Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2023, 19:09   #421
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat is maar goed ook. Ik evenmin. Maar ik ga ook nooit een boek verbranden op straat of bij mij thuis omdat het mij niet aanstaat. Dat is zo'n fanatiek ruw en onbeschaafd gedrag (infantiel gedrag?) van extreemrechts. Typisch gedrag van fascisten.
Boeken verbranden is fascistisch, maar mensen vermoorden die boeken verbranden niet.

Weer iets bijgeleerd.

Ik begrijp niet wat er "extremistisch" is aan het symbolisch uiting geven dat je een zekere in een boek geformuleerde opinie afschuwelijk vindt.

Ik begrijp wel wat er extremistisch is aan mensen vermoorden omdat ze zeggen dat ze uw overtuiging afschuwelijk vinden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2023, 19:12   #422
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Eén keer een bijbel, koran, vlag of wat dan ook verbranden is een statement, dat steeds maar blijven doen is provocatie en overlast.
Stel dat je een keer een nazi vlag verbrandt. Is dat een statement ? En wordt het overlast als meerdere mensen dat doen ?
Misschien is dat een manier om uit te drukken dat men het geformuleerde nazi gedachtengoed afschuwelijk vindt ? Is het overlast om dat herhaaldelijk als statement naar voren te schuiven ?

Ik zie het verschil niet in fascistische termen tussen het nazisme en de islam eerlijk gezegd. En ja, er waren bij het nazisme ook dingen te "bewonderen", zoals hun schoon uniformkes en nog andere dingen, en zo kunnen we ook aspecten van de moslim cultuur van weleer "bewonderen". Maar dat neemt niet weg dat het een extreem rechtse haat doctrine is, die tegen ons gericht is.

Ik zou dus zeggen dat hier herhaaldelijk formuleren dat wij die haat cultuur afschuwelijk vinden, het minste is wat wij kunnen doen, nee ?
Oud 18 oktober 2023, 19:31   #423
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Toch wel, het is een symbool van hun haat concept, de islam. Het is alsof je met een hakenkruis op je arm rondloopt in een Jodenwijk he.

Wat begrijp je niet aan het gegeven dat de islam een extreem rechtse doctrine is, en de enige extreem rechtse doctrine die heel wat aanhangers heeft in onze contreien ?
Kortom, u bedoelt dat het dragen van een hoofddoek door een moslima een beetje hetzelfde is als met de pikzwarte Vlaamse collaboratie leeuwenvlag zwaaien.

Toemaatje.

"De veelbesproken beelden van een feestende menigte die een kind met een vuurwapen omhoog houdt aan een crèche in Brussel, blijken niet van maandagavond te dateren en ook fictief te zijn. Ze maken deel uit van de videoclip van een rapper.

De beelden gingen dinsdag vlot rond op sociale media. Vele tienduizenden mensen zagen hoe onder meer Vlaams Belang-kopstuk Filip Dewinter en N-VA-politicus Theo Francken ze deelden. “Brussel gisterenavond (maandagavond, nvdr), een kind met een revolver wordt verheerlijkt door gangsters met Palestijnse vlaggen. Aan de ecocrèche ‘Les Petits pas’ in de Krakeelstraat. Wat een hellhole”, schreef Francken bij de door zijn volgers massaal gedeelde en becommentarieerde beelden.

Maar wat blijkt? De beelden werden helemaal niet maandagavond gemaakt en het hele tafereel is in scène gezet. Dat zei Brussels burgemeester Philippe Close (PS) dinsdag al aan La Libre. “De video dateert van afgelopen zaterdag, en niet van maandagavond. Dit heeft niets te maken met de aanslag die maandag in Brussel werd gepleegd.”

(Het Nieuwsblad.)

Tjonge tjonge, als dit waar is, wie gelooft dat soort politici dan nog.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 oktober 2023 om 19:55.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2023, 19:36   #424
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kortom, u bedoelt dat het dragen van een hoofddoek door een moslima een beetje hetzelfde is als met de pikzwarte Vlaamse leeuwenvlag zwaaien.
Natuurlijk niet. Die pikzwarte leeuwenvlag is geen haatsymbool. Die hoofddoek wel.

Die hoofddoek schreeuwt: "dood aan ongelovigen ! Vernietig elke Jood ! Uit mijn weg, onreine hond ! Hopelijk zal je verschrikkelijk aan uw einde komen met uw losbandig zondig leven !".

Je vergelijkt hier altijd homeopathisch verdund "extreem rechts" met puur en zuiver extreem rechts (moslims). Het is eigenaardig dat van al die antifascisten die op zoek zijn naar een microgrammetje "extreem rechts" bij sommige bewegingen van Vlamingen, de olifant in de porcelein winkel niet zien staan als het over moslims gaat. Als er IETS is dat perfect voldoet aan alles wat men extreem rechts kan noemen, dan is het toch wel het moslim gebeuren he. Maar nee, die olifant zien jullie niet staan. Maar de microbe die eventueel van heel ver weg een piepklein beetje zou doen denken aan een microaspectje van extreem rechts, daar worden cordons rond gelegd, daar gaat men over tot ontmenselijking en dergelijke meer.

