper maken.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2023, 16:08   #908
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Was het geen linkiewinkie die ooit zei dat de schulden er vanzelf zijn gekomen en dus ook vanzelf zullen verdwijnen?
Minister Mathot, PS, die zei dat inderdaad.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 13 juli 2023, 16:10   #909
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Een hoop burgemeesters mag in elk geval Vivaldi bedanken en belonen

https://www.hln.be/binnenland/federa...over~a335b587/

Hoor ik daar een ‘dank u, Vivaldi’ ?
Gemeenten die smosten met geld, krijgen nu een beloning.
Gemeenten die zuinig omsprongen met belastingsopbrengsten ... trekken aan het kortste eind.

Oud 13 juli 2023, 16:24   #910
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
We hebben al 1000 maal uitgelegd dat het een moeilijke evenwichtsoefening is: de diepzee-diepe staatsschuld delgen,
EN centen vinden voor nieuw en beter beleid.

En wat men daarvoor moet doen, is net het omgekeerde van wat Vivaldi doet, namelijk de put nog dieper maken.
Daarmee stuurt men goedgelovige naïevelingen het riet in.
Loze kreten en inhoudsloos gefluister
Wat gaat men doen !
Daar draait het om
Wat kapot besparen ?
Langer werken ?
Lager pensioen ?
Indexsprongen ?

En trouwens
als dat zo belangrijk is voor de N-VA dat goed pensioen
WAAROM gebruikt de N-VA VlaReg haar financiële autonomie niet om iedere Vlaming een goed pensioen te garanderen ?
Waarop wacht de VlaReg ?
Het ligt nochtans binnen haar bevoegdheden !

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2023, 16:27   #911
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Bedoeling van deze hervorming was in de eerste plaats de EU Coronamiljarden binnen te halen.
Opdracht geslaagd.

Vivaldi werkt!
Ik ben veel veeleisender voor mijn politieke overheid.
Vb. op het vlak van pensioenen, eis ik een zeer degelijk beleid.
Geen zever zoals Tobback Bruno toen hij aan de pensioenknoppen zat, en melkte "ik weet perfect wat ik moet doen, maar ik wil nog herverkozen geraken".

Oud 13 juli 2023, 16:38   #912
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedoeling van deze hervorming was in de eerste plaats de EU Coronamiljarden binnen te halen.
Opdracht geslaagd.

Vivaldi werkt!
Is dat zo ?
Heeft men vanuit Europa reeds gereageerd ?
Of is het opnieuw het verhaal van het vel en de beer?
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2023, 16:42   #913
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Is dat zo ?
Heeft men vanuit Europa reeds gereageerd ?
Of is het opnieuw het verhaal van het vel en de beer?
Dat is een publiek geheim. De NVA was trouwens al maanden aan het zagen over die miljarden.
Oud 13 juli 2023, 16:45   #914
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Minister Mathot, PS, die zei dat inderdaad.
Onder een licht gewijzigde versie hebben wel meer economen hetzelfde gezegd:
"Schulden maken is lonend, indien ze vakkundig gebruikt worden om te investeren in projecten die opbrengen".
Maar ja, Sint Niklaas spelen behoort hier zeker niet toe.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2023, 16:49   #915
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen zever zoals Tobback Bruno toen hij aan de pensioenknoppen zat, en melkte "ik weet perfect wat ik moet doen, maar ik wil nog herverkozen geraken".
De Vlaamse Overheid zit met hetzelfde probleem hé Schoof: de hervorming van het ambtenarenstatuut. Het zou goed zijn moesten de federale en Vlaamse overheid dat gezamelijk aanpakken want iedereen weet dat dat een pijnlijke zaak gaat zijn, dus iedereen in het bad…
Oud 13 juli 2023, 17:41   #916
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Vlaamse Overheid zit met hetzelfde probleem hé Schoof: de hervorming van het ambtenarenstatuut. Het zou goed zijn moesten de federale en Vlaamse overheid dat gezamelijk aanpakken want iedereen weet dat dat een pijnlijke zaak gaat zijn, dus iedereen in het bad…
Schoof zijn gokje is dat zijn eigen ambtenarenpensioen na zijn eigen veeel te korte carrière wel veilig door de strijd gaat raken en dat de anderen in zijn plaats het gelag gaan betalen.

Dat is ook een manier om aan politiek te doen. Namelijk doen alsof je niet deel uitmaakt van het centrale probleem, en de oplossing enkel verwachten van anderen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2023, 17:49   #917
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Perfect. Ik stel voor als eerste maatregel: ambtenarenpensioenen laten zakken naar het pensioen dat ze zouden krijgen moesten ze werknemer zijn.

En geen zever over "uitgesteld loon".
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2023, 18:05   #918
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Perfect. Ik stel voor als eerste maatregel: ambtenarenpensioenen laten zakken naar het pensioen dat ze zouden krijgen moesten ze werknemer zijn.

En geen zever over "uitgesteld loon".
Nu hij dit leest trekt Schoofzak zijn kringspier een vacuum. Zeker niet het juiste moment om een rectaal toucher te doen, op risico van amputatie van de betreffende vinger....

Jouw voorstel is -evident- het enige dat billijk en verdedigbaar is in ons bestaande systeem. De lasten & lusten gelijk leggen. Eén stelsel ongeacht ambtenarij, werknemers, of zelfstandigen. Zonder chou-chou categoriën die wat "beter" verdienen dan de rest zoals de machinisten van nmbs, de militairen, de flikken, de verkeersleiders, e.a. kasten van gepriviligieerden.

Vraag is wie en binnen welk tijdsbestek er ooit politiek gaat in lukken om de bestaande koterij terug te normaliseren zonder dat heel het land een politieke lamlegging krijgt.

Want laat ons een kat ook een kat noemen hee : dit is géén Waals probleem, ook Vlaanderen drijft in een zee van gepensioneerde overbetaalde ambtenaren en leraren met carrières van +/- 36 jaar + gelijkgestelde periodes die nog een half mensenleven lopen te potverteren op kosten van de maatschappij.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 13 juli 2023 om 18:06.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2023, 20:58   #919
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De burger betaalt in de hoogste schijf 50% belasting op zijn loon, niet meer.

Zo is het en niet anders.
Droom verder.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2023, 21:04   #920
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Opdracht geslaagd.

Vivaldi werkt!
Is dat zo?
Dan krijgt Vivaldi dus een dikke buis.
Er is een hervorming nodig om de vergrijzing betaalbaar te houden, niet om Europese middelen binnen te rijven.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be