Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2024, 15:57   #181
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De Vlaamse kiezer, die overweegt om voor het VB te stemmen, denkt helemaal niet aan Vlaanderen, die geeft gewoon een proteststem aan het VB.
Dat zelfs u dat niet beseft, jongens toch ...
Voor een deel is dat zo. Voor een veel groter deel wordt op het Vlaams Belang gekozen omdat men hun vaderland niet langer erkent met al die empowerment voor genderidiotrie en andere vreemdelingen.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2024, 16:40   #182
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De N-VA zal niet breken op het niet samenwerken of het niet een coalitie vormen met het VB.
................
maar omdat ze beseffen dat samenwerken met het VB op Vlaams niveau de N-VA op federaal niveau het kan vergeten.
Als stemmen in het sjoemel merk België democratisch zou zijn dan moet N-VA coalitie vormen met VB gelet op de volgens de enquêtes bereikte test resultaten.

Indien de particratie vooral aangestuurd van uit Franstalig landsdeel dan federaal weigert om N-VA en de kiezers resultaten van zijn die leven op Vlaamse bodem te erkennen op basis van democratische bereikte stem resultaten is het simpel!
Omdat zij op ondemocratische wijze breken met mensen die leven op Vlaamse bodem om de zitjes in de federale lijkt het logisch.....omdat ze ons weigeren als vertegenwoordiger te laten vertegenwoordigen met onze kies keuze .

De bevolking die leeft op Vlaamse bodem moet eisen al is het door het houden van een referendum georganiseerd in Vlaanderen dat N-VA MOET samenwerken met het VB op Vlaams niveau want waarom is er anders verkiezing, de rechtbanken op Vlaamse bodem moeten zelfs ingeschakeld worden om dit onrecht te bevestigen!

En autonoom werken en totaal breken met de ondemocratische federale maffia dictatuur in het sjoemel merk België tot wij als mensen met democratische rechten juist behandeld worden door hen.

Als de bevolking die leeft op Vlaamse bodem massaal kiest op N-VA en VB dan lijkt het mij evident als de federale dictatoriaal de kiezer die bevolking die leeft op Vlaamse bodem vertegenwoordigt weigert dat deze keizers dan ook de federale ondemocratische dictatuur afstoot, weigeren te erkennen als regering?

En de Vlaamse geld kraan naar federaal dicht gehouden word. Geen geld geen leute !!!!
Omdat duidelijk al decennia lang >>> geld de enigste band is met ons dat de federale wil met mensen die leven op Vlaamse bodem.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 6 april 2024 om 16:44.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2024, 16:42   #183
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Voor een deel is dat zo. Voor een veel groter deel wordt op het Vlaams Belang gekozen omdat men hun vaderland niet langer erkent met al die empowerment voor genderidiotrie en andere vreemdelingen.
Precies! De samenleving is naar de kl…n. En ik vermoed dat die gender-ideologie er gekomen is uit pure verveling bij over-verwende jongeren. Kom zeg , laat ons even ernstig wezen, wie werkt en zijn/haar job met belangstelling en toewijding uitoefent, gaat die zitten zaniken over zijn/haar gender? Tegen dergelijke pipo’s zou eens recht voor de raap mogen gezegd worden dat je bent en blijft wat je geboren bent. Punt!!! De samenleving is zo al gek genoeg.
Oud 6 april 2024, 16:50   #184
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het VB is helemaal niet Vlaamsgezind, of toch niet zo Vlaamsgezind als dat ze doen uitschijnen.
.
Toch meer dan N-VA .
Het VB diende een motie in om eindelijk de taalwetten in Brussel toe te passen en N-VA stemde tegen !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2024, 16:59   #185
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Kan wel zijn.....

Hoe dan ook als men wil beweren dat het sjoemel merk België een democratie is dan moet men met de kies keuze van mensen die leven op Vlaamse bodem rekeninghouden. Wat de meerderheid keuze ook bepaalt. Waarom anders is er verkiezing? Om het buitenland rustig te houden met theater verkiezingen bij ons?

We hebben hen decennia lang zonder "bloedvergieten" getolereerd ondanks dat ze ons op allerlei wijzen bestolen en discrimineerden. Het zou dan niet meer dan logisch zijn dat onze kieskeuze eindelijk naar waarde erkend word.

Al decennia lang worden mensen die leven op Vlaamse bodem met sjoemel gediscrimineerd, ondanks we de meerderheid in dit land vertegenwoordigen.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
Oud 6 april 2024, 17:22   #186
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het VB is helemaal niet Vlaamsgezind, of toch niet zo Vlaamsgezind als dat ze doen uitschijnen.
Het VB is gewoon een antimigrantenpartij die heel veel populistische zever verkoopt.
Dat is de grote paradox hier op 't forum hee...

Xeno lijkt oprecht te geloven dat het Blok draait rond Vlaamsgezind zijn, terwijl ze IRL enkel maar bezig zijn met de strijd tegen de makak en de bougnoul. Met nog een populistisch sausje erbij, om de achterban van has-beens, beroepsinvaliden en verzuurde gepensioneerden die de wereld boos aankijken vanachter hun gordijn te plezieren.

Jij lijkt oprecht te geloven dat jouw partij draait rond Vlaamsgezind zijn, terwijl jullie keihard werken om België te redden & te besturen vanuit een conservatief maatschappijbeeld. Met Bart als 'grote herbronner' en een nostalgische blik naar de goede oude tijd dat de kerk haar moraal kon afdwingen en opleggen aan de bevolking. Eigenlijk een soort 'restauratie' naar de CVP staat van Leo Tindemans en Kardinaal Suenens. Die wisten ook wat 'goed is voor de mensen'

Een Vlaamsgezinde partij die niet draait rond België zelf willen besturen (N-VA), die niet draait rond rassenhaat (VB), en die ons niet wil terug katapulteren naar de moraal van de jaren '50 in ethische dossiers zoals euthanasie, abortus, homohuwelijk (alle 2 dus... ) bestaat niet in ons land.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 6 april 2024 om 17:23.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2024, 17:32   #187
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Toch meer dan N-VA .
Het VB diende een motie in om eindelijk de taalwetten in Brussel toe te passen en N-VA stemde tegen !
Je snapt het dus nog altijd niet...

Niemand léést een motie die uitgaat van het Blok. Men stemt gewoon tegen. Iedereen doet dat, altijd. Die stem heeft niks te zien met de inhoud van de tekst.

Is het nu ZO moeilijk om te snappen wat BDW in alle duidelijkheid stelde ? 'zelfs een motie dat de zon morgen zal schijnen die uitgaat van het VB zal ik niet mee stemmen'.

Dat is toch glashelder ?
Oud 6 april 2024, 17:36   #188
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Niemand léést een motie die uitgaat van het Blok. Men stemt gewoon tegen.
In een normale rechtstaat wat Belgie niet is zou het niet nodig zijn dat de oppositie een motie indient, daar leeft men gewoon de wet na.
Hier laat men zich nog liever domineren door de Franstaligen dan de wet na te leven.

Laatst gewijzigd door daiwa : 6 april 2024 om 17:38.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2024, 17:46   #189
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Niemand léést een motie die uitgaat van het Blok. Men stemt gewoon tegen. Iedereen doet dat, altijd. Die stem heeft niks te zien met de inhoud van de tekst.

Is het nu ZO moeilijk om te snappen wat BDW in alle duidelijkheid stelde ? 'zelfs een motie dat de zon morgen zal schijnen die uitgaat van het VB zal ik niet mee stemmen'.

Dat is toch glashelder ?
De Wever heeft ondertussen zijn kar gekeerd. Dat is ook glashelder.

Citaat:
De Wever (N-VA) sluit regering met Vlaams Belang niet uit: “Als je mij federaal buiten laat staan, kun je Vlaams niet rekenen op mij”

N-VA-voorzitter Bart De Wever wil koste wat het kost een Vlaamse meerderheid in de federale regering. Negeren de anderen die eis, dan komt een regering N-VA - Vlaams Belang toch op tafel.

Op het voorzittersdebat van Knack en Trends/Kanaal Z legt N-VA-voorzitter Bart De Wever zijn collega-partijvoorzitters de stelling voor: de volgende federale regering moet een Vlaamse meerderheid hebben. Dat is per definitie een regering met N-VA. Buiten Vlaams Belang ging niemand zonder voorwaarden akkoord met die stelling. Zijn collega’s kaatsten de bal terug: “Wees u dan eens duidelijk of u een regering zal vormen met Vlaams Belang”. Het antwoord was duidelijk.

