Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2023, 14:06   #21
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Das al de tweede keer op 2 dagen tijd dat ge afkomt met ‘kortgerokte vrouwen die gemolesteerd worden hebben het zelf gezocht’-argument
Met dank voor de terugkoppeling. Ik waardeer feedback. Kan je eens aantonen waar ik de laatste 2 dagen 2 keer met het kortgerokte vrouwen die gemolesteerd worden hebben het zelf gezocht’-argument afkwam ?

Met dank voor jouw kritische kanttekening over mijn bijdrages.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2023, 14:33   #22
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Waarom zouden wij die niet afmaken als die afkomen ?
Een ganse batterij guillotines klaarhouden in de vlieghaven? De Nazi’s hadden van die gesofisticeerde systemen. Ze onderworpen u aan een soort medisch onderzoek. Daar was het meten van de lichaamsgestalte ook bij. Met een verschuifbaar toestel dat bevestigd was aan een wand. Daar kreeg een “Unerwunschte” dan vanuit de naastliggende ruimte een “Nackenschusz”.
Oud 3 november 2023, 14:35   #23
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Het IDF vragen om onze grenzen en luchthaven te bewaken is een optie.
Die hebben al werk genoeg met de woestijnroversbendes aan hun grens braaf te houden.
Oud 3 november 2023, 17:24   #24
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Quercuske, de gebeurtenissen dewelke zich voordeden op 7 oktober 2023 krijgen voldoende aandacht. Maar wij moeten erover discussiëren als Europeanen, en de context moet aan bod komen, een context van 75 jaar etnische zuivering.
Met islamieten valt als niet-islamieten NIET samen te leven, NERGENS.
Vandaar dat in alle grote en middelgrote Europese steden er met de jaren overal islamitische getto's zijn ontstaan, omdat overal waar islamieten toekwamen, de autochtone bevolking wegtrok.
Voorbeelden genoeg in Anderlecht, Molenbeek, Schaarbeek..........enz.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2023, 17:40   #25
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom vraag jij jezelf af of die mensen moeten afbollen ? Vanwaar die vraag ?
Citaat:
https://www.gva.be/cnt/dmf20231102_97795885

Joden in België nemen verregaande veiligheidsmaatregelen: “Als m’n moeder belt, antwoord ik niet meer in het Hebreeuws”

Ze verbergen hun afkomst, veranderen hun Joodse naam, slapen met de slaapkamerdeur op slot en spreken niet langer Hebreeuws. Joden in ons land nemen verregaande veiligheidsmaatregelen, uit vrees voor een opflakkerend antisemitisme.
Niemand wenst geassocieerd te worden met het Israëlisch geweld. Onze maatschappij mag niet opdraaien voor beschermingsmaatregelen voor personen die uiterlijk zich vereenzelvigen met de Zionistisch strijd.
Ik vind dat Bart De Wever ipv te smeken om legerbewaking de Joden die hun besloten gemeenschap ontvluchten kan aanmoedigen.
Oud 3 november 2023, 17:54   #26
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met dank voor de terugkoppeling. Ik waardeer feedback. Kan je eens aantonen waar ik de laatste 2 dagen 2 keer met het kortgerokte vrouwen die gemolesteerd worden hebben het zelf gezocht’-argument afkwam ?

Met dank voor jouw kritische kanttekening over mijn bijdrages.
Wat is het verschil tussen het agressief bejegenen van "joden in klassieke klederdracht", en het aanranden van vrouwen die geen hoofddoek dragen?
Oud 3 november 2023, 18:29   #27
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Question

Citaat:

Joden in België nemen verregaande veiligheidsmaatregelen: “Als m’n moeder belt, antwoord ik niet meer in het Hebreeuws”

Ze verbergen hun afkomst, veranderen hun Joodse naam, slapen met de slaapkamerdeur op slot en spreken niet langer Hebreeuws. Joden in ons land nemen verregaande veiligheidsmaatregelen, uit vrees voor een opflakkerend antisemitisme.

Ik vind dat Bart De Wever ipv te smeken om legerbewaking de Joden die hun besloten gemeenschap ontvluchten kan aanmoedigen.

Niemand
wenst geassocieerd te worden met het Israëlisch geweld. Onze maatschappij mag niet opdraaien voor beschermingsmaatregelen voor personen die uiterlijk zich vereenzelvigen met de Zionistisch strijd.
Niemand...
Hoe wéét jij dat ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2023, 18:40   #28
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Niemand...
Hoe wéét jij dat ?
Ik ben blijkbaar dus niemand.
Oud 3 november 2023, 19:55   #29
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

https://www.bruzz.be/samenleving/pol...dat-2023-11-03

Nu eerlijk gezegd heb ik geen weet van Pastina supporters die alhier worden gemolesteerd zie iets in de weg worden gelegd door Joden.

Ik vraag me af hoelang men door Brussel zou lopen met een keppeltje op en een Israel vlag ? Sowieso is er al geen enkel Jood die dat durft en waarschijnlijk met reden.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 november 2023 om 19:56.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2023, 20:01   #30
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Met islamieten valt als niet-islamieten NIET samen te leven, NERGENS.
Vandaar dat in alle grote en middelgrote Europese steden er met de jaren overal islamitische getto's zijn ontstaan, omdat overal waar islamieten toekwamen, de autochtone bevolking wegtrok.
Voorbeelden genoeg in Anderlecht, Molenbeek, Schaarbeek..........enz.
Misschien heb je wel een punt. Moslims blijven toch maar best onder elkaar. Het is sowieso een manier van leven die moeilijk valt te verenigen met die andere wereld. Sommigen gedragen zich wel anders maar hun manier van denken is en blijft toch overal beetje hetzelfde.
Als ik hier in Brussel sommige van die mensen zie en observeer kan ik me toch niet van de indruk ontdoen die hier zeer ongelukkig moeten zijn.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2023, 20:40   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niemand wenst geassocieerd te worden met het Israëlisch geweld. Onze maatschappij mag niet opdraaien voor beschermingsmaatregelen voor personen die uiterlijk zich vereenzelvigen met de Zionistisch strijd.
Waarom raad jij iemand aan om iets te doen waar hij zelf niet achter staat?

Mag ik jouw post vergelijken met het volgende:
iemand raadt minister Kwikie aan om de drugsmaffia met rust te laten, zodat hij geen tweede keer moet onderduiken?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2023, 21:11   #32
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik druk me niet duidelijk uit. Als Joden wensen er als niet-Jood rond te lopen is dat het ontvluchten uit hun carnvalsgemeenschap. Ik bedoel hier helemaal niet mee dat ze ons land zouden ontvluchten. Als staan ze natuurlijk zoals elke Belg vrij om te staan en te gaan naar eigen goesting.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 3 november 2023 om 21:11.
Oud 3 november 2023, 21:13   #33
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Waarom raad jij iemand aan om iets te doen waar hij zelf niet achter staat?
Het is niet omdat de geloofsgemeenschap er niet achter staat dat de persoon zelf deze niet wenst te ontvluchten.
Oud 3 november 2023, 21:17   #34
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik wil gerust geassocieerd worden met dat Israëlisch geweld na de crapuleuze 7de october inval van Hamas. Ik hoop dat de Hamas smeerlappen allemaal vergast worden of verstikken of in stukken gereten in hun tunnels. Van die 500km tunnels mag geen meter overblijven. Tenzij een paar honderd meter als herinnering om te bezoeken voor de komende generaties Israelieten.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2023, 21:18   #35
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Niemand...
Hoe wéét jij dat ?
Oud 3 november 2023, 21:19   #36
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wat is het verschil tussen het agressief bejegenen van "joden in klassieke klederdracht", en het aanranden van vrouwen die geen hoofddoek dragen?
Dat ga jij ons vertellen...
Oud 3 november 2023, 21:25   #37
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat ga jij ons vertellen...
Ik faal een verschil te zien.

Vandaar ik de vraag stel.
Oud 5 november 2023, 16:52   #38
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

https://nos.nl/collectie/13959/artik...-bij-het-leger

De ultraorthodoxe joden of de Haredim, maken zo'n 15 procent van de bevolking uit. Het is een in zichzelf gekeerde groep die volledig buiten de rest van de Israëlische samenleving staat. Ze hebben geen televisie of internet. Vrouwen dragen lange rokken en een hoofddoek of pruik. Ze hebben een ondergeschikte rol in het gezin, met vaak veel kinderen. Jonge mannen moeten al hun tijd aan het geloof besteden en het bestuderen van de Torah.

Eerder dit jaar ontstond protest in Israël toen de regering van Netanyahu bekend maakte extra geld uit te trekken voor deze ultraorthodoxe joden. Seculiere Israëliërs stelden de flinke subsidies voor ultraorthodoxe scholen (yeshiva's) ter discussie. Ze vinden dat de orthodoxe gemeenschap niets bijdraagt en de samenleving alleen maar tot last is. Tijdens de massale protesten tegen de regering van Netanyahu, de afgelopen maanden, werd ook tegen deze subsidies geprotesteerd.

https://nos.nl/collectie/13959/artik...-bij-het-leger

Israël denk eraan om de Haredim-Joden niet langer te subsidieren en hier wil Bart De Wever ze beschermen met het leger en federale politie.
Oud 5 november 2023, 16:54   #39
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik faal een verschil te zien.

Vandaar ik de vraag stel.
Ik heb het zelf nog nooit uitgeprobeerd dus ik kan niet zeggen wat het verschil is. Mij lijkt het straf dat in de praktijk er geen verschil te merken valt.
Oud 5 november 2023, 17:01   #40
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het zelf nog nooit uitgeprobeerd dus ik kan niet zeggen wat het verschil is. Mij lijkt het straf dat in de praktijk er geen verschil te merken valt.
Er is 1 belangrijk verschil. Mannelijke joden in "klassieke kledij" worden zelden verkracht door bontkraagjes.

Laatst gewijzigd door maddox : 5 november 2023 om 17:02.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be