Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 18 februari 2024, 08:00   #48841
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Mijn avator Ceausescu, wilde geen Russische troepen in zijn land, en meer dan eens trok hij partij tegen de Sovjet-Unie. Er gebeurde niets.
Dat ging dan beter dan in Praag en Budapest, niewaar.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2024, 08:08   #48842
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kom af met feiten, die verifieerbaar zijn.

Maar blijkbaar zijn feiten niet gewenst in dit debat hier. Dat wil zeggen dat jullie weten dat het westerse verhaal wat Oekraïne betreft op leugens is gebaseerd, net als het Israëlische verhaal trouwens ("voor de Joden was er enkel woestijn, er woonden geen mensen" "alle Palestijnen zijn terroristen," etc.) en het Taiwan verhaal. ("Taiwan heeft niets met China te maken, dat is een onafhankelijk land" etc.)

En wie die leugens bloot legt is blijkbaar een nestvervuiler die moet uitgeschakeld worden... ik denk dat ik jullie denkwijze begin te snappen. Jullie denken net zo als Patrick, maar zijn veel hypocrieter en geven dat niet openlijk toe. Een andere nestbevuiler was Assange, die zal waarscjijnlijk in de gevangenis sterven voor z'n heldendaad. De grote misdaad van Assange en co. is dat ze de leugens bloot legden.

Ik geef grif toe dat ook Rusland niet graag nestbevuilers heeft.

In het Westen is het gewoon wat subtieler dan in Rusland, maar komt op hetzelfde neer. Wie de partijlijn niet volgt betreffende Rusland en China is " verachtelijk uitschot en een parasiet". En als in heel land dwars ligt, zoals Hongarije, moet de economie van dat land kapot gemaakt worden, zo klonk het letterlijk in Brussel. (zie boven)

Ik zie mezelf echter niet als een nestbevuiler, ik ben namelijk niet tegen de belangen van de Europese bevolking. Die belangen zouden beter behartigd worden moest Europa een goede band met Rusland hebben. Een band van gelijken, voor alle duidelijkheid. Rusland en Europa voeren handel, Rusland bemoeit zich niet in de EU en de EU bemoeit zich niet in de ex-Sovjet-Unie, met uitzondering van de Baltische landen. Samen, met ook China en de VS, houden ze zich bezig met echt belangrijke problemen zoals de klimaatwijziging, terrorisme, etc. en ze voeren handel met elkaar.

Het probleem Oekraïne, met de grote tegenstellingen tussen Oost en West, zouden ze beter samen aanpakken, en Oekraïne omvormen tot een federaal land naar Belgisch voorbeeld. Zoals de Minsk akkoorden, die Oekraïne weigerde toe te passen, het ook wilden. Een neutraal land ook, buffer tussen Rusland en Europa, wat ook de naam "Oekraïne" betekent in het Slavisch, "grensland". Maar nee het Westen, nog dronken van hun overwinning in de koude oorlog, was daar niet mee tevreden maar wilde Rusland hun wil opleggen, en om te beginnen isoleren. Ook China gunnen ze geen plaats onder de zon, men denkt nog koloniaal, bvb. de Chinese zee willen de Amerikanen in handen houden en het Westen wil niet dat er ontwikkelingsbanken en andere verbpnden ontstaan waar zij geen controle over hebben. Daar gaat het over, over macht en geopolitiek.

Ik ben dan wel een nestbevuiler die dit aankaart, maar ik doe dat (ook) olmdat ik denk dat de Europese bevolking naar geen voordeel mee doet, alleen een kleine elite haalt daar voordeel uit, en de VS natuurlijk, die veel te veel macht hebben in Europa. Niet Rusland maar wel de VS holt onze vrijheid en onafhankelijkheid uit. De VS hebben ontzettend veel macht over ons, je ziet ook dat de maatschappij willens nillens richt de VS MOET evolueren. Dus bvb. meer privatiseringen, en afbreken van ons sociaal model, zelfs al weet iedereen ondertussen dat de gewone man daar niet beter van wordt.
Ook even erbij vermelden dat nestbevuilers zoals Navalny rechtstreeks betaald werden en gesteund werden door de vijanden van Rusland. Ik krijg geen geld van de Russische ambassade of wordt niet door hen gesteund op welke manier dan ook. Het enige dat ik doe is mijn mening verkondigen. Als ik dood ga, gaan de Russen daar geen heel spel van maken en mijn ex-vrouw zal ook niet in Moskou mogen gaan speechen. Mijn zoon studeert niet gratis aan de beste universiteit van Rusland. (de dochter van Navany studeert aan Harvard)
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2024, 08:11   #48843
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat ging dan beter dan in Praag en Budapest, niewaar.
Ceausescu weigerde de inval in Praag te steunen en verzette zich er hevig tegen. Toen werd hij door het Westen op handen gedragen.

Zulke dissidentie in het Westen is zeldzaam, soms durfde Frankrijk al eens de heerschappij van de VS in twijfel trekken. Enfin, ook dat is verleden tijd, Macron gedraagt zich als een goed getrainde puppy die zijn meester de VS overal volgt.
Oud 18 februari 2024, 08:16   #48844
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zulke dissidentie in het Westen is zeldzaam
Het is waar dat de opstand tegen niet bestaande bezetters zeldzaam is, ja.

Dat gezegd, met voldoende samenzweringsgelul en deep fakes kunnen die er zelfs komen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 februari 2024 om 08:17.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2024, 09:13   #48845
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar dat men begint te schieten om een president die men niet meer wil weg te krijgen, is geen bewijs dat het een "ondemocratische putch is tegen de wil van de bevolking en totaal opgezet door een buitenlandse mogendheid" he.

Het initieren van het geweld heeft totaal niks te maken met of het nu tegen de wil van het volk was of niet he.

Dat laatste is belachelijk, want mochten er "bevrijders" komen dan zou het onderdrukte volk van de gelegenheid gebruik maken om daarmee mee gaan te vechten tegen hun oppressor. De soldaten die tegen wil en dank de oppressor zouden moeten verdedigen tegen de bevrijders zouden rap hun wapens neerleggen of meer nog, van kamp wisselen.

Dat is wat je zou verwachten als je als bevrijder binnenkomt in een land dat door putchisten onderdrukt wordt. Dat is wat Putin VERWACHTTE. Omdat men hem dat wijsgemaakt had. DAT is de reden waarom hij "maar" met 100 000 man afgekomen is naar Kiev. Omdat hij verwachtte dat hij de bevolking en het leger mee zou hebben. Omdat in zotte Moskou propaganda kringen het verhaaltje de ronde deed dat Maidan GEEN volksopstand was, maar een putch TEGEN de wil van het volk in, het verhaaltje dat jij en jouw companen hier ook altijd maar zit te debiteren.

Welnu, dat is ferm door de feiten tegengesproken. Daardoor is dat verhaaltje ook tegengesproken. Want mocht het verhaaltje waar geweest zijn, de "bevrijding" van Kiev zou inderdaad op 2 dagen gelukt zijn zoals men in Moskou VERWACHTTE.

De russen hebben nooit de intentie gehad zich aan het Minsk akkoord te houden.

Het directe verloop toont dat aan :
Citaat:

After the follow-up memorandum, the Second Battle of Donetsk Airport broke out, and both parties continued to accuse each other of ceasefire violations.[5] In late October, DPR prime minister and Minsk Protocol signatory Alexander Zakharchenko said that his forces would retake the territory they had lost to Ukrainian forces during a July 2014 offensive, and that DPR forces would be willing to wage "heavy battles" to do so.[5][19] Subsequently, Zakharchenko said that he had been misquoted, and that he had meant to say that these areas would be taken through "peaceful means".[20]

While campaigning in the lead-up to the 2 November elections held by the DPR and LPR in violation of the Protocol, Zakharchenko said "These are historical times. We are creating a new country! It's an insane goal".[21] OSCE chairman Didier Burkhalter confirmed that the elections ran "counter to the letter and spirit of the Minsk Protocol", and said that they would "further complicate its implementation".[22]

Speaking on 5 December, Russian foreign minister Sergey Lavrov said that the 2 November DPR and LPR elections were "exactly within the range in which they had been negotiated in Minsk", and that the Ukrainian parliament was supposed to pass an amnesty bill for DPR and LPR leaders after the Ukrainian parliamentary election in late October.[23] According to Lavrov, closer monitoring of the Russo-Ukrainian border, as specified by the Minsk Protocol, could only take place after such an amnesty law was approved
https://en.wikipedia.org/wiki/Minsk_agreements

Op 2 november organiseerden ze al fake verkiezingen die totaal ingingen tegen de gemaakte afspraken. Verkiezingen die Lavrov per direct erkende als zijnde legitiem binnen de gemaakte afspraken...

Die kerel dreef het cynisme zelfs zo ver van eenzijdig nog wat bijkomende voorwaarden te fabuleren om controle op de grens rusland-oekraine uit te stellen.

De DPR en LPR rebellen en de russen dreven het zelfs zo ver van nog de Donetsk airport te veroveren.

Citaat:
By January 2015, the Minsk Protocol ceasefire had completely collapsed.[24] Following the Russian victory at Donetsk International Airport in defiance of the Protocol, DPR spokesman Eduard Basurin said that "the Minsk Memorandum will not be considered in the form it was adopted".[25] Later in the day, DPR leader Alexander Zakharchenko said that the DPR "will not make any attempts at ceasefire talks any more", and that his forces were going to "attack right up to the borders of Donetsk region".[26] The New York Times said that the ceasefire had "all but vanished".[27]
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2024, 10:04   #48846
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik zou het gewoon fijn vinden moest je reageren op de feiten die ik hier aanhaalde. (geweld op Maidan gestart door de oppositie, levensstandaard in Rusland en Belarus veel hoger dan in Oekraïne, voor de oorlog, en hoger dan in verschillende EU-leden, etc.
Ik heb dat al een paar keer gedaan Tom. Over de Sovjet-heimwee, Bucha e.d. het is een dovemansgesprek. Waarom zou ik daar nog eens tijd in steken. Voor uw schoon ogen?

Ik ga me daar niet meer mee bezig houden.
Oud 18 februari 2024, 10:13   #48847
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
het belangrijkste nieuws daarentegen is niet het lot van een of ander oppositieleider die moet besmeurd worden, maar 3 SU straaljagers, zeg maar 2% van hun vloot, de creme de la creme van RU, vliegend arsenaal, lekker afgeknald...

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/02/17/7442322/
Na die 3 van gisteren, zijn ze er vandaag in gelukt van een vierde Sukhoi uit de lucht te knallen, opnieuw een SU-34. Dat zijn de toestellen die ze gebruiken om hun zware glijbommen mee af te werpen.

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/02/18/7442395/
Oud 18 februari 2024, 11:19   #48848
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De russen hebben nooit de intentie gehad zich aan het Minsk akkoord te houden.

Het directe verloop toont dat aan :

https://en.wikipedia.org/wiki/Minsk_agreements

Op 2 november organiseerden ze al fake verkiezingen die totaal ingingen tegen de gemaakte afspraken. Verkiezingen die Lavrov per direct erkende als zijnde legitiem binnen de gemaakte afspraken...

Die kerel dreef het cynisme zelfs zo ver van eenzijdig nog wat bijkomende voorwaarden te fabuleren om controle op de grens rusland-oekraine uit te stellen.

De DPR en LPR rebellen en de russen dreven het zelfs zo ver van nog de Donetsk airport te veroveren.
Uit uw eigen link:

Without delays, but no later than 30 days from the date of signing of this document, a resolution has to be approved by the Verkhovna Rada of Ukraine, indicating the territory which falls under the special regime in accordance with the law "On temporary Order of Local Self-Governance in Particular Districts of Donetsk and Luhansk Oblasts," based in the line set up by the Minsk Memorandum as of 19 September 2014.
Provide pardon and amnesty by way of enacting a law that forbids persecution and punishment of persons in relation to events that took place in particular districts of Donetsk and Luhansk oblasts of Ukraine.

Kiev heeft deze erg duidelijke voorwaarden opgelegd door Minsk nooit geimplementeerd. De republieken hebben dan maar eigen verkiezingen georganiseerd omdat Kiev weigerde verkiezingen te organiseren waar de separatisten aan konden deelnemen. Ook de wet op amnestie werd nooit realiteit.Dit zijn onmiskenbaar inbreuken, door Oekraine, op de Minsk akkoorden.

Oekraine weigerde ook verkiezingen te organiseren in Donbas:

In July 2020, Ukraine’s Verkhovna Rada passed a regulation on the October local elections in Ukraine, where it stipulated that local elections in the non-government-controlled territory could not take place in the current situation

https://www.cidob.org/en/publication...t_could_not_be

In 2015, four national guardsmen were killed outside Ukraine’s parliament when members of a far-Right nationalist political party threw a grenade to protest a law which would have introduced elements of the special status for the occupied regions. The first draft of the law was initially passed but it did not get any further and has since been rescinded.

Far-Right expert Michael Colborne believes that if Kyiv’s government tried to implement Minsk, there would be backlash from large swathes of the Ukrainian population.

https://www.opendemocracy.net/en/odr...sk-agreements/

De basisvoorwaarden voor Minsk werden nooit toegepast door Kiev, zoveel is duidelijk.

Laatst gewijzigd door tomm : 18 februari 2024 om 11:37.
Oud 18 februari 2024, 11:27   #48849
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ik heb dat al een paar keer gedaan Tom. Over de Sovjet-heimwee, Bucha e.d. het is een dovemansgesprek. Waarom zou ik daar nog eens tijd in steken. Voor uw schoon ogen?

Ik ga me daar niet meer mee bezig houden.
Over het feit dat zelfs volgens BBC de toenmalige oppositie achter het geweld zat en niet Yanukovich bvb.
En andere feiten die ik aangebracht heb die uw verhaal ondergraven.
Oud 18 februari 2024, 11:39   #48850
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Na die 3 van gisteren, zijn ze er vandaag in gelukt van een vierde Sukhoi uit de lucht te knallen, opnieuw een SU-34. Dat zijn de toestellen die ze gebruiken om hun zware glijbommen mee af te werpen.

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/02/18/7442395/
Avdiivka is gevallen, op naar de volgende dominosteen!
Oud 18 februari 2024, 13:47   #48851
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Avdiivka is gevallen, op naar de volgende dominosteen!
Yup, +/- 10.000 dode russen om een in puin geschoten stad 'te veroveren'. Schitterende deal hee tomm ?
Oud 18 februari 2024, 13:49   #48852
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Over het feit dat zelfs volgens BBC de toenmalige oppositie achter het geweld zat en niet Yanukovich bvb.
En andere feiten die ik aangebracht heb die uw verhaal ondergraven.
Really? Wilt ge het echt doen?

Ok dan. Nog ene keer dan.

In’t kort, je doet aan selectieve interpretatie van die docu. BBC concludeert helemaal niet dat protesters eerst schoten. Dat maakt gij ervan. Er is onduidelijkheid (en dat is normaal).

Verder zijn er tal van onderzoeken geweest die allemaal niet conclusive zijn (omdat verzamelen van bewijsmateriaal gewoon moeilijk is in die chaos en nu moet je het doen met de data die er is).

Wat de meeste (ernstige) onderzoeken we concluderen is dat berkut ongewapende protestanten heeft afgeknald. Dit zal je ongetwijfeld kennen:

https://www.nytimes.com/2018/05/30/m...est-video.html

Doe even moeite en kijk voorbij de naam “NYT”. NYT heeft dat onderzoek niet gevoerd, brengt louter verslag uit van onderzoek (wat ook gebruikt is in de rechtszaak). Elke helder-in-zijn-hoofd zijnde persoon zou overtuigd zijn over de bewijskracht van die onderzoek.

Dan, leg de puzzelstukjes zelf. Het is heel logisch dat verantwoordelijken ontkennen en een andere narrative pushen (CIA coup e.d.). Die verhaaltjes moet je dus niet op face-value accepteren. Er is er zo eentje die daar heel erg actief mee bezig is/was: Ivan Katchanovski. Zijn analyses zitten vol gaten en als je de man zou volgen, slaat wel vaker een stevige kemel. Hier vind je meer over hem:
https://vatniksoup.com/en/soups/196/

Maar ge gaat dat niet lezen. Weet in ook wel.

Punt is, ge moet een beetje kritisch zijn en alles samen leggen. Dan is het echt we duidelijk wat de meest waarschijnlijke gebeurtenissen zijn toen.

…en dit doen we dus elke keer. Met elk event. Of het nu euromaidan is of bucha of mh17,… het is toch altijd hetzelfde. Het meest rigoureuze onderzoek gaat je nog altijd niet op andere gedachten brengen. Zelfs als de feiten in uw gezicht schreeuwen, dan zal je ogen sluiten, oren afdekken en keihard “lalallala” roepen om de ongemakkelijke waarheid maar niet onder ogen te moeten zien.

Dus, beste Tom, dit soort discussies met jou is absoluut zinloos
Oud 18 februari 2024, 16:09   #48853
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook even erbij vermelden dat nestbevuilers zoals Navalny rechtstreeks betaald werden en gesteund werden door de vijanden van Rusland. Ik krijg geen geld van de Russische ambassade of wordt niet door hen gesteund op welke manier dan ook. Het enige dat ik doe is mijn mening verkondigen. Als ik dood ga, gaan de Russen daar geen heel spel van maken en mijn ex-vrouw zal ook niet in Moskou mogen gaan speechen. Mijn zoon studeert niet gratis aan de beste universiteit van Rusland. (de dochter van Navany studeert aan Harvard)
Precies
Wat ik ook doe.
Ik zeg gewoon wat ik denk, ik denk op basis van gegevens die ik kon vinden, zoek tegenstrijdige uit, leg alles samen, en concludeer.
Dat is, je mening uiten.
Zelfs als gegevens achteraf fout blijken (zoals door declassificeren van door regimes geheimgehouden zaken), was dat nog steeds je mening uiten.
Diezelfde lieden, die opzettelijk gegevens negeren, tot zelfs weg censureren, en liegen, gegevens vervalsen, klasseren die meningsuiters als Putin lovers (onderandere).
Hetzelfde namen we waar tijdens de virus terreurgolf, waar diegenen die zich niet braaf lieten inspuiten met preparaten gekozen door regimes, werden zwartgemaakt als asocialen, tot zelfs gevaarlijken voor het volk.
Hetzelfde namen we waar onder het juk van het totalitaire sregime van de Sovjetunie. Toen noemde Westerse regimes die "dissidenten", die waren de vervolgde GOEI tussen de FOEI.
De tijden zijn duidelijk veranderd.
De regimes hebben het Vrije Westen vermaakt tot een Blok a la Sovjetunie, en hun collaborateurs beweren buitenlandse dreigingen terwijl Gargamel in hun logtink fourageert.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2024, 16:15   #48854
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Really? Wilt ge het echt doen?

Ok dan. Nog ene keer dan.

In’t kort, je doet aan selectieve interpretatie van die docu. BBC concludeert helemaal niet dat protesters eerst schoten. Dat maakt gij ervan. Er is onduidelijkheid (en dat is normaal).

Verder zijn er tal van onderzoeken geweest die allemaal niet conclusive zijn (omdat verzamelen van bewijsmateriaal gewoon moeilijk is in die chaos en nu moet je het doen met de data die er is).

Wat de meeste (ernstige) onderzoeken we concluderen is dat berkut ongewapende protestanten heeft afgeknald. Dit zal je ongetwijfeld kennen:

https://www.nytimes.com/2018/05/30/m...est-video.html

Doe even moeite en kijk voorbij de naam “NYT”. NYT heeft dat onderzoek niet gevoerd, brengt louter verslag uit van onderzoek (wat ook gebruikt is in de rechtszaak). Elke helder-in-zijn-hoofd zijnde persoon zou overtuigd zijn over de bewijskracht van die onderzoek.

Dan, leg de puzzelstukjes zelf. Het is heel logisch dat verantwoordelijken ontkennen en een andere narrative pushen (CIA coup e.d.). Die verhaaltjes moet je dus niet op face-value accepteren. Er is er zo eentje die daar heel erg actief mee bezig is/was: Ivan Katchanovski. Zijn analyses zitten vol gaten en als je de man zou volgen, slaat wel vaker een stevige kemel. Hier vind je meer over hem:
https://vatniksoup.com/en/soups/196/

Maar ge gaat dat niet lezen. Weet in ook wel.

Punt is, ge moet een beetje kritisch zijn en alles samen leggen. Dan is het echt we duidelijk wat de meest waarschijnlijke gebeurtenissen zijn toen.

…en dit doen we dus elke keer. Met elk event. Of het nu euromaidan is of bucha of mh17,… het is toch altijd hetzelfde. Het meest rigoureuze onderzoek gaat je nog altijd niet op andere gedachten brengen. Zelfs als de feiten in uw gezicht schreeuwen, dan zal je ogen sluiten, oren afdekken en keihard “lalallala” roepen om de ongemakkelijke waarheid maar niet onder ogen te moeten zien.

Dus, beste Tom, dit soort discussies met jou is absoluut zinloos
Ik heb enkele beweerde disinformaties onderzocht, zoals onderandere dat van beloften inzake een NATO uitbreiding naar voormalige Sovjetunie landen, en zoals dat Rusland in 2022 van plan was heel Oekraine te veroveren en er zelf de plak gaan zwaaien. De beweerders van valse informatie bleken telkens zelf disinformanten. Die verwijten hun tegenstanders datgene dat ze zelf doen.
Hun kritiek is perfect... voor de spiegel keihard lalallala roepen.
En als je hun eigen disinformatie tot in detail aantoont, dan gaan ze herhalen (voor de zoveelste keer), als een soort van uitputtingsslag, en als ook dat geen soelaas brengt, gaan ze op de man en het onderwerp spelen.

Laatst gewijzigd door Erw : 18 februari 2024 om 16:17.
Oud 18 februari 2024, 16:16   #48855
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Navalny was een advocaat. Die verdiende zijn eigen inkomen, tot hem dat onmogelijk werd gemaakt.

Een stuk nuttiger dan u.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2024, 16:23   #48856
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Navalny was een advocaat. Die verdiende zijn eigen inkomen, tot hem dat onmogelijk werd gemaakt.

Een stuk nuttiger dan u.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Aleksej_Navalny
Dat is in het Westblok intussen veel erger zunne.
Kijk naar de zaak Wikileaks / Assange. Elkeen die "uit te boot klapt", en dat voor massamedia doet, wordt, euhm, aangepakt.
Oud 18 februari 2024, 16:26   #48857
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ALLES samen leggen.
Dat is net wat ik Westblokkers NIET zie doen.
Die knijpen hun oog selectief dicht.
Die halen een stuk uit een tekst, met als doel dat stuk anders te kunnen interpreteren dan de auteur bedoelde, maar plakken nog steeds de naam van de auteur. De Waarheid Geserveerd Sir. Wilt u een aperitief?
Oud 18 februari 2024, 17:49   #48858
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
ALLES samen leggen.
Dat is net wat ik Westblokkers NIET zie doen.
Die knijpen hun oog selectief dicht.
Die halen een stuk uit een tekst, met als doel dat stuk anders te kunnen interpreteren dan de auteur bedoelde, maar plakken nog steeds de naam van de auteur. De Waarheid Geserveerd Sir. Wilt u een aperitief?
Tja.

Je verschilt niet veel van Tom. “Westblokkers”, wat is dat zelfs. Ik zal wsk ook wel een Westblokker zijn.
Het verschil tussen u en Tom is misschien dat Tom ideologisch pro-Rusland is; jij lijkt me in eerste plaats anti-Westen te zijn en dan is Rusland, als vijand van Westen, je vriend. Oogje dicht knijpen voor de autoritaire aspecten van Rusland.

Ach ja, moeilijk ernstig te discussiëren. Ik herinner me dat je ooit eens zei dat Rusland z’n economie met 50% was toegenomen jaar-op-jaar. Ja, dat soort uitspraken zijn natuurlijk niet goed voor de geloofwaardigheid.

Anyway. Laten we aperitief en hoofdgerecht maar overslaan en meteen desert nemen. Ik wil snel naar huis, het is geen gezellig avondje uit.
Oud 18 februari 2024, 18:21   #48859
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zatlap Medvedev is weer eens in actie gekomen, hij dreigt met kernwapens op Berlijn, London, Washington. Als Oekraine erin zou lukken om rusland terug binnen hun eigen grenzen te dwingen, dan wil hij de nucleaire toer opgaan.

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/02/18/7442417/

Oud 18 februari 2024, 18:30   #48860
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zatlap Medvedev is weer eens in actie gekomen, hij dreigt met kernwapens op Berlijn, London, Washington. Als Oekraine erin zou lukken om rusland terug binnen hun eigen grenzen te dwingen, dan wil hij de nucleaire toer opgaan.

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/02/18/7442417/

Ik was al bezorgd of alles nog goed was met hem...
Hij is nog perfect OK en helemaal zijn oude zelf dus.......

Wie zich afvraagt waarom al sinds meer dan 10 jaar zijn makker Wladimir den Dimitri een beetje weg gehouden heeft van belangwekkende jobs,en hem zo in een non executief jobke (voorzitter van de Russische Veiligheidsraad) houdt, ken ondertussen wel raden waarom.....Dmitri is den Trump van de Russische Nomenclatura geworden,het is wat pijnlijk eigenlijk om te lezen,die kerel is vroeger meerdere keren zowel President als Premier geweest en viel toendertijd niet bijzonder ongunstig op....

Laatst gewijzigd door kelt : 18 februari 2024 om 18:32.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be