![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga de bronnen die al van voor Irak tegen mij liegen om hun doelen te bereiken en het dan in puin achterlaten, mij niet verder laten informeren hoe die vork in de steel zit. Ik klasseer dat simpel: Het westen veroorzaakte een IS, Rusland versloeg de IS. En daarmee maak ik die laatste niet de goeie, maar ik maak de eerste zeker niet de goeie omdat ze de vijand van de laatste is. Hun vijandsbeelden zijn mijn vijandsbeelden niet. Er is dringend een holistische benadering nodig en als iedereen dan voor zijn eigen deur veegt, is de straat proper. Waarom enkel de oorlogsmisdaden van Rusland aanwijzen en jaar en dag zwijgen bij de misdaden die de grootste migratiegolf in de menselijke geschiedenis veroorzaakte? En de hongersnood daaruit zullen we ook maar niet benoemen he.
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 30 mei 2024 om 05:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ge dat gelooft, ga er voor sterven. Ik wil maar voor 1 geloof sterven en leven en het is niet dat van de globalistische kabaal.
![]() |
![]() |
#143 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) Laatst gewijzigd door E. Gidius : 30 mei 2024 om 05:32. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is het equivalent van wat die derde rijkers poogden bereiken. En eugenetica is ook weer volop in de mars. Ik zei het bij corona al, dezelfde grootmachten die zo achter derde rijkers floreerden, floreren nu uitbundig achter deze generatie politici. Ik hou me liever daarmee bezig dan de wortels als een ezeltje te volgen die ze me voorhouden. Wie doet aan cancel culture, censuur, sociaal darwinisme, wereld politiek? Wie heeft ons Europa en Amerika de rug toegekeerd en overgeleverd aan boze overmachten? ONZE EIGEN MENSEN!
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogmaals: het gaat hier over de oorlog die Poetin heeft gestart tegen Oekraïne en die hij fanatiek verder zet met iedere soldaat, met iedere tank, met ieder artilleriestuk... die hij naar Oekraïne stuurt. Tijd dat u dat ondubbelzinnig erkent. Anders bent u net als een klein kind dat betrapt en tegen de meester begint te lamenteren "Jamaar, meester, ook Jantje deed dat..." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"... globalistische cabal..." O ja, weer een andere debatfiche uit Moskou. Grote Leider Poetin strijdt niet zomaar een gewone strijd, niet zomaar een conventionele oorlog tegen buurland Oekraïne. Neen, neen, het gaat om een apocalyptische strijd, waarbij het Heilige Rusland, het Derde Rome, het opneemt tegen het satanistische Westen. Aldus patriarch Kyrill en, samen met hem, een slaafde Russische Kerk die hand- en spandiensten biedt aan het Russisch imperialisme. Goed geprobeerd, maar toch zo doorzichtig. Kom dus volgende keer af met steekhoudende argumenten, niet met goedkope stoplappen van de Russische propaganda. Ok? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We gaan geen rondjes blijven draaien, beste vriend. Al meer dan eens heb ik u erop gewezen dat dit een heel arbitraire interpretatie is, een van de zovele die men op de Bijbeltekst kleeft en die in het verleden al zovele malen grondig fout is gebleken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wilt u het over het "stoute" Westen hebben, doet maar gerust. Wel eventjes meenemen in de redenering dat u in dat Westen woont, leeft en uw leven opbouwt, iets wat mogelijk is door de vrijheid, stabiliteit, welvaart, vrede... die net door dat "stoute" Westen gegarandeerd wordt. Alleen gaat het hier nu eventjes over Rusland. Dus, durf eventjes duidelijk spreken wat uw standpunt is over de Russische agressie tegen Oekraïne. Of wilt u daar bewust blind voor zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als toemaatje: u hebt hier trouwens weer eens een debatfiche van de Russische propaganda bovengehaald. In allerlei pro-Russische groepjes (Telegram-, FB-, Vk-groepjes en gelijkaardige media) is dat sedert februari 2022 het ordewoord: het is niet Poetin die oorlogszuchtig en imperialistisch is, neen, neen, wel het "stoute" Westen. En daarom mag Poetin zijn gang gaan in Oekraïne. Althans, dat is wat men naïevelingen probeert te verkopen. En u tuimelt er blijkbaar met open ogen in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is de relevantie van dit alles in een discussie over de agressieoorlog die Rusland tegen Oekraïne voert? Als u begint over "boze overmachten", dan denk ik niet dat we lang moeten aarzelen om die in de Russische orcs aan het werk te doen. Zij zaaien er dood en verderf. Alleen wilt u schijnbaar heel gericht dit element "cancelen", "censureren" en snel onder een grote woordenbrij begraven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
NAVO? Weer zo'n debatfiche uit Moskou. Oekraïne is geen lid van de NAVO. Voor februari 2022 had Oekraïne geen enkele aanvraag tot NAVO-lidmaatschap neergelegd. En net dat land wordt aangevallen, zogezegd omdat de NAVO uitbreidt... Kunt u dan verklaren waarom Poetin Finland niet heeft aangevallen, een land dat wel haar aanvraag heeft ingediend? Als de uitbreiding van de NAVO toch dat enorme probleem vormt, waarom pakt Poetin dat "probleem" dan niet aan in Finland, het land dat de langste grens met Rusland heeft? U ziet zo dat het discours weer eens niet klopt. Het gedaas over de NAVO is een voorwendsel, een schaamlapje om iets anders te verbergen. Trouwens, als u toch zo wakker ligt van de mensenlevens in Oekraïne, dan was het veel effectiever geweest om na te denken over de oorzaak van de ellende: Poetins imperialistische waanideeën. Daar ligt uiteindelijk het probleem: die man in het Kremlin die het uiteenvallen van de Sovjet-Unie nog steeds verteerd heeft, die meent dat Rusland op de een of andere wijze recht heeft op een aantal voormalige Sovjetrepublieken, dat Rusland omringd moet worden met vazalstaten... Allemaal geïnspireerd door die haatprediker van een Doegin. Daar zit de kat gebonden. Daar zit de kern van het probleem. Niet bij de NAVO. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ging over de Bijbelse profetie en dat ze aansluit op Europa. Rusland is den beer he. Zij is niet de machtigste ter aarde die invloed heeft over alle koninkrijken en heeft geen wereldinvloed zoals Amerika. Sodom en Gomorra is te vertalen op Europa en Amerika en op geen enkel andere. U doet alsof ge moet kiezen, terwijl ze beide reeds veroordeeld zijn door God.
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 31 mei 2024 om 07:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Door deze interventie zijn wij allemaal in levensgevaar gebracht. Rusland is een betere bondgenoot dan vijand. We hadden moeten praten en desnoods moeten plooien als dit duizenden levens kon redden en toe een de-escalatie zou leiden. Ja ge had "verloren" maar mensenlevens waren dan gewonnen. De eigen burgers werden dan niet in levensgevaar gebracht. Waarom zouden degene die het oosten in dood en verderf achterlieten en de grootste migratiegolf in de geschiedenis veroorzaakten de goeie in dit verhaal zijn? Hebben wij al eens werkelijk achter de muur van censuur gekeken en gezien wat er allemaal veroorzaakt is om tot deze gevolgen te komen?
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 31 mei 2024 om 07:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U hoeft niet zoveel te veronderstellen in mijn naam.
![]() |
![]() |
#157 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Unweigerliche Folgen": Atommacht Russland warnt Westen ausdrücklich vor Angriff
Atoommacht Rusland waarschuwt Westen uitdrukkelijk voor aanval: “Onvermijdelijke gevolgen” Citaat:
Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weer een suggestieve vraag. Kom, maak dat allemaal eens concreet. Wie is die "ik"? Wie zijn die "partners terroristen"? Over welk "regime change" hebt u het? En aan welke deur wordt er dan wat uitgebreid?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U komt af met een woord dat u overduidelijk zelf niet begrijpt, want mijn tekst bevat nul komma nul whataboutisme. Ik geef duidelijk dat u van een vals startpunt vertrekt en dat de legitimatie ongegrond is die u probeert te geven aan de Russische aanval. En goed om eens te meer vast te stellen: u krijgt het toch maar niet over uw lippen om de Russische aanval op Oekraïne in ondubbelzinnige termen te veroordelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |