Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2024, 08:37   #141
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Zo van die dingen die aantonen dat we tegen ons eigen opvattingen in stemmeb, daar zijn we tegen.
Bij een van die testen kwam ik bij diependaele uit….

Als er nu 1 politieker is waar ik t schijt aan heb is het toch wel diependaele.
Oud 15 april 2024, 08:43   #142
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Een woord voor al die stemtesten:
Manipulatie
Ik ben er ook niet zo enthousiast over. De mensen moeten ze niet pogen te dirigeren in een bepaalde richting.
Oud 15 april 2024, 08:50   #143
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo van die dingen die aantonen dat we tegen ons eigen opvattingen in stemmeb, daar zijn we tegen.
Er is natuurlijk een verschil tussen wat in een partijprogramma staat en de realiteit. Op papier is open VLD bijvoorbeeld een liberale partij, maar de praktijk leert ons natuurlijk anders.

Verder is het zo dat die test hier geen enkele ruimte laat voor nuance en soms wordt je dan ook volledig een het verkeerde hoekje geduwd. Als je bijvoorbeeld antwoord dat er aan een overheidsloket geen hoofddoek gedragen mag worden steken ze je in een conservatief hoekje, terwijl het net andersom is. Dat is progressief.

Mensen met grote vermogens moeten meer belastingen betalen? Welke belastingen zijn dat dan? Over welke vermogens gaat het dan? Etc etc... Vraagstelling slaat nergens op en is enorm tendentieus

De politie mag cameras met gezichtsherkenning gebruiken? Hoe kan je daar nu in godsnaam op antwoorden? Ja dat mag en nee dat mag niet. Situatieafhankelijk uiteraard

En ga zo maar door. Je kan daar helemaal niets mee. Zo simpel is dat
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2024, 09:12   #144
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Bij een van die testen kwam ik bij diependaele uit….

Als er nu 1 politieker is waar ik t schijt aan heb is het toch wel diependaele.
Die dus...

Zal men hem dan de titel clowneske figuur toeschrijven?
Oud 15 april 2024, 09:15   #145
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
84% N-VA
73% VB
71% CD&V
65% Vooruit
45% OVLD

Standpunten komen het meest overeen met voorzitter De Wever
Ik zal nooit een regeringk vormen met PVDA
Of zoals Michel het zei, nooit met de nazi's van de N-VA.
Oud 15 april 2024, 09:16   #146
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Die dus...

Zal men hem dan de titel clowneske figuur toeschrijven?
Die inderdaad. Wat een onwaarschijnlijke etter is me dat.
Oud 15 april 2024, 09:17   #147
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Het krioelt van de stemtesten.
De Morgen heeft er een, De Standaard een andere, de VRT heeft er nu ook een.
Het doet mij meer aan een horoscoop denken.
Leuk om eens te doen, maar ik ga er mijn stemgedrag niet laten op afstralen.
Reden: het is meestal nogal zwart/wit.
Mag de politie camera's met gezichtsherkenning gebruiken.
Als men bedoelt: voortdurend, ook als er geen specifieke dreiging is, zou ik zeggen "neen".
Stel dat men een concrete terreurdreiging heeft, kan dat wat mij betreft wel.
Maar dat soort nuances kun je niet aangeven, natuurlijk.

Mijn resultaat varieerde nogal afhankelijk van de stemtest, en het niveau (Europees, Vlaams, ...).
De ene keer zou ik Vooruit moeten stemmen, een andere keer PVDA, nog een andere zat ik bij CD&V, nog een andere N-VA, nog een andere VB.
Er zal dan spoedig ook een blijvende, zeer concrete, terreurdreiging opduiken.
Oud 15 april 2024, 09:20   #148
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men probeert ons met onze linker hersenhelft te doen stemmen terwijl ieder normaal mens daar de rechterhersenhelft voor gebruikt.* Met de linkerhersenhelft trekken we de dingen uit de werkelijkheid, los uit de context en gaan we er met ons gebrekkig redeneervermogen op los. Het is veel makkelijker te manipuleren. Met de rechter laten we alles in context, gebeurt het redeneren onbewust en holistischer. Links Newton en materialisme, rechts de relativiteitstheorie en menselijkheid.

* we denken uiteraard niet of met de ene hersenhelft of met de andere maar uit wetenschappelijk onderzoek (veeleer met de linker hersenhelft ja ) blijkt uit afwijkingen aan de hersenen door ongevallen of ziekten dat er een serieus verschil is welke kant er nog werkt.

