![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het agenda van de duivel openbaren is niet om er iets aan te veranderen, maar om tot waakzaamheid als gemeenschap te komen. Als u hem niet als herboren christen kadert, heeft u er nooit deftig naar geluisterd. U leeft nog in hokjes en ziet de protestanten niet als broeders in het lichaam van Christus. Dat vertoont u duidelijk.
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik veroordeel geen mensen, want ik vel hier slechts een oordeel over bepaalde geloofsconcepten eigen aan het protestantisme. Lawson is me trouwens genoegzaam bekend. In het verleden hebt u het met mij al over hem gehad. Daarnaast ben ik vrij goed thuis in het protestantisme, zelfs in de stromingen in de VS. Lawson is als Southern Baptist wel iemand die de TULIP-doctrine onderschrijft. Ontkennen heeft geen zin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vuurdoop moet u nog overkomen zie ik zo.
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U kunt zich nog bekeren van uw zondes en zich excuseren. Het is beter te veroordelen wat hij daadwerkelijk zegt, dan wat u denkt uit te googelen.
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar leest u toch niet zo goed wat anderen schrijven. Ofwel bent u heel kort van geheugen... Bent u dan al vergeten dat u in het verleden me al naar Lawson hebt verwezen? Ik oordeel op basis van wat iemand zegt, niet op wat iemand als mens is. Dat laatste oordeel komt alleen God toe. Ik hoef me dan ook op geen enkele manier te verontschuldigen, daar ik op basis van kennis over zijn leer oordeel, en bij uitbreiding op de vele dwaalleren onder protestanten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo te zien hebt u nog steeds niet door dat al zovele Lawson zijn voorgegaan in een eigengereide interpretatie van de eindtijd, van de Apocalyps, van de tijd dat de Zoon terugkeert. Al zovelen zijn verdwaald in hun eigen fantasie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind uw gedrag jegens hem echt wel hoogmoedig. U doet "roepend en tierend"" over hem bezig en bent niet eens 1x inhoudelijk terug gekomen op wat hij daadwerkelijk preekt. Maar het is wel feit dat hij kan roepen en tieren als het over onze belangen gaat: https://www.youtube.com/watch?v=SKl2Lbpk9Lw "We're gonna turn them into homosexuals, sodomites and all of that." It's the time now }-)
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want ik rijm Babylon de grote in het westen, niet hij he. Hij heeft wel gezegd dat het mogelijk op Amerika kan slagen. Maar als we de beschrijvingen er letterlijk bij nemen, is dit voor de eerste maal dat de teksten op de hele wereld slagen en niet op 1 random koninkrijk. De gehele aarde zal onderworpen worden aan het beestensysteem. Neem den profeet Daniël erbij, toenemende kennis. Waarom zouden wij onze Bijbel niet in relatie met vandaag mogen zien als ze nooit meer in relatie met de wereld als vandaag stond?
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je doet alsof we daar iets aan willen veranderen, maar dat is niet zo. Wij zijn echter wel geboden (door den Bijbel) standvast te staan en dus niet te conformeren op de wereldgeest, die van den duivel is. Als hij iets openbaart, is dat makkelijk om als complottheorie weg te zeggen. Maar dat pakt geen post meer na decennia diensten waarin hij door de tijd credibiliteit verwierf.
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U mag dat nu eens onderbouwen. Wat heeft hij dan wel voorspeld, wat nu, na decennia, als onweerlegbaar uitgekomen is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U bent gewoon vol vooroordelen. Lawson richt ons op Christus en de Bijbel, niet op hem. Ik weet dat de leden van de katholieke kerk wat volgzamer gevormd worden met als gevolg dat ze meer werelds zijn. Je kan je nog bekeren Jan.
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook hier nodig ik u uit eens een voorbeeld te geven van zo'n "fout uit het verleden". Trouwens, waar haalt u de autoriteit vandaag om u te verheffen boven Lawson? U stelde hem toch voor als een autoriteit, een man met onvergelijkbare bijbelkennis...? En nu plotseling zegt u zomaar: "Jamaar, dat ga ik toch niet volgen?" U toont eigenlijk aan waar de worm in de vrucht zit van het protestantisme. U beseft het niet, maar daar zit de rotte plek die er ondertussen voor gezorgd heeft dat, vooral in de VS, heel de protestantse wereld versnipperd en verdeeld is in vele duizenden rivaliserende groepen en groepjes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook dat de overheden achter onze vrijheden gingen komen onder het mom van veiligheid en dat ze al ons geld, doen en laten zullen opvolgen. Kort daarna brak corona uit. De feminisering van de samenleving. Maar ik kan momenteel niet zo diep graven in mijn geest.
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar de Bijbel ons het samenspel van spirituele opgang en eigen deemoed leert, is bekering een voortdurend proces. Geen eenmalige hocuspocus zoals in bepaalde van die protestantse richtingen. Het mooie voorbeeld van Petrus leert ons dat. Waarin zou ik trouwens wereld zijn en u dan weer niet? Is dit forum dan niet werelds? Wat doet u hier dan wel als u aangeeft "minder werelds" te zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben ook geen lopende encyclopedie waar ik al diens diensten in een boekje bijhoud. Maar hij is niet te beschaamd fouten toe te geven, dat heb ik meermaals gezien. Hij is niet alleen over de Bijbel bezig he, soms over politiek, soms over abortus, soms over genderideologie, soms over evolutie, soms over eugenetica, soms over demonen, ... U ziet graag alles geordend in hokjes of het kan niet kloppen he?
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |