![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#51701 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat de Vlamingen jarenlang geknokt hebben om dit te bekomen. 100 jaar geleden was Belgie eentalig Frans officieel. Russisch is geen erkende taal in Oekraine, de historische Russische minderheid en de regio s waar al eeuwen door de meerderheid Russisch gesproken wordt, zijn dus onderdrukt, net zoals bvb. de Koerden in Turkije. En de Koerden verzetten zich gewapend tegen deze onderdrukking. De Russen in Oekraine zijn nog niet zo goed georganiseerd, want hun onderdrukking is nog maar recent. In tegenstelling tot de Koerden daarentegen kunnen ze rekenen op de hulp van hun grote broer. De situuatie is inderdaad verschillend, in Belgie worden er geen historische minderheden onderdrukt. Laatst gewijzigd door tomm : 30 mei 2024 om 15:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51702 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom denkt u dat waar ik woon en werk een leugen is, kent u mij persoonlijk misschien? Voor de rest geef ik voor bijna alles dat ik schrijf een referentie naar westerse media met bronvermelding. Dus in feite beweert U dat de westerse pers, wikipedia, etc. leugenachtig en pro-Russisch zijn. Wat U zou willen, zoals u al hebt aangegeven, is iedereen die ingaat tegen de lijn van de elite de mond snoeren en oppakken. Allemaal in de naam van vrijheid en democratie natuurlijk. Laatst gewijzigd door tomm : 30 mei 2024 om 15:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51703 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51704 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51705 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet. Naar gewoonte neemt u weer een loopje met de werkelijkheid. Officieel was er in België geen rijkstaal, want de toenmalige grondwet voorzag de taalvrijheid. De facto echter was België eentalig, omdat die zogenaamde "taalvrijheid" eigenlijk een eufemisme was voor de machthebbende elite om enkel Frans te gebruiken in alle aspecten van het staatkundig, politiek en sociaal leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51706 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Grappig is wel dat fabeltje over "hulp van de grote broer". Het is inderdaad ook weer een debatfiche uit Moskou dat Poetin zijn "speciale militaire operatie" (proest!) uitvoert "om de Russischtaligen te beschermen". Ik heb me altijd afgevraag hoe laag iemands IQ eigenlijk moet zijn om dit te geloven. Poetin "beschermt" deze Russischtaligen door net die steden en dorpen aan te vallen waar een niet onaardig deel van de bevolking Russisch spreekt. Hij laat net die steden en dorpen in puin schieten, zorgt door zijn agressieve politiek dat die mensen hun woonplaats moeten ontvluchten. Als we het eens willen hebben over echte onderdrukking, dan moeten we onze blik wenden naar de Oekraïense gebieden die nu onder het Russisch juk zuchten. In al die gebieden is onderwijs in het Oekraïens verboden en wordt het Russisch opgelegd, ook al wensen de ouders iets anders. Omdat Moskou niet of nauwelijks kan rekenen op de bestaande onderwijsmensen, worden voor de bezettingspolitiek leerkrachten uit Rusland gehaald. Ouders worden ondertussen onder druk gezet en er worden zelfs sommen gegeven opdat mensen zouden toehappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51707 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=4j2ARB1I1Z4 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51708 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, het leidt geen enkele twijfel dat u pro-Russisch bent en ook dat discours brengt. Alle elementen die u steeds weer aanbrengt, zijn allemaal de debatfiches uit Moskou. U denkt waarschijnlijk dat we geen toegang hebben tot wat er in bijvoorbeeld Russischgezinde groepjes op Telegram, FB, VK... rondgestrooid wordt. Dat is een grote vergissing. Hierdoor zien we netjes hoe uw discours volledig parallel loopt met wat daar allemaal uitgebraakt worden. Geen nood om nog veel te spartelen, beste commietommie, u bent ontmaskerd. Eigenlijk al lang ontmaskerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51709 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weer zo'n leugenachtige bewering van u. Als volbloed democraat gun ik van harte dat uitkramen van allerlei leugens uit de Russische propaganda. Hier hebt u die vrijheid, een belangrijk goed gegarandeerd door de westerse rechtstaat. Net die rechtstaat waar u geen goed woord voor hebt. U begrijpt dan ook wel dat uw hele discours zo hol en ongeloofwaardig klinkt. In naam van "vrijheid en democratie" laten we dat net wel toe. Iets wat toch een beetje anders ligt in Poetinland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51710 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
On 8 December 2023, the Ukrainian parliament passed a bill that claimed to have fixed this issues and was adopted in order to meet one of the European Commission’s criteria for the opening of Ukrainian European Union membership negotiations.[14] https://en.wikipedia.org/wiki/Langua...icy_in_Ukraine En nu open ik de link naar de Oekraiense pravda, betreffende de veranderingen aangebracht op 8 december 2023: in classes (groups) studying in languages of national minorities (communities) that are official languages of the European Union - people belonging to national minorities (communities) of Ukraine whose languages are official languages of the European Union https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/12/8/7432248/ Blijkt dus enkel te gelden voor "talen die officiele talen in de EU zijn", zoals ik al zei, maar wat u ontkende. Dus niet voor het Russisch. U kunt de Russisch taligen in Oekraine onmogelijk vergelijken met de Franstaligen in Vlaanderen, teneerste is dat een kleine minderheid, meestal gevolg van recente migratie, terwijl 40 % van de Oekrainers Russisch als moedertaal hebben. Ten tweede is Vlaanderen geen land. Wat er in Oekraine gebeurt kun je enkel vergelijken met het verbieden van het Frans of het Nederlands in Belgie in het (secondair en hoger) ondrrwijs en de media (tenzij er telkens een vertaling bij is in de andere taal). Nu herhaal ik mijn vraag, en ik zal die blijven herhalen zolang u het regime in Kiev blijft vergoelijken en weigert te antwoorden, zou u dat aanvaarden? Laatst gewijzigd door tomm : 30 mei 2024 om 17:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51711 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb nog nooit aan de oevers van het Aralmeer gestaan, en toch weet ik al héél lang dat zich daar een ecologische ramp voltrokken heeft (en nog steeds voltrekt). Ik ben nog nooit in het Amazonewoud geweest, en toch weet ik al héél lang dat zich daar een ecologische ramp voltrokken heeft (en nog steeds voltrekt). Enz... (spijtig genoeg) (( Edit: met behulp van "Google Earth" kan men zich daar trouwens een goed beeld van vormen. Een aanrader!! )) ![]() Ik ken mensen die nog nooit naar de Zon zijn gereisd, en toch weten die daar héél véél over te vertellen. Raar, hé? ![]() Omgekeerd heb ik 'échte Belgen' als buren. Zij spreken geen tien woorden Nederlands en ze kennen één of twee ministers van de federale regering bij naam. Maar La Belgique is wél HUN land, van La Panne tot Arlon; en de sales flamingants die het land 'kapot' maken, moesten gisteren eigenlijk al gedeporteerd zijn geworden. Ik ken ook mensen die de halve wereld rondgereisd zijn, en enkel nog weten hoe duur de vliegtuigtickets waren en waar precies ze wat precies gegeten hebben (en hoe lang ze achteraf met diarree opgezadeld zaten). Raar, hé? ![]() Er is een forumgenoot (genaamd "tomm") die meent héél véél over mij te weten, maar hij heeft een probleem: hij kent mij van haar noch pluimen, en die mij is vast van plan dat zo te houden. Raar, hé? ![]() Edit: wij (u & ik) hebben nog nooit in een nazi-concentratiekamp opgesloten gezeten, wij zijn zelf nooit vergast geworden, we zijn bovendien niet in een crematie-oven verast geworden. Betekent dat dan dat wij daar niks over kunnen/mogen zeggen? ![]() Edit edit: ik wou eigenlijk enkel zeggen dat het 'presentie-argument' al bij al weinig waarde heeft, maar toen werd ik een beetje lyrisch. 't Zal de emotie zijn, zeker? ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 30 mei 2024 om 17:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51712 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3504-20#Text Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 30 mei 2024 om 17:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51713 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En neen, je kan het zeker niet vergelijken met een verbod op Frans of Nederlands in België, want het Russisch is nu eenmaal geen rijkstaal van Oekraïne. Dat is enkel het Oekraïens. Vanaf dag één van de Oekraïense grondwet. En neen, die dateert niet van februari 2022. "Het regime in Kiev..." Nogmaals een debatfiche uit Moskou. Bij mijn weten gaat het om de democratisch verkozen regering van Kyiv. U zit er echt wel heel diep, commietommie, in die konijnenpijp van de Russische propaganda. Niet alleen het door u gevolgde discours toont het aan, maar ook de gekozen woordenschat. Dat laatste spoort feilloos met wat ze daar in Moskou allemaal uitbraken. U kennende ben ik evenwel niet verwonderd... Een "fellow traveller" die uiteindelijk verveld is tot een Poetintrol. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51714 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee, honderd jaar geleden was België niet officieel Franstalig. Dat is het trouwens nooit geweest.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#51715 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als verbroken verkiezingsbeloften een reden zijn om hem af te zetten, dan had Zelensky al jaren geleden moeten afgezet worden. Er kwam een akkoord met de oppositie, maar in tegenstelling tot wat u leugenachtig beweert werd dit niet verbroken door Yanukovich, maar door de Maidan',ers, die het akkoord verwierpen! The agreement brokered by European leaders and signed by Ukrainian President Viktor Yanukovych Feb. 21 was not enough to placate the Ukrainian public, activists and analysts told a packed conference room at Central European University (CEU) the same day. https://www.ceu.edu/article/2014-02-...d-analysts-say In spite of what looked like a significant government retreat, protesters booed opposition figures who took to a stage Friday evening to present the deal, which cuts Yanukovych's powers and calls for early elections but falls short of demands for his immediate resignation. "Death to the criminal!" some chanted, referring to Yanukovych. "Resign! Resign! Resign!" shouted others as one radical speaker threatened to go on an armed offensive if the opposition doesn't demand the president's resignation by Saturday morning. The agreement signed Friday calls for presidential elections to be moved up from March 2015 to no later than December, but many protesters said that is far too late. And it does not address the issue that set off the protests in November — Yanukovych's abandonment of closer ties with the European Union in favor of a bailout deal with longtime ruler Russia. https://www.cbc.ca/news/world/ukrain...sist-1.2545804 Laatst gewijzigd door tomm : 30 mei 2024 om 17:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51716 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In 1924 was België de facto eentalig?
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#51717 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is geen gewelddadige afzetting, want hij heeft zelf tot een akkoord gekomen met de oppositie over zijn aftreden en het houden van nieuwe presidentsverkiezingen. Daarna heeft het parlement trouwens zijn afzetting geregeld, wat volgens de Oekraïense grondwet ook het prerogatief is van het parlement. Het verhaaltje van enige "gewelddadige afzetting" is weer een debatfiche uit Moskou. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51718 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51719 |