Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Stem-intenties p.be JUNI 2023
CD&V 1 2,22%
VLD 7 15,56%
Vooruit 2 4,44%
NVA 12 26,67%
VB 12 26,67%
PVDA 4 8,89%
GROEN 0 0%
andere partij 4 8,89%
Prins Laurent (blanco/ongeldig) 3 6,67%
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2023, 15:44   #261
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik beschouw het eerder zo:

ik ben een bewust levend wezen, wat wil zeggen dat het universum is opgedeeld in 2 stukken: het self, en de rest. De rest is daar om het self te dienen, en het self heeft een redelijke mogelijkheid tot ageren op de rest om de rest van het universum beter geschikt te maken om het self te dienen.

Dat er eventueel andere selfen in dat rest universum zitten trek ik mij hierbij niet aan, die maken deel uit van het restuniversum dat er ENKEL MAAR IS voor mijn geneugten en welzijn.

Dat er daar lastige elementen tussen zitten is waar, en aangezien de macht om die uit te schakelen ('moord') beperkt kan zijn moeten we schipperen. Als we niet moeten schipperen is het simpel: die lastige elementen in de buitenwereld elimineren als we kunnen he.
Ge hebt ten dele gelijk. Er is het "ik" en er is het "niet-ik."

Maar het "niet-ik" staat niet ten dienste van het "ik" maar den dienste van het "niet-ik."

Elke andere persoon heeft niet tot doel Uw "ik" te koeionneren hé.
Oud 18 september 2023, 15:45   #262
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, omdat je je beklag maakte over de aangeboden keuzes.
Ik wees op een mijns inziens technische tekortkoming van de enquête. Het zijn juist degenen die onbeslist zijn waar de electorale spindoctors in geïnteresseerd zijn. Voor degenen wiens menig vast ligt hoef je geen proganda meer te spuien he. Iets heel anders dan mensen die reeds voor zichzelf beslist hebben niet te gaan stemmen of een blanco stem weten te zullen uitbrengen. Nu ja. Volgende keer beter. Het was ook een openbare enquête wat ook afwijkend is. Ik ben daar lang geleden nog mee bezig geweest. Wat ook wel iets kan verklaren.

Dit gezegd zijnde. Het leek me eerder dat u zich aangesproken voelde door de stem voor een partij een zelfopgelegd keurslijf te noemen. In psychologisch opzicht is dat bijna onvermijdelijk ook zo. Het is des mensen de eigen keuze te willen verdedigen. Soms zegt men dat het makkelijker is iemand een leugen wijs te maken dan het is iemand te overtuigen dat hij belogen werd. Hetzelfde mechanisme speelt hier.

Citaat:
Kijk, ik moet hier blijkbaar uitleggen aan Het Oosten waarom ik mijlenver zit van zijn zo geliefde nazisme, ik verder op dezelfde lijn zit met hem betreffende "makakken" qua onwenselijkheid maar niet qua methoden en wat ik denk niet echt het gedachtengoed van het VB is, dat beter overeenkomt met Het Oosten zijn visie op de zaak.
Gij moet helemaal niks hier. Ge moogt hier zelfs reklame maken voor genocides en verkondigen hoe graag dat ge 'de negerkes' zou willen 'afmaken'. De associatie met nazisme...ik zou niet weten hoe dat mensen daarbij zouden komen. De nazis waren heel systematisch en rationeel in hun genocide praktijk. Op zijn Duits. Gij houdt meer van het Rwanda ongeorganiseerde, meer vrije, spontane, anarchistische, libertarische type genocide misschien?

Met het VB heeft dat inderdaad niet veel te maken. Er zijn hier zelfs virulente VB haters met een hoger fascistisch haat gehalte dan de meeste VBers. Met Covid kwamen deze closet nazies links én rechts uit de kast gekropen in de politiek en op dit forum. Hoe ze droomden van de onderdrukking van niet gevaccineerden, zo zullen ze dat ook doen voor andere groepen als je ze macht zou geven. Deze proto nazies beseffen van zichzelf vaak niet eens goed hoe gemakkelijk ze te verleiden zouden zijn de buurman om te brengen wegens verkeerd geachte opinie. Soms compenseren ze hun nazistische inborst door juist te keer te gaan tegen historische nazis, niet willen weten dat het om een mentaliteit gaat waar vele symbolen op passen.

Laatst gewijzigd door Bach : 18 september 2023 om 15:56.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2023, 15:46   #263
gunter5148

Standaard

Citaat:
Van de liberaal. Niet van de libertair. Human action beschouwt de aanwezigheid van staat, wetgever en dergelijke als een gegeven. Puur liberalisme.

Ik ben lang een liberaal geweest, maar het fundamentele probleem bij het liberalisme is HOE BEPERK JE DE UITDIJENDE MACHT VAN DE STAAT DIE ESSENTIEEL IS ?

En Der Wanderer heeft gelijk, liberalisme is een vorm van "capitalistisch Darwinisme". Het is geen Rozegeuremaneschijn wereld, he. In het zuivere liberalisme kom je om van de honger. Zo moordvrij is dat niet, he.
Ik heb er geen probleem mee dat samenwerkingsovereenkomsten op vrijwillige basis worden gesloten. Dat is perfect libertair.

Vergelijk de huidige op fascisme steunende "overheid/staat" niet met vrijwilligheid.
Oud 18 september 2023, 15:47   #264
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Maar het "niet-ik" staat niet ten dienste van het "ik" maar den dienste van het "niet-ik."
Waar zou het niet-ik anders voor dienen dan om het ik van weldaden te voorzien ??

Citaat:
Elke andere persoon heeft niet tot doel Uw "ik" te koeionneren hé.
Euh, toch wel. Omdat gij deel uitmaakt van de niet-ik van die andere en dus maar 1 nut hebt he, in het oogpunt van die andere: die andere ik van welvaart voorzien.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2023, 15:47   #265
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb er geen probleem mee dat samenwerkingsovereenkomsten op vrijwillige basis worden gesloten. Dat is perfect libertair.
Ik ook. En dan gaat er ene van de twee de andere een peer stoven en zijn deel niet nakomen. Wat nu ?

"ik doe uw gras af als gij mij appelen geeft"

"akkoord"

"ok ik neem uw appelen"

"en mijn gras ?"

"kust ze "

Wat is het verschil jmet: "ik pik uw appelen" ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 september 2023 om 15:48.
Oud 18 september 2023, 15:48   #266
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik wees op een mijns inziens technische tekortkoming van de enquête. Het zijn juist degenen die onbeslist zijn waar de electorale spindoctors in geïnteresseerd zijn. Voor degenen wiens menig vast ligt hoef je geen proganda meer te spuien he. Iets heel anders dan mensen die reeds voor zichzelf beslist hebben niet te gaan stemmen of een blanco stem weten te zullen uitbrengen. Nu ja. Volgende keer beter. Het was ook een openbare enquête wat ook afwijkend is. Ik ben daar lang geleden nog mee bezig geweest. Wat ook wel iets kan verklaren.

Dit gezegd zijnde. Het leek me eerder dat u zich aangesproken voelde door de stem voor een partij een zelfopgelegd keurslijf te noemen. In psychologisch opzicht is dat bijna onvermijdelijk ook zo. Het is des mensen de eigen keuze te willen verdedigen. Soms zegt men dat het makkelijker is iemand een leugen wijs te maken dan in iemand te overtuigen dat hij belogen werd. Hetzelfde mechanisme speelt hier.

Gij moet helemaal niks hier. Ge moogt hier zelfs reklame maken voor genocides en verkondigen hoe graag dat ge 'de negerkes' zou willen afmaken. De associatie met nazisme...ik zou niet weten hoe dat mensen daarbij zouden komen. De nazis waren heel systematisch en rationeel in hun genocide praktijk. Op zijn Duits. Gij houdt meer van het Rwanda ongeorganiseerde meer vrije, spontane, anarchistische, libertarische type genocide misschien?

Met het VB heeft dat inderdaad niet veel te maken. Er zijn hier zelfs virulente VB haters met een hoger fascistisch haat gehalte dan de meeste VBers. Met Covid kwamen deze closet nazies links én rechts uit de kast gekropen in de politiek en op dit forum. Hoe ze droomden van de onderdrukking van niet gevaccineerden, zo zullen ze dat ook doen voor andere groepen als je ze macht zou geven. Deze proto nazies beseffen van zichzelf vaak eens goed hoe gemakkelijk ze te verleiden zouden zijn de buurman om te brengen wegens verkeerd geachte opinie. Soms compenseren ze hun nazistische inborst door juist te keer te gaan tegen historische nazis, niet willen weten dat het om een mentaliteit gaat waar vele symbolen op passen.
Er is op deze ogenblik quasi nergens een kordaat antifascistische politieke groepering te vinden. Ook niet op het Belgische politieke speelveld.
Oud 18 september 2023, 15:48   #267
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van de liberaal. Niet van de libertair. Human action beschouwt de aanwezigheid van staat, wetgever en dergelijke als een gegeven. Puur liberalisme.

Ik ben lang een liberaal geweest, maar het fundamentele probleem bij het liberalisme is HOE BEPERK JE DE UITDIJENDE MACHT VAN DE STAAT DIE ESSENTIEEL IS ?

En Der Wanderer heeft gelijk, liberalisme is een vorm van "capitalistisch Darwinisme". Het is geen Rozegeuremaneschijn wereld, he. In het zuivere liberalisme kom je om van de honger omdat er uiteraard divergentie optreedt van rijkdom waardoor een rijke elite op den duur alles bezit. Zo moordvrij is dat niet, he.
Wat kunt ge hier nu nog op zeggen...

Human Action (half) gelezen en dan dit soort onzin eruit concluderen.

It's just depressing...
Oud 18 september 2023, 15:50   #268
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat IS dan ook de enige echte vrijheid he: vechten voor uw vege lijf, anderen afmaken, en uiteindelijk zelf ook ten onder gaan. De zin van het leven.
Misschien de mechaniek (in jouw denken althans), maar ook de zin? Zin is toch maar een subjectief gegeven, iets dat je als mens in bepaalde aspecten van je bestaan projecteert, en dat dus de gegeven mechaniek kan overstijgen?

Citaat:
De enige echte vrijheid is die van een ander de kop in te slaan en daar zelf ook aan ten onder te gaan he. De vrijheid van het beest. Terug naar de afwezigheid van gehoorzaamheid.
Dat is geen vrijheid natuurlijk. Dat is speelbal zijn, gevangene van de eeuwige strijd van "allen tegen allen".

Citaat:
Nu kan het goed zijn dat dat niet zo uitdraait, en je toch gaat vluchten in de veiligheid van gehoorzaamheid. Dan komen we terug uit bij waar we nu zijn he. Misschien is dat onvermijdelijk.
Uiteraard, want zelfs jij past voor die "enige vrijheid" omdat je in bepaalde bezigheden kennelijk te veel zin/plezier vindt. Anders zou je nu op straat lopen met een machinegeweer en net zo lang doorgaan met moorden tot iemand jou vol lood pompt, hé. Dat zou pas consistent zijn.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2023, 15:51   #269
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Nee ik ga het niet uitleggen. Het is hopeloos. Lees gewoon Human Action, of lees het niet. I don't care
Je reactie lijkt verdomde veel op deze vluchtweg:

Citaat:
Ik wil iets twee keer uitleggen als ik een lichte vorm van autisme of karakteriële hardnekkigheid voel, maar drie keer daar pas ik voor. Sorry...
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=116
Oud 18 september 2023, 15:51   #270
gunter5148

Standaard

Citaat:
Ik ook. En dan gaat er ene van de twee de andere een peer stoven en zijn deel niet nakomen. Wat nu ?

"ik doe uw gras af als gij mij appelen geeft"

"akkoord"

"ok ik neem uw appelen"

"en mijn gras ?"

"kust ze "
Dat is contractbreuk. Nog niet helemaal diefstal, maar het neigt ernaar. Ik mag mijn vrijwillig contract uitwinnen en mijn appelen terugnemen.

"Mijn" appelen is daarbij erg belangrijk. 2 appels voor 1 grasveld, betekent 1 appel voor een half grasveld.

Die appelen zijn er gekomen door "mijn" arbeid (gewerkt of geplant/gegroeid/geoogst) dus ik mag de vruchten van "mijn" arbeid beschermen.

Het recht op zelf-verdediging.

Mijn lijf is van mij.
Oud 18 september 2023, 15:51   #271
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Gij moet helemaal niks hier. Ge moogt hier zelfs reklame maken voor genocides en verkondigen hoe graag dat ge 'de negerkes' zou willen afmaken. De associatie met nazisme...ik zou niet weten hoe dat mensen daarbij zouden komen. De nazis waren heel systematisch en rationeel in hun genocide praktijk. Op zijn Duits. Gij houdt meer van het Rwanda ongeorganiseerde meer vrije, spontane, anarchistische, libertarische type genocide misschien?
Ge zijt ne schat, ik heb dat hier al vaker gezegd dat het op zijn Rwandees moet. Je hebt de nagel op de kop geklopt.

DAT is het fundamentele verschil tussen fascisme en libertarisme he. Het is geen klein kliekske dat beslist, maar een algemeen gedragen door de bevolking geimplementeerde manier van doen uit individuele vrije keuze.

Prachtig !

Het is trouwens de enige manier om dat WERKEND te doen.

You've made my day, mijn begrip is overgekomen
Oud 18 september 2023, 15:51   #272
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is contractbreuk.
Mijn 'vrijheid' he Zoals die moord.

Wat gaat ge doen ?

Oftewel kunt ge mij een pak slaag geven. Maar waarom zou je dat dan ook eerder niet gedaan hebben om mijn deel te bekomen ZONDER uw tegenprestatie ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 september 2023 om 15:52.
Oud 18 september 2023, 15:52   #273
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat IS dan ook de enige echte vrijheid he: vechten voor uw vege lijf, anderen afmaken, en uiteindelijk zelf ook ten onder gaan. De zin van het leven.

De enige echte vrijheid is die van een ander de kop in te slaan en daar zelf ook aan ten onder te gaan he. De vrijheid van het beest. Terug naar de afwezigheid van gehoorzaamheid.

Nu kan het goed zijn dat dat niet zo uitdraait, en je toch gaat vluchten in de veiligheid van gehoorzaamheid. Dan komen we terug uit bij waar we nu zijn he. Misschien is dat onvermijdelijk.

In elk geval is het een goeie hoop om DE WERELDBEVOLKING ZWAAR TE DECIMEREN wat toch de oplossing is van de meeste van onze existentiele problemen vandaag, nee ?
Er zijn toch veel veiligere manieren om de wereldbevolking te decimeren lijkt me. Alleszins meer garantie te hebben dat ge der zelf niet aan tenonder gaat.

Bvb. als ge een vaccin tegen de volgende 'corona'-crisis steriliserend laat werken ofzo. EMA controleert toch niet in tijden van crisis blijkbaar...
Oud 18 september 2023, 15:52   #274
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat kunt ge hier nu nog op zeggen..
Dat het grotendeel klopt?
Oud 18 september 2023, 15:53   #275
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Uiteraard, want zelfs jij past voor die "enige vrijheid" omdat je in bepaalde bezigheden kennelijk te veel zin/plezier vindt. Anders zou je nu op straat lopen met een machinegeweer en net zo lang doorgaan met moorden tot iemand jou vol lood pompt, hé. Dat zou pas consistent zijn.
The endgame
Oud 18 september 2023, 15:54   #276
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Er zijn toch veel veiligere manieren om de wereldbevolking te decimeren lijkt me. Alleszins meer garantie te hebben dat ge der zelf niet aan tenonder gaat.

Bvb. als ge een vaccin tegen de volgende 'corona'-crisis steriliserend laat werken ofzo. EMA controleert toch niet in tijden van crisis blijkbaar...
En dat is geen moord?
Oud 18 september 2023, 15:55   #277
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je reactie lijkt verdomde veel op deze vluchtweg:

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=116
allé, de clanleden komen zich ermee bemoeien. Tof
Oud 18 september 2023, 15:57   #278
Voltian
Minister-President

Standaard

Mag ik iedereen vragen die een onbeheersbare drang voelt om bij te dragen in deze discussie, om ook gewoon de poll even in te vullen?

Dank u
Oud 18 september 2023, 15:58   #279
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
allé, de clanleden komen zich ermee bemoeien. Tof
Je bedoelt dat de vergelijking die ik aanhaal jou niet bevalt?
Oud 18 september 2023, 15:59   #280
gunter5148

Standaard

Citaat:
Mijn 'vrijheid' he Zoals die moord.

Wat gaat ge doen ?

Oftewel kunt ge mij een pak slaag geven. Maar waarom zou je dat dan ook eerder niet gedaan hebben om mijn deel te bekomen ZONDER uw tegenprestatie ?
Ge denkt te weinig procesmatig.

Als ik U een pak slaag geef om Uw appels af te pakken (waren die nu van u of van mij??) zonder dat ik uw gras afrijdt, dan kan ik er maar beter zeker van zijn dat ik sterker ben dan gij.
En ik loop het risico dat uw buurman, die een zwarte gordel karate heeft, in de smiezen heeft dat ik ne valsspeler ben, en appels steel.
En in de volgende straat is de karate-school.

In een samenleving waar "mijn lijf is van mij" het hoogste goed is, zijn diegenen die denken dat "Uw lijf is van mij" snel vermoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be