Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2023, 16:55   #44901
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mooie beelden en interessante toelichting bij de zes (6 !) drone aanvallen van vannacht en in de vroege uurtjes door Oekraine op russische luchtmachtbasissen + een Orc-basis in de bezette Krim.
https://www.youtube.com/watch?v=yhOapQ0qNi0
Dit is géén kleine realisatie : ze hebben met een zwerm goedkope en lokaal geproduceerde traagvliegende drones een militaire basis op 720 kilometer van de oekrainse grens weten te raken. Twee Il-76 volledig in de fik, twee andere met zware beschadiging.

En steeds maar dezelfde modus operandi herhaalt zich :
-rusland blijft met raketten en drones civiele doelwitten bombarderen
-oekraine hun antwoord is om met drones en raketten zuiver militaire doelwitten te viseren in rusland

Houden zo. Het is belangrijk dat UA zich niet verlaagt op het russen niveau en ook de bevolking gaat terroriseren.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 30 augustus 2023 om 16:56.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2023, 01:58   #44902
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard Ongedierte is niet geïnteresseerd in goed of kwaad normen.

Ik herhaal.
Een bewijs te meer dat Ruslands leiding grotendeels -tot 70 a 80% volgens tomm- een bende ongedierte vertegenwoordigt.
Het kwaad verstoppen kan niet want ongedierte heeft simpelweg geen besef van normen, goed noch kwaad:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
een mens zou het niet verwachten, maar Brazilie vraagt een onderzoek naar de crash van een Braziliaans toestel waarin onze wagner vriend gestorven is... en kijk eens aan: RU weigert onderzoek.

https://euromaidanpress.com/2023/08/...crash-reuters/
Oud 31 augustus 2023, 02:41   #44903
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Men wéét in het Westen dat er sluweriken in het Kremlin zitten.
Ze laten bv iemand "uit het venster vallen" of
ze laten een vliegtuig een "ongeluk" meemaken
...
Als het Kiev regime met westerse hulp drones kan laten ontploffen op 400 km. afstand kunnen ze ook het vliegtuig van Prigozhin opblazen, waarna ze de schuld op Poetin kunnen steken.
Echter zoals ik al zei, de Russen kunnen OOK proxies bewapenen en van informatie voorzien, de lijst met mensen en organisaties die het Westen willen raken is lang. Geduld, loontje zal wel om z'n boontje komen.

Ondertussen is dat allemaal een "side-show", leuk voor de anekdote, maar zal de uitkomst van de oorlog niet veranderen. De echte oorlog speelt zich elders af, en in deze oorlog wordt het regime en hun troepen non-stop gebombardeerd. Langzaamaan merk je dat de "hoera-stemming" steeds leger wordt, beetje vergelijkbaar met als je de Nazi-pers doorneemt vanaf eind 1944. Ze voeren nog de obligate" good news show" op, maar je merkt dat ze er zelf niet echt meer in geloven. Meer en meer Russofoben in Kiev en daarbuiten vragen opnieuw om een NAVO-interventie, teken dat ze niet meer geloven in een militaire overwinning van het regime. Zo'n NAVO-interventie zal er echter niet komen, want in Washington en Brussel zitten ze niet te wachten op allesverwoestende Sarmat-raketten. (noemen het nucleaire chantage, maar dat geldt in 2 richtingen) Nukes hebben een echte WOIII vermeden, dus een goede zaak.
Je merkt dat steeds meer landen onder de paraplu van de Shanghai-coöperatie willen komen, en steeds meer gaat de vraag rond om een eenzelfde systeem als NAVO in te voeren, namelijk een aanval op een lid is een aanval op allen, in dit geval Rusland, China en de rest. Met andere woorden een garantie dat ze niet zullen aangevallen worden door het Westen of door westerse proxies zoals Israël, dat zou het geopolitieke landschap in met name het Midden-Oosten radicaal veranderen, ten goede.

