![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moet de politie manu militari de boerenbetogingen opdoeken? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
10 | 37,04% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
14 | 51,85% |
Mijn naam is Haas |
![]() ![]() ![]() |
3 | 11,11% |
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien omdat die bijna altijd wit zijn? Wel een handig verleden want we hebben in NL gezien wat er met partijen gebeurt die de boerenstand aanvallen/verraden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de NVA de boeren blijft aanvallen zullen ze niet eens de tweede partij van België zijn over 5 maanden.
Gaat Bart ook hier eindelijk zijn kar keren? |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het punt is eigenlijk dat de "boerenstiel" niemand iets kan schelen, dat is meer een hobby dan wat anders.
Wat wilt de maatschappij ? 1) goedkoop eten van redelijke kwaliteit in de supermarkt 2) een landschap dat niet naar de kloten geholpen wordt door te zware industrie (landbouw is openlucht chemische industrie he) 3) een flink deel eigen voedselproductie Of daarbij plaats is voor een "boerenstiel" of niet moet de markt maar uitmaken. De wetgeving moet zodanig zijn dat de 3 wensen van de maatschappij gerealiseerd worden door de markt. Het begint erop te lijken dat individuele boeren niet de juiste manier zijn om het bovenstaande te realiseren, want die klagen en zagen. Misschien moet men naar zoiets als de ziekenzorg, met heel strikt gereglementeerde manieren om openbaar landschap te gebruiken. Het probleem is dat staatsgestuurde colchozen bewezen hebben van heel onrendabel te zijn en dus 1) niet kunnen verwezenlijken. Maar misschien is dat niet erg. Misschien kunnen we POTENTIELE colchozen hebben, staatsinstellingen met een beetje boeren-ambtenaren die een beetje aan landbouw doen, en vooral het landschap beheren, maar waar het POTENTIEEL aanwezig is om eventueel in geval van nood toch eten te fabriceren, en dan voor de rest de landbouw in het buitenland te kopen he, waar het wel goeiekoop is en de negerkes niet zagen. Daarmee zijn onze landschappen prima "ecologisch" beheerd, hebben wij het strategische probleem van "geen eigen voedselvoorziening in gevallen van nood" opgelost met het POTENTIEEL van landbouwbedrijven als het moet, en hebben we goedkoop eten dat vanuit het buitenland komt he ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de boeren echter voldoende het crapuul blijven uithangen is het binnenkort gedaan met de sympathie ervoor, en is het dus eerder electoraal positief om scherpe posities tegen hen te hebben ingenomen. Stel U voor dat binnen 5 maanden de wegen nog steeds geblokkeerd zijn en vele mensen al enorme schade hebben opgelopen, er veel doden zijn omdat de verzorging niet op tijd bij mensen kan, winkels leeg zijn, mensen van honger sterven en zo, bedrijven failliet gaan en zo voort. De sympathie zal wegebben he. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 februari 2024 om 16:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Nederland heb je slechts 100.000 boeren. Relatief weinig. Maar toch werd de BBB(en later de PVV en NSC) daar plots de grootste partij en verdwenen de partijen van het boerenverraad (CDA, D66) vrijwel geheel uit de Kamer. We zien dus straks wsl bij onze bovenburen een coalitie van rechtspopulisten met 2 partijen die een paar jaar gelden niet eens bestonden. Jazeker, Bart (en Demir) spelen met vuur als ze zo doorgaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De huidige politiek is niet de oorzaak, mar de CVP met den Boerenbond. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.msn.com/nl-be/nieuws/oth...e556b877&ei=10
"Boeren protesteren tegen verkeerde vijand": oud-Vlaams bouwmeester Leo Van Broeck ziet in marktmodel échte oorzaak van malaise Artikel door Rik Arnoudt • 2u "De boeren betogen in Brussel tegen de verkeerde vijand", schrijft Leo Van Broeck op Facebook. Volgens de voormalige Vlaamse bouwmeester ligt het probleem niet bij de nieuwe ecologische regels, de nood aan meer landbouwgrond of de Green Deal van Europa, maar is het marktmodel de vijand van de boeren. "Boeren krijgen voor hun producten een prijs die lager ligt dan hun productiekosten", betoogt Van Broeck. Volgens hem vaart vooral de agro-industrie met haar monocultuur, haar meststoffen en pesticiden wel bij dit marktmodel. "Meer dan 40 procent van de boeren leeft onder de armoedegrens." Volgens Van Broeck is een marktmodel dat de natuur als een fabriek bekijkt alleen maar destructief voor mens en natuur. "De vijand van de boeren is het neoliberale kapitalisme, dat zonder enig medelijden mens en middelen uitperst om winst te genereren voor de aandeelhouders", vindt Leo Van Broeck. En dat heel wat boeren het financieel moeilijk hebben, staat vast. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welk verhaal heeft Bart De Wever en Turks-Koerdisch Vlaams omgevingsminister voor de verzuchtingen van de boeren ? Uitkopen ? Rechtsonzekerheid ? Gaat Vlaanderen zich burgerlijke partij stellen tegen de boerenbond en de CD&V en hun vroegere kartelpartner ? Agentschap Natuur en Bos ? Natuurpunt ? Welkom Wolf ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Flauwe kul. Bij N-VA weten ze ook wel dat de balorige boeren veeleer voor CD&V of voor het Vlaams Belang stemmen. De Wever heeft geen reden om “zijn kar” te keren.
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat versta jij onder "balorige boeren" ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarvoor moet je wel weten wat het adjectief “balorig” betekent. Zoek het eens op en je hebt meteen een verklaring voor “balorige boeren”.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 1 februari 2024 om 19:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op huidig ogenblik, zijn er verschillende acties totaal in de mist aan het gaan.
Of die acties van de 'boeren' nog gehoor zullen krijgen bij de andere mensen dat lijkt mij vrij twijfelachtig. Men zou zich in dit geval zeker de vraag moeten stellen:"Zijn het de boeren zelf die overgaan tot de fanatieke acties of zijn dat mensen die zich infiltreren tussen de stakers juist maar om de 'boel' overhoop te zetten. Ik stel mij langs deze weg ook de vraag waarom de Politie het moest ontgelden???? ![]() Of er na de kiezingen van dit jaar van de N-VA (ik twijfelde er al eerer aan) nog iets zal overschieten dat lijkt mij vergezocht????
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 1 februari 2024 om 20:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welnu, als de gijzelname van de maatschappij door die bedrijfsleiders in slechte papieren doorgaat, dan gaat de sympathie daarvoor waarschijnlijk afnemen van zodra die sympathisanten serieus zelf in de problemen beginnen te komen door de fratsen van die bedrijfsleiders met problemen he. Dat wil niet zeggen dat een korte actie, een dag of 2, niet "sympathiek" kan overkomen, omdat men dan weer met de vinger kan wijzen naar ingebeelde schuldigen en wenen om vermeende slachtoffers, eens die zogezegde slachtoffers zelf schade beginnen te veroorzaken aan de sympathisanten, zal dat ochottekesochaarme gevoel snel afnemen denk ik. Dat gezegd, ik denk dat die boeren wel enkele valabele punten hebben, maar het probleem is stukken complexer dan "den Boas es ne Smeirlap" verhaaltjes die de ronde doen. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 februari 2024 om 20:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want UITEINDELIJK is dat markt model gewoon de wens van de klant om goedkoop voedsel gemakkelijk beschikbaar te hebben, niewaar. Wat zou die beste man dan voorstellen ? Veel hogere voedselprijzen ? Geen supermarkten meer, maar mensen die moeten gaan aanschuiven bij de boeren om een patat te kopen ? Zijn de burgers dan ook vrij om dat niet willen te doen ? Uiteindelijk komt het daarop neer: boeren BLIJVEN doorboeren ook al draaien ze met verlies. Hoe ziet die brave man het dan ? Opgelegde prijzen voor landbouwproducten ? Gaan er dan nog zoveel verkocht worden ? Of gaan er een aantal boeren, die hun waar enkel maar aan die opgelegde prijs of hoger mogen verkopen, gewoon met hun waar blijven zitten ? Moeten de voedselprijzen in de supermarkt maal 3 of zo ? Maar gaan burgers dat dan nog kopen ? Beseft die man niet dat als je geen totaal communisme wil installeren, en dus mensen gewoon zonder keuze laat en hen zegt wat ze moeten doen van werk, en wat ze zullen krijgen voor middagmaal, een prijszetting door de wet tevens een invloed heeft op de HOEVEELHEID ? Laatst gewijzigd door patrickve : 1 februari 2024 om 20:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#139 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() NVA is een neoliberale WEF partij die volledig ten dienste staat van de westerse oorlogzuchtige elite en het grootkapitaal.
De gewone werkman, de kleine zelfstandige, de landbouwer interesseert hen geen fluit. Ik heb in 2010 nog NVA gestemd op federaal niveau, om het Belgische regime te doen vastlopen. Wel ik zeg nu, NOOIT nog NVA. Moest het Vlaams Belang niet bestaan, stem ik nog liever op de communisten. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 1 februari 2024 om 21:39. |
![]() |
![]() |