Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moet de politie manu militari de boerenbetogingen opdoeken?
Ja 10 37,04%
Neen 14 51,85%
Mijn naam is Haas 3 11,11%
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2024, 07:47   #241
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Zoals altijd komen jullie achter, wordt het betoog van De Gemuilkorfde als 'vreemd' afgedaan, en krijg ik wat later gelijk.
Ik merk immers dat in "De Afspraak op Vrijdag" dat men (Zuhal Demir, N-VA) wel degelijk denkt dat er bepaalde schakels in de keten grote winsten gemaakt worden.
De vraag blijft dan: waar is de briljante handelsschool student, die daarvan profiteert om steenrijk te worden met zijn stukken efficientere keten die boeren meer kan betalen, en klanten minder vraagt ? Omdat hij maar een derde van die woekerwinsten in zijn zak steekt, en hierdoor gans de markt binnendoet ?

WAAR is de Jeff Bezos van de etenswaren ?

Hoe komt het dat niemand dat gapende gat in de markt heeft ingevuld ?
Zijn er maffioze technieken die maken dat zulke potentiele genieen uit een raam vallen, verkeerde thee drinken of tegen een boom knallen met hun auto ?

Het lijkt mij nogal evident dat mensen die DENKEN dat er ergens woekerwinsten gemaakt worden, blijkbaar niet goed geschoold zijn in economie, want zulke woekerwinsten zijn enkel mogelijk als er wettelijke begrenzingen aan de concurrentie zijn (zoals in de geneeskundige sector), of als er de facto monopolie situaties bestaan die niet doorbroken kunnen worden door nieuwkomers vanwege een netwerk effect (zoals met windows en apple en zo).

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 februari 2024 om 07:56.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2024, 07:53   #242
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik woon niet 'op den buiten' en dus koop ik bijna nooit rechtstreeks bij de boer. De enkele keren dat ik dat wel doe (bvb aardbeien uit een automaat tijdens een fietstochtje, boerenstandje op de markt) kost me dat meer dan wat ik in de winkel betaal. Als de boeren graag meer krijgen voor hun productie dan op de veiling of in contracten met supermarkten kunnen ze proberen meer rechtstreeks te verkopen aan de consumenten. Misschien moeten ze dan hun winstmarges wat laten zakken zodat hun producten net iets minder kosten dan in de supermarkt ipv meer. Vermits de hele keten wordt uitgeschakeld zou dat toch mogelijk moeten zijn ? Zie ik iets over het hoofd waardoor dit niet gebeurt ?
Voila. Ik heb nog niemand een deftig argument horen geven tegen die gedachtengang. Als het echt allemaal zo een smeerlappen van woekeraars zijn, waarom gaat ge dan zelf de markt niet veroveren ? Het is een opportuniteit om kloten van goud te bekomen he. Een potentiele markt waar de aanbieders (boeren) bijzonder goedkoop moeten werken, en waar de eind consument gigantische bedragen betaalt.

Dat is een DROOMSITUATIE voor gelijk welke intermediaire ondernemer he. Waarom neemt niemand de handschoen op ? De eerste die dat doet wordt stinkend rijk. Er is een gigantisch aanbod van uiterst goedkoop spul, en er zijn enorm veel klanten die "gewoon zijn" om fortuinen te betalen. En gij kunt U daartussen foefeloeren. Wie is nu zo idioot om dat NIET te doen ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 februari 2024 om 07:54.
Oud 3 februari 2024, 08:51   #243
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2024, 08:56   #244
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ze kloten WERKMENSEN.....Zuhal voelt dat scherp aan...ik voel dat scherp aan....

Ze hadden de ganse week de gelegenheid om de chichi-villas te blokkeren,met VEEL meer kans daar de OORZAAK van de verkeerde prijsvorming te vinden...Want die chichi's wonen NIEt tussen de werkmensen en ook niet op de haventerreinen,kruispunten en zo..
Ze wonen uitgerekend TUSSEN de boeren....

idioten....

Mijn "sympathie" is NUL ondertussen,ik ben zelf een werkmens,ook als je beseft wat die agro-terroristen bij Zeebrugge aangedaan hebben aan grote aantallen vrachtwagenchauffeurs......ook werkmensen....

naar hunnen hof vort!

Laatst gewijzigd door kelt : 3 februari 2024 om 08:59.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2024, 09:56   #245
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De vraag blijft dan: waar is de briljante handelsschool student, die daarvan profiteert om steenrijk te worden met zijn stukken efficientere keten die boeren meer kan betalen, en klanten minder vraagt ? Omdat hij maar een derde van die woekerwinsten in zijn zak steekt, en hierdoor gans de markt binnendoet ?
Ik heb nog niet veel gehoord dat studenten een winkelketen oprichten.

Citaat:
WAAR is de Jeff Bezos van de etenswaren ?
Ik heb hier nog niet veel Jeff Bezos'en zien rondlopen.

Citaat:
Hoe komt het dat niemand dat gapende gat in de markt heeft ingevuld ?
Zijn er maffioze technieken die maken dat zulke potentiele genieen uit een raam vallen, verkeerde thee drinken of tegen een boom knallen met hun auto ?...
Je kunt alles in het belachelijke trekken, maar het is niet dat je van vandaag op morgen een winkelketen opzet.
Vergeet ook niet dat het hier redelijk verzadigd is, al is het maar om panden te vinden.

Maar ik heb geeen tegenargumenten gehoord.
Ziet Zuhal Demir het dan ook allemaal verkeerd, wanneer ze hetzelfde zegt als ik?
Oud 3 februari 2024, 09:58   #246
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voila. Ik heb nog niemand een deftig argument horen geven tegen die gedachtengang. Als het echt allemaal zo een smeerlappen van woekeraars zijn, waarom gaat ge dan zelf de markt niet veroveren ? ...
Je trekt het allemaal wat in het belachelijke.
Ik merk op dat Zuhal Demir ook zegt dat er problemen zijn, en sommigen veel grotere winsten boeken dan normaal.

En "waarom doe je het niet zelf" is een beetje simpel, het is mijn branche niet, natuurlijk.
Oud 3 februari 2024, 10:11   #247
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Klopt, biogas. Dat stel ik al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren !!!

Maar neen al jaren draaien de boeren op voor de kosten, voor steeds nieuwe investeringen voor nieuwe wetten en regels en jaar later is het weer iets anders terwijl de investeringen wel zeer duur waren en niets wezenlijks aanbrengen voor hun productie, kwaliteit of inkomen.

Geen wonder dat de boeren het beu zijn.
De boeren moeten dan niets investeren. De overheid moet die mest dan nuttiger omzetten pm de uitstoot er van te verminderen.

Maar opnieuw, ons land is een scheet groot. Dat ze dan beginnen bij meer vervuilende industrie en zorgen dat ze die uitstoot opvangen en leren opslagen.

Idioten van de NWO aan het roer, ze zijn het equivalent van de derde rijkers van weleer.
De NVA hoort erbij.
Oud 3 februari 2024, 10:17   #248
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Ik mis de optie "Val Dood"

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2024, 10:21   #249
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb nog niet veel gehoord dat studenten een winkelketen oprichten.
Kijk, ik bedoel niet "een student tijdens zijn studentenjaren he". Ik bedoel: iemand die studies van handel gedaan heeft en exact DAT geleerd heeft: hoe een zaak op te zetten, hoe een winkelketen op te zetten, hoe de markt te veroveren. DAT is wat je aan een goeie handelsschool leert he.

Citaat:
Je kunt alles in het belachelijke trekken, maar het is niet dat je van vandaag op morgen een winkelketen opzet.
Ik trek het niet in het belachelijke. Wil jij zeggen dat niemand in Frankrijk, Belgie, Nederland...., kortom, OVERAL waar die boeren hetzelfde beweren, de kennis en de guts heeft om een handel op te zetten, ondanks al die gediplomeerden van handelsscholen en zo ? Dat er geen kat ergens in een domein probeert van een markt te openen ? Komaan, GEREGELD worden er zo een dingen geprobeerd, een nieuwe kledingsketen, een nieuwe restaurantenketen, een nieuwe ditte, en datte. Het MOEILIJKE in zo een dingen is van een MARGE te vinden, en voldoende klanten. Maar dat is hier geen enkel probleem: IEDEREEN is potentiele klant, want IEDEREEN wil eten, en de leveranciers zijn blijkbaar zodanig "uitgeperst" dat het helemaal niet moeilijk zal zijn ze te bekomen met veel gunstiger prijzen bij aankoop, en klanten te vinden bij het verkopen want veel goedkoper dan wat ze gewoon zijn.

Zoiets is wat men een GOUDEN OPPORTUNITEIT noemt: een grote markt, met vele leveranciers die aan bijzonder lage prijzen hun marchandise moeten afstaan, en klanten die gewoon zijn van woekerprijzen te betalen, terwijl de BEWEERDE KOST van de tussenstap minuscuul zou zijn ten aanzien van de marge.

Wie daar niet kan van profiteren, kan van geen enkele andere markt opportuniteit profiteren he.

Citaat:
Vergeet ook niet dat het hier redelijk verzadigd is, al is het maar om panden te vinden.
Er zijn dus geen nieuwe winkels, noch van kleren, noch van video games, noch van iets anders ? Het is onmogelijk om met een bijzonder winstgevende zaak een winkel vast te kunnen krijgen ?

Citaat:
Maar ik heb geeen tegenargumenten gehoord.
Ziet Zuhal Demir het dan ook allemaal verkeerd, wanneer ze hetzelfde zegt als ik?
Zuhal is een politica, geen econome of zo. Zij praat maar na wat "in de markt ligt" en wat "potentiele kiezers geloven". Als zij de mensen naar de mond moet praten met te zeggen dat de Amerikanen smeerlappen zijn, en daarmee stemmen kan bekomen omdat mensen dat denken, dan moet zij dat doen in haar job van politica. De bedoeling van een politica is niet van juiste analyses naar voren te schuiven maar van kiezers naar de mond te praten he.
Oud 3 februari 2024, 10:21   #250
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ze kloten WERKMENSEN.....Zuhal voelt dat scherp aan...ik voel dat scherp aan....

Ze hadden de ganse week de gelegenheid om de chichi-villas te blokkeren,met VEEL meer kans daar de OORZAAK van de verkeerde prijsvorming te vinden...Want die chichi's wonen NIEt tussen de werkmensen en ook niet op de haventerreinen,kruispunten en zo..
Ze wonen uitgerekend TUSSEN de boeren....

idioten....

Mijn "sympathie" is NUL ondertussen,ik ben zelf een werkmens,ook als je beseft wat die agro-terroristen bij Zeebrugge aangedaan hebben aan grote aantallen vrachtwagenchauffeurs......ook werkmensen....

naar hunnen hof vort!
Ze werken de werkloosheid zélf in de hand.
Ik heb hier lokaal diverse bakkers zien besparen op personeel omdat klimaathysterici hun energie onbetaalbaar maakte.
En die weinigen die over bleven? Die lopen nu op een burn out aan
De NVA beweert dat achteruit soms beter is, dat ze het dan bewijzen en onze boerengrond met rust laten.
Oud 3 februari 2024, 10:22   #251
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En "waarom doe je het niet zelf" is een beetje simpel, het is mijn branche niet, natuurlijk.
Ik bedoel niet "jij", en "ik" ook niet. Maar dat is waar handelsscholen voor dienen.

Als men BEWEERT dat er gouden opportuniteiten zijn (en dat is exact het boerenverhaal van de woekerwinsten) en niemand springt op de kar, dan vind ik dat verdacht. Dan geloof ik die beweringen niet of dan moet er een maffieuze of reglementaire reden zijn die mensen belet van van die gouden opportuniteiten gebruik te maken.

Er zijn maar een beperkt aantal mogelijkheden om woekerwinsten te maken en dat blijven te doen zonder concurrentie:

1) overheidsakkoorden. Leveranciers aan corrupte overheden. Bijvoorbeeld, wapenindustrie, die grotendeels aan overheden levert.

2) Streng gereglementeerde sectoren met het uitdelen van quasi-monopolie "licenties", bijvoorbeeld de farma industrie. Jan of Piet MOGEN geen geneesmiddelen op de markt brengen bijvoorbeeld. Telecom operatoren die een licentie moeten hebben om mogen te werken. Gij moogt uw eigen GSM netwerk niet opzetten.

3) zwaar gesubsidieerde sectoren waar de overheid haar copains kiest om veel subsidies aan te geven. De culturele sector in sommige gevallen. Rijk leven van subsidies.

4) de facto historisch gegroeide monopolies, omdat de "standaard" die iedereen moet gebruiken in de handen is van een bedrijf en daar dus enorm profijt kan uit halen. Elke concurrent moet met een nieuwe standaard beginnen, en het "instappen" in die nieuwe standaard maakt dat men compatibiliteit verliest met de bestaande. Windows van Microsoft bijvoorbeeld.

5) maffieuze praktijken waar concurrenten kalt gesteld worden door Boris en Igor.

Waar woekerwinsten zijn, zijn gouden opportuniteiten. Als die niet "verklaard" worden door een van bovenstaande punten, dan is er geen enkele reden dat er niemand rijk wil worden daarmee.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 februari 2024 om 10:30.
Oud 3 februari 2024, 10:24   #252
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik begrijp de boeren wel. Maar hun methode is gewoon niet nuttig.

Gewoon de wetstraat/eurcratennesten een paar keer bemesten, en als dat de boodschap niet duidelijk genoeg brengt, eens goed bespuiten met de betere pesticides.

Gaat de doorsnee burger een pak leuker vinden.
Oud 3 februari 2024, 10:29   #253
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Naar het centrum van de stad Antwerpen durven de boeren duidelijk niet komen. Daarvoor zorgt de bearcat wel!

Zo'n blikken doosje? Landbouw en grondverzetgereedschap is van een heel ander caliber.

Hier een voorbeeldje
Oud 3 februari 2024, 10:35   #254
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Warmonger Zuhal. Napalm op de boeren.
Hela dat was MIJN idee !

https://forum.politics.be/showpost.p...1&postcount=62

https://forum.politics.be/showpost.p...5&postcount=81

Citaat:
Voldoende napalm op de gebouwen gooien vanuit een helicopter of zo.
Zuhal, je leest dus mee

Alleen moet je die napalm niet op de betogende boeren gooien, maar op hun boerderijen "thuis" he, liefst op het moment dat vrouw en kinderen daar slapen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 februari 2024 om 10:40.
Oud 3 februari 2024, 10:40   #255
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Ik heb haar horen zeggen: dat ze de blokaders zou laten vrijmaken. Dat die blokkades voor ergernis zorgen en dat dit niet tegoeden is voor de boeren.

Maar dat Zuhal Demir niets heeft tegen de protesten van de boeren of andere protest acties. Het moet steeds kunnen en mogelijk zijn.

Dus, politie afsturen op de betogers heb ik niet gehoord, sorry.
Wie moet Verlinden er anders op afsturen? Haar kabinetsmedewerkers?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2024, 10:51   #256
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik mis de optie "Val Dood"
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik begrijp de boeren wel. Maar hun methode is gewoon niet nuttig.

Gewoon de wetstraat/eurcratennesten een paar keer bemesten, en als dat de boodschap niet duidelijk genoeg brengt, eens goed bespuiten met de betere pesticides.

Gaat de doorsnee burger een pak leuker vinden.
Inderdaad.
Gans de wetstraat onder beer spuiten.
In feite moeten we als 1 volk meegaan en eisen dat ze onze boerengrond heilig verklaren. Bedoelend dat het altijd landbouwgrond moet blijven en dat onze eigen productie voor andere productie moet komen.
Voedsel invoeren is tenslotte ook uitstoot.

Deze generatie fascisten voeren overigens ook steeds meer voedsel in uit gebieden waar geen strenge EU normen zijn. Het is al zeer streng geregeld, versoepel maar verstreng zeker niet.
Oud 3 februari 2024, 10:59   #257
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Demir is een verademing bij al die andere politici die kruipen voor de boerenmaffia.

Doe daar al die politieke commentatoren maar bij, die jaren niet bezig zijn met landbouwbeleid. Nu komen die met uitgestreken gezocht zeggen dat ze het altijd al hebben gezegd dat het landbouwbeleid anders moet.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2024, 11:06   #258
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zuhal is een politica, geen econome of zo. Zij praat maar na wat "in de markt ligt" en wat "potentiele kiezers geloven". Als zij de mensen naar de mond moet praten met te zeggen dat de Amerikanen smeerlappen zijn, en daarmee stemmen kan bekomen omdat mensen dat denken, dan moet zij dat doen in haar job van politica. De bedoeling van een politica is niet van juiste analyses naar voren te schuiven maar van kiezers naar de mond te praten he.
Zeer correcte analyse!

Als ze uit zou zoomen (waar is de Grote Leider?) zou ze zien dat een strijd tegen de boeren een electoraal kerkhof is.

De NVA zal heel snel haar kar moeten keren in deze
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2024, 11:09   #259
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Zeer correcte analyse!

Als ze uit zou zoomen (waar is de Grote Leider?) zou ze zien dat een strijd tegen de boeren een electoraal kerkhof is.

De NVA zal heel snel haar kar moeten keren in deze
Waarom zou het, boeren behoren niet tot het electoraat van de N-VA.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2024, 11:10   #260
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Waarom zou het, boeren behoren niet tot het electoraat van de N-VA.
Het gaat dan ook niet om de boeren, het gaat om de miljoenen sympathisanten.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be