![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Stem-intenties p.be JUNI 2023 | |||
CD&V |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,22% |
VLD |
![]() ![]() ![]() |
7 | 15,56% |
Vooruit |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,44% |
NVA |
![]() ![]() ![]() |
12 | 26,67% |
VB |
![]() ![]() ![]() |
12 | 26,67% |
PVDA |
![]() ![]() ![]() |
4 | 8,89% |
GROEN |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
andere partij |
![]() ![]() ![]() |
4 | 8,89% |
Prins Laurent (blanco/ongeldig) |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,67% |
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ook als uw partij van de grootste is?
'Onbeslist' paste in geen van de gegeven opties. Ik heb geprobeerd. Laatst gewijzigd door Bach : 16 september 2023 om 13:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Inhoudelijk kan ik u ergens volgen. Ethisch conservatief en sociaal economisch progressief is ook niet iets wat je in 1 partij samen vindt bv. Het politieke spectrum is een matrix geen rechte. Dat komt me vaak zo 19de eeuws over tegenwoordig. Laatst gewijzigd door Bach : 16 september 2023 om 14:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ja lastig he; ik voel me ook een beetje politiek ontheemd. Ik begrijp wel de redenering niet om bij VB uit te komen Europees. Waarom?
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat belet niet dat het logisch gezien in die kategorie past.
Citaat:
"ik heb geen idee of ik cola of Leffe wil". Dan moet je de bar niet binnen gaan he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die kelner heeft de optie niet echt "ik weet het niet maar ik wil toch iets bestellen". Laatst gewijzigd door patrickve : 16 september 2023 om 14:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elke partij heeft waarschijnlijk hier en daar een puntje dat U kan aanstaan, maar ge moet het ganse pakket kopen of niks. Mochten voedingswinkels zo werken, dan zou je ook altijd gefrustreerd zijn he: stel dat winkels 7 verschillende winkelkarren hebben gevuld, en je wordt gevraagd welke van die karren je wil kopen. In elke kar liggen wel enkele waren die je wilde, maar uiteraard komt geen enkele kar overeen met wat je had willen kopen. Dat is de bedoeling van een particratie trouwens he. Mocht dat de bedoeling niet zijn, we zouden een directe democratie hebben. Een particratie is de voortzetting van de aristocratische concepten, met dat verschil dat men U de illusie moet geven dat ge er zelf voor verantwoordelijk zijt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
(Voor de goede orde, "op de vingers getikt" door collega's forummers, niet door de moderatie. Ik denk dat ik dat best even expliciteer..........)
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 16 september 2023 om 16:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister-President
|
![]() nog even wachten op meer stemmen, maar de trend is duidelijk...
![]()
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij zit met een serieuze knoop, voor de neo-fascisten stemmen in Europa, en federaal voor de Stalinisten is een zelden geziene spagaat. En als je eigenlijke doel dan is een Zweeds versie II aan de macht te brengen zit je wel heeeeeel fout met je initiële keuzes... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is echt geen toeval dat het grootste deel van de fanbase van referenda in België bestaat uit het frustraat dat boos is dat hun favoriete partij ( het Blok ) nooit aan de macht raakt. Dat frustraat denkt dat ze hun machtsgreep via referenda wel zouden kunnen realiseren. Verkiezingen én referenda zijn een middel, geen doel. Een middel om tot beslissingen te komen en die om te zetten in wetgeving en zo finaal tot beleid. Het frustraat kan er niet mee leven dat die meerderheid 'hun grote gelijk' niet wil erkennen, en denkt dat referenda een techniek is die hen zou toelaten om die oh zo lastige verkiezingen te omzeilen en zo toch de macht te kunnen grijpen.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 16 september 2023 om 17:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Expressie van wensen van het volk door marktwerking zijn veel en veel beter en efficiënter dan via ene overheid. Kijk gewoon naar alle sectoren waar een overheid de macht heeft en zie hoe dat werkt in landen waar die sectoren privaat zijn.
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij wijst op wat volgens mij in essentie nog altijd de kern van politieke discussie is : willen we een marktgestuurde liberale of een overheidsgestuurde maatschappij ?
Laatst gewijzigd door Pandareus : 16 september 2023 om 17:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar 't is waar, dan is er nog altijd de vraag voor hoe die overheid democratisch ingesteld wordt, representatief of direct. Dan denk ik nog altijd dat representatief beter is.
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarschijnlijk gaat mijn stem naar BBB Vlaanderen als ze een lijst kunnen neerleggen in mijn kieskring. Een andere grote kanshebber voor mijn stem zijn de partijen Fuck Democracy en Cijnskiesrecht Nu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |