Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 april 2024, 16:59   #181
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het begint ernaar uit te zien dat de VS + bondgenoten Israël wisten te overtuigen van geen directe retaliatie uit te voeren op Iraans grondgebied. Ze willen dus géén regionale oorlog.
Terwijl stafchef Halevi expliciet tegen zijn luchtmacht zei dat ze met zekerheid terug gaan slagen.

Dus is daar de hypothese dat ze de proxies van Iran een ferme slag gaan toebrengen. Nasrallah kan maar best heel diep in zijn bunker wegkruipen.
Is Iran geen bedreiging voor iedereen, nu ze nukes willen maken?
Ik denk dat een snelle retailatie beter is dan dit te laten aanslepen...
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2024, 17:34   #182
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Wie zijn die geheimzinnige mediators die zo'n absurd voorstel doen? Bestaan die wel buiten de propaganda van de Iraanse dictatuur?
We zullen zien of Israël Iran rechtstreeks durft aanvallen of dat ze zich afreageren op bv. Syrië of op de Palestijnen die vandaag weeral een massamoord te verduren kregen in Gaza.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2024, 17:37   #183
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.696
Talking Vierde Wereldoorlog is totalitaire RASSENOORLOG op Karmische aardse hellewereld

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
De signalen zijn hier diffuus. Is Iran nu een gevaarlijke natie die in de hele regio regimes en milities kan bewapenen zodat ze een dreiging vormen? Of valt het allemaal dik mee en kunnen ze hun ambities niet waarmaken bij gebrek aan voldoende performante militaire mogelijkheden?

Het ene moment lijkt het alsof het een grote bedreiging is die terstond moet worden aangevallen. Het andere moment wordt er wat gelachen met het onbeduidende impact van de aanval van eergisteren.

haha haha nu begrijp ik het ok ULTRA HI Tech, advanced Wapensystemen moet je ooit in de harde praktijk kunnen uittesten hahha hahah dus IRan fungeerde als levende proefkonijntje en betaalde hun 'Hokjes en Brokjes' dus ook zelf.

hahah nu begrijp ik het denk ik

Nu gaat men de IRaanse wapenproduktie fabrieken toch niet platbombarderen met 50 Kruisraketten, omdat men IRan juist wil uitdagen om de volgende keer het dubbele aantal Raketten en Drones af te vuren.

HEt is echt een beetje het Verhaal uit Aliens and Predators, alle delen ok. Technisch superieure Aliens, met nucleaire energiecellen en nucleaire bewapening kwamen op aarde om te jagen in The Real Life op de Aliens, die dus menselijke gastheer lichamen nodig hadden.

USA, Allied Forces gaan IRAN nu dus toch niet terug bombarderen naar de prehistorie.

==============================
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2024, 18:29   #184
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 73.028
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Nu nog enkel Rafah in Palestina, terwijl Hezbollah en logischer wijs zal Iran volgen. Ik denk niet dat Israël ze tot de productie van nukes zal laten gaan.

Ik denk ook niet dat Israël Biden serieus neemt.
Waar haal je dat idee nu weer ?

Israël heeft al in geen decennia zo een bevriende amerikaanse president gehad als Biden.

Obama nam véél hardere standpunten in, en Biden als zijn VP probeerde dan te sussen en toch Israëls belangen te verdedigen.

Trump was te stom om zelfs maar te begrijpen over wat het ging. Die wou alleen maar 'deals' maken met iedereen om zo indruk te maken.

Biden zijn track record spreekt voor hem, hij was al pro israël als jonge parlementariër en is het doorheen heel zijn loopbaan consequent gebleven. Nu hier lapidair neersmijten dat men in Israël Biden niet serieus neemt, is BS.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2024, 19:27   #185
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
We zullen zien of Israël Iran rechtstreeks durft aanvallen of dat ze zich afreageren op bv. Syrië of op de Palestijnen die vandaag weeral een massamoord te verduren kregen in Gaza.
Dat ligt al vast hé, Hesbollah zal moeten boeten. Twee vliegen in één slag.

Maar daarmee weet ik nog niet wie die zotte "mediators" zijn.
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2024, 19:28   #186
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Trump was te stom om zelfs maar te begrijpen over wat het ging. Die wou alleen maar 'deals' maken met iedereen om zo indruk te maken.
Vergeet je niet iets? De verhuis van de Amerikaanse ambassade naar Jeruzalem?
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2024, 20:15   #187
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Waar haal je dat idee nu weer ?

Israël heeft al in geen decennia zo een bevriende amerikaanse president gehad als Biden.

Obama nam véél hardere standpunten in, en Biden als zijn VP probeerde dan te sussen en toch Israëls belangen te verdedigen.

Trump was te stom om zelfs maar te begrijpen over wat het ging. Die wou alleen maar 'deals' maken met iedereen om zo indruk te maken.

Biden zijn track record spreekt voor hem, hij was al pro israël als jonge parlementariër en is het doorheen heel zijn loopbaan consequent gebleven. Nu hier lapidair neersmijten dat men in Israël Biden niet serieus neemt, is BS.
https://www.politico.eu/article/isra...-invade-rafah/

Zie ook hoe ze Trump ontvingen in vergelijking met Biden. Trump kreeg zelfs een munteenheid die de waarde van de tempelbelasting heeft.



En dit:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Vergeet je niet iets? De verhuis van de Amerikaanse ambassade naar Jeruzalem?
Biden komt niet aan de hielen van Trump. Biden is aan het dementeren, president onwaardig.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 16 april 2024 om 20:20.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2024, 19:01   #188
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 23.340
Standaard

Iran schiet duizenden raketten af via Libanon, Gaza en Yemen. Vechten in Irak en Syrië en samen met de Houti verstoren ze de wereldwijde handel door schepen aan te vallen.

Maar, het is Israël die de wereld in een oorlog wil storten, ja ja.

https://www.theguardian.com/world/20...anian-diplomat

Benjamin Netanyahu is seeking to trap the west into a total war across the Middle East that would have incalculable consequences for the region and the world, Iran’s top diplomat in the UK has claimed, in his first interview since Tehran launched an unprecedented missile and drone attack against Israel at the weekend.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2024, 19:41   #189
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 23.340
Standaard

Als die oorlog met Iran er komt, en dat wordt waarschijnlijker met de dag, dan wordt gaza een kanttekening in de geschiedenis. Dat kan Israël op het gemakske heel de zaak leeg maken, met bommen of met busjes.

Zelenski is alvast boos op de NAVO, die hebben Israël wel actief verdedigt met hun eigen troepen. Bij Oekraïne durven ze dat niet te doen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240417_92518396

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 17 april 2024 om 19:47.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2024, 20:24   #190
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.134
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Als die oorlog met Iran er komt, en dat wordt waarschijnlijker met de dag, dan wordt gaza een kanttekening in de geschiedenis. Dat kan Israël op het gemakske heel de zaak leeg maken, met bommen of met busjes.

Zelenski is alvast boos op de NAVO, die hebben Israël wel actief verdedigt met hun eigen troepen. Bij Oekraïne durven ze dat niet te doen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240417_92518396
De steun van de omringende landen voor een oorlog met Iran heeft Israël alvast niet. Hieronder enkele citaten uit een artikel in de Standaard

'Riyad maakte ook al op voorhand duidelijk dat een eventuele Israëlische vergeldingsaanval op Iran, al dan niet met VS-steun, niet op Saudische medewerking kon rekenen: dat “de-escalatie de prioriteit van iedereen” moet zijn, was ook een boodschap aan Israël.'

De Jordaanse minister van Buitenlandse Zaken Ayman Safadi:“Laat me erg duidelijk zijn, we zullen hetzelfde doen eender waar die drones vandaan komen: uit Israël, Iran of elders.”

'Wel is duidelijk dat de diverse Arabische landen die afgelopen weekeinde mee de veiligheid van Israël hebben verdedigd, geen enkele zin hebben ook een Israëlische speelbal te worden in een regionale oorlog met Iran.'

'...als Tel Aviv, tegen nadrukkelijk Amerikaans advies in, besluit toch doelwitten in Iran te bombarderen, stelt zich al meteen de vraag welke route Israëlische gevechtsvliegtuigen daarvoor zouden gebruiken. Geen enkele van de tussenliggende Arabische landen wil daarvoor zijn luchtruim openstellen, Turkije evenmin.'
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2024, 20:46   #191
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.102
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Alsof Israël nog met vliegtuigen over tapijtkoppistan moet vliegen om Iran te irriteren...

Gewoon bestaan is goed genoeg om de Ayatollahs klootkramp, perineum eczeem en racekak te bezorgen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2024, 22:39   #192
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 23.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
De steun van de omringende landen voor een oorlog met Iran heeft Israël alvast niet. Hieronder enkele citaten uit een artikel in de Standaard

'Riyad maakte ook al op voorhand duidelijk dat een eventuele Israëlische vergeldingsaanval op Iran, al dan niet met VS-steun, niet op Saudische medewerking kon rekenen: dat “de-escalatie de prioriteit van iedereen” moet zijn, was ook een boodschap aan Israël.'

De Jordaanse minister van Buitenlandse Zaken Ayman Safadi:“Laat me erg duidelijk zijn, we zullen hetzelfde doen eender waar die drones vandaan komen: uit Israël, Iran of elders.”

'Wel is duidelijk dat de diverse Arabische landen die afgelopen weekeinde mee de veiligheid van Israël hebben verdedigd, geen enkele zin hebben ook een Israëlische speelbal te worden in een regionale oorlog met Iran.'

'...als Tel Aviv, tegen nadrukkelijk Amerikaans advies in, besluit toch doelwitten in Iran te bombarderen, stelt zich al meteen de vraag welke route Israëlische gevechtsvliegtuigen daarvoor zouden gebruiken. Geen enkele van de tussenliggende Arabische landen wil daarvoor zijn luchtruim openstellen, Turkije evenmin.'
Dat is inderdaad een heikel punt al haten die landen allemaal Iran als de pest, ik denk eerder aan de VS en UK voor die oorlog.

Israël is natuurlijk al in oorlog met Iran, dat wordt uitgevochten in Libanon. Ook de Houti schieten met de regelmaat van de klok raketten af naar Israël, daar heeft Saudi Arabië dan weer geen probleem mee om daar oorlog mee te voeren. Als puntje bij paaltje komt dan verwacht ik dat ze toch gaan meewerken zoals bij de oorlog in Irak.

Het liefst van al hoop ik dat de Ajathollahs opeens dood vallen en dat de Iraanse bevolking terug vrij kan zijn, maar dat is iets te positief gezien, ik vrees dat ze opnieuw in een grote oorlog worden meegesleurd.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 17 april 2024 om 22:40.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2024, 23:32   #193
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.723
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht

Het liefst van al hoop ik dat de Ajathollahs opeens dood vallen en dat de Iraanse bevolking terug vrij kan zijn, ....

De Iraanse bevolking is ook zonder ayatollahs rabiaat anti-zionistisch.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2024, 00:10   #194
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
De steun van de omringende landen voor een oorlog met Iran heeft Israël alvast niet. Hieronder enkele citaten uit een artikel in de Standaard

'Riyad maakte ook al op voorhand duidelijk dat een eventuele Israëlische vergeldingsaanval op Iran, al dan niet met VS-steun, niet op Saudische medewerking kon rekenen: dat “de-escalatie de prioriteit van iedereen” moet zijn, was ook een boodschap aan Israël.'

De Jordaanse minister van Buitenlandse Zaken Ayman Safadi:“Laat me erg duidelijk zijn, we zullen hetzelfde doen eender waar die drones vandaan komen: uit Israël, Iran of elders.”

'Wel is duidelijk dat de diverse Arabische landen die afgelopen weekeinde mee de veiligheid van Israël hebben verdedigd, geen enkele zin hebben ook een Israëlische speelbal te worden in een regionale oorlog met Iran.'

'...als Tel Aviv, tegen nadrukkelijk Amerikaans advies in, besluit toch doelwitten in Iran te bombarderen, stelt zich al meteen de vraag welke route Israëlische gevechtsvliegtuigen daarvoor zouden gebruiken. Geen enkele van de tussenliggende Arabische landen wil daarvoor zijn luchtruim openstellen, Turkije evenmin.'
Via de zee?
of: The Jericho III is believed to have two or three-stages, using solid propellant and having a payload of 1,000 to 1,300 kg. The payload could be a single 750 kg (150–400 kiloton) nuclear warhead or two or three low-yield MIRV warheads.
https://en.wikipedia.org/wiki/Jericho_(missile)

Ik acht een nucleaire aanval zeer plausibel.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 18 april 2024 om 00:24.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2024, 03:02   #195
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 23.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De Iraanse bevolking is ook zonder ayatollahs rabiaat anti-zionistisch.
Ja, dat zal inderdaad wel zo zijn.

Het is ook een feit dat zowel Iran als Turkije Israël hebben erkend in de jaren ‘50 al weet ik niet hoe de publieke opinie toen was. Propaganda zal ook z’n werk wel hebben gedaan ondertussen en na een erg bloederige oorlog met Irak in de jaren ‘80 weet ik niet hoe graag de bevolking in een nieuw avontuur wil stappen. Hun grootste zorg momenteel is de economie die ze grotendeels aan zichzelf te danken hebben, er zijn 6 keer zoveel nieuwe werknemers dan mensen die op pensioen gaan, geen enkele economie kan dit aan.

https://www.brookings.edu/articles/i...onomic-crisis/

Even a well-functioning economy would have difficulty absorbing new cohorts into the labor market when they outnumber the retiring cohorts 6 to 1.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2024, 11:51   #196
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Is Iran geen bedreiging voor iedereen, nu ze nukes willen maken?
Ik denk dat een snelle retailatie beter is dan dit te laten aanslepen...
Israël "heeft" nukes. Oekraïne niet . Ik stel vast dat Oekraïne en daarmee West Europa opgeofferd word ten voordele van de Joden. Speelt het toevalig geen rol dat Biden wil herkozen worden maar misschien niet genoeg geld heeft en de Joden wel ????
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2024, 12:01   #197
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Israël "heeft" nukes. Oekraïne niet . Ik stel vast dat Oekraïne en daarmee West Europa opgeofferd word ten voordele van de Joden. Speelt het toevalig geen rol dat Biden wil herkozen worden maar misschien niet genoeg geld heeft en de Joden wel ????
Ik begrijp uw vergelijking met Oekraïne niet.

Het zal er eerder op neerkomen dat Iran opgeofferd zal worden ten voordele van de rest.

300 projectielen afvuren en terwijl kernwapens willen maken, is een bedreiging die je als natie niet kan negeren.
Het wordt een spannende zomer, zoveel is zeker.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2024, 00:05   #198
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 20.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
En Gaza nog erger, en Afghanistan nog erger, en zo zijn er nog wel. Elk land met +50% moslims is een ramp met de mensenrechten.
S.A. is het ergst !
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2024, 00:11   #199
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 20.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Is Iran geen bedreiging voor iedereen, nu ze nukes willen maken?
Eerder de laden die al nukes hebben ! die vormen een dreiging.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2024, 09:50   #200
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Eerder de laden die al nukes hebben ! die vormen een dreiging.
Neen enkel degene die dreigen ze te gebruiken om anderen van de kaart te vegen.
Wat Iran gewoon deed.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be