Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2023, 16:54   #61
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Hoe kan een rechter mij nu veroordelen voor een haaienaanval, omdat ik de kinderen van de klas in het water liet gaan, terwijl er geen haaien zijn.

Een kwal is geen haai hé.

Maar we draaien rond de pot.

In het draaiboek staat geschreven dat er geen haaien zijn, maar er staat ook in dat iedereen moet wijsgemaakt worden dat er haaien zijn, en dat als ge gestoken wordt door een kwal, dat dat nu gecatalogeerd staat als een haaiebeet.

DAT is het punt.
Voila, en het volstaat dat de rechter daarin meegaat en ge hebt het vlaggen he.

Kortom, als er een Bomma is die doodgegaan is aan corona, wat wel degelijk het geval was, en een geslepen advokaat vervolgt U hiervoor dan hebt ge het vlaggen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2023, 17:11   #62
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Voila, en het volstaat dat de rechter daarin meegaat en ge hebt het vlaggen he.

Kortom, als er een Bomma is die doodgegaan is aan corona, wat wel degelijk het geval was, en een geslepen advokaat vervolgt U hiervoor dan hebt ge het vlaggen.
Ik weiger te buigen voor een failliete samenleving.
Bovendien, in aansprakelijkheidsrecht dient een fout te worden aangetoond. Hoe gaat een advocaat een fictieve haai aantonen?

Een vriend op dit forum zei ooit; als ge niet bereid bent te sterven of naar den bak te gaan voor uw overtuiging, dan zijt ge géén vrij mens.

Alle bisschoppen, priesters en zeloten zijn in mijn ogen slaven. Slaven van pure fictie.

En gij Pé?

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 25 juli 2023 om 17:12.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2023, 17:54   #63
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weiger te buigen voor een failliete samenleving.
Bovendien, in aansprakelijkheidsrecht dient een fout te worden aangetoond. Hoe gaat een advocaat een fictieve haai aantonen?
Den doktoor had U gewaarschuwd, ge hebt niet naar zijn raad geluisterd, en Bomma is dood terwijl den doktoor haar had kunnen redden had ge geluisterd.

(wat misschien zelfs waar is)
Oud 25 juli 2023, 17:55   #64
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een vriend op dit forum zei ooit; als ge niet bereid bent te sterven of naar den bak te gaan voor uw overtuiging, dan zijt ge géén vrij mens.
Het is dan misschien niet de meest winstgevende overtuiging, en dan zijt ge beter van een overtuiging aan te nemen die U meer voordelen oplevert.

Kijk, het is niet omdat ge WEET dat ge het land naar de haaien helpt door met de zottigheid mee te doen, dat ge dat niet als iets voordeligs voor Uzelf kunt zien he. Ik zou zelfs zeggen, dan doet ge dat vaneiges. Dat is niet tegen uw overtuiging dat uw eigenbelang het grootste goed is he.

Ga hiervan uit: mijn overtuiging is dat het goede overeenkomt met wat goed is voor mijzelf. Dat belet mij niet van ook nog eens de waarheid na te streven, maar dat is enkel maar zolang de waarheid geen nadelen voor mijzelf heeft he. En geloof mij, een politicus is ook zo, behalve dat die niet eens all else equal de waarheid wil zien.

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 juli 2023 om 17:57.
Oud 25 juli 2023, 21:16   #65
gunter5148

Standaard

Citaat:
Den doktoor had U gewaarschuwd, ge hebt niet naar zijn raad geluisterd, en Bomma is dood terwijl den doktoor haar had kunnen redden had ge geluisterd.

(wat misschien zelfs waar is)
De bomma is gestorven in het rusthuis, omdat ze luisterde naar den doktoor.
Oud 25 juli 2023, 21:22   #66
gunter5148

Standaard

Citaat:
Het is dan misschien niet de meest winstgevende overtuiging, en dan zijt ge beter van een overtuiging aan te nemen die U meer voordelen oplevert.

Kijk, het is niet omdat ge WEET dat ge het land naar de haaien helpt door met de zottigheid mee te doen, dat ge dat niet als iets voordeligs voor Uzelf kunt zien he. Ik zou zelfs zeggen, dan doet ge dat vaneiges. Dat is niet tegen uw overtuiging dat uw eigenbelang het grootste goed is he.

Ga hiervan uit: mijn overtuiging is dat het goede overeenkomt met wat goed is voor mijzelf. Dat belet mij niet van ook nog eens de waarheid na te streven, maar dat is enkel maar zolang de waarheid geen nadelen voor mijzelf heeft he. En geloof mij, een politicus is ook zo, behalve dat die niet eens all else equal de waarheid wil zien.
Ge hebt het over pragmatisme of correcter uitgedrukt, profiteren van domheid/onwetendheid, want een overtuiging die kunt ge niet "aannemen" zoals het u het beste uitkomt, of toch niet oprecht.
Mondmaskers maken en verkopen aan de waanzinnigen. Nucleaire energie promoten terwijl gij mss weet dat het bullshit is.
Ik was ooit nen top-bankier. Tot de 'ollanders den boel overnamen, en aan mij vroegen om mondmaskers te verkopen aan waanzinnigen, metaforisch gesproken.
Ik besliste die dag om te stoppen. Da's intussen 12 jaar geleden.
Mijn ziel is niet zwart genoeg, mss.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 25 juli 2023 om 21:25.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2023, 04:14   #67
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar die zotten die het wisten en meeliepen, probeerde andere mensen te dwingen en joegen deze de dood in om zichzelf te verrijken. Anderen hebben permanente schade aan organen en andere lange termijn effecten wachten nog op zich.
Dat is iets anders dan zelf sterven omdat ge in vaccinazi geloofde.

Laatst gewijzigd door CUFI : 26 juli 2023 om 04:16.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2023, 05:44   #68
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge hebt het over pragmatisme of correcter uitgedrukt, profiteren van domheid/onwetendheid, want een overtuiging die kunt ge niet "aannemen" zoals het u het beste uitkomt, of toch niet oprecht.
Ge kunt overtuigd zijn dat X of Y doen U het beste voordeel oplevert, en dat ge dus het goede doet

Citaat:
Mondmaskers maken en verkopen aan de waanzinnigen. Nucleaire energie promoten terwijl gij mss weet dat het bullshit is.
Ik was ooit nen top-bankier. Tot de 'ollanders den boel overnamen, en aan mij vroegen om mondmaskers te verkopen aan waanzinnigen, metaforisch gesproken.
Ik besliste die dag om te stoppen. Da's intussen 12 jaar geleden.
Mijn ziel is niet zwart genoeg, mss.
Het punt is dat als uw overtuiging is dat uw ziel het witste wordt naarmate ge het meeste eigenvoordeel binnen doet ("het goede" = "eigen voordeel") dan is er geen probleem.

Maar ik begrijp wat ge zegt hoor, mijn "anker" is "waarheid" en ik heb er dus totaal geen problemen mee om corrupt en "slecht" te zijn zolang ik dat openlijk kan zeggen. Kortom, ik zou dus zonder problemen als politicus ook zo een lockdowns afkondigen, en ik zou ook haarfijn uitleggen dat ik dat doe uit eigen voordeel, dat ik totaal niet denk dat het voor iets nuttigs dient, maar dat ik gewoon niet anders kan want dat als ik het niet doe, ik meer kans heb om ambras te hebben met een dooi bomma en een zotte rechter dan dat ik mij ga verschuilen achter de raadgevingen van een volgens mij totaal kierewiete doktoor.
Oud 26 juli 2023, 05:46   #69
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De bomma is gestorven in het rusthuis, omdat ze luisterde naar den doktoor.
Ja, maar dat is de manier waarop bomma's dood gaan zonder legale muizenissen. Zo horen bomma's dood te gaan. Daar krijgt ge dus geen ambras met rechters mee, en zo is het goed.

Het probleem is niet de dooi bomma, het probleem is dat er een mogelijkheid zou bestaan om U die dooi bomma aan te wrijven.

Het is trouwens enkel en alleen om een herhaling van die logica tegen te gaan dat de politici die dachten hun hachje te redden nu aan lantaarnpalen zouden moeten geknoopt worden, zodat de VOLGENDEN zich die lantaarnpalen herinneren. En aldus die keer niet zomaar denken dat door zotte dokters te volgen ze het veiligste spelen voor zichzelf.

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 juli 2023 om 05:47.
Oud 26 juli 2023, 08:30   #70
gunter5148

Standaard

Citaat:
Ge kunt overtuigd zijn dat X of Y doen U het beste voordeel oplevert, en dat ge dus het goede doet

Het punt is dat als uw overtuiging is dat uw ziel het witste wordt naarmate ge het meeste eigenvoordeel binnen doet ("het goede" = "eigen voordeel") dan is er geen probleem.

Maar ik begrijp wat ge zegt hoor, mijn "anker" is "waarheid" en ik heb er dus totaal geen problemen mee om corrupt en "slecht" te zijn zolang ik dat openlijk kan zeggen. Kortom, ik zou dus zonder problemen als politicus ook zo een lockdowns afkondigen, en ik zou ook haarfijn uitleggen dat ik dat doe uit eigen voordeel, dat ik totaal niet denk dat het voor iets nuttigs dient, maar dat ik gewoon niet anders kan want dat als ik het niet doe, ik meer kans heb om ambras te hebben met een dooi bomma en een zotte rechter dan dat ik mij ga verschuilen achter de raadgevingen van een volgens mij totaal kierewiete doktoor.
Gij bent toch een beetje een sociopaat hoor, aankondigen dat ge ne slechterik zijt, maar geen goeierik van U hoor.
Oud 26 juli 2023, 08:36   #71
gunter5148

Standaard

Citaat:
Ja, maar dat is de manier waarop bomma's dood gaan zonder legale muizenissen. Zo horen bomma's dood te gaan. Daar krijgt ge dus geen ambras met rechters mee, en zo is het goed.

Het probleem is niet de dooi bomma, het probleem is dat er een mogelijkheid zou bestaan om U die dooi bomma aan te wrijven.

Het is trouwens enkel en alleen om een herhaling van die logica tegen te gaan dat de politici die dachten hun hachje te redden nu aan lantaarnpalen zouden moeten geknoopt worden, zodat de VOLGENDEN zich die lantaarnpalen herinneren. En aldus die keer niet zomaar denken dat door zotte dokters te volgen ze het veiligste spelen voor zichzelf.
Het is niet omdat het justitieel apparaat mee in de waanzin gaat dat het goed is.

Ministers die ouderlingen hebben opgesloten in rusthuizen, zijn schuldig aan moord. Steek ze in een afgesloten kamer (voor hun eigen goed) en trek een blik snotvalling19 open. DAT is wat ze gedaan hebben.
En het is niet omdat je machtig bent, dat het concept van "objectieve waarheid" verandert.
Oud 26 juli 2023, 10:00   #72
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat het justitieel apparaat mee in de waanzin gaat dat het goed is.
Uiteraard niet, maar dat is een extern gegeven. Dat hoort bij uw omgeving. "goed" is doen in uw omgeving wat U het meeste opbrengt he.
Oud 26 juli 2023, 10:01   #73
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ministers die ouderlingen hebben opgesloten in rusthuizen, zijn schuldig aan moord.
Ja, maar moord is enkel maar slecht als die U nadeel berokkent he.
Zoniet is moord goed.
Oud 26 juli 2023, 11:32   #74
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoniet is moord goed.
Zet je dan bij die ministers he.
Hou 1,50 meter afstand van lantaarnpalen anders wordt de kans te groot dat iemand voordeel ziet.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2023, 13:09   #75
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Zet je dan bij die ministers he.
Hou 1,50 meter afstand van lantaarnpalen anders wordt de kans te groot dat iemand voordeel ziet.
Voila, het gedrag van die politici is dus hierbij verklaard, er moest daar dus geen grote samenzwering voor zijn, het is gewoon de normale dynamica zelve.
Oud 26 juli 2023, 15:01   #76
gunter5148

Standaard

Citaat:
Uiteraard niet, maar dat is een extern gegeven. Dat hoort bij uw omgeving. "goed" is doen in uw omgeving wat U het meeste opbrengt he.
"goed" is een fluïde begrip hé.

"goed" is in mijn ogen, zonder schade te berokkenen aan iemand anders.
Iemand die mij "geen schade berokkend" is dus goed.

Maar waar waren we ook al weer over bezig?
Oud 26 juli 2023, 15:03   #77
gunter5148

Standaard

Citaat:
Zoniet is moord goed.
Neen, want je brengt schade toe aan hem/haar, die je vermoord hebt.

Dat kan je niet als "goed" benoemen. Het is mss voordelig, maar "goed" is iets anders.
Oud 28 juli 2023, 15:11   #78
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, want je brengt schade toe aan hem/haar, die je vermoord hebt.

Dat kan je niet als "goed" benoemen. Het is mss voordelig, maar "goed" is iets anders.
Nee, goed is exact "wat goed is voor mij". Goed van een ander is meestal slecht voor mij, tenzij dat goed van een ander nog meer goed aan mij oplevert.

Hoe komt het toch dat mensen dat simpel concept niet snappen ?

Als iemand anders dood gaat is dat GOED. Tenzij daardoor nadelen voor mij veroorzaakt worden. Elk ander leven dat mij niks opbrengt verdwijnt beter he. Want intrinsiek is ander leven a priori vijandig tegenover mij, zoals ik vijandig ben tegenover dat ander leven. In sommige gevallen brengt het levensproces van dat andere leven mij iets op, en DAN, en enkel DAN, is het tijdelijk laten bestaan van dat ander leven goed.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 juli 2023 om 15:13.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be