Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 18 februari 2024, 19:41   #101
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Luisteren naar gasten zoals Alex Jones die ondertussen al toegegeven heeft dat hij zelf niks gelooft van wat hij vertelt.
Het valt daarbij op dat de harde kern die hem vroeger als een messias zagen en zijn lulkoek systematisch verdedigden zich nu gewoon beperken tot radiostilte...

It never happened.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2024, 19:42   #102
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
< ...

Ondertussen rouwen mensen op verschillende plaatsen om de dood van de Poetin-criticus. Ook in Rusland komen mensen samen om kaarsjes aan te steken en stil te staan bij zijn overlijden. In Sint-Petersburg hebben aanhangers bloemen gelegd aan een monument dat slachtoffers van onderdrukking herdenkt.

Dat is niet naar de zin van het regime. In totaal werden volgens de mensenrechtenorganisatie OVD-info al zo'n 360 Russen in 39 verschillende steden opgepakt, al kunnen dat er veel meer zijn. Het overgrote aantal werd in Sint-Petersburg en Moskou gearresteerd.

Het Russische gerecht heeft al enkele straffen uitgesproken, gaande van een of twee weken celstraf tot boetes. In de officiële Russische media worden de kleine acties doodgezwegen
...

>

bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/02/18/navalny-fup/

< ...

Volgens een document dat is overhandigd aan zijn moeder stierf de Russische oppositieleider gisteren om 14.17 uur lokale tijd. De familie eist dat zijn lichaam meteen wordt vrijgegeven, maar dat gebeurt niet. Navalny's moeder is afgezakt naar het mortuarium. Ze stond er voor een gesloten deur...

>

bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/02...-zijn-lichaam/

Uiteraard allemaal 'westerse' 'leugens' en 'propaganda'.

Denk nu zelf eens even na.
Westerse media: Nawalny leidende en populaire russiche oppositie, bedreiging voor Putin

Eveneens westerse media: kleine actress. 360! Mensen opgepakt.

Voor een populair oppositiefiguur waar Putin blijkbaar zo bang voor was dat hij hem zelfs al was hij al in de gevangenis vermoord zou hebben is dat toch wat schamel nietwaar?

Ziet u dan zelf niet eens meer hoe beide verhalen logisch inconsistent zijn?
Oud 18 februari 2024, 19:45   #103
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
ik walg enorm van de keyboard warriors die wat graag anderen de dood injagen en dan nog doen alsof ze op een of andere manier de moral high ground hebben.

Walgelijke mensen.
Eerlijk gezegd, ik vind "anderen de dood injagen en zelf niks riskeren" juist het toppunt van moral high ground. Maar ja, we zullen andere kijken hebben op ethiek
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2024, 19:46   #104
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Gelukkig is er hier nog steeds de vrijheid van meningsuiting, en dat geldt ook voor diegenen die het niet met u eens zijn. Even walgelijk van u om die mensen het zwijgen te willen opleggen vanop uw hoge ros.
En waar heb ik opgeroepen iemand het zwijgen op te leggen / vrijheid van meningsuiting aan banden te lwilken leggen?

Gelieve dat te tonen of u te verontschuldigen want dat is simpelweg een leugen.
Oud 18 februari 2024, 19:50   #105
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk nu zelf eens even na.
Westerse media: Nawalny leidende en populaire russiche oppositie, bedreiging voor Putin

Eveneens westerse media: kleine actress. 360! Mensen opgepakt.

Voor een populair oppositiefiguur waar Putin blijkbaar zo bang voor was dat hij hem zelfs al was hij al in de gevangenis vermoord zou hebben is dat toch wat schamel nietwaar?

Ziet u dan zelf niet eens meer hoe beide verhalen logisch inconsistent zijn?

Ik denk dat ik niet kan/mag/moet/wil/zal vergeten hoe véél andere Russen bij andere gelegenheden al de bak in vlogen (en daar nog steeds verblijven).

Als Poetin zo op z'n élan verder gaat, zitten er binnen afzienbare tijd meer Russen in het gevang dan erbuiten.

Wat er verder ook van weze: de lijst met 'overleden' tegenstanders van 'het régime' wordt steeds langer.

Mochten dat nu allemaal ouwe knarren zijn, zou ik dat nog kunnen begrijpen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 18 februari 2024 om 19:51.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2024, 20:06   #106
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik denk dat ik niet kan/mag/moet/wil/zal vergeten hoe véél andere Russen bij andere gelegenheden al de bak in vlogen (en daar nog steeds verblijven).

Als Poetin zo op z'n élan verder gaat, zitten er binnen afzienbare tijd meer Russen in het gevang dan erbuiten.

Wat er verder ook van weze: de lijst met 'overleden' tegenstanders van 'het régime' wordt steeds langer.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...rceration_rate

Rusland heeft een beduidend hoger aantal gevangenen per inwoner dan de Europese landen (maar ik denk dat er nogal wat mensen het mee eens zou zijn dat er hier veel mensen op vrije voeten rondlopen die in de gevangenis zouden moeten zitten ) maar veel lager dan bvb de VS.

Ik weet niet of er ergens gegevens zijn over de verdeling over waarom mensen in de gevangenis zitten.

Mbt uw tweede punt. Ja dat lijken er relatief veel. Maar veel van die figuren waren zelf ook niet bepaald onbesproken en hadden naast het Kremlin nog heel wat andere vijanden.

En Putin lijkt mij haast een legale autist. I.e. als je analyseert hoe de SMO begonnen is vanuit legaal standpunt kan je dat haast niet anders beschrijven dan legaal autisme.
Oud 18 februari 2024, 20:07   #107
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Eerlijk gezegd, ik vind "anderen de dood injagen en zelf niks riskeren" juist het toppunt van moral high ground. Maar ja, we zullen andere kijken hebben op ethiek
We hebben inderdaad een andere kijk op ethiek. Maar u bent 1 van de weinige 'tegenstanders' op het forum waar ik ozm nog intellectueel respect voor heb
Oud 18 februari 2024, 20:12   #108
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De meeste Russen hebben ook geen zin tegen de Putin dictatuur te manifesteren omdat ze ze riskeren opgesloten te worden, hun job te verliezen en op zijn minst op de zwarte lijst te staan.
Kan men niet vergelijken met het Westen waar protesteren nog een democratisch recht is. Laat staan dat men politieke tegenstanders ombrengt. In extreme gevallen en zeer zeldzaam is het gebeurd maar in Rusland is het nog steeds routine.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2024, 20:17   #109
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geloof persoonlijk niet veel van al die vergiftigingsaanslagen (...)
Je gelooft het niet omdat.... ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2024, 20:20   #110
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen worden alle bloemen die in Rusland neergelegd werden voor Navalny systematisch verwijderd door de Russische overheid.

Blijkbaar zijn ze nog bang voor hem zelfs als hij dood is.

https://www.rferl.org/a/russia-naval.../32823616.html
Oud 18 februari 2024, 21:01   #111
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ondertussen worden alle bloemen die in Rusland neergelegd werden voor Navalny systematisch verwijderd door de Russische overheid.

Blijkbaar zijn ze nog bang voor hem zelfs als hij dood is.

https://www.rferl.org/a/russia-naval.../32823616.html
...en dat allemaal voor een nobody die niemand kent en het Kremlin onberoerd laat.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2024, 21:15   #112
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
...en dat allemaal voor een nobody die niemand kent en het Kremlin onberoerd laat.
Nou, bij de volkse bezetting van het VS capitol staatsgebouw werden er 10 maal meer gearresteerd. En dat had zelfs niks metr doden te maken. Meer dan 1000 arrestaties, voor een symbolische actie.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 18 februari 2024 om 21:16.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2024, 21:21   #113
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je gelooft het niet omdat.... ?
Omdat die verhalen vol gaten zitten,

Eg de Skripals die sindsdien spoorloos verdwenen zijn.

At best mid-level overlopers die al 10 jaar in Groot-Brittanië waren en dus elk geheim dat ze mogelijk hadden al heel lang gedeeld hadden.
(I.e. waarom die nog vermoorden 10 jaar later?)

En dan met gif op de deurklink in het water en god weet waar het nog allemaal zat in de constant wisselende verhalen.

En dan mislukt het nog ook want ze overleven het!

En ondanks de al mislukte aanslag voordien gebruiken de Russen net hetzelfde gif op Nawalny die het ook nog eens overleefd.

En dat met het zogezegd meest giftige gif ooit.

Ik bedoel maar als dat verhaal zou kloppen dan zijn de russen wel heel erg incompetent nietwaar?

Dat is de reden waarom ik niet veel geloof hecht aan die verhalen. Geen plausibel motief, hopen gaten in het constant wisselende verhaal en if anything blijk gevend van een enorm amateurisme in de zogezegd super professionele FSB waar we allemaal nachtmerries van moeten hebben.
Oud 18 februari 2024, 21:23   #114
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De meeste Russen hebben ook geen zin tegen de Putin dictatuur te manifesteren omdat ze ze riskeren opgesloten te worden, hun job te verliezen en op zijn minst op de zwarte lijst te staan.
Kan men niet vergelijken met het Westen waar protesteren nog een democratisch recht is. Laat staan dat men politieke tegenstanders ombrengt. In extreme gevallen en zeer zeldzaam is het gebeurd maar in Rusland is het nog steeds routine.
Ik weet niet hoe het bij u zit maar erg vrij is het westen niet.

Er zijn talloze onderwerpen waar je maar beter heel voorzichtig bent over wat voor mening je publiek uit.
Oud 18 februari 2024, 21:23   #115
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Nou, bij de volkse bezetting van het VS capitol staatsgebouw werden er 10 maal meer gearresteerd. En dat had zelfs niks metr doden te maken. Meer dan 1000 arrestaties, voor een symbolische actie.
5 doden, beetje veel voor een "symbolische" actie.
Oud 18 februari 2024, 21:24   #116
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet hoe het bij u zit maar erg vrij is het westen niet.

Er zijn talloze onderwerpen waar je maar beter heel voorzichtig bent over wat voor mening je publiek uit.
We mogen de oorlog in Oekraïne tenminste een oorlog noemen.
Oud 18 februari 2024, 21:32   #117
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
We mogen de oorlog in Oekraïne tenminste een oorlog noemen.
Ja maar wie een Z op zijn raam hangt of sympathie voor de bevolking van Donbass toont riskeert de bak in te draaien.

https://www.newsweek.com/germany-rus...tlawed-1692567

En mbt de israelische 'SMO' in Gaza ben je ook maar best heel voorzichtig

https://www.wsws.org/en/articles/202.../zvsr-n20.html

En officieel zijn we niet eens betrokken in 1 van beide conflicten wat het nog erger maakt.

En dan zijn er natuurlijk nog alle 'politiek correcte' heilige huisjes waar je best niet te veel over zegt tenzij je onafhankelijk rijk bent.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 18 februari 2024 om 21:33.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2024, 21:33   #118
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Tuurlijk. De doorsnee Rus wandelt zo het Kremlin binnen om eens een babbeltje te doen. Een open samenleving die zijn gelijke niet kent.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2024, 21:34   #119
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat die verhalen vol gaten zitten,
Er zijn dus géén aanslagen met giffen gebeurd door de Russische overheid ?

Citaat:
At best mid-level overlopers die al 10 jaar in Groot-Brittanië waren en dus elk geheim dat ze mogelijk hadden al heel lang gedeeld hadden.
(I.e. waarom die nog vermoorden 10 jaar later?)
Waarom niet ?

Citaat:
En dat met het zogezegd meest giftige gif ooit.
Nonsens, Novitsjok is een zenuwgas zoals er zovele zijn.

Citaat:
Ik bedoel maar als dat verhaal zou kloppen dan zijn de russen wel heel erg incompetent nietwaar?
Da's een feit. Maar de aanhouder wint meestal.

Citaat:
Dat is de reden waarom ik niet veel geloof hecht aan die verhalen. Geen plausibel motief, hopen gaten in het constant wisselende verhaal en if anything blijk gevend van een enorm amateurisme in de zogezegd super professionele FSB waar we allemaal nachtmerries van moeten hebben.
Ik heb nog nooit gehoord dat de FSB "super professioneel" is. Ik laat die veronderstelling voor jouw rekening.

Meedogenloos zijn ze, dat wel, maar super professioneel ? Bwaah.
Oud 18 februari 2024, 21:37   #120
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja maar wie een Z op zijn raam hangt of sympathie voor de bevolking van Donbass toont riskeert de bak in te draaien.

https://www.newsweek.com/germany-rus...tlawed-1692567
In oorlogstijden - en daar leven we in, ook al zijn we niet rechtstreeks betrokken - wordt openlijk steun aan de vijand altijd ontmoedigd & bestraft.

Dat geldt overal, in alle tijden, in alle landen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be