Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2023, 21:28   #441
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Inderdaad.

Het is toch echt debiel om langs de ene kant te waarschuwen voor het nazisme, terwijl ondertussen de rode loper wordt uitgerold voor de islam. Een totalitair gedachtegoed dat vele malen gevaarlijker is dan het nazisme. Hallucinant.
Dikke 2 !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2023, 21:33   #442
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als iemand mij zou vragen om een kledingsstuk uit te doen dan zou ik daar geen gevolg aan geven. En indien hij aandringt verwittig ik de politie.
Grappig, als ik een kilt draag, weet ik dat ik een paar keer gevraagd ga worden wat ik daaronder draag.

Nog nooit de politie voor moeten lastig vallen.

Maar we spreken over een hoofddoek, iets wat in het moderne westen een modegril, of een bescherming tegen weersinvloeden is.

Niet een slipje of BH, neen, een hoofddoek.

Vraag het eens aan 10 hoofddoekdraagsters.
U zal dan wel begrijpen wat het verschil is tussen een modegril, een bescherming tegen de elementen en een haatpamflet.
Oud 18 oktober 2023, 22:11   #443
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De Islam is een fascistische politieke ideologie die antisemitisch van aard is. Goed dat je voor eens en voor altijd bevestigt dat je daar geen problemen mee hebt. Daar is dus helemaal niets liberaals aan.
Zelfs Verhofstadt zei ooit dat de islam haaks staat op de waarden en normen van een Westerse democratische samenleving en hier dus niet past.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2023, 22:52   #444
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De Islam is een fascistische politieke ideologie die antisemitisch van aard is. Goed dat je voor eens en voor altijd bevestigt dat je daar geen problemen mee hebt. Daar is dus helemaal niets liberaals aan.
Dat gaan we noteren. Hij zal als liberaal er uiteraard ook mee akkoord gaan dat iemand van de Waffen SS een staande ovatie krijgt van de liberale regering in Canada. De maskers vallen af.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 18 oktober 2023 om 22:54.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2023, 22:59   #445
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2023, 23:12   #446
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron?
Gezond verstand.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2023, 04:22   #447
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is net zoals met de koran. Als ik het 1 keer zou doen op een openbare plaats (heb ik trouwens helemaal geen behoefte aan) dan is dat een statement, ik riskeer wel een boete of eventueel zelfs dat ze me oppakken voor verstoring van de openbare orde.
Waarom verstoor jij de openbare orde, als je een betoging hebt aangekondigd waar je dat zou doen, en daar de toelating bijvoorbeeld voor gekregen zou hebben ?

Het statement "wij steunen de Palestijnen wiens doel het is om Israel van de kaart te vegen" is toch even "storend" als "ik vind dat de zottigheden die in de Koran staan veel mensen naar de vaantjes heeft geholpen" ?

Citaat:
Als ik dat regelmatig doe dan ben ik zeker van een boete en dat ze me oppakken voor verstoring van de openbare orde.
Bovendien riskeer ik dan de aandacht te trekken van kwieten zoals Jürgen Conings (of ingeval van de Koran zo’n geflipte Tunesier) en wat kogels door mijn corpus krijg…en ik zal het zelf gezocht hebben.
Dat laatste is het punt juist. Wij hebben dus totaal geintegreerd dat als mensen voldoende moorden omdat ze niet willen horen dat zij een mening hebben die anderen afschuwelijk vinden, de anderen dat niet meer "mogen" zeggen. Waardoor die hun afschuwelijke mening "beschermd" wordt.

En Gutmenschen zelfs op minder goeie mede Gutmenschen druk gaan uitoefenen om die afschuwelijke mening vooral niet te bekritiseren, want anders is het "normaal" dat er weer doden vallen. Beter zwijgen en knikken dus ten aanzien van afschuwelijke meningen waar mensen voor bereid zijn te moorden. DAT is uw concept van "onze vrije meningsuiting".
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2023, 04:23   #448
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bron?
Doe uw ogen open en zie de olifant in de kamer staan.
Oud 19 oktober 2023, 04:25   #449
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als iemand mij zou vragen om een kledingsstuk uit te doen dan zou ik daar geen gevolg aan geven. En indien hij aandringt verwittig ik de politie.
Maar je vraagt wel dat iemand geen boek zou verbranden. Het lijkt mij dat al uw gevraag in 1 richting gaat he.

- een hoofddoek dragen (ttz, met een "hakenkruis" ostentatief rondlopen als haatsymbool) ==> mensen laten doen, ze zijn vrij om hun haatboodschap uit te dragen !

- een boek verbranden (ttz, aangeven dat je een IDEOLOGIE afschuwelijk vindt) ==> schandalig, uw haatboodschap zou wel eens gevaarlijke zotten tot moorden kunnen aanzetten omdat ze uw mening niet willen horen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 oktober 2023 om 04:27.
Oud 19 oktober 2023, 05:24   #450
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een hoofdoek in persoonlijk dagelijks gebruik is geen provocatie net zomin als een keppeltje of een officiële Vlaamse vlag.
Wie zegt dat sommige pubers het hoofdoek (sic) niet dragen om te provoceren ? U bent op de hoogte van de bewuste en onbewuste redenen waarom alle individuele vrouwen een hoofddoek dragen.

En wat de mensen ervan denken die het uitzicht van hun omgeving op enkele jaren tijd compleet zien veranderen van het uitzicht van een vrije open samenleving naar het uitzicht van het IS kalifaat telt blijkbaar ook niet mee.
Oud 19 oktober 2023, 05:28   #451
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De EU steunt Israel (wat gezien hetgeen Hamas deed begrijpelijk is), maar niet onvoorwaardelijk, ze hebben Ursula von der Leyen teruggefloten.
De USA doet dat wel, maar dat is niets nieuw, enkel Obama durfde op het eind van zijn termijn kritiek te leveren op oa het kolonisatiebeleid op de West Bank.
De EU steunt Israël helemaal niet. De honderden miljoenen euro's gaan richting de Arabieren. Het is Israël dat de EU steunt door haar kennis over de Arabieren en hoe met het terrorisme om te gaan met de EU te delen.
Oud 19 oktober 2023, 07:33   #452
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik heb thuis een Mein Kampf. Uit 1932 en in het Duits. Met de foto van Hitler op het eerste blad. En als ik dat exemplaar wil verbranden, doe ik dit. Maar ik doe dit natuurlijk niet. Want het is nonsens. Wie de vijand wil kennen, moet zijn geschriften lezen en niet verbranden. Fanatisme trekt altijd aan het kortste eind.
jammer dat je geen versie hebt met de handtekeningen van de deelnemers van de Wansee conferentie, dat moet onschatbaar zijn,

mijn versie is in t Vlaamsch ook niet gesigneerd , Ben ook maar tot pagina 25 geraakt want het is gewoon onleesbaar. Laat ons zeggen dat Adolf beter was als schilder van aquarellen dan als schrijver.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2023, 07:41   #453
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Doe uw ogen open en zie de olifant in de kamer staan.
die slurf steekt in zijn oog daarmee dat hij hem niet ziet.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2023, 10:20   #454
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Gezond verstand.
T'ja ge kunt dus niet gebruiken wat ge niet of zeer weinig van in de bovenkamer hebt zitten hé, en daarom vragen ze er elke x op los van welke bron.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2023, 10:23   #455
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron?
- De Koran
- Imams, Ayatollahs en andere Islamitische haatzaaiers overal ter wereld
- De shariah

Etc etc

Het is niet echt mijn probleem dat u uw hoofd liever in het zand steekt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2023, 11:34   #456
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Boeken verbranden is fascistisch, maar mensen vermoorden die boeken verbranden niet.

Weer iets bijgeleerd.

Ik begrijp niet wat er "extremistisch" is aan het symbolisch uiting geven dat je een zekere in een boek geformuleerde opinie afschuwelijk vindt.

Ik begrijp wel wat er extremistisch is aan mensen vermoorden omdat ze zeggen dat ze uw overtuiging afschuwelijk vinden.

Feit blijft dat koranverbrandingen gebeuren in extreem-rechtse milieus. Zeg maar in kringen van neofascisten en/of neonazi’s.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 oktober 2023 om 11:37.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2023, 11:36   #457
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
jammer dat je geen versie hebt met de handtekeningen van de deelnemers van de Wansee conferentie, dat moet onschatbaar zijn,

mijn versie is in t Vlaamsch ook niet gesigneerd , Ben ook maar tot pagina 25 geraakt want het is gewoon onleesbaar. Laat ons zeggen dat Adolf beter was als schilder van aquarellen dan als schrijver.

En die aquarellen waren niet lelijk. Er zijn er een paar bij die echt de moeite waard zijn.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 oktober 2023 om 11:37.
Oud 19 oktober 2023, 11:42   #458
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Feit blijft dat koranverbrandingen gebeuren in extreem-rechtse milieus. Zeg maar in kringen van neofascisten en/of neonazi’s.
Dat beweer jij. Ik ben daar niet zo zeker van

Er zijn zware rellen uitgebroken in het Zweedse Malmö na een nieuwe koranverbranding. Salwan Momika, een gevluchte migrant uit Irak, stak voor de zoveelste keer een koran in brand.

https://www.youtube.com/watch?v=_fcWL2xqs

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 oktober 2023 om 11:43.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2023, 11:43   #459
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Benieuwd hoe je Salwan Momika en zijn groep Iraakse vluchtelingen gaat linken aan neonazi's. Kan je dat voor 1 keer een beetje hard maken?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2023, 11:52   #460
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Benieuwd hoe je Salwan Momika en zijn groep Iraakse vluchtelingen gaat linken aan neonazi's. Kan je dat voor 1 keer een beetje hard maken?

Sinds juni is ook Salwan Momika op de voorgrond getreden. Hij is een Iraakse vluchteling die verblijft in Zweden en in het verleden actief was in extremistische christelijke milities in zijn land.
(Het Nieuwsblad)

Een extreem rechtse rakker die Momika. Punt uit.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 oktober 2023 om 11:57.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be