![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#45361 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45362 |
Minister-President
|
![]() Ik weet intussen hoe het werkt
Fase 1: wilde claim met filnterdun bewijs Fase 2: oppervlakkige discussie over feiten met mensen die bewijs vragen. Vermijdt in de diepte te duiken Fase 3: als het na veel weerwerk wat moeilijker wordt om de these overeind te houden, begin dan over dat “wij nooit de feiten kunnen weten want we waren er niet bij” (er zijn varianten op dit thema) Fase 4: zeg dat er propaganda is van 2 kanten en het enige wat je kan doen als kritische burger is alle kanten bekijken om een gebalanceerd beeld te krijgen (dit is het smokescreen dat ervoor zorgt dat je niet naar de onderliggende feiten op zoek moet gaan) Op deze manier zorg je ervoor dat je zelf nooit ECHT onderzoek moet doen. Waterdichte aanpak
![]() |
#45363 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik hoor uw discours, maar voor mij betekent dat nog niet u er ook naar zal handelen. Het bewijs zit in de pudding of zo iets. In het gedrag. Weet je op voorhand wel zo zeker wie je bent, hoe je zal reageren, als de situatie zich nooit heeft aangediend? Ik heb ooit iemand leren kennen jaren geleden die zei nazi te zijn. En hij was ook effectief familiaal daarmee verwant. Een heel verhaal, maar kort heeft hij ooit me tranend toevertrouwd dat zijn grootste wens was een held te zijn. En hij zag dat dan bijvoorbeeld als het geven van zijn leven om dat van iemand anders te redden. U kan zo'n houding dan wel pogen plat te redeneren als een vorm van egoïsme om het toch in het sociaal darwinisme te doen passen, maar het is het niet waarschijnlijkervdar de theorie te kort schiet om dat wat de mens is te vatten? Dat is wat ik denk. De strijd om 'te overleven' is er. Maar er is zoveel meer aan het leven dan 'overleven'. Eigenlijk is dit een moeilijke discussie voor me omdat de voorbeelden die ik heb persoonlijk zijn en dit niet echt de plaats is om sereen daarover te spreken. Laatst gewijzigd door Bach : 9 september 2023 om 09:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45364 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() "allemaal op school geleerd?"
![]() |
![]() |
#45365 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45366 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() "allemaal op school geleerd?" Btw: van school gesproken: 't Is hypocrisie, net zoals vermijden. Geen dank.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 9 september 2023 om 09:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45367 | |
|
![]() Citaat:
Mijn indruk is eerder dat ú de gegeven feiten zonder onderzoek en zonder repliek gewoon van tafel veegt of negeert. De illusie van eigen onderzoek creëren. Kunnen we nu verder met de draad dan? Voorbeelden van Pakistan, Indonesië of Syrië zijn precies toch niet de moeite om op te reageren. Laatst gewijzigd door Bach : 9 september 2023 om 09:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45368 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ja jammer voor u, t'is triestig
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 9 september 2023 om 09:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45369 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45370 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het gaat over UKR, de vooruitgang in de oorlog, en uw onbeduidend inhoudloos argumentatie versus objectieveerbare feiten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45371 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar vonden de Russen het voordelig om die oorlog te beginnen, en blijkbaar vinden ze die nog altijd plezant want ze doen voort. En wij zijn ook prima content met het erdoor draaien van Russen en Oekrainers. Aangezien er niks verkeerds gaat en alles voor iedereen volgens plan verloopt, kan er nergens iemand schuldig aan zijn he. Het zijn eerder de Russofielen die het beschuldigende vingertje opsteken, niewaar. Ik beschuldig niemand. De Russen doen wat ze vinden dat hen voordeel oplevert en wij ook, he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45372 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal altijd proberen te handelen wat voor mij het voordeligste lijkt he. Ik zou zeggen dat dat de definitie zelf is van "handelen". Ik zou U een paar persoonlijke voorbeelden kunnen schetsen waar ik dat ook gedaan heb, hoewel al mijn emoties het omgekeerde schreeuwden. Ik ben daar emotioneel beschaamd over en rationeel heel blij. Maar ik ga U die details niet aan de neus hangen, dat is te persoonlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45373 | |
|
![]() Citaat:
Anderzijds heeft u wel die vrijheid en die wil ik u niet ontzeggen. Maar ik vind het wel goed dat in deze draad niet enkel dat westers warmonger perspectief aan bod komt. Niet alleen de stemmen die gaan voor meer wapens en escalatie (zoals u of Kelt of Pandareus). Ze zijn wel in de meerderheid jammer genoeg. Laatst gewijzigd door Bach : 9 september 2023 om 09:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45374 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 9 september 2023 om 09:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45375 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 9 september 2023 om 09:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45376 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Toen ik lange tijd geleden een poging tot diep feitenonderzoek heb gedaan mbt Douma, ben jij gaan lopen. Een paar keer trouwens. Dus, waarom zou ik nu nog eens tijd steken om inhoudelijk te reageren als ik weet dat je na een tijdje toch gewoon stopt (omdat het onderzoek jouw these niet onderbouwt)? Ik engageer als jij engageert. Dus, voor de 5e keer of zo, als je Douma terug wilt onderzoeken, doe dat dan niet door een losse link te posten waarin alweer hetzelfde staat wat al talloze keren is ontkracht, maar ga dan in op de materie in de geschikte draaf en ga tot de finish ipv halverwege weg te lopen
![]() |
![]() |
#45377 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is toch wel eigenaardig dat men zegt dat het westen warmongers zijn terwijl het de Russen zijn die expliciet met tanks de grens zijn over gereden he.
Je kan toch niet denken dat je met tanks de grens kan overrijden, en denken dat je geen oorlog begint ? Of je het nu prima vindt of niet dat de Russen een oorlog begonnen zijn, en of je nu vindt of niet dat de Russen daar voordeel aan doen, en zelfs of je nu vindt of niet dat er een of ander "moreel" kader bestaat waarin dat het "goede" is om te doen, verandert toch niks aan het feit dat het de Russen zijn die deze oorlog militair BEGONNEN zijn, en dus 'de warmongers" zijn, niewaar ? Dat is geen beschuldiging, dat is gewoon een evident feit. Diegene die met tanks bij zijn buren binnenvalt is diegene die de oorlog begint he. Je kan die oorlog prima vinden, maar je kan niet ontkennen wie die begonnen is, he. Zo is de eerste Irak oorlog door Irak begonnen, door de grens met Koeweit over te bollen. De tweede Irak oorlog, daarentegen, is door de Amerikanen begonnen. Wie met een leger de grens van een ander land over komt, BEGINT de oorlog he. Daar is geen discussie over zou ik denken. Dus de warmonger in Oekraine is evident feitelijk Rusland, daar zou toch geen discussie over kunnen zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45378 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45379 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#45380 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan emoties zien als "primaire denk reflexen", en het rationele als een diepgaander beschouwen van de elementen die beschikbaar zijn. Daar waar beiden in overeenstemming zijn, waren de emoties "goeiekoper" manieren om snel aan de juiste beslissing te komen. Daar waar emoties en het rationele met elkaar botsen, waren die emoties dus gewoon te simplistisch. Emoties zijn een "rappe en ruwe schatting met weinig rekenkracht". Als die kloppen, zijt ge er met weinig rekenkracht vanaf gekomen. Als die niet kloppen en het vraagstuk dus meer rekenkracht vereiste, waren ze misleidend he. |
|
![]() |
![]() |