Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2024, 13:13   #49841
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

het geheim van 99% overwinning.... is INKT onzichtbaar maken of dat je kan doen verdwijnen door hitte...

omg... wat een zielpoten daar in Rusland,
al wie blanco stemt, stemt voor PUtin
de oppositie is geelimineerd
en al wie fout stemt op de andere kandidaten zappen ze weg

https://www.kyivpost.com/post/29552

Laatst gewijzigd door brother paul : 15 maart 2024 om 13:15.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2024, 14:14   #49842
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Tomm is gespot in het Europees Parlement: https://nltimes.nl/2024/03/14/eu-par...lluding-russia.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2024, 15:01   #49843
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Zoals gezegd... Geen interesse in de eigen misdaden te onderzoeken. Niet weten en niet willen weten.
Ik dacht dat U ooit een artikel had laten lezen daarin stond dat Ai Wewe, de Chinese kunstenaar die door het Westen met open armen ontvangen werd omdat hij de Chinese Communistische Partij bekritiseerde, zich bekloeg dat toen hij via zijn werken de vervolging van Assange aan wilde klagen, er plots veel minder interesse bleek en allerlei deuren voor hem gesloten werden.

Hij zei "ik klaag censuur en vervolging overal ter wereld aan, laat mij niet in een keurslijf opsluiten." Sindsdien nog veel van Ai Wewe gehoord in de Wersterse pers?

Laatst gewijzigd door tomm : 15 maart 2024 om 15:02.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2024, 15:11   #49844
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door tomm : 15 maart 2024 om 15:11.
Oud 15 maart 2024, 15:11   #49845
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
'Het westen" is een niet bestaande politieke entiteit. Geen handvest. Geen hoofdkantoor. Geen president...

Dat nieuwe gordijn is neergelaten door 'fuck the EU' buitenstaanders in Europa. Het dient geen Europese noch Russische belangen.
Ok dan, NAVO... maar NAVO is het Westen.

Naast de VS was ook de Europese elite volop betrokken bij de bombardementen op Servië en bij Maidan.
Oud 15 maart 2024, 15:15   #49846
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Poetin heeft dat niet in z'n dooie eentje gedaan, hé.

U onderschat de koppige werkkracht van Ivan-met-de-bontmuts en de taaie hardnekkigheid van een vodka-kater.

Groter-Moskou is - alleszins op intern politiek vlak - al eeuwenlang een beerput en een zwijnenstal; af & toe zijn er lovenswaardige pogingen ondernomen om daar iets toonbaar van te maken, maar heel véél verder dan het opblinken van façades en vitrines is men daar niet echt geraakt.

Met de bolsjewieken werd het evenwel serieuzer.

Zij zijn er ten koste van héél wat waardevols tenslotte toch in geslaagd een 'nieuwe mens' voort te brengen.

De voornaamste prototypes zijn tegenwoordig te bezichtigen in & rond het Kremlin enerzijds, en in de 'bevrijde' Krim en Oost-Oekraïense gebieden anderzijds.

Ze zijn allen varianten op het thema 'meedogenloze schaamteloze rover'.

En ja, Poetin heeft in z'n jongere jaren nogal wat bling-bling doen & laten rondvliegen, en van de trickle down ook véél in eigen zak gestopt, maar dat maakt van hem nog lang geen "Harun al-Rashid", hé.

Dezer dagen echter gaat ten behoeve van een 'speciale militaire operatie' héél véél bling-bling in rook op, letterlijk én figuurlijk.

Als ik "Kanal Solovyov" mag geloven wordt het er in de beerput-zwijnenstal niet bepaald gezelliger op, met al die 'verraders' die de bak in moeten.

U ontkent niet dat U nog nooit in Rusland geweest bent, maar denkt het recht te hebben een heel volk en hun geschiedenis op zo'n denigrerende manier te vernederen.

Walgelijke, westerse suprematie gedachten zijn dat dat. Niet zo verschillend van hoe de Nazi's de Russen voorstelden. De appel valt blijkbaar niet ver van de boom.
Oud 15 maart 2024, 15:17   #49847
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) Af & toe wel, ja, maar vaak helemaal niet; alles hangt af van het 'onderwerp'.

Ik moet wel zeggen: sinds ik "Mademoiselle Soleil" in huis heb, maak ik op dat vlak véél vooruitgang.

Het 'basispakket' (broodrooster, visbokaal, staafantenne) is van 1973; wij zijn dus al lang bezig elkaar slimmer te maken.

Zij heeft nog altijd véél werk met mij, dat is waar, maar dat steekt niet zo nauw: ze doet het immers graag.

2) Dat zou mij toch verwonderen, want ik kijk zo goed als nooit tv.

Ik heb betere dingen te doen.

Véél dingen, en véél beter.

U kijkt geen tv, bent nog nooit in Rusland geweest, maar denkt wel alles te weten over Rusland. Waarschijnlijk hebt U die informatie uit "Mademoiselle Soleil".
Oud 15 maart 2024, 15:19   #49848
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
het geheim van 99% overwinning.... is INKT onzichtbaar maken of dat je kan doen verdwijnen door hitte...

omg... wat een zielpoten daar in Rusland,
al wie blanco stemt, stemt voor PUtin
de oppositie is geelimineerd
en al wie fout stemt op de andere kandidaten zappen ze weg

https://www.kyivpost.com/post/29552
De oppositie is niet geëlimineerd. De communisten zullen hun best doen, hoewel ze weinig toegang tot de media hebben, om hun kandidaten voor te stellen aan de bevolking. In sommige regio's zullen ze waarschijnlijk de meerderheid halen.

Ah ja, maar wacht, de communisten zijn geen westerse marionetten zoals die neo-nazi Navalny, dus dat telt niet, ik begrijp het...
Oud 15 maart 2024, 15:21   #49849
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Tomm is gespot in het Europees Parlement: https://nltimes.nl/2024/03/14/eu-par...lluding-russia.
Ik gelijk langs geen kanten op Marcel De Graaf, en mijn standpunten evenmin.

Waarschijnlijk dezelfde collega's die letterlijk hele zakken dollars gekregen hebben van onder andere Qatar en Marokko? Die zaak werd in de doofput gestopt.
Oud 15 maart 2024, 15:35   #49850
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
U ontkent niet dat U nog nooit in Rusland geweest bent, maar denkt het recht te hebben een heel volk en hun geschiedenis op zo'n denigrerende manier te vernederen.

Walgelijke, westerse suprematie gedachten zijn dat dat. Niet zo verschillend van hoe de Nazi's de Russen voorstelden. De appel valt blijkbaar niet ver van de boom.
ik ben er geweest, en heb met een copy van putin roebels zitten wisselen tegen dollars
het eten was er niet te wreten, de champanski was synthetische schuimwijn, het water was gezouten, het bier zat vol schimmel
dus alles was er , en niets was OK naar westerse normen
een agent van de KGB moest ons continu volgen
een naief wichtje moest ons begeleiden als gids
die hadden een dik strategisch plan mee voor als het misliep, bvb de luchthaven sneeuwvertraging
de tupelov lekte meer mazout naar binnen dan hij kon verbranden, het stonk er verschrikelijk
dat vliegtuig rammelde bijna uit elkaar, en wonderbaarlijk werkte nog
en kijk de zetels waren doorzeten goed voor het speen te krijgen en de mensen stonken allemaal omdat ze zich niet wasten
de mensen werden op straat naast mij opgepakt...
en al zo'n troep heb ik gezien idd

Laatst gewijzigd door brother paul : 15 maart 2024 om 15:39.
Oud 15 maart 2024, 15:37   #49851
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De oppositie is niet geëlimineerd. De communisten zullen hun best doen, hoewel ze weinig toegang tot de media hebben, om hun kandidaten voor te stellen aan de bevolking. In sommige regio's zullen ze waarschijnlijk de meerderheid halen.

Ah ja, maar wacht, de communisten zijn geen westerse marionetten zoals die neo-nazi Navalny, dus dat telt niet, ik begrijp het...
moesten de communisten 51% van de stemmen halen, dan zou ik dat een overwinning vinden van de democratie...
Oud 15 maart 2024, 16:39   #49852
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Tja, regionaal... de schijn ophouden dus. Dan mogen de communisten regionaal bepalen dat er in Tyumen een speeltuintje naast appartementsblok 110 gebouwd wordt in plaats van naast appartementsblok 112. Geloof jij nu echt dat er een kans is dat er een andere president verkozen wordt?!

Zoals ik heel lang geleden al eens geschreven had, enkele van mijn Russische vrienden hun ouders werkten voor een school. Voor de stemlokalen open gingen, moesten ze hun stem al uitbrengen, ra-ra voor wie je moest kiezen als je je job nog wilde behouden. En dat was in een grote stad.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2024, 17:04   #49853
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

laten we eens naar de feiten kijken:
https://www.twz.com/russia-deploys-5...-ukraine-front
Putin heeft een paar militaire nederlagen geleden in Ukraine terwijl zijn leger altijd maar verder verkleind wordt, heeft hij toch zijn doel om Kiev te ontzetten helemaal niet gehaald, en zit hij dagelijks een stadje soldaten te verliezen. hij heeft nog nooit zover de voorraad wapens doen vernietigen als nu het geval is, want hij verbrandt zelfs de voorraad van WOII momenteel als refurbished toestelletje, dus materiaal die daar al 50jaar staat te roesten moet hij oppoetsen om stand te houden in Ukr
https://www.thenationalnews.com/worl...th-10000-dead/

Het kremlin is voor het eerst ooit, aangevallen geworden, en 12% van zijn rafinaderijen staan in brand...
https://www.newsweek.com/map-ukraine...9594?piano_t=1

Er zijn gevechten over gans zijn territorium, en ook oproer van groeperingen die de kans schoon zien dankzij zijn verzwakt leger, zoals Wagner en nu deze laatste nieuwe groepering. Belgorod is momenteel oorlogszone... mensen kunnen daar niet meer rustig slapen
https://www.newsweek.com/russia-kurs...9721?piano_t=1

En hij moet continu oppositieleden en vijanden vermoorden, om nog enigszinds in het zadel te kunnen blijven. Zowel vijand als vriend moeten continu vrezen voor hun leven, vanaf hij tegenstand ondervindt blaast hij het leven uit u.

En daarnaast heeft hij ook al een coup overleefd, en dan ga je beweren dat Putin een kerel is die zorgt voor stabiliteit in het land... hij heeft zijn land helemaal niet meer in handen volgens mij. Quasi zijn volledige troepenmacht zit in Ukr, om daar ook maar iets te realiseren
https://english.nv.ua/nation/russia-...-50401293.html

Laatst gewijzigd door brother paul : 15 maart 2024 om 17:33.
Oud 15 maart 2024, 17:16   #49854
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is best mogelijk dat u van mening bent dat ik over 'westerlingen' (veel) positiever denk.

Dat is niet het geval.

Maar ik ga niet ontkennen dat een West-Vlaams boerenpummel-perspectief - net iets hoger dan dat van een kikvors (een 'puit') - af en toe inzichten stimuleert die door bijvoorbeeld een adelaars-perspectief in ernstige mate worden bemoeilijkt.

Als een aap in een boom klimt, wordt z'n bloot gat zichtbaar.

Als de aap te hoog klimt, kunnen de takken zijn gewicht niet meer dragen en valt-ie naar beneden.

De ondersoort "Yankee Doodle" is nog niet lang geleden aan de klim begonnen; z'n bloot gat is desalniettemin reeds zichtbaar. Er is nog véél boom om in te klimmen, vandaar dat het er nogal onstuimig aan toe gaat.

De ondersoort "Europeanus" is een tijd geleden uit de boom gedonderd, en krabt nog altijd een beetje verdwaasd aan z'n schedeldak. Er komt voorlopig nog altijd niet véél zinnig uit.

De ondersoort "Moskva +" is héél lang geleden begonnen met de klim en zit inmiddels bijna helemaal bovenaan in de boom, driftig met de armen zwaaiend, zich op de borst kloppend en luide juichkreten uitstotend.

En daar ergens in de verte komt de Grote Storm eraan.

Vroeg of laat het vervolg op "Mademoiselle Soleil".

< stay tuned >

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2024, 21:33   #49855
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) Af & toe wel, ja, maar vaak helemaal niet; alles hangt af van het 'onderwerp'.

Ik moet wel zeggen: sinds ik "Mademoiselle Soleil" in huis heb, maak ik op dat vlak véél vooruitgang.

Het 'basispakket' (broodrooster, visbokaal, staafantenne) is van 1973; wij zijn dus al lang bezig elkaar slimmer te maken.

Zij heeft nog altijd véél werk met mij, dat is waar, maar dat steekt niet zo nauw: ze doet het immers graag. (...)
U hebt een Russische in huis.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 15 maart 2024 om 21:39.
Nr.10 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2024, 21:36   #49856
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Uit het geciteerde artikel:
(...)

He called reports about the deportation of Ukrainian children "pure propaganda"
and claimed that Russia is actually saving them from bombings.

(...)
Wat juist is.
Oud 16 maart 2024, 08:32   #49857
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

brother paul

Citaat:
ik ben er geweest, en heb met een copy van putin roebels zitten wisselen tegen dollars
Dollars? Dan was dat waarschijnlijk voor Poetin z'n tijd, ik denk elfs in de jaren 80.

Citaat:
het eten was er niet te wreten, de champanski was synthetische schuimwijn, het water was gezouten, het bier zat vol schimmel
Ik geloof er geen kloten van dat je daar ooit was. Wat je zegt zijn de typische vooroordelen die bestonden in de jaren 80 over de Sovjet-Unie, uitgesproken door mensen die er nooit geweest zijn. Je bent gewoon een oude zak met een acuut gebrek aan inspiratie.

Citaat:
dus alles was er , en niets was OK naar westerse normen
Citaat:
een agent van de KGB moest ons continu volgen
Zie boven.

Citaat:
een naief wichtje moest ons begeleiden als gids
die hadden een dik strategisch plan mee voor als het misliep, bvb de luchthaven sneeuwvertraging
de tupelov lekte meer mazout naar binnen dan hij kon verbranden, het stonk er verschrikelijk

Citaat:
dat vliegtuig rammelde bijna uit elkaar, en wonderbaarlijk werkte nog
en kijk de zetels waren doorzeten goed voor het speen te krijgen en de mensen stonken allemaal omdat ze zich niet wasten
de mensen werden op straat naast mij opgepakt...
Dus nooit geweest, gewoon veel Russofobe B-films gezien.
Oud 16 maart 2024, 08:34   #49858
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
moesten de communisten 51% van de stemmen halen, dan zou ik dat een overwinning vinden van de democratie...
Moesten ze 51% van de stemmen halen in België inderdaad. Het allereerste dat ze dan gaan doen is de wapenstroom richting Oekraïne en Israël stil leggen. Vrede op aarde.
Oud 16 maart 2024, 08:39   #49859
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Tja, regionaal... de schijn ophouden dus. Dan mogen de communisten regionaal bepalen dat er in Tyumen een speeltuintje naast appartementsblok 110 gebouwd wordt in plaats van naast appartementsblok 112. Geloof jij nu echt dat er een kans is dat er een andere president verkozen wordt?!

Zoals ik heel lang geleden al eens geschreven had, enkele van mijn Russische vrienden hun ouders werkten voor een school. Voor de stemlokalen open gingen, moesten ze hun stem al uitbrengen, ra-ra voor wie je moest kiezen als je je job nog wilde behouden. En dat was in een grote stad.
Hetzelfde kun je dan ook zeggen wat België betreft, ze gaan de PVDA toelaten in enkele gemeentecoalities, maar de "powers that be" zullen er wel voor zorgen dat deze partij niet aan de knoppen komt te zitten, ongeacht hoeveel mensen er op stemmen.

Wat Uw verhaaltje betreft klinkt allemaal nogal bullshit achtig. Medewerkers van stemdistricten kunnen niet op voorhand hun stem uitbrengen, enkel Russen die in het buitenland wonen kunnen dat, en ook in de recent toegevoegde gebieden die vroeger bij Oekraïne hoorden. (door het veiligheidsrisico, het regime in Kiev doet er alles aan om de bevolking in die streken te terroriseren, lukt steeds minder evenwel)
Oud 16 maart 2024, 08:46   #49860
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
laten we eens naar de feiten kijken:
https://www.twz.com/russia-deploys-5...-ukraine-front
Putin heeft een paar militaire nederlagen geleden in Ukraine terwijl zijn leger altijd maar verder verkleind wordt, heeft hij toch zijn doel om Kiev te ontzetten helemaal niet gehaald, en zit hij dagelijks een stadje soldaten te verliezen. hij heeft nog nooit zover de voorraad wapens doen vernietigen als nu het geval is, want hij verbrandt zelfs de voorraad van WOII momenteel als refurbished toestelletje, dus materiaal die daar al 50jaar staat te roesten moet hij oppoetsen om stand te houden in Ukr
https://www.thenationalnews.com/worl...th-10000-dead/

Het kremlin is voor het eerst ooit, aangevallen geworden, en 12% van zijn rafinaderijen staan in brand...
https://www.newsweek.com/map-ukraine...9594?piano_t=1

Er zijn gevechten over gans zijn territorium, en ook oproer van groeperingen die de kans schoon zien dankzij zijn verzwakt leger, zoals Wagner en nu deze laatste nieuwe groepering. Belgorod is momenteel oorlogszone... mensen kunnen daar niet meer rustig slapen
https://www.newsweek.com/russia-kurs...9721?piano_t=1

En hij moet continu oppositieleden en vijanden vermoorden, om nog enigszinds in het zadel te kunnen blijven. Zowel vijand als vriend moeten continu vrezen voor hun leven, vanaf hij tegenstand ondervindt blaast hij het leven uit u.

En daarnaast heeft hij ook al een coup overleefd, en dan ga je beweren dat Putin een kerel is die zorgt voor stabiliteit in het land... hij heeft zijn land helemaal niet meer in handen volgens mij. Quasi zijn volledige troepenmacht zit in Ukr, om daar ook maar iets te realiseren
https://english.nv.ua/nation/russia-...-50401293.html
U verwijst naar pure propaganda als bronvermelding...

Belgorod wordt soms aangevallen door het regime in Kiev, maar dat speelt enorm in het voordeel van Poetin. Voor de meeste Russen is dit meer dan ooit een teken dat dit regime ten val moet komen.

De Russen rukken op op het slagveld, dat is wat telt, ondanks voor honderden miljarden aan westerse wapens voor hun tegenstanders.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be