Zulke selectieve blindheid is toch bijzonder eigenaardig.

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 oktober 2023 om 19:38.
Oud 18 oktober 2023, 19:39   #425
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stel dat je een keer een nazi vlag verbrandt. Is dat een statement ? En wordt het overlast als meerdere mensen dat doen ?
Misschien is dat een manier om uit te drukken dat men het geformuleerde nazi gedachtengoed afschuwelijk vindt ? Is het overlast om dat herhaaldelijk als statement naar voren te schuiven ?

Ik zie het verschil niet in fascistische termen tussen het nazisme en de islam eerlijk gezegd. En ja, er waren bij het nazisme ook dingen te "bewonderen", zoals hun schoon uniformkes en nog andere dingen, en zo kunnen we ook aspecten van de moslim cultuur van weleer "bewonderen". Maar dat neemt niet weg dat het een extreem rechtse haat doctrine is, die tegen ons gericht is.

Ik zou dus zeggen dat hier herhaaldelijk formuleren dat wij die haat cultuur afschuwelijk vinden, het minste is wat wij kunnen doen, nee ?
Het is net zoals met de koran. Als ik het 1 keer zou doen op een openbare plaats (heb ik trouwens helemaal geen behoefte aan) dan is dat een statement, ik riskeer wel een boete of eventueel zelfs dat ze me oppakken voor verstoring van de openbare orde.
Als ik dat regelmatig doe dan ben ik zeker van een boete en dat ze me oppakken voor verstoring van de openbare orde.
Bovendien riskeer ik dan de aandacht te trekken van kwieten zoals Jürgen Conings (of ingeval van de Koran zo’n geflipte Tunesier) en wat kogels door mijn corpus krijg…en ik zal het zelf gezocht hebben.
Oud 18 oktober 2023, 20:07   #426
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is net zoals met de koran. Als ik het 1 keer zou doen op een openbare plaats (heb ik trouwens helemaal geen behoefte aan) dan is dat een statement, ik riskeer wel een boete of eventueel zelfs dat ze me oppakken voor verstoring van de openbare orde.
Als ik dat regelmatig doe dan ben ik zeker van een boete en dat ze me oppakken voor verstoring van de openbare orde.
Bovendien riskeer ik dan de aandacht te trekken van kwieten zoals Jürgen Conings (of ingeval van de Koran zo’n geflipte Tunesier) en wat kogels door mijn corpus krijg…en ik zal het zelf gezocht hebben.
Jürgen Conings, wie heeft die ooit doodgeschoten, blijkbaar kunt ge die vermoorde mens geen rust gunnen, zelf niet in zijn graf. laag volk hoor die dat doet, maar nen criminele neger daar ga je voor op uw knieën zitten en wandschilderingen maken, hoe hypocriet kunt ge wel niet zijn.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2023, 20:12   #427
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
Jürgen Conings, wie heeft die ooit doodgeschoten, blijkbaar kunt ge die vermoorde mens geen rust gunnen, zelf niet in zijn graf. laag volk hoor die dat doet, maar nen criminele neger daar ga je voor op uw knieën zitten en wandschilderingen maken, hoe hypocriet kunt ge wel niet zijn.
2!
Oud 18 oktober 2023, 20:17   #428
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet. Die pikzwarte leeuwenvlag is geen haatsymbool. Die hoofddoek wel.

Die hoofddoek schreeuwt: "dood aan ongelovigen ! Vernietig elke Jood ! Uit mijn weg, onreine hond ! Hopelijk zal je verschrikkelijk aan uw einde komen met uw losbandig zondig leven !".

Je vergelijkt hier altijd homeopathisch verdund "extreem rechts" met puur en zuiver extreem rechts (moslims). Het is eigenaardig dat van al die antifascisten die op zoek zijn naar een microgrammetje "extreem rechts" bij sommige bewegingen van Vlamingen, de olifant in de porcelein winkel niet zien staan als het over moslims gaat. Als er IETS is dat perfect voldoet aan alles wat men extreem rechts kan noemen, dan is het toch wel het moslim gebeuren he. Maar nee, die olifant zien jullie niet staan. Maar de microbe die eventueel van heel ver weg een piepklein beetje zou doen denken aan een microaspectje van extreem rechts, daar worden cordons rond gelegd, daar gaat men over tot ontmenselijking en dergelijke meer.

Zulke selectieve blindheid is toch bijzonder eigenaardig.
Inderdaad.

Het is toch echt debiel om langs de ene kant te waarschuwen voor het nazisme, terwijl ondertussen de rode loper wordt uitgerold voor de islam. Een totalitair gedachtegoed dat vele malen gevaarlijker is dan het nazisme. Hallucinant.
Oud 18 oktober 2023, 20:33   #429
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De sluiting van de islamitische geest.

Is dat niet een bijna automatisch gevolg van elke religie?

Niet per se.

"Je had een hoge score op "Faire Openheid" maar als je voor de klas met abstracte concepten komt vinden ze je maar een Creep of "Op het randje".

Neen, bij de islam is het hoge score op "Rechtgeaarde Geslotenheid". Mijn geloof is mijn zaak. En als ik aanhang vind bij een stel gekken dan borrelt de machtswellust naar boven...
Oud 18 oktober 2023, 20:37   #430
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Een hoofdoek in persoonlijk dagelijks gebruik is geen provocatie net zomin als een keppeltje of een officiële Vlaamse vlag.
Hangt er van af. Vraag eens aan een dame of 10 die hoofddoek af te doen. Gewoon ter polsing van de intentie van dat hoofddoek.
Oud 18 oktober 2023, 20:38   #431
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Hitler nodigde hen zelfs uit om de verdere stappen te bespreken ivm de Endlösung voor de Joden. De islamietjes gingen daar gretig op in.
Twee handen op één buik !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2023, 20:42   #432
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hangt er van af. Vraag eens aan een dame of 10 die hoofddoek af te doen. Gewoon ter polsing van de intentie van dat hoofddoek.
Als iemand mij zou vragen om een kledingsstuk uit te doen dan zou ik daar geen gevolg aan geven. En indien hij aandringt verwittig ik de politie.
Oud 18 oktober 2023, 20:45   #433
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Zoals ik elders al zei, de VRT moest eerst overleggen hoe ze het nieuws zouden brengen opdat de islam in een niet al te slecht daglicht zou staan.
Daarom duurde het langer voor ze met nieuws naar buiten kwamen.
Oud 18 oktober 2023, 20:47   #434
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Als die boeken uw eigendom zijn doe je daarmee wat je wil, ook verbranden. Zo hoort het ook.
Inderdaad !!
Oud 18 oktober 2023, 20:52   #435
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat het een boek is dat vol haat staat tegenover ons, en wij dat niet leuk vinden en daar onze mening op die manier over willen uiten ?
Dat boek roept inderdaad op alle niet-moslims te vervolgen en te vermoorden.
Waarom zouden wij dan niet mogen tonen dat we ons daar tegen verzetten door dat haatboek te verbranden.
Oud 18 oktober 2023, 20:55   #436
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om u even met de voeten op de grond te laten komen: in Gaza worden er momenteel honderden burgers per dag vermoord in een eindeloze oog om oog, tand om tand vete.

En ik heb eventjes de internationale nieuwszenders CNN etc. bekeken. Die Zweden zijn helaas klein bier vergeleken met wat er in Gaza aan de gang is en is dus tweederangsnieuws.
De EU houding van onvoorwaardelijke steun aan Israël sluit haar niet alleen uit een vertouwenswekkende modererende rol te spelen in dat conflict, maar zorgt ook voor verdere polarisatie met moslims in Europa die de veiligheid van de Europese burger in gevaar brengt.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2023, 21:01   #437
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De EU houding van onvoorwaardelijke steun aan Israël sluit haar niet alleen uit een vertouwenswekkende modererende rol te spelen in dat conflict, maar zorgt ook voor verdere polarisatie met moslims in Europa die de veiligheid van de Europese burger in gevaar brengt.
De EU steunt Israel (wat gezien hetgeen Hamas deed begrijpelijk is), maar niet onvoorwaardelijk, ze hebben Ursula von der Leyen teruggefloten.
De USA doet dat wel, maar dat is niets nieuw, enkel Obama durfde op het eind van zijn termijn kritiek te leveren op oa het kolonisatiebeleid op de West Bank.
Oud 18 oktober 2023, 21:05   #438
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is maar goed ook. Ik evenmin. Maar ik ga ook nooit een boek verbranden op straat of bij mij thuis omdat het mij niet aanstaat. Dat is zo'n fanatiek ruw en onbeschaafd gedrag (infantiel gedrag?) van extreemrechts. Typisch gedrag van fascisten.
Die Iraakse vluchteling was een christen en zeker niet extreem rechts.
Als Christen zal hij in zijn land wel ondervonden hebben wat het is een niet-moslim te zijn.
Hij is voor die barbaarse moorddadige ideologie moeten vluchten.
Oud 18 oktober 2023, 21:10   #439
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
De nagel op de kop !
Oud 18 oktober 2023, 21:13   #440
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het was, is en blijft een goede vraag.

WAAROM wil 'men' de islam hier (in België & in Europa) faciliteren en toelaten?

WIE heeft daar baat bij/nut van?

Cui bono?

Goede vraag. Ik vrees dat het antwoord, of een van de antwoorden, wel eens nogal duister kan zijn. Waarbij de Europese bevolking wel eens als collaterale schade zou kunnen gezien worden. Verdeel en heers is een piste die steeds serieus dient genomen te worden.

Wie maakte Hamas groot? Of de Taliban? En waarom? Daar lag ook verdeel en heers aan ten grondslag. Dat motief kan niet uitgesloten worden mbt dit Weimar Europa met een EU die mijns inziens bedenkelijke behangen dient.

Voor een onafhankelijk Europa van de 4 windstreken.

Qui Bono? Ook een belangrijke vraag is daarom ook wie islamitisch terrorisme momenteel ten goede komt. Benieuwd of er een golf van komt. Hopelijk niet.

Laatst gewijzigd door Bach : 18 oktober 2023 om 21:18.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be