Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 december 2023, 23:20   #421
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Moest ik partijvoorzitter zijn (ahem,.. ) dan zou ik aan alle mandatarissen (atheïst, agnost, christen, jood, moslim,…) dezelfde eisen stellen.
Daar hoort oa bij Mensenrechten respecteren en meer bepaald voor ‘gelovigen’ ook de strikte scheiding van Kerk en Staat en de ondergeschiktheid van de ‘Godsdienstige Wetten’ aan onze Belgische en Vlaamse wetten.

Freilich bijvoorbeeld zou er bij mij niet inkomen en Dyab Abou Jahjah ook niet.
Wat voor ne facist zijde gij ? De joden en arabieren uitsluiten, die moeten in een appart hoekske van de koer gaan staan zeker ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2023, 23:21   #422
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De verregaande corruptie bij P-post is bewezen, maar toch doet de federale regering er alles aan om B-post te blijven subsidiëren.

Zet aub die valse plaat af!
Anders brengen die de goed nieuws show niet meer he, ... geen subsidies, is terug echt nieuws in de gazet.
Oud 12 december 2023, 23:22   #423
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Serieus? En was hij ook in zijne neus aan't peuteren toen hij die CD bestelde?

En daarvoor moest dus een misdrijf gebeuren?

Ik heb trouwens ooit zelf eens in google "mein kampf" ingetoetst, gevolgd door "hoe efficiënt een hoofd afhakken als de profeet bekritiseerd wordt," dus ik weet niet of ik nu ook een fascist ben.

Help me, dadee, er wijs uit te geraken...
ik moest dat niet googelen ik heb dat hier gewoon in mijn kast staan.
Oud 12 december 2023, 23:24   #424
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Was die dan Vlaamsgezind ?? Hij was verdomme kind aan huis op het paleis, en in 1991 heeft hij Boudewijn gered
ooit was hij dat maar net zoals alle "vlamingen" die eens bij de koning mogen komen en een postje beloofd worden heeft hij zijn kap rap over de haag gezwierd.
Oud 12 december 2023, 23:25   #425
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Wat voor ne facist zijde gij ? De joden en arabieren uitsluiten, die moeten in een appart hoekske van de koer gaan staan zeker ?
Zijn er dan volgens u geen joden of moslims de de Mensenrechten en de Scheiding van Kerk en Staat respecteren?
U stigmatiseert deze twee religies wel zeer sterk!

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 12 december 2023 om 23:28.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2023, 23:29   #426
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn er dan geen joden of moslims de de Mensenrechten en de Scheiding van Kerk en Staat respecteren?
Zolang de overheid de geestelijken betaalt, kan er geen sprake zijn van een scheiding van kerk en staat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2023, 23:35   #427
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Zolang de overheid de geestelijken betaalt, kan er geen sprake zijn van een scheiding van kerk en staat.
Wat is het standpunt van het VB in deze?
En wat is het standpunt van het VB tov het gesubsidieerd katholiek onderwijs?

Als partijvoorzitter zou ik geen mandatarissen aanvaarden die pro subsidiering van geestelijken of religieus onderwijs aanvaarden.

Ik ben voor de afschaffing van beide.
Wat zegt het VB?

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 12 december 2023 om 23:36.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2023, 23:35   #428
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat zegt het VB?
Vraag het hen, eh.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2023, 06:30   #429
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als partijvoorzitter zou ik geen mandatarissen aanvaarden die pro subsidiering van geestelijken of religieus onderwijs aanvaarden.

Wat zegt het VB?
Ja, TVG is pro subsidiëring religieus onderwijs. Hij wil dus islamscholen financieren.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2023, 06:45   #430
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Fascistoïde betekent niet ‘fascistisch’. Nog minder ‘nazistisch’.
Het is dus een term die dient om smeuïg te zijn zonder daarvoor enig daadwerkelijk concreet element te moeten hebben.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2023, 06:48   #431
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moest ik partijvoorzitter zijn (ahem,.. ) dan zou ik aan alle mandatarissen (atheïst, agnost, christen, jood, moslim,…) dezelfde eisen stellen.
Wel, dan zal je oftewel neo-nazi's moeten toelaten, oftewel moslims uitsluiten he. Want als je echt dezelfde eisen gaat stellen gaan die oftewel beide OK zijn, oftewel beide falen. Vermits ze ongeveer dezelfde potentieel laakbare eigenschappen hebben. DAT is gans mijn punt.

Het volstaat niet om "etiketjes" goed of slecht te keuren, maar zoals je zegt, aspecten en eigenschappen, gedragingen en attitudes. Die zijn voor neo-nazi's en moslims wat de potentieel laakbare dingen betreft, ongeveer gelijklopend.

Oftewel zijn beide dus OK, oftewel zijn beide foei. Maar niet, naargelang het etiketje, door de vingers zien voor de enen, en gaan roeptoeteren voor de anderen he.
Oud 13 december 2023, 06:50   #432
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar hoort oa bij Mensenrechten respecteren en meer bepaald voor ‘gelovigen’ ook de strikte scheiding van Kerk en Staat en de ondergeschiktheid van de ‘Godsdienstige Wetten’ aan onze Belgische en Vlaamse wetten.
Moslims zijn dus al uitgesloten hierbij.

Dus jouw partij maakt van de mensenrechten een belangrijk politiek partijpunt. Dat is uw goed recht. Kan je begrijpen dat dat gewoon een politiek standpunt is en dat het tegengestelde standpunt een even aannemelijk politiek strijdpunt is, of aanvaard je geen politiek debat hierover ? (ik kan wel aanvaarden dat je zo geen partij leden aanvaardt, omdat het nu eenmaal een belangrijk partij standpunt is - zoals het VB geen mensen zou kunnen aanvaarden die pro Belgische staat zijn bijvoorbeeld)
Oud 13 december 2023, 06:55   #433
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zijn er dan volgens u geen joden of moslims de de Mensenrechten en de Scheiding van Kerk en Staat respecteren?
Joden wel, he. Moslims, toch de "klassieke" makak moslims, niet de Pandareus Zuhal "moslims", respecteren uiteraard de mensenrechten en de scheiding van staat en kerk niet. Wat een vraag. Niet meer dan dat volgens U neo-nazi's dat niet doen he. Dat is juist gans mijn punt.

Natuurlijk kan je kijken naar de individuele persoon, die een zodanige AFSTAND heeft genomen met het "etiket" dat hij/zij/het draagt, dat de aspecten van dat etiket die laakbaar zijn niet meer zichtbaar zijn bij die persoon.

Kortom, een geetiketeerde "neo nazi" (omdat hij een CD tje heeft gekocht) kan in werkelijkheid zodanig WEINIG neo-nazi zijn, dat hij niet eens anti semiet is bijvoorbeeld. Maar dat is dan omdat hij juist HEEL WEINIG "neo nazi" is. En op dezelfde manier kan een geetiketeerde moslim zodanig WEINIG moslim zijn, dat hij ongelovigen als evenwaardige mensen erkent. Maar dat komt dan puur omdat die zodanig VER staat van wat moslim eigenlijk is, dat het laakbare aspect ongeveer afwezig is.

Maar "de moslim" en "de neo nazi" hebben vergelijkbare laakbare aspecten. De punten waarop ze in detail verschillen zijn niet de laakbare dingen. Dat heeft meer te maken met goeie stijl waar de nazi's stukken beter op scoren dan de moslims. Vergelijk een mooi Hugo Boss SS uniform eens met een kopvod, alles is direct begrepen

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 december 2023 om 06:57.
Oud 13 december 2023, 07:02   #434
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Onderwijs moet uiteraard vrij georganiseerd worden, en aangezien het openbaar onderwijs gesubsidieerd is, moet de dienstverlening die hiervoor door het vrij onderwijs gebeurt, evengoed gesubsidieerd worden als het dezelfde dienst levert he. Het probleem met enkel openbaar onderwijs is dat het een staatsdienst is en zoals iedereen weet verloedert een staatsdienst als er geen concurrentiele zweep is.

Dat dat gesubsidieerde onderwijs al dan niet "religieus" is, is eigenlijk bijzaak, wat moet (in Frankrijk is dat zo) is dat de leerlingen die naar zo een onderwijs gaan NIET GEDWONGEN WORDEN om religieus onderricht te volgen. Kortom, dat mag een optie zijn, maar dat mag niet opgelegd worden, omdat de school subsidie krijgt voor de equivalentie van de openbare onderwijs dienst, en die dus equivalent moet zijn.

Niet vergeten dat openbaar onderwijs evengoed indoctrinerend werkt als vrij onderwijs. Het gaat hem niet zozeer over de indoctrinatie, maar over de concurrentie die noodzakelijk is om de zweep erachter te houden en de kwaliteit naar de klant toe (de leerling + ouders) niet te veel te laten zakken.

Ik denk dat een van de redenen waarom het Vlaams onderwijs langer stand gehouden heeft alvorens de verloedering juist was dat er concurrentiele netten waren. Dat heeft de val niet belet, maar toch uitgesteld.
Oud 13 december 2023, 12:06   #435
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke belgiscistische hypocriet heeft Wilfried Martens ooit een Nazi genoemd?
Martens Vlaams gezind... lol

Geef ons wapens!

Trololoo
Oud 13 december 2023, 12:13   #436
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ik moest dat niet googelen ik heb dat hier gewoon in mijn kast staan.
De top drie van de meest vreselijke boeken om door te lezen:

Das Kapitaal. (Marx)
Mein Kampf. (Hitler)
Het probleem van de nationaliteit. (Stalin)

Lenin viel van verbazing op zijn gat toen hij te weten kwam dat het Stalin was die die verhandeling geschreven had. Het was één van de redenen dat hij Stalin dichter bij zich trok. Later had hij daar spijt van, want zelfs Lenin die de revolutie in bloed wilde consolideren, door terreur en moord op grote schaal te gebruiken, had angst van de beestenstreken waar Stalin toe in staat was.
Oud 13 december 2023, 12:16   #437
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Vlaamsgezind zijn volstaat voor de belgicistische hypocrieten om als nazi gebrandmerkt te worden.
DAAR en DAAR ALLEEN zit hun fascistische, extremistische Belgisch nationalistische hond gebonden.
Toen mijn peter vaststelde dat de graven van de gesneuvelde Vlaamse soldaten van hun AVV/VVK grafsteen ontdaan werden door de Frans sprekende elite CVP regering.
+
Toen volgens mijn peter overtuiging "zijn" Koning Albert I van de rots geduwd werd ook al door aanhang van de Frans sprekende elite CVP regering hun "bokken" omdat hij de Vlamingen als dank voor hun strijd aan de ijzer te veel steunde ....

"zijn" Koning Albert I die streefde om Vlamingen politiek sterker te maken en samen met de heer Solvay de volkstuintjes introduceerde om de honger tegen te gaan die geleden werd onder slaven bestaan onder de Frans sprekende elite CVP Textielbaronnen enz. die toen de regering totalitair bevolkten met steun van de kerk en donder preken.

Werd mijn peter inderdaad AVV/VVK Vlaming: heeft nooit over zijn ervaringen aan de ijzer willen spreken "was te erg" en ja heeft mij dit ingelepeld .... PEPE en MEME hebben wel tijdens WO II veel mensen en ook Joden geholpen en onderdak geboden bij hun vlucht en onderduiken op "hun hof" de boerderij. Hij werd zelf tegen het eind van de oorlog opgepakt op verdenking er voor ......
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 13 december 2023 om 12:34.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2023, 12:18   #438
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat zegt het VB?
Als ik u goed begrijp dan weet je niets over de standpunten van het VB, en toch ben je fanatiek tegen.

Zie je de blinde fout die je maakt?
Oud 13 december 2023, 13:45   #439
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als ik u goed begrijp dan weet je niets over de standpunten van het VB, en toch ben je fanatiek tegen.

Zie je de blinde fout die je maakt?
https://www.scribbr.nl/retorica/retorische-vraag/

Oud 13 december 2023, 13:55   #440
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De top drie van de meest vreselijke boeken om door te lezen:

Das Kapitaal. (Marx)
Mein Kampf. (Hitler)
Het probleem van de nationaliteit. (Stalin)

Lenin viel van verbazing op zijn gat toen hij te weten kwam dat het Stalin was die die verhandeling geschreven had. Het was één van de redenen dat hij Stalin dichter bij zich trok. Later had hij daar spijt van, want zelfs Lenin die de revolutie in bloed wilde consolideren, door terreur en moord op grote schaal te gebruiken, had angst van de beestenstreken waar Stalin toe in staat was.
drie linkse schrijfsels
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be