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2024, 09:26   #149
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Men probeert ons met onze linker hersenhelft te doen stemmen terwijl ieder normaal mens daar de rechterhersenhelft voor gebruikt.* Met de linkerhersenhelft trekken we de dingen uit de werkelijkheid, los uit de context en gaan we er met ons gebrekkig redeneervermogen op los. Het is veel makkelijker te manipuleren. Met de rechter laten we alles in context, gebeurt het redeneren onbewust en holistischer. Links Newton en materialisme, rechts de relativiteitstheorie en menselijkheid.

* we denken uiteraard niet of met de ene hersenhelft of met de andere maar uit wetenschappelijk onderzoek (veeleer met de linker hersenhelft ja ) blijkt uit afwijkingen aan de hersenen door ongevallen of ziekten dat er een serieus verschil is welke kant er nog werkt.
Mijn rechter oog begon te pinken bij het lezen van sommige stemtests, dat is de linker 'hersenhelft' die daar voor instaat.

Mijn andere oog heeft zich afzijdig gehouden.

Of de vragen/zinnen op die tests allemaal kloppen????
Oud 15 april 2024, 09:35   #150
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het krioelt van de stemtesten.
De Morgen heeft er een, De Standaard een andere, de VRT heeft er nu ook een.
Het doet mij meer aan een horoscoop denken.
Leuk om eens te doen, maar ik ga er mijn stemgedrag niet laten op afstralen.
Reden: het is meestal nogal zwart/wit.
Mag de politie camera's met gezichtsherkenning gebruiken.
Als men bedoelt: voortdurend, ook als er geen specifieke dreiging is, zou ik zeggen "neen".
Stel dat men een concrete terreurdreiging heeft, kan dat wat mij betreft wel.
Maar dat soort nuances kun je niet aangeven, natuurlijk.

Mijn resultaat varieerde nogal afhankelijk van de stemtest, en het niveau (Europees, Vlaams, ...).
De ene keer zou ik Vooruit moeten stemmen, een andere keer PVDA, nog een andere zat ik bij CD&V, nog een andere N-VA, nog een andere VB.
Inderdaad. Gezichtsherkenning voor een papiertje dat wegwaait of het zoeken van een terrorist maakt een wereld van verschil. Gezichtserkenning kan ook niet gebruikt worden witteboordencriminaliteit waardoor die veel minder zal bestraft worden dan de kleinst mogelijke ingrijpen. Zulke stemtesten slaan op niets. Maar toch doe ik ze graag.

Oud 15 april 2024, 09:38   #151
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Gezichtsherkenning voor een papiertje dat wegwaait of het zoeken van een terrorist maakt een wereld van verschil. Gezichtserkenning kan ook niet gebruikt worden witteboordencriminaliteit waardoor die veel minder zal bestraft worden dan de kleinst mogelijke ingrijpen. Zulke stemtesten slaan op niets. Maar toch doe ik ze graag.
Inderdaad, ik doe ze graag, maar ik laat er mijn stemgedrag niet door beïnvloeden.
Oud 15 april 2024, 09:43   #152
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, ik doe ze graag, maar ik laat er mijn stemgedrag niet door beïnvloeden.
Ah neen, ik ook niet. En ik vraag me af of die 60% die beweren van wel dat ook echt doen. Het zou me verwonderen.

Oud 15 april 2024, 09:49   #153
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Er is natuurlijk een verschil tussen wat in een partijprogramma staat en de realiteit. Op papier is open VLD bijvoorbeeld een liberale partij, maar de praktijk leert ons natuurlijk anders.

Verder is het zo dat die test hier geen enkele ruimte laat voor nuance en soms wordt je dan ook volledig een het verkeerde hoekje geduwd. Als je bijvoorbeeld antwoord dat er aan een overheidsloket geen hoofddoek gedragen mag worden steken ze je in een conservatief hoekje, terwijl het net andersom is. Dat is progressief.

Mensen met grote vermogens moeten meer belastingen betalen? Welke belastingen zijn dat dan? Over welke vermogens gaat het dan? Etc etc... Vraagstelling slaat nergens op en is enorm tendentieus

De politie mag cameras met gezichtsherkenning gebruiken? Hoe kan je daar nu in godsnaam op antwoorden? Ja dat mag en nee dat mag niet. Situatieafhankelijk uiteraard

En ga zo maar door. Je kan daar helemaal niets mee. Zo simpel is dat
Hoezo? Ze leggen dat standpunt gewoon naast de verkiezingsprogramma's. En op basis van de optelsom komt daar een partij uit die het meest bij je mening aansluit.

Een moeilijkheid is wel niet elk thema voor iemand even belangrijk is. Maar daar wordt rekening mee gehouden doordat je een gewicht kan geven aan de vragen. Een nadeel is wel dat iets waar geen enkele vraag over gaat buiten beeld blijft. En je kan geen gewicht geven aan zaken als stijl en strategie.

Maar dat is eigenlijk niet meetbaar is zo een test die ook maar is wat hij is.

Ik vind niks mis met zo een test. Het is tekenend voor de paranoïde tijd waarin we leven dat daar ook al manipulatie in wordt gezien.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2024, 09:55   #154
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoezo? Ze leggen dat standpunt gewoon naast de verkiezingsprogramma's. En op basis van de optelsom komt daar een partij uit die het meest bij je mening aansluit.

Een moeilijkheid is wel niet elk thema voor iemand even belangrijk is. Maar daar wordt rekening mee gehouden doordat je een gewicht kan geven aan de vragen. Een nadeel is wel dat iets waar geen enkele vraag over gaat buiten beeld blijft. En je kan geen gewicht geven aan zaken als stijl en strategie.

Ik vind niks mis met zo een test. Het is tekenend voor de paranoïde tijd waarin we leven dat daar ook al manipulatie in wordt gezien.
Hoe moet je antwoorden op de vraag. Er moet een shift komen van belasting op arbeid naar belasting op consumptie en kapitaal?

Ik ben voor een shift naar belasting op consumptie. Ik ben helemaal niet voor een shift naar belasting op kapitaal.

En ja er is een stemtest die je indeelt op een assenkruis. Tegen de invloed van de Islam zijn is daar blijkbaar conservatief. Voor zijn is progressief.

Ik zeg overigens nergens dat er manipulatie is, ik zeg alleen dat er geen enkele vorm van nuance mogelijk is. Maar goed, ik begrijp dat het voor vele mensen behapbaar moet blijven. Dat zie je hier ook op het forum.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 15 april 2024 om 09:56.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2024, 10:07   #155
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
...Ik vind niks mis met zo een test. Het is tekenend voor de paranoïde tijd waarin we leven dat daar ook al manipulatie in wordt gezien.
Ik heb niet gezegd manipulatie, wel dat hij onbetrouwbaar is.
En dat is ook zo, vermits ik bij elke stemtest elders terechtkom.
Oud 15 april 2024, 10:09   #156
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat in de stemtest van De Morgen geen enkele vraag staat over de begroting en in de andere slechts een zijdelingse is geen manipulatie zeker ?

Laatst gewijzigd door Vlad : 15 april 2024 om 10:10.
Oud 15 april 2024, 10:11   #157
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Hoe moet je antwoorden op de vraag. Er moet een shift komen van belasting op arbeid naar belasting op consumptie en kapitaal?

Ik ben voor een shift naar belasting op consumptie. Ik ben helemaal niet voor een shift naar belasting op kapitaal...
Het klinkt ook altijd goed: een verschuiving.
Maar als je eerst je loon krijgt, daarop meer dan de helft aan belastingen betaalt, en dan langzaam wat spaart, en dan komt men later af van "we gaan verschuiven naar kapitaal of vermogen", dan ben je 2 keer gezien.

Ik vind de houding van de pers ook zeer dubieus als het over islam gaat.
We worden iedere keer geïnformeerd als het suikerfeest is, de ramadan begint, enz.
Doet men dat ook voor andere religies?
Neen.
Men spreekt wel over respect voor alle religies, inclusief het atheïsme, maar in de praktijk dient dat alleen om islam te eren.
Oud 15 april 2024, 10:12   #158
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Dat in de stemtest van De Morgen geen enkele vraag staat over de begroting en in de andere slechts een zijdelingse is geen manipulatie zeker ?
Wel, probleem is dat quasi alle partijen doen alsof ze die heel belangrijk vinden, in de praktijk blijkt dat echter een heel ander paar mouwen te zijn.
Oud 15 april 2024, 10:16   #159
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het klinkt ook altijd goed: een verschuiving.
Maar als je eerst je loon krijgt, daarop meer dan de helft aan belastingen betaalt, en dan langzaam wat spaart, en dan komt men later af van "we gaan verschuiven naar kapitaal of vermogen", dan ben je 2 keer gezien.

Ik vind de houding van de pers ook zeer dubieus als het over islam gaat.
We worden iedere keer geïnformeerd als het suikerfeest is, de ramadan begint, enz.
Doet men dat ook voor andere religies?
Neen.
Men spreekt wel over respect voor alle religies, inclusief het atheïsme, maar in de praktijk dient dat alleen om islam te eren.
De pers is hier zeer pro Belgische traditio's, en dus willen ze de islamieten te vriend houden om zo naar hun stem te hengelen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 15 april 2024 om 10:17.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2024, 12:17   #160
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Net in het journaal op VRT,
Een voorbeeld van hun stemtest.
In hun voorbeeldresultaat:

Je komt het meest overeen met Melissa de praetere
Vooruit is de partij die u het best past
Vlaams Belang past bij u het minst…

Hoe toevallig…..

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be