“Als je mij federaal buiten laat staan, kun je Vlaams niet rekenen op mij. Eén keer een mes in de rug, maar geen twee keer.” Dat betekent dus dat als N-VA weer op een federaal zijspoor wordt gezet, dat de kans op een regering met Vlaams Belang onmiddellijk toeneemt. De Wever neemt het de andere Vlaamse partijen - en in het bijzonder Open VLD en CD&V - nog altijd bijzonder kwalijk dat ze hem bij de vorming van Vivaldi buiten spel hebben gezet. Meteen ook de reden waarom hij vindt dat Open VLD en CD&V kopje-onder moeten.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240227_97659257
Oud 6 april 2024, 17:48   #190
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In een normale rechtstaat wat Belgie niet is zou het niet nodig zijn dat de oppositie een motie indient, daar leeft men gewoon de wet na.
Hier laat men zich nog liever domineren door de Franstaligen dan de wet na te leven.
Panda en co hebben er geen probleem mee dat de Franstalige minderheid lak heeft Integendeel! aan de Belgische grondvod. Integendeel!
Oud 6 april 2024, 17:49   #191
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Het is zelfs nog erger! Wat men de bevolking wijsmaakt op TV en de pers over een nieuwe wet of aanpassing is totaal anders dan wat er uiteindelijk in het staatsblad verschijnt!! Sjoemel merk België is een grote leugen dat mensen die leven op Vlaamse bodem al decennia lang moeten financieren.
Oud 6 april 2024, 18:15   #192
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Dat jullie niet allemaal naar de heilstaat Hongarije zijn verhuisd snap ik niet.

Tenzij het hier toch beter is en die pathos over zich bevrijden van een juk eigenlijk pose is.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2024, 18:36   #193
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is toch glashelder ?
Jouw lofzang van de nva klinkt mij in de oren als het getrol van de Russische diensten die fake news verspreiden in het westen om verkiezingen te beïnvloeden en mensen onzeker te maken zodat ze opstandig worden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2024, 18:38   #194
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dat jullie niet allemaal naar de heilstaat Hongarije zijn verhuisd snap ik niet.

Tenzij het hier toch beter is en die pathos over zich bevrijden van een juk eigenlijk pose is.
Oud 6 april 2024, 18:41   #195
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jouw lofzang van de nva klinkt mij in de oren als het getrol van de Russische diensten die fake news verspreiden in het westen om verkiezingen te beïnvloeden en mensen onzeker te maken zodat ze opstandig worden.

Twijfel jij dan aan de woorden van je Grote Leider ? Noem je zijn marsrichting 'fake news' ?

Of stoort het je dat niet enkel de leden van zijn obediëntie lezen wat hij schrijft, maar ook de tegenstanders ?
Oud 6 april 2024, 18:43   #196
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Als stemmen in het sjoemel merk België democratisch zou zijn dan moet N-VA coalitie vormen met VB gelet op de volgens de enquêtes bereikte test resultaten.
...
Moeten? "Ik mut just niks" zei de wielrenner.

Ter zake nu:
je kan maar een coalitie vormen als je eerst akkoord bent over een heel aantal zaken die een regeerakkoord moet bevatten.

Bovendien is er nog de ambetantigheid dat er tamelijk veel kiezers zijn die op partijen stemmen die zitten te wachten op de juiste omstandigheden, om ons (de nva dus) de doodsteek te kunnen geven.
Een te nipte meerderheid in het Vlaams parlement, is onvoldoende.
Wij hanteren de volgende redeneerwijze:

Bij alles wat je aanpakt zijn drie zaken van belang . Dat je strategisch denkt. Dat je kritisch denkt. En dat je creatief denkt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 6 april 2024, 18:49   #197
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Twijfel jij dan aan de woorden van je Grote Leider ? Noem je zijn marsrichting 'fake news' ?

Of stoort het je dat niet enkel de leden van zijn obediëntie lezen wat hij schrijft, maar ook de tegenstanders ?
Dat is allemaal naast de kwestie.
Ik heb enkel, maar duidelijk, gezegd:
Jouw lofzang van de nva klinkt mij in de oren als het getrol van de Russische diensten ...

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 6 april 2024 om 18:49.
Oud 6 april 2024, 18:51   #198
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is allemaal naast de kwestie.
Ik heb enkel, maar duidelijk, gezegd:
Jouw lofzang van de nva klinkt mij in de oren als het getrol van de Russische diensten ...
Die lofzang bestaat dan ook niet... Ik herhaal gewoon de woorden van jouw goeroe, jouw Grote Leider.

Blijkbaar stoort je dat...
Oud 6 april 2024, 23:41   #199
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Vlaamse kiezer, die overweegt om voor het VB te stemmen, denkt helemaal niet aan Vlaanderen, die geeft gewoon een proteststem aan het VB.
Dat zelfs u dat niet beseft, jongens toch ...
Gelukkig dat er nog één intelligente Vlaming overblijft.
Al de rest zijn blijkbaar dommekloten.
Oud 6 april 2024, 23:44   #200
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die lofzang bestaat dan ook niet... Ik herhaal gewoon de woorden van jouw goeroe, jouw Grote Leider.

Blijkbaar stoort je dat...
Schoof gaat naar de dark side.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 6 april 2024 om 23:48.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be