Laatst gewijzigd door tomm : 31 augustus 2023 om 02:45.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2023, 10:19   #44904
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Wat is daar nu zo verwonderlijk aan?
Moeten wij beslissingen nemen, tactiek en strategie laten beslissen door uw ethiek?
Daar komt helemaal geen ethiek bij kijken. Gewoon pure geopolitiek, die als het moet over lijken gaat.
Oud 31 augustus 2023, 10:21   #44905
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Ja, dat is allemaal moeilijk om bij te houden. De Iraanse Volksmoedjahedien is tien jaar geleden van "slecht" naar "goed" gegaan bij de NATO waar Theo de Belgische parlementaire delegatie leidt.

Maar bij Darya Safai (pro-sjah) is die beweging nog altijd "slecht".

Een mens zou voor minder de kluts kwijtraken.

Het is simpel nochtans. Als ze op een of andere manier de Amerikaanse belangen dienen op dat moment, zijn het "de goei". Anders zijn het terroristen.
Oud 31 augustus 2023, 10:36   #44906
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het is simpel nochtans. Als ze op een of andere manier de Amerikaanse belangen dienen op dat moment, zijn het "de goei". Anders zijn het terroristen.
Dat is geopolitiek.
De Amerikanen hebben OVERAL in de wereld kleine & grote basissen + drijvende forten: vliegdekschepen. Hoeveel zo'n mastodonten heeft R. ? 1 !
De Russen willen dat naäpen maar da's een werk van lange termijn.

Laatst gewijzigd door Boduo : 31 augustus 2023 om 10:37.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2023, 10:37   #44907
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Want dat is ook typisch voor het Westen: er zijn goede en slechte terroristen, goede en slechte Volksmoehadjedien. De goede plegen terroristische aanslagen tegen de vijanden v1n het Westen, de slechte tegen het Westen of vrienden van het Westen.
Euh, ja, dat is de essentie van ethiek he: het goede is wat mij deugd doet, het slechte wat mij ambras aandoet. Iedereen met een beetje gezond verstand heeft zulke natuurlijke ehtiek, niewaar.

Een goede soldaat is die die op de vijand schiet, een slechte soldaat is ene die op mij schiet.

Trouwens, kijk, uw Russen doen dat ook. Goed is wat aanslagen pleegt tegen vijanden van Russen, slecht is wat aanslagen pleegt op Russen of hun "vrienden".
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2023, 11:03   #44908
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Euh, ja, dat is de essentie van ethiek he: het goede is wat mij deugd doet, het slechte wat mij ambras aandoet. Iedereen met een beetje gezond verstand heeft zulke natuurlijke ehtiek, niewaar.

Een goede soldaat is die die op de vijand schiet, een slechte soldaat is ene die op mij schiet.

Trouwens, kijk, uw Russen doen dat ook. Goed is wat aanslagen pleegt tegen vijanden van Russen, slecht is wat aanslagen pleegt op Russen of hun "vrienden".
Ja, als ge u meer met de Russische cultuur identificeerd, zoals sommigen op dit forum dan kunt ge alles omdraaien natuurlijk. Daarom heb ik deze draad reeds lang opgegeven. Het is een naast mekaar praten.
Oud 31 augustus 2023, 11:17   #44909
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ethiek dient u over te laten aan de echte denkers.

(fig.)
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Ethiek.gif‎
Bekeken: 731
Grootte:  879,3 KB
ID: 118301  

Oud 31 augustus 2023, 11:46   #44910
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Tommeke
Ik vertrouw die sites wel, maar ik vertrouw U niet die daar perse Russofobe conclusies uit wil trekken, zoals bvb. een halftijdse betrekking voorstellen als een voltijdse.
Dat heb ik al gezegd, een van die jobs was inderdaad halftijds, daar had ik overgezien. Maar het bedrag x2 was nog laag. En die andere jobs die ik weergaf waren wel voltijds. Uw standpunt was dat het ginder allemaal goedkoper was dan hier, dat klopt niet, Moskou is wel degelijk een dure stad, en de lonen zijn er lager. Ik vergelijk de lonen op een jobsite in Moskou, vergelijk die met de lonen van Belgie, de uitkomst zint u niet dus u noemt mij maar Russofoob

U komt dan met een statement waar u op *een* enkele link een hoger salaris vindt, op diezelfde link staat dat het gemiddelde loon in Belgie 6170 euro zou zijn en als je in de hogere categorie valt, dan zou je maar liefst 25900 euro per maand verdienen. Volgens statbel, die wel een zicht op de lonen hebben klopt dat uiteraard niet. Jouw referentie klopt dus gewoon niet, en je kan je beter richten op een huidige jobsite en wat men daar van loon aanbiedt. Daar kan je echt wel beter vergelijken. Desondanks zegt u zoals al vaak gebeurd "zoals ik heb aangetoond", terwijl er dus niets is aangetoond.

Citaat:
En daar heeft het helemaal niets mee te maken. Rusland is binnengevallen om de Russische minderheid te beschermen, niet omdat Oekraïne het economisch slecht doet.
Dat is uiteraard onzin. Het is niet omdat iemand Russisch spreekt dat het een Russische minderheid is. Het klopt wel dat men mensen daar heeft verplicht om Russische paspoorten aan te nemen maar dan nog. Het grote aantal slachtoffers zijn pas beginnen vallen toen Rusland is binnengevallen en zelfs Rusland beweert nu dat ze er oorlog voeren omdat het grote, boze Oekraïne Rusland zou gaan binnenvallen, wat ook onzin is uiteraard.

Maar dat weet je natuurlijk allemaal zelf ook.

Citaat:
Maar dit doet wel terzake wat propaganda betreft, want in het Westen wordt het voorgesteld alsof Rusland een tranendal is en Oekraïne een groot, democratisch voorbeeld voor Rusland
En ook hier sla je de bal mis, in onze media komen er vaak artikels over de corruptie in Oekraïne. Het is dan ook geen goed regime, dat haalde ik ook al vaak aan, ik vind het ook geen geweldig idee om die vol met wapens te stouwen, men had beter een no-fly zone afgedwongen. Wel zie ik dat men nu aan de corruptie is aan het werken, men wil zelfs verkiezingen met internationale waarnemers en dat zelfs in oorlogstijd.

Citaat:
Dat hebben ze niet letterlijk beweerd he, dat maakt U en de westerse propaganda (zelfde, ik zie geen verschil) er van.
Dat hebben ze niet beweerd? Onlangs op de Telegram van Medvedev: Ono (ukraina) dolzhno byt unichtozheno dotla. Verneye tak, chtoby dazhe pepla ot nego ne ostalos. De staat Oekraine moet tot op de grond vernietigd worden, zodat zelfs de as niet meer overblijft.

En zo zijn er nog van quotes van die gevaarlijke, fascistische mafkezen, ik ga ze niet allemaal terugzoeken op Telegram. Op welke manier kan je dat anders interpreteren? Misschien is je Russisch toch niet zo goed, ofwel negeer je zo'n uitspraken bewust. Of erger, misschien sta je erachter, vermits je achter de buitenlandse politiek van hen staat.

Citaat:
Of je daar voor betaald wordt of niet weet ik niet, maar het is wel een feit dat je hier de propaganda van onze elite zit te verkondigen.
Ok, nu kan je echt in concurrentie gaan met Philippe Geubels hoor

Citaat:
In Oekraïne is het serieus verkeerd gelopen
Ook andere landen hebben serieuze financiële en corruptie problemen hoor. Financiële situatie van een soeverein land is niet het probleem van Rusland. Overal binnenvallen dan maar volgens jou?

Citaat:
Dat er dan een genocide tegen de Russische bevolking daar plaats vindt
Volgens de statistieken in Donetsk zelf vielen er in 2020 44 doden waaronder 5 burgers. En het aantal slachtoffers daalde van jaar tot jaar. Desondanks blijven extremisten over genocide spreken terwijl er nu duizenden doden zijn, door Rusland.

Citaat:
Geen enkele Rus die ik ken is gevlucht.
Niet iedereen kan natuurlijk. Ik ken ook nog mensen die nog in Rusland wonen, maar er wel weg zouden willen.

Citaat:
Geen enkele Rus die ik ken is gevlucht. Zegt veel over jouw kennissen kring.
Bedankt, ik ben ook trots op mijn kennissen. Ze hadden veel in Rusland, mooi appartement en zo, maar ze vertelden mij, ik ga echt geen onschuldige mensen afslachten. Lijkt me niet eenvoudig om vrienden en familie achter te laten, alhoewel je op een bepaald moment niet veel keuze hebt natuurlijk.

Citaat:
Maar sommige mensen durven er in België niet meer voor uitkomen dat ze Russisch of pro-Russisch zijn
Ik ken inderdaad mensen die er niet voor uitkomen dat ze Russisch zijn. Maar niet omdat ze schrik hebben voor consequenties in België, omdat ze beschaamd zijn wat hun land doet. Terwijl ik hen steeds zeg, daar kan je eigenlijk zelf niks aan doen.

Citaat:
De grote meerderheid (82%) steunt Poetin volgens Levada.
Zelfs mensen die ik hier ken, hebben vaak schrik om zich uit te spreken, omdat ze schrik hebben wat er met familie zou gebeuren.

Citaat:
De Russen zijn niet pro-massamoord, ze willen dat de beschietingen, dus massamoord, in Donbas stoppen
Zoals hierboven aangetoond met cijfers uit Donetsk zelf, is dit onzin en zijn de slachtoffers pas echt beginnen vallen sinds de invasie.

Citaat:
Bovendien, als NAVO troepen het Russische leger zouden aanvallen, is dat niets minder dan een oorlogsverklaring, UITERAARD zou Rusland dan de ook de basissen van waaruit deze vliegtuigen opstijgen bombarderen.
Daar twijfel ik dus aan. Rusland wil niet in een conflict met NATO betrokken worden. Oekraïne is een partner, dus we hebben alle recht om daar rond te vliegen en het land te beschermen, dat hebben we zelfs beloofd met het memorandum van Boedapest toen Oekraïne hun kernwapens afstond.

Syrië is bv een partner van Rusland, daar hangt het vol met Amerikaanse jets die daar niet mogen zijn En zelfs daar doet Rusland niets, ze klagen en zagen een beetje, maar dat is het dan ook.

Citaat:
Denk je dat de NAVO anders niet al veel vroeger was tussengekomen?
Tja, in het begin denk je dat het wel zal stoppen en dan ga je voor minder harde stappen. Achteraf bezien denk ik dat ze beter hadden ingegegrepen.

Citaat:
U en uw medestanders willen de Russische cultuur cancellen, Pushkin wordt van z'n sokkel gehaald,
Niemand wil Russische cultuur cancellen. Het Russische huis in België geeft nog altijd gewoon events bijvoorbeeld. Met in augustus nog een tentoonstelling over Pushkin. Het woord Russofobie is dan ook een beetje afgezaagd.

Citaat:
alle vluchten naar Rusland worden verboden
Terecht, niet? Dit regime moet gewoon weg. Anno 2023 kunnen we een invasie zoals deze op wereldniveau niet meer toelaten.

Citaat:
Zoals ik hier al massaal aangetoond heb, heeft het regime in Kiev wel degelijk banden met uiterst-rechts
Vlaams Belang wint hier ook aan populariteit dus Rusland mag hier ook binnen vallen?
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2023, 13:17   #44911
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Tommeke

Citaat:
Dat heb ik al gezegd, een van die jobs was inderdaad halftijds, daar had ik overgezien. Maar het bedrag x2 was nog laag. En die andere jobs die ik weergaf waren wel voltijds. Uw standpunt was dat het ginder allemaal goedkoper was dan hier, dat klopt niet, Moskou is wel degelijk een dure stad, en de lonen zijn er lager. Ik vergelijk de lonen op een jobsite in Moskou, vergelijk die met de lonen van Belgie, de uitkomst zint u niet dus u noemt mij maar Russofoob

U komt dan met een statement waar u op *een* enkele link een hoger salaris vindt, op diezelfde link staat dat het gemiddelde loon in Belgie 6170 euro zou zijn en als je in de hogere categorie valt, dan zou je maar liefst 25900 euro per maand verdienen. Volgens statbel, die wel een zicht op de lonen hebben klopt dat uiteraard niet. Jouw referentie klopt dus gewoon niet, en je kan je beter richten op een huidige jobsite en wat men daar van loon aanbiedt. Daar kan je echt wel beter vergelijken. Desondanks zegt u zoals al vaak gebeurd "zoals ik heb aangetoond", terwijl er dus niets is aangetoond.

De levensstandaard in Moskou is te vergelijken met Brussel, Europese hoofdstad. Mensen verdienen gemiddeld de helft maar alles is ook ongeveer de helft goedkoper.
Volgens deze site is het gemiddelde maandloon in Moskou 106000, wat niet zo ver af ligt van de andere schattingen.

https://www.numbeo.com/cost-of-livin...a&city2=Moscow

Citaat:
Dat is uiteraard onzin. Het is niet omdat iemand Russisch spreekt dat het een Russische minderheid is.
Dus het is niet omdat een Belg Nederlandstalig is, dat het daarom een Vlaming is?
Veel mensen in die regio s voelen zich wel degelijk Rus, maar dat zullen we pas echt weten na een referendum georganiseerd door de VN. Waarom is het regime daar zo tegen?

Citaat:
En ook hier sla je de bal mis, in onze media komen er vaak artikels over de corruptie in Oekraïne.
In de westerse media doet men alsof het verbeterd is sinds Maidan, dat is zever.

Citaat:
Het is dan ook geen goed regime, dat haalde ik ook al vaak aan, ik vind het ook geen geweldig idee om die vol met wapens te stouwen, men had beter een no-fly zone afgedwongen. Wel zie ik dat men nu aan de corruptie is aan het werken, men wil zelfs verkiezingen met internationale waarnemers en dat zelfs in oorlogstijd.
Is dit een grap of zo? Alle oppositiepartijen, kritische media en sociale media zijn verboden. Als enkel Zelensky en nog een paar andere marionetten van het Westen mogen meedoen, is dit net zo democratisch als de herverkiezing van Bongo in Gabon.

Citaat:
Dat hebben ze niet beweerd? Onlangs op de Telegram van Medvedev: Ono (ukraina) dolzhno byt unichtozheno dotla. Verneye tak, chtoby dazhe pepla ot nego ne ostalos. De staat Oekraine moet tot op de grond vernietigd worden, zodat zelfs de as niet meer overblijft.
Graag een rechtstreekse link naar waar en wanneer hij dit gezegd zou hebben. GEEN "hearsay".

Citaat:
En zo zijn er nog van quotes van die gevaarlijke, fascistische mafkezen, ik ga ze niet allemaal terugzoeken op Telegram. Op welke manier kan je dat anders interpreteren? Misschien is je Russisch toch niet zo goed, ofwel negeer je zo'n uitspraken bewust. Of erger, misschien sta je erachter, vermits je achter de buitenlandse politiek van hen staat.
De meeste van de opmerkngen van Medvedev sta ik achter, soms overdrijft hij wat om de boodschap beter te laten overkomen.

Citaat:
Ook andere landen hebben serieuze financiële en corruptie problemen hoor. Financiële situatie van een soeverein land is niet het probleem van Rusland. Overal binnenvallen dan maar volgens jou?
Dat is ook niet de reden waarom Rusland is binnengevallen, het toont gewoon aan welk rot regime het Westen aan de macht heeft gebracht.
Met die andere landen had Rusland geen vredesverdrag getekend waar ze nadien hun gat aan afveegden.

Citaat:
Volgens de statistieken in Donetsk zelf vielen er in 2020 44 doden waaronder 5 burgers. En het aantal slachtoffers daalde van jaar tot jaar. Desondanks blijven extremisten over genocide spreken terwijl er nu duizenden doden zijn, door Rusland.
Punt is dat het gewoon door ging, met reeds 14000 doden eind 2021. Keerpunt was toen Kiev ook officieel het vredesverdrag van Minsk verwierp.

Citaat:
Niet iedereen kan natuurlijk. Ik ken ook nog mensen die nog in Rusland wonen, maar er wel weg zouden willen.
Ik zou ook wegwillen uit Belgie en in een chique villa met harem in een tropisch paradijs gaan wonen. Ik wed Heel wat andere Belgen, Russen en Oekrainers ook.
Citaat:
Bedankt, ik ben ook trots op mijn kennissen. Ze hadden veel in Rusland, mooi appartement en zo, maar ze vertelden mij, ik ga echt geen onschuldige mensen afslachten. Lijkt me niet eenvoudig om vrienden en familie achter te laten, alhoewel je op een bepaald moment niet veel keuze hebt natuurlijk.
De grote meerderheid zijn jonge mannen die niet willen gaan vechten, EN rijke Russen die liever geen westerse luxe willen missen en dus een mes planten in de rug van hun vaderland. Zulke kunnen maar beter permanent uit Rusland weg blijven.

Citaat:
Ik ken inderdaad mensen die er niet voor uitkomen dat ze Russisch zijn. Maar niet omdat ze schrik hebben voor consequenties in België, omdat ze beschaamd zijn wat hun land doet. Terwijl ik hen steeds zeg, daar kan je eigenlijk zelf niks aan doen.
Ik ken geen enkele Rus die beschaamd is voor zn land. Wel Russen hier die leiden als gevolg van de Russofobe propaganda door de westerse media en westerse propaganda.

Citaat:
Zoals hierboven aangetoond met cijfers uit Donetsk zelf, is dit onzin en zijn de slachtoffers pas echt beginnen vallen sinds de invasie.
14000 slachtoffers is niet niets en het zag er uit alsof dat nog vele jaren ging duren en verergeren, vermits het regime de Minsk vredesakkoorden verscheurd had.

Citaat:
Daar twijfel ik dus aan. Rusland wil niet in een conflict met NATO betrokken worden. Oekraïne is een partner, dus we hebben alle recht om daar rond te vliegen en het land te beschermen, dat hebben we zelfs beloofd met het memorandum van Boedapest toen Oekraïne hun kernwapens afstond.

Syrië is bv een partner van Rusland, daar hangt het vol met Amerikaanse jets die daar niet mogen zijn En zelfs daar doet Rusland niets, ze klagen en zagen
DE VS heeft nog geen enkele keer Rusland rechtstreeks aangevallen noch omgekeerd.
Als NAVO Russische troepen aanvallen zijn Rusland en NAVO in oorlog, en dan zal Rusland ZEKER NAVO- vliegtuigen aanvallen en NAVO luchtnachtbasissen bombarderen, dat is standaard militaire doctrine.
Oud 31 augustus 2023, 13:42   #44912
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Thumbs up

Tommeke

Citaat:
Tja, in het begin denk je dat het wel zal stoppen en dan ga je voor minder harde stappen. Achteraf bezien denk ik dat ze beter hadden ingegegrepen
.

Nogmaals rechtstreeks NAVO ingrijpen wil per definitie zeggen dat Rusland en NAVO in oorlog met elkaar zijn, en dan ZULLEN het grondgebied van Rusland en van NAVO-landen geraakt worden. Eertst militaire basissen, maar zoals ik al zei dat kan zeer snel escaleren tot aanvallen op steden, en tenslotte kernwapens. Rusland gaat niet onmiddellijk kernwapens inzetten eerst NAVO nasissen en steden bombarderen als NAVO hetzelfde doet in Rusland. Tenzij NAVO dan zegt "even goeie vrienden t was maar om te lachen hoor" groeit zoiets automatisch uit tot een kernoorlog. Denk je dat de Russen, als NAVO hen rechtstreeks aanvalt, zullen zeggen "oei nu zijn we bang, we geven ons over" dan denk ik dat je ze echt niet goed kent.
Als NAVO Rusland aanvalt is Rusland vernietigd maar wees maar zeker dat ze het hele Westen in hun val meesleuren. Russen kunnen nog vluchten naar China of Centraal-Azie, Noord-Amerikanen naar Mexico, maar Europeanen zitten als ratten in de val, ze kunnen de straat van Gibraltar overzwemmen. De Sarmat raketten hebben elk een kracht van 80 keer Hiroshima(zie boven)
Nog een kanttekening hierbij, Turkije is ook NAVO lid, denk je niet dat zij hun veto zullen stellen? Het is het enige NAVO-lid dat niet slaafs de VS volgt.

