![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#721 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je méént het!!!
|
|
|
#722 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#723 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Over het onderwerp van de draad:
ze hebben een papierke ondertekend, en nu mag alles. Plots is er geen "democratisch probleem' meer. De liberale burgemeester zal wel bedankt worden voor de geleverde strijd. Met een goede plaats bij de Vlaamse of federale verkiezingen. (maar of het zal helpen in dat mini-partijtje, dat is nog maar de vraag).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#724 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb geen tijd om alle bespiegelingen en zijdiscussies te lezen.
Maar als ik het goed heb mag de Ijzerwake doorgaan en mag Van Langenhove er een gastlezing geven. Alleen de manifestatie aan de vooravond is een probleem en mag niet doorgaan. Of hoe zit het nu?
|
|
|
#725 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Aan dat probleem wordt echter nog gewerkt.
|
|
|
|
#726 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#727 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een ongelofelijk blok aan het been. Een zodanig blok aan het been dat men er op den duur aan ten onder gaat, maar wel "volgens het papieren spelletje".
Laatst gewijzigd door patrickve : 18 augustus 2023 om 12:46. |
|
|
|
|
|
#728 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Goedpraten en slecht praten zijn geen feiten, dat is wat ik U zeg.
Citaat:
Dat maakt dat iets niet goed of slecht kan zijn op een objectieve manier. Vermits het door sommigen als goed, en door anderen als slecht gezien wordt is het dus puur subjectief. Daarentegen, de feitelijke werkelijkheid is wel degelijk een objectief gegeven. DAAR bestaan juiste en foute "opinies" over omdat de feitelijke werkelijkheid eenduidig is. |
|
|
|
|
|
|
#729 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hoe komt het dan dat Spanje nogal wat moeite heeft gedaan om Degrelle een hand boven het hoofd te houden ? Wil je zeggen dat dat ginder kon zonder dat Franco daartoe een bevel gaf ?
|
|
|
|
|
|
#730 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Een discussie in Binnenland over Dries Van Langenhove en plots gaat het hier over Franco en Spanje.
Het whataboutisme heeft weer gezegevierd. |
|
|
|
|
|
#731 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Helemaal niet. Er werd hier gezegd dat DVL problematisch zou zijn omwille van de erfzonde en zijn contacten en zo, en Degrelle maakt deel uit van wat als "erfzonde" gezien wordt. Dat is dus allemaal hetzelfde onderwerp he.
|
|
|
|
|
|
#732 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De familie van Fabiola onderhield, goede banden met het Spaanse staatshoofd, de nationaalkatholieke en fascistische dictator Franco. Die goede verhouding bleef bestaan tot de dood van Franco. Fabiola correspondeerde met de caudillo (o.m. verjaardagswensen, bedankjes voor etentjes en gastverblijven). Volgens historica Ann Morelli van de universiteit ULB was Fabiola een pion in het politieke schaakspel van de extreemrechtse dictator Franco. Panda reageert als een wild dier op extreem rechts, maar over de aangetrouwde koninklijke Belgische pion in het politieke schaakspel van de extreem rechtse Franco hebben we panda nooit één letter van kritiek horen uiten. Begrijpelijk. Als brave belgicist kan hij moeilijk tekeer gaan tegen een koninklijke massamoordenaar, of tegen de koninkljke Belgische pion van de extreemrechtse fascist, generaal Franco.
|
|
|
|
#733 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#734 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#735 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik vind toch ook dat men daar soepeler in mag zijn. Uiteraard moet je als overheid goed in kaart brengen wie daar allemaal op afkomt om zo je database van gevaarlijke individuen up to date te houden.
En je moet een oogje in het zeil houden voor het geval er ongeregeldheden ontstaan. Anderzijds mag je niet te snel ingrijpen want Dries en co kicken op foto's waarbij ze door agenten worden aangepakt.
|
|
|
#736 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 18 augustus 2023 om 13:32. |
|
|
|
|
|
#737 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Veel moeite hebben ze niet gedaan. Laval hebben ze voor Degrelle aan Frankrijk uitgeleverd. Toen die ter dood werd veroordeeld en doodgeschoten, hebben ze niemand meer uitgeleverd. Standaard procedure waar Degrelle ook van heeft kunnen genieten.
|
|
|
|
|
|
#738 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Anders had België Degrelle ook kunnen doodschieten. |
|
|
|
|
|
|
#739 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Je mag kiezen tussen: - De communisten, die kerken in brand steken, priesters neerschieten en nonnen verkrachten. - Franco, die communisten bestrijdt. Het is geen moeilijke keuze, hee.
|
|
|
|
#740 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Protest in Ieper tegen extreemrechtse gastspreker Dries Van Langenhove op IJzerwake
Stel ik mij de vraag waarom men telkens een bepaalde groep mensen de deur weet te wijzen? Zou men zich niet beter bezig houden met die mensen die door sommige lieden en bepaalde groepen in elkaar geslagen worden te ontfermen? En als men van dat soort van situaties schrijnende beelden krijgt te bekijken in nieuwsuitzendingen dan stel ik mij ook een tweede vraag...waarom zijn dat allemaal geblindeerde beelden???
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 18 augustus 2023 om 20:13. |
|
|
|