Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2024, 18:43   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dan kan België best de factuur voor die huur presenteren aan Khaled Mashaal.

"We want our money back"
Beter:
we want our money very urgent, because per belgian head, we spended 2.670 euro too much, last year.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2024, 18:46   #22
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Waarom dan wel ? Waarom zouden wij enige verontwaardiging moeten voelen voor een gebouw waar we niks meer mee te maken hebben ?

Verder lijkt het me 100% logisch dat als IDF ontdekt dat er Hamas operatives in dat gebouw zitten dat ze dat dan met de grond gelijk maken.

Je begrijpt toch de finaliteit van de oorlog ? De totale vernietiging van Hamas ?
Vergeet het maar , gaat niet gebeuren . Israel heeft nog niet eens 1 gegijzelde kunnen bevrijden , dat zegt al veel.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2024, 18:47   #23
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Het gebouw was leeg en waarschijnlijk ingenomen door Hamas, wat moeten wij hiervan vinden? Mooi werk van de Israeli dan vind ik, wij zouden moeten verhinderd hebben dat Hamas die gebouwen inpikten. Zeer waarschijnlijk waren die 'Belgische' medewerkers ook Hamas supporters, wat zijn wij dan?
Hamas kan wel wat steun gebruiken .
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2024, 18:48   #24
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Hamas kan wel wat steun gebruiken .
Ga ervoor. Eens kijken hoe dankbaar ze je zijn.
Oud 3 februari 2024, 18:50   #25
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Beter:
we want our money very urgent, because per belgian head, we spended 2.670 euro too much, last year.
De totaal decadente en nihilistische anti-Russische factuur al berekend? Benieuwd naar een mening uit de hoek van de partij waar ze het behang van de muren liegen.
Oud 3 februari 2024, 20:33   #26
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De totaal decadente en nihilistische anti-Russische factuur al berekend? Benieuwd naar een mening uit de hoek van de partij waar ze het behang van de muren liegen.
Rusland heeft in deze oorlog niet veel te zeggen, dat is een andere oorlog waar ik dan weer kant kies voor de Russen.

Onze media is duidelijk pro Palestina voor zover mogelijk, dat zijn dezelfde leugenaars die ons de oorlog in Oekraïne voorschotelen en corona.

Het is niet omdat Iran redelijk vriendschappelijk is met Rusland dat ik ze daarom ga volgen, het blijven achterlijke moslims aan het roer. Ze besnijden geen meisjes maar dat is zowat het enige positieve dat ik over hen kan zeggen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2024, 21:39   #27
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vergeet het maar , gaat niet gebeuren . Israel heeft nog niet eens 1 gegijzelde kunnen bevrijden , dat zegt al veel.
Dat zegt niets.
Wie een beetje rationeel is, weet dat die mensen 'afgeschreven' zijn.

Het gaat maar om één ding : de exterminatie van Hamas.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2024, 21:42   #28
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De beslissing tot evacuatie werd in januari genomen volgens het VRT artikel in de link van het openingsbericht.

Israëlische ambassadeur werd op het matje geroepen. Verder durft België niet te gaan.
Men had beter de belgische collaborateurs met Hamas ginder aan de ambassadeur overhandigd hebben zodat hij ze naar Israel kon sturen om ginder in een gevang te kreperen alvorens te dienen als ruilmunt om een of ander koehandeltje met gijzelaars door te voeren he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2024, 21:43   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zegt vooral veel over het toekomstige nut van gijzelaars te nemen he. Als ze dat nog eens doen gaan de 30% gebouwen die nog recht staan ook aan diggelen geschoten worden he.
Oud 3 februari 2024, 21:45   #30
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dergelijk redenering houdt in dat ieder kind dat geboren wordt een toekomstige terrorist is.
Elk kind dat niet van ons volk is, inderdaad. Het doet mij plezier dat ge de logica van mijn doctrine begint te begrijpen en zelfs creatief ermee kunt beginnen omspringen

En waarom zijn kinderen van ons volk dat dan niet ? Omdat die niet opgevoed worden als terroristen om tegen ons te vechten door ons he. Dat is de reden waarom een Palestijns pagadderken wel, en een Vlaams kindje, geen anti westerse terrorist zal zijn he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 februari 2024 om 21:46.
Oud 3 februari 2024, 21:50   #31
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het blijkt niet dat Israel veel interesse heeft om tijd en mensen te verliezen om gijzelaars te bevrijden. Prioriteit nu is Gaza compleet plat leggen. De gijzelaars hebben nul waarde, een kleine misrekening van Hamas.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2024, 22:07   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Herhaling: ik betaal mijn brandverzekering, familiale en autoverzekering ... blindelings.
Dat decadente en nihilistische zoals jij dat jij vernoemt, vind ik beneden alle peil. Nul op 10 (jouw forumnaam dus helemaal niet), geef ik jou daarvoor.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2024, 23:43   #33
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Herhaling: ik betaal mijn brandverzekering, familiale en autoverzekering ... blindelings.
Dat decadente en nihilistische zoals jij dat jij vernoemt, vind ik beneden alle peil. Nul op 10 (jouw forumnaam dus helemaal niet), geef ik jou daarvoor.
Wat hebben uw verzekeringen te maken met het gestelde?
Oud 4 februari 2024, 01:47   #34
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"In de Gazastrook zet Enabel vooral in op kinderen en onderwijs: het onderwijs verbeteren, infrastructuur, zorgen dat er een veilige leeromgeving is voor de kinderen. Samen met de Europese Unie zijn er ook enkele economische initiatieven om mensen aan het werk te helpen en ervoor te zorgen dat ze een inkomen hebben."
Als die figuren dan toch zo begaan zijn met die kinderen, dan selecteren ze de slimsten van minder dan 4 jaar, en laten die opvoeden door mensen die zich geen gutmensch voelen, en de rest-vooral de meisjes- kan een goeie toekomst tegemoet gaan in China.

Want ze in Gaza of soortgelijke tapijtkoppiestaanse Jihad materniteiten laten kweekt alleen maar meer herenvolk.
Oud 4 februari 2024, 03:01   #35
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard Al is't ni scone: sarcasme & cynisme blijven aanwezig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar de kans is enorm dat Belziek de huur voor die kantoren nog wel betaalde, en Hamas als huisbaas er de huur van gebruikte om Iran mee te bevredigen voor meer raketten.
Tja,
Ik lees dat mijn strategisch zeer minimale bijdrage aan de Belgenlandse/Vlomse Tollenaar in de vaartstraat te Aalst lekker misbruikt blijft worden. Niks nieuw sinds de laatste decennia, alleen nog wat meer dan vroeger blijkbaar.
Mijn (niet gemeende) innige deelneming om jullie meer belangrijke bijdragen te aanvaarden zonder al te veel gemor.

Allemaal samen:
"Vievan 't Belgenlands Vlonderland et son peupel".
Oud 4 februari 2024, 03:43   #36
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Tja,
Ik lees dat mijn strategisch zeer minimale bijdrage aan de Belgenlandse/Vlomse Tollenaar in de vaartstraat te Aalst lekker misbruikt blijft worden. Niks nieuw sinds de laatste decennia, alleen nog wat meer dan vroeger blijkbaar.
Mijn (niet gemeende) innige deelneming om jullie meer belangrijke bijdragen te aanvaarden zonder al te veel gemor.

Allemaal samen:
"Vievan 't Belgenlands Vlonderland et son peupel".
Ik mor hard genoeg naar mijn mening. Maar u hebt een punt, België als moederland heeft weinig meer te bieden.
Overspoeld door mocrocrappers, bananenbladvlechters en dergelijke. Met leiders die vanuit hun ivoren torens de weinige middelen die beschikbaar zijn eerst zichzelf rijkelijk bedienen, en dan de kruimels nog eens specifiek ontzeggen aan diegenen die de tafel voor hen vullen.

Laatst gewijzigd door maddox : 4 februari 2024 om 03:44.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2024, 07:12   #37
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"In de Gazastrook zet Enabel vooral in op kinderen en onderwijs: het onderwijs verbeteren, infrastructuur, zorgen dat er een veilige leeromgeving is voor de kinderen. Samen met de Europese Unie zijn er ook enkele economische initiatieven om mensen aan het werk te helpen en ervoor te zorgen dat ze een inkomen hebben."
Juist. Vanuit dat gebouw werd islamitisch onderwijs gefinancierd, HAMAS-onderwijs dat uit meerdere onderzoeken bleek joden te ontmenselijken en zelfmoordaanslagen en martelaarschap op te hemelen. Hopelijk stuurt de Mossad ook nog een team om collaborateurs als Gennez en Pjotr De Sutter uit te schakelen.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2024, 07:45   #38
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Het blijkt niet dat Israel veel interesse heeft om tijd en mensen te verliezen om gijzelaars te bevrijden. Prioriteit nu is Gaza compleet plat leggen. De gijzelaars hebben nul waarde, een kleine misrekening van Hamas.
Dat is zo.
Hamas dacht dat ze door gijzelaars te nemen een eindeloos spelletje gingen kunnen aan de gang houden. Duidelijk dat minister Gallant (defensie) absoluut niet in die val trapt. En Netanyahu steunt dit. Uiteraard moeten zij blijven beweren dat de terugkeer van de gijzelaars een absolute prioriteit is, zolang dat maar niet in de weg loopt van de militaire actie.

Hamas heeft totaal verkeerd ingeschat hoe israël zou reageren op hun killing spree van 7 oktober.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2024, 08:50   #39
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Onze media is duidelijk pro Palestina voor zover mogelijk,...
.
En dat is helemaal niet ver. Omgekeerd ver zelfs. Ik denk dat u het zicht op de machtsverhoudingen in het westerse medialandschap kwijt bent als u denkt wat u hier beweert. Westerse media zijn grotendeels een genocide aan het toedekken. Degenen die te veel hun mond open trekken pro Palestina worden gecanceld.

Zelfs het gebrek aan media aandacht voor het bombarderen van kantoren van een nationale hulporganisatie als straf omdat ze niet hun humanitaire hulp willen stop zetten zoals andere west Europeanen braafjes gedaan hebben - het onderwerp van deze draad - toont de pro Israël bias in het westen. Zelfde verhaal met de Kampala verklaring.

De echte destructie in Gaza wordt niet eens getoond. De beelden zijn zo soft mogelijk. Elke dag vermoordt Israël nog 150 tot 250 burgers systematisch. Georganiseerd. De bedoeling is om ietwat onder de radar te blijven op vraag van de VS waarschijnlijk. Kwestie van diens PR.

Gisteren was er ook onderstaande nieuws. Stel u voor dat iets gelijkaardigs in Israël zou gebeurd zijn en niet in Gaza dan zou dit main stream media spiegel forum het wel geweten hebben. De verontwaardiging en anti moslim gevoelens zouden zich weer gulzig hebben gelaafd aan de beelden. Maar nu?

Naam: Screenshot_2024-02-03-11-38-22-334_org.mozilla.firefox.jpg
Bekeken: 206
Grootte: 723,1 KB

En dat is niet het enige nieuws gisteren. Het is pas als men beseft wat de media verzwijgen dat men goed beseft hoe pro Israël ze eigenlijk zijn. En verwondert dat? Nee toch. Maar mag het gezegd worden? Niet te hardop. Dat durft zelfs Elon Musk niet toen hij reageerde met "Who controls the media, duh?".

Laatst gewijzigd door Bach : 4 februari 2024 om 09:16.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2024, 09:00   #40
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat hebben uw verzekeringen te maken met het gestelde?
Het is een verzekering tegen Russische invasie he.
Dat kost dus wel iets. Maar die kost is piepklein in vergelijking met het vermeden risico, voornamelijk trouwens omdat de duurste asset, kanonnenvlees, niet door ons moet geleverd worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be