Citaat:
Niemand wil Russische cultuur cancellen. Het Russische huis in België geeft nog altijd gewoon events bijvoorbeeld. Met in augustus nog een tentoonstelling over Pushkin. Het woord Russofobie is dan ook een beetje afgezaagd.

https://en.wikipedia.org/wiki/Demoli...kin_in_Ukraine

Citaat:
Citaat:
alle vluchten naar Rusland worden verboden
Terecht, niet? Dit regime moet gewoon weg. Anno 2023 kunnen we een invasie zoals deze op wereldniveau niet meer toelaten.
Het zijn de Russen die daarover beslissen niet het Westen.
Het Westen is al straffeloos talloze landen binnengevallen, dus invasies worden in de praktijk wel toegelaten.

Citaat:
Vlaams Belang wint hier ook aan populariteit dus Rusland mag hier ook binnen vallen?
Ja maar het VB paradeert niet gewapend n de straten, en hun gewapende milities
controleren het leger en het ministerie van Binnenlandse Zaken niet, vallen het parlement en rechtbanken niet met de regelmaat van de klok binnen, en richten niet overal standbeelden op voor Staf Declercq en andere VNV ers.

Laatst gewijzigd door tomm : 31 augustus 2023 om 13:48.
Oud 31 augustus 2023, 13:43   #44913
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Ethiek dient u over te laten aan de echte denkers.
Die smoes is zou oud als de straat he. "we zullen U wel zeggen wat gij goed moet vinden en niet".

Ik denk dat de grootste zwendel ooit erin moet bestaan hebben om mensen wijs te maken dat "goed" NIET was wat goed voor hen was. Een betere manier om een nuttige idioot te maken bestaat er niet he, hem wijsmaken dat hij niet zijn eigen goed moet nastreven want "dat is niet goed".

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 augustus 2023 om 13:45.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2023, 14:17   #44914
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
De levensstandaard in Moskou is te vergelijken met Brussel, Europese hoofdstad. Mensen verdienen gemiddeld de helft maar alles is ook ongeveer de helft goedkoper.
https://www.numbeo.com/cost-of-livin...a&city2=Moscow
Zelfs op deze site staat er als allereerste lijn op dat je meer geld nodig hebt om dezelfde levensstandaard te hebben in Brussel als je de lonen vergelijkt
Ter herinnering: het gaat over je argument dat het hier allemaal veel slechter gaat. Niet dus.

Citaat:
Veel mensen in die regio s voelen zich wel degelijk Rus, maar dat zullen we pas echt weten na een referendum georganiseerd door de VN.
Sommige mensen voelen zich hier ook geen Belg, mogelijk voelen zich sommigen hier ook Rus. Pech, men woont in België. Een ander land moet zich daar niet mee moeien.

Citaat:
Is dit een grap of zo? Alle oppositiepartijen, kritische media en sociale media zijn verboden.
In oorlogstijd tempert men inderdaad propaganda. In Rusland is het qua censuur nog erger.

Citaat:
Graag een rechtstreekse link naar waar en wanneer hij dit gezegd zou hebben. GEEN "hearsay".
Ik kan (denk ik toch) niet rechtstreeks linken naar een post in Telegram, ik heb het rechtstreeks van zijn kanaal gekopieerd. Post is nog niet zo oud dus je kan die makkelijk terugvinden. Zoek gewoon naar de tekst die ik gekopieerd heb.

Citaat:
De meeste van de opmerkngen van Medvedev sta ik achter, soms overdrijft hij wat om de boodschap beter te laten overkomen.
Hij heeft nog vele andere fascistische uitspraken. Het is niet de eerste keer dat hij over de vernietiging van het land en zelfs over het uitroeien van de bevolking spreekt, die post mag je zelf terugzoeken. Je moest je schamen dat je daarachter staat.

Citaat:
Punt is dat het gewoon door ging, met reeds 14000 doden eind 2021.
Het is wel een verschil omdat het geweld steeds afnam met een absoluut minimum in 2021. En die 14000 waartegen "genocide" is gepleegd zijn 6.500 Russische militanten die het hebben uitgelokt en 4.400 Oekraïne soldaten. Als Rusland niet was binnengevallen, waren er waarschijnlijk ondertussen geen slachtoffers meer geweest.

Citaat:
Ik zou ook wegwillen uit Belgie en in een chique villa met harem in een tropisch paradijs gaan wonen.
Verschil is dat de Russen weg willen omdat ze anders verplicht burgers moeten gaan uitmoorden. De Russen die ik ken zijn ook niet echt verbeterd qua situatie, ze willen gewoon niet meedoen aan moord.

Citaat:
Ik ken geen enkele Rus die beschaamd is voor zn land.
Dat zei ik niet. Ik zei: omdat ze beschaamd zijn wat hun land doet.

Citaat:
14000 slachtoffers is niet niets en het zag er uit alsof dat nog vele jaren ging duren en verergeren
Verergeren? Kijk eens naar de statistieken anders?
Oud 31 augustus 2023, 14:25   #44915
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die smoes is zou oud als de straat he. "we zullen U wel zeggen wat gij goed moet vinden en niet".

Ik denk dat de grootste zwendel ooit erin moet bestaan hebben om mensen wijs te maken dat "goed" NIET was wat goed voor hen was. Een betere manier om een nuttige idioot te maken bestaat er niet he, hem wijsmaken dat hij niet zijn eigen goed moet nastreven want "dat is niet goed".
Het zijn de denkers die een kader aanbieden, de grenzen aanreiken waarbinnen naar een evenwicht kan gezocht worden.

De denkers scheppen duidelijkheid.
Dit kan, dit kan niet.
Oud 31 augustus 2023, 14:33   #44916
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Pooetin 's BRICS speech. Hoe gemener de haatcampagne tegen hem in het Westen, hoe meer ik de man kan apprecieren.

https://youtu.be/duBr31N0m5s?si=Hko3fzAYzKNAOHk_
Oud 31 augustus 2023, 14:39   #44917
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

March on Moscow: Progozhin’s Leftist March

LINK
1 juli 2023
Oud 31 augustus 2023, 15:11   #44918
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Pooetin 's BRICS speech. Hoe gemener de haatcampagne tegen hem in het Westen, hoe meer ik de man kan apprecieren.

https://youtu.be/duBr31N0m5s?si=Hko3fzAYzKNAOHk_
Die heeft ze inderdaad niet allemaal meer op een rijtje. Een land binnenvallen, gebieden stelen en annexeren en dan over kolonisatie beginnen

Wel wordt getoond hoe verdeeld hij wel niet is. Iets na 1 minuut toont men hem eenzaam en alleen in een zaaltje achter de camera. Hij kan zelfs fysiek niet meer zelf naar de BRICS meeting omdat hij anders gearresteerd zou worden...
Oud 31 augustus 2023, 15:17   #44919
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Die heeft ze inderdaad niet allemaal meer op een rijtje. Een land binnenvallen, gebieden stelen en annexeren en dan over kolonisatie beginnen

Wel wordt getoond hoe verdeeld hij wel niet is. Iets na 1 minuut toont men hem eenzaam en alleen in een zaaltje achter de camera. Hij kan zelfs fysiek niet meer zelf naar de BRICS meeting omdat hij anders gearresteerd zou worden...
Op basis van een fake arrestatiebevel.
Oud 31 augustus 2023, 15:20   #44920
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Op basis van een fake arrestatiebevel.
Waarom houden zijn partners er zich dan aan?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be