![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#47621 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tarnavskyi predicted that 2024 may be an even more difficult year for Ukraine than 2023 and said there is a current lack of resources, both human and technical.
Ukraine may have to prioritize spending on defense above paying salaries if the EU and U.S. do not approve more aid soon, Deputy Prime Minister and Economy Minister Yuliia Svyrydenko said in an interview with the Financial Times on Dec. 27. https://kyivindependent.com/ukraine-...t-december-27/ ![]() Ze kunnen zelfs de salarissen en pensioenen niet meer uitbetalen. ![]() Ondertussen hebben de Russen Marinka veroverd en is Avdiivka volledig omsingeld. Echter, volgens de Kyiv Independent rukken de Russen verder op en zullen ze wachten om het centrum van Avdiivka te veroveren. De Stalingrad strategie. Ook Kupiansk is omsingeld. Het Oekrainse offensief is volledig mislukt, de Russen rukken traag maar festaag verder op.. Ondertussen vindt Kiev geen troepen meer en hebben ze niet genoeg materiaal. In het Westen is het enthousiasme om Kiev te steunen aan het wegebben. Dan maar wat bootjes bestoken zeker, om de aandacht van de onafwendbare nederlaag af te leiden? Laatst gewijzigd door tomm : 29 december 2023 om 16:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47622 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gewone leven gaat door, ook in Oekraine. Er is een hele seks industrie ontstaan in Oekraine om de soldaten troost te bieden, gangbare tarief 5 euro, meer kunnen de soldaten niet veroorloven Alleen meisjes uit Centraal- en West-Oekraine want de lokale vertrouwen zze niet. Als u mij niet gelooft kan ik gerust links bezorgen naar geloofwaardige bronnen. De zonen en dochters van de Oekraiense elite zitten bijna allemaal in Spanje, Zwitserland, etc. waar ze met het gestolen geld grote sier maken. Ook bij ons zie je opvallend veel dure auto s met Oekraiense nummerplaat nog niet op gelet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47623 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
a) Dat ziet er op het eerste zicht wel een héél aantrekkelijk luchtkasteel uit. Ik vraag mij nu toch wel af zeker welke posities daarin worden bekleed door pakweg een addernest ayatollahs die 16-jarige meisjes (laten) vermoorden omdat ze iets te veel hoofdhaar lieten zien ![]() Ik ga het ook nooit (af)leren ![]() b) er is GEEN ENKELE periode in de wereldgeschiedenis aan te duiden/begrenzen waarvan in alle ernst kan worden beweerd dat er een 'dominantie door Wallstreet en het grote kapitaal' (een orthodox marxistisch-leninistisch pars pro toto voor 'het Westen'?) plaats in greep. Ik herhaal: NOG NOOIT heeft 'het Westen' de wereld gedomineerd. Dat is een 'chimaera'. Of dat een goede dan wel slechte zaak is, zal eenieder voor zichzelf dienen uit te maken. Maar het is waar: het maakt deel uit van de ontroerendste passages uit de litanie die past bij het gebedsmolentje van de fanatieke Redder-Der-Planeet.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47624 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is bij mij alvast niet het geval. Het beloven spannende tijden te worden ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47625 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe méér, hoe béter, zelfs.
Seks, drugs & rock'n'roll, 24/7 Iederéén haram, en nooit nog goesting om mekaar kapot te gaan maken. De weg van de bonobo, ipv die van de chimpansee. Nu nog de ayatollahs in Iran, de druipneuzen in Beijing en opperdoerak Solovyov & z'n Kleine-Kakker-In-Het-Kremlin weten te overtuigen.
![]() |
![]() |
![]() |
#47626 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Westen herschrijft geschiedenis non-stop. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47627 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Niet alleen Marx maar tal van historici en economen (onder meer Wallerstein) beschreven het fenomeen in detail. Meer recent Piketty. Als er iemand al haat vertoont dan is het U, bvb. door constant landen als Rusland, China en Iran, waar u nog nooit geweest bent, te verketteren op basis van zeer eenzijdige informatie. Laatst gewijzigd door tomm : 29 december 2023 om 18:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47628 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rusland moet nog steeds vrijwilligers weigeren, niet alleen uit Rusland zelf maar ook uit Kyrgyzstan, etc. Het wordt niet spannend, moest dit een paardekoers zijn dan zou inzetten op Kiev 10 keer meer opbrengen in het onwaarschijnlijke geval dat dit zwakke paardje toch zou winnen.. De Russen winnen deze oorlog. En na wat er nu allemaal gebeurt in Gaza heeft het Westen ook de propaganda oorlog en de economische oorlog tegen Rusland verloren. Loosers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47629 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Israël heeft geen bal te maken met de oorlog van Rusland tegen Oekraine. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47630 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn gelukkig nog altijd mensen die snappen dat 'een volk', 'een land' & 'een regime' drie duidelijk te onderscheiden fenomenen zijn:
< Russian Grandmother Speaks the Truth Without Fear > https://www.youtube.com/watch?v=6iOhV8kTjiI Ze doet me denken aan m'n eigen bomma. Die hield ook nooit een blad voor haar mond. ![]() Een voorbeeld voor de jongere generaties. Allemaal. ![]() ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 29 december 2023 om 20:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47631 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47632 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je al zodanig ver moet gaan om de evidente fratsen van uw idolen te verdoezelen dan is discussie niet echt meer mogelijk, natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47633 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van dat laatste zou ik zo zeker niet zijn he, de Hamas aanval is waarschijnlijk wel georchestreerd door Iran in samenspraak met de Russen. Het kwam zowel Iran (met binnenlandse problemen) als de Russen (om aandacht en middelen af te leiden van Oekraine en het westen een andere, meer succesvolle "winnaar" op te leveren) goed uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47634 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doden onder varend personeel zijn wat moeilijker weg te moffelen gezien de groep Marinepersoneel niet zo "anoniem" is dan de enorme vleesmassa's die in het Koloniale Landleger verbrand worden....Er zitten tevens dienstplichtigen tussen die verondersteld zijn ten hoogste binnen de twee jaar weer te verschijnen bij de familie.
En een schip vaart of het vaart niet,de familie komt er sneller achter dan bij de vleesmassa's van het landleger. Dus is in de Russische Media het getal 74 doden en in de dertig gewonden verschenen....Dat lijkt mooi in de grootte orde te zitten die men al ingeschat had..... Dat lijkt ongeveer de volledige bemanning en wat ander personeel in en om het schip, voor dergelijke klasse van schepen.... ![]() Verf-vandalisme,het zou moeten verboden worden. Laatst gewijzigd door kelt : 30 december 2023 om 08:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47635 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Feit is dat ze - weer - gericht burgerdoelen hebben zitten aanvallen, als wraak omdat Oekraïne een militair doel van Rusland heeft geraakt (en dan nog in eigen land). En die burgerdoelen worden vaker bestookt, 19 december in Kherson bv een 10-tal Shahed drones richting flatgebouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47636 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
web.archive.org is een indexer. Er zit geen politieke of andere motivatie achter, is echt neutraal, het web wordt gescraped (zoals google doet) en via web.archive.org kan je vorige versies van pagina's bekijken, zelfs als de originele website de pagina al heeft weggehaald. Bovenstaande link stond dus absoluut zeker op ria.ru, wat een Russische propaganda-site is. En nog meer: web.archive.org is niet de enige archiver in de wereld. Ik hoor je al komen: stoute westerse inlichtingsdiensten hebben een vals artikel geplaatst op web.archive.org. Goed nieuws, je kan dit dus ook op andere scraper diensten controleren, bv eentje uit de Filipijnen: https://archive.ph/JWixV Laat je gerust gaan en controleer een paar andere archivers in andere landen! Beweren dat dit fake news komt eigenlijk neer alsof iemand die het pro-Europese standpunt inneemt, een foto als fake zou bestempelen, omdat die met een Russische camera is genomen. Dus graag een andere reactie dan "fake news" ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47637 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Le Figaro heeft daar nog een interessant artikel gestaan, waarvan de bronnen teruggaan naar de franse geheime diensten die het MO toch echt wel heel goed kennen. Dat is -denk ik- de reden dat Israël er alles maar dan ook echt alles aan doet om Sinwar te transformeren in een lijk. Zolang die kerel en zijn directe entourage niet in dood vlees zijn omgezet, blijft die oorlog duren. Voor rusland : ik denk eerder dat dit een onverwacht cadeautje is voor Putler, die ziet dat de VS nu op twee fronten moeten munitie en militaire hulp bieden. Maar of zijn enige rol spelen in de beslissingsprocessen bij de Sinwar kliek in Hamas lijkt me twijfelachtig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47638 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47639 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De oorlog is ook een nadeel voor Rusland want nu zal Iran nog moeilijker wapens willen leveren omdat ze die liever zelf opsparen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47640 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, ik geef toe dat ik ondanks vele pogingen soms ook reageer op dat irrelevant gedoe met whataboutisms... ![]() Terwijl de beste houding tegenover whataboutisms is om ze straal te negeren. Note to self : in 2024 niet meer reageren op gekwebbel met whataboutisms ![]() |
|
![]() |
![]() |