![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Stem-intenties p.be JUNI 2023 | |||
| CD&V |
|
1 | 2,22% |
| VLD |
|
7 | 15,56% |
| Vooruit |
|
2 | 4,44% |
| NVA |
|
12 | 26,67% |
| VB |
|
12 | 26,67% |
| PVDA |
|
4 | 8,89% |
| GROEN |
|
0 | 0% |
| andere partij |
|
4 | 8,89% |
| Prins Laurent (blanco/ongeldig) |
|
3 | 6,67% |
| Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De rozegeuremaneschijn libertaire wereld van geweldloosheid is gewoon inconsistent. Ik ben daar zelf ook een tijdje ingetrapt hoor. Mijn evolutie is van liberaal (met als fundamenteel probleem "waar trek je de streep aan de staatsinterventies") naar libertair (eenvoudiger: maximale vrijheid - maar inconsistentie: wat mag de staat dan nog beslissen ?) naar anarchist (nog eenvoudiger: geen staat, maar "wat dan met moord" ?), naar uiteraard grotendeels elkaar uitroeien. De mop is dat dat de oplossing is aan vele problemen van nu Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 18 september 2023 om 15:04. |
||
|
|
|
|
|
#242 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kijk, ik moet hier blijkbaar uitleggen aan Het Oosten waarom ik mijlenver zit van zijn zo geliefde nazisme, ik verder op dezelfde lijn zit met hem betreffende "makakken" qua onwenselijkheid maar niet qua methoden en wat ik denk niet echt het gedachtengoed van het VB is, dat beter overeenkomt met Het Oosten zijn visie op de zaak. |
|
|
|
|
|
|
#243 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik bijt mij vast in een aantal uitgangspunten en dan, zonder rekening te houden met sociale taboes, emoties, conventies en behagelijkheden, dram daarop door, enkel maar gebaseerd op het coherent zijn. Dat botst natuurlijk met de essentie van hoe onze denkwereld ineen zit en dat vind ik persoonlijk heel amuzant, dat botsen. Dat is iets anders dan lullen. Lullen is zelf incoherenties naar voren schuiven. Daar is weinig sport aan. De echte sport is van de ongerijmdheden in mensen hun zekerheden te tonen. En het is nu eenmaal zo dat het Gutmenschen denkwereldje daar boordevol van zit. Bijvoorbeeld is het heel plezant om libertairen die NAIEF DENKEN dat zij voor een geweldloze wereld ijveren, een realiteitscheck voor te houden dat dat wereldje uitmondt op een confrontatie van "criminele bendes". En daar tevens zelf voor te juichen Laatst gewijzigd door patrickve : 18 september 2023 om 15:11. |
|
|
|
|
|
|
#244 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat mijn "stroming" niet (kan) vertegenwoordigd worden door een partij en de jouwe OOK niet echt als je erover nadenkt, verdient soms toch een beetje uitleg zou ik denken. En als mensen zoals Het Oosten dan totaal verkeerde klassificaties naar voren schuiven is het toch interessant om daarop te reageren met een uiteenzetting die de dingen uitklaart, nee ? |
|
|
|
|
|
|
#245 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Denk je dat die kwamen van iets anders ? Laatst gewijzigd door patrickve : 18 september 2023 om 15:19. |
|
|
|
|
|
|
#246 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Maar doe maar op, ik gun u uw pleziertjes
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 18 september 2023 om 15:22. |
||
|
|
|
|
|
#247 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik vind dus dat er geen artificieel onderscheid moet gemaakt worden tussen de verschillende hefbomen waarmee wezens tegen elkaar ten strijde trekken in de Darwinistische wens tot elkaar overwoekeren, en dat "geweld" niet moet geschrapt worden: dat kan evengoed een waardevolle ontwikkeling zijn, als bijvoorbeeld "grotere rekenkracht", of "efficienter energie gebruik". De evolutie moet zo vrij mogelijk gelaten worden, om de best mogelijke resultaten te bekomen he. Meer nog, zonder dat geweld krijg je een acucmulatie van nazaten van "mislukkelingen", de "grote massa" waar die "oligarchen" mee opgescheept zitten, in plaats van dat allemaal weg te doen, en die ressources vrij te maken voor de nazaten van oligarchen, die dat dan weer kunnen overdoen. Laatst gewijzigd door patrickve : 18 september 2023 om 15:27. |
|
|
|
|
|
|
#248 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#249 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een libertair wil OOK DAT weg. Hoe hou je dan het geweld buiten ? Dat rozegeuremaneschijn "libertairen" BEWEREN dat zij een wereldje voorstaan zonder geweld, wil niet zeggen dat zij een wereldje ZOUDEN BEKOMEN zonder geweld als hun principes toegepast worden he. Niet meer dan dat rozegeuremaneschijn communisten BEWEREN dat iedereen dan alle nodige middelen zal krijgen om goed te leven, en niet beseffen dat als hun principes toegepast worden, dat in werkelijkheid natuurlijk het geval niet zal zijn omdat geen kat weet HOE AAN DIE MIDDELEN TE GERAKEN in een communistisch ideaal. Laatst gewijzigd door patrickve : 18 september 2023 om 15:36. |
|
|
|
|
|
|
#250 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#251 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De enige echte vrijheid is die van een ander de kop in te slaan en daar zelf ook aan ten onder te gaan he. De vrijheid van het beest. Terug naar de afwezigheid van gehoorzaamheid. Nu kan het goed zijn dat dat niet zo uitdraait, en je toch gaat vluchten in de veiligheid van gehoorzaamheid. Dan komen we terug uit bij waar we nu zijn he. Misschien is dat onvermijdelijk. In elk geval is het een goeie hoop om DE WERELDBEVOLKING ZWAAR TE DECIMEREN wat toch de oplossing is van de meeste van onze existentiele problemen vandaag, nee ? Laatst gewijzigd door patrickve : 18 september 2023 om 15:35. |
|
|
|
|
|
|
#252 | |
|
|
Citaat:
Het principe "mijn lijf is van mij" overstijgt geschreven woorden, van lang voor wetboeken geschreven werden. Maar ik geef U (vanuit een eerdere discussie) gelijk dat je dat principe met geweld moet kunnen verdedigen tegen indringers die "uw lijf is van mij" als principe hanteren.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 18 september 2023 om 15:41. |
|
|
|
|
|
|
#253 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#254 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als hij zo blijft doorzwammen gaan we ons op de duur nog herinneren welke van onze bekendste Permbans ook regelmatig zo een aanval van hoogdravendheid en aanstellerige betweterij kreeg en dan ook zulke brouhaha serveerde. |
|
|
|
|
|
|
#255 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#256 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ik ben een bewust levend wezen, wat wil zeggen dat het universum is opgedeeld in 2 stukken: het self, en de rest. De rest is daar om het self te dienen, en het self heeft een redelijke mogelijkheid tot ageren op de rest om de rest van het universum beter geschikt te maken om het self te dienen. Dat er eventueel andere selfen in dat rest universum zitten trek ik mij hierbij niet aan, die maken deel uit van het restuniversum dat er ENKEL MAAR IS voor mijn geneugten en welzijn. Dat er daar lastige elementen tussen zitten is waar, en aangezien de macht om die uit te schakelen ('moord') beperkt kan zijn moeten we schipperen. Als we niet moeten schipperen is het simpel: die lastige elementen in de buitenwereld elimineren als we kunnen he. |
|
|
|
|
|
|
#257 |
|
|
Human Action. De bijbel.
|
|
|
#258 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Heb ik voor een deel gelezen, maar dat is een LIBERAAL werk, daar is een staat als hypothese. Daar zijn wetten. Dat is dus geen libertarisme he. Dat is liberalisme in zijn zuiverste vorm.
|
|
|
|
|
|
#259 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
We hébben een liberale premier, maar alles behalve een liberale regering. Allemaal staan ze om één of andere reden achter het cordon sanitaire. Kan je even in het kort uitleggen waarom er nooit meer straatgeweld is gepleegd dan sinds de voorbije vier jaar, straten opgebroken, winkels geplunderd, auto's in de fik gezet, en last but not least de politie aangevallen, bezeikt, en zelfs politieagenten vermoord. Als er ook maar één racistische fascist van het BLOK aan die activiteiten had deelgenomen had zijn naam mét foto in alle kranten gestaan.
|
|
|
|
#260 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Van de liberaal. Niet van de libertair. Human action beschouwt de aanwezigheid van staat, wetgever en dergelijke als een gegeven. Puur liberalisme.
Ik ben lang een liberaal geweest, maar het fundamentele probleem bij het liberalisme is HOE BEPERK JE DE UITDIJENDE MACHT VAN DE STAAT DIE ESSENTIEEL IS ? En Der Wanderer heeft gelijk, liberalisme is een vorm van "capitalistisch Darwinisme". Het is geen Rozegeuremaneschijn wereld, he. In het zuivere liberalisme kom je om van de honger omdat er uiteraard divergentie optreedt van rijkdom waardoor een rijke elite op den duur alles bezit. Zo moordvrij is dat niet, he. Laatst gewijzigd door patrickve : 18 september 2023 om 15:45. |
|
|
|