![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Stem-intenties p.be JUNI 2023 | |||
CD&V |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,22% |
VLD |
![]() ![]() ![]() |
7 | 15,56% |
Vooruit |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,44% |
NVA |
![]() ![]() ![]() |
12 | 26,67% |
VB |
![]() ![]() ![]() |
12 | 26,67% |
PVDA |
![]() ![]() ![]() |
4 | 8,89% |
GROEN |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
andere partij |
![]() ![]() ![]() |
4 | 8,89% |
Prins Laurent (blanco/ongeldig) |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,67% |
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
(ik probeer maar wat stemmen te ronselen voor de poll. Hoe meer respondenten, hoe beter)
![]() |
![]() |
#502 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Principieel racisme bestaat erin om mensen als vijand te beschouwen, puur, enkel en alleen op basis van een fysisch-ethnische indicator die als dusdanig causaal als vijand-bepalend wordt gezien. Bijvoorbeeld, zwart vel of ros haar. Het zwarte vel of het rosse haar wordt gezien als de causale reden tot vijandigheid. Er is daar eigenlijk totaal geen rationele grond voor. Maar bij pragmatisch racisme STELT MEN VAST dat er een correlatie bestaat tussen mensen ten aanzien waarvan vijandigheid normaal is (want geen eigen volk en andere cultuur) enerzijds, en ethnisch-fysische kenmerken anderzijds. Als dusdanig kunnen die kenmerken, bij GROVE BORSTEL operaties, aangewend worden als eerste indicator voor te elimineren probleem gevallen. Het spreekt vanzelf dat alles waar men correlaties en proxies gebruikt, er collateral damage is, en hier is dat zo met onze geintegreerde gekleurde medemens. Het dan ook zo dat er voor een "pragmatische racist" totaal geen probleem is om daar uitzonderingen voor te maken - dit in tegenstelling tot de principiele racist. Kortom, bij pragmatisch racisme is het "racistisch kenmerk" gewoon maar een eerste Bayesiaanse ruwe schatter van waar de probleemgevallen zitten, en niks belet om "fijner" gaan te kijken als men daar de kosten voor kan maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#503 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#504 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ja, wat ik dus bedoel he: Citaat:
Het zou niet controversieel moeten zijn om die basisrechten te accepteren. Maar we zijn dus in een situatie gekomen dat dat openlijk ter discussie staat. Ik weet wel dat gij zelf er een behoorlijke extreme visie op nahoudt (KILL EM ALL! ![]()
![]() |
![]() |
#505 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat gezegd, hij zal toch met een kwart van de leraarskamer prima kunnen overeenkomen, nee ? Laatst gewijzigd door patrickve : 20 september 2023 om 08:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#506 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#507 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#508 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ik blijf hierbij: Citaat:
Ik wil dus nog eens herhalen dat een logisch gevolg van jouw stelling de automatische benoeming van (quasi) alle leerkrachten die bekend zijn voor VB-sympathieën actief wordt tegengehouden (door wie?). Sorry, maar da's een beetje kierewiet (...als we anderen dan toch naief gaan noemen ![]() Soit, wat mij betreft een serieus ontspoorde nevendiscussie, dus... Citaat:
![]() |
![]() |
#509 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#510 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk, ik ben absoluut akkoord dat DVL krapuul is met dwaze ideeen. Maar als een universiteit gaat beslissen mensen te weigeren omwille van ideeen die de rector niet ok vindt, dan is dat wat mij betreft een even groot hellend vlak als mensen in de blaarmeersen weigeren terwijl ze nog nooit iets misdaan hebben op het domein. De unief hoort dan nog eens een instituut te zijn die verschillende visies omarmt (ook al zijn ze in uw en mijn ogen achterlijk)
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 20 september 2023 om 08:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#511 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je gaat dus over-ijverig doen om iedereen te tonen hoe hard je wel niet kotst van VB-ers ook al is dat het geval niet, omdat je absoluut het stigma van verdacht te worden van niet te kotsen van een VB-er wil afhouden. Dat verklaart dat vele mensen zich niet kunnen permitteren om openlijk voor hun ik-heb-niks-tegen-VBers attitude, laat staan "ik ben zelf een VB-kiezer" en nog erger, "Ik heb een partij kaart" uit te komen, omdat zoiets professioneel, sociaal en economisch zelfmoord zou zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#512 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omgekeerd Patrick. Moeten kotsen van Blokkers is een automatische refleks. Die onderdrukken vergt veel inspanning en concentratie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#513 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De uitsluiting van DVL is op/over het randje. Op zich is het een uitsluiting owv ideeën/meningen, niet owv handelingen in hoedanigheid als student. Moest-ie nu een collega-student voor/na een hoorcollege racistische bagger hebben toegesmeten, ja ok dan kan je tuchtmaatregelen nemen. Voor zover ik weet was de procedure destijds enkel ingeleid owv die Pano-reportage. Nu, er is wel due process, dat is toch al een verschil met die zwarte lijst bvb.
![]() |
![]() |
#514 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Of die nadelen in carrière en wat nog allemaal ingebeeld zijn of echt, daar zou ik toch voorzichtig zijn. En ik weet ook niet of een -ik zeg maar wat- VLD-affiliatie evengoed geen miserie geeft.
![]() |
![]() |
#515 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#516 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is bijvoorbeeld zo dat ik een wens tot grote genocide heb, maar ik ga dat niet noodzakelijk professioneel willen realiseren in mijn werkomgeving, niewaar ![]() Het is juist eerder een "linkse" manier van doen om van 's morgens tot 's avonds "willen te leven volgens uw overtuiging ook al is die niet maatschappelijk geimplementeerd". Dus ten eerste: wat ge beroepsmatig doet is niet bepaald door uw politieke overuiging. Maar ten tweede, je kan ook de mening toegedaan zijn dat het concept van onderwijs zelf niet moet overgelaten worden aan mensen die dat misbruiken om hun idiotieen door te drukken, en dat je dus je deeltje moet doen. Kortom, ik denk dat mensen die VB concepten hebben als politieke overtuiging, niet an sich vinden dat onderwijs vies is, maar eerder denken dat onderwijs MISBRUIKT wordt omdat er een te grote aanwezigheid is van linkse activisten. Door zelf deel te nemen aan het onderwijs trek je dan de scheefgeslagen manier van doen weer een beetje naar het midden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#517 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar een VB affiliatie is tweede orde miserie. Mensen die zelf niks tegen VB-ers hebben, zijn ZELF bang van stigmatisering om hun NIET-AFKEER te etaleren, en moeten dus na-ijverig doen ALSOF ze sterke anti-VB gevoelens hebben. Als je panda zijn schrijfsels leest, begrijp je dat. En ja, dat zal ooit misschien omklappen, en dan gaan we een hevige omgekeerde heksenjacht meemaken. Als reactie daarop. En dan gaat het weer zijn "ziedetwel". Maar dat punt is nog niet bereikt. Laatst gewijzigd door patrickve : 20 september 2023 om 09:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#518 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#519 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik mag hopen dat ge toch iedere dag uw klavier grondig ontsmet met al die "forum-Blokkers" hier, ge kunt tenslotte niet voorzichtig genoeg zijn.
![]() |
